تعداد بازدید: 3656

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 1 بهمن 1391-13:45

از اجاره نشینی خسته شدم-دامادی

نماینده ساری:در انتخابات به کسی وعده و وعید ندادم/ 11 امضا برای توقف طرح سد فینسک جمع شده است/درتهران و ساری مستاجرم و برای سه مکان اجاره بها پرداخت می کنم/معلوم نیست این وسط بیل کجاست،بعدا میگن دامادی بیل رو خورده!/سد شهید رجایی حق آب و گل پدرم است!(گزارش+حاشیه نگاری مازندنومه از جلسه هم اندیشی و بررسی مشکلات میاندرود)


مازندنومه:جلسه هم اندیشی و بررسی مشکلات شهرستان میاندرود به همت دفتر محمد دامادی-نماینده مردم ساری و میاندرود- عصر یک شنبه در مسجدجامع روستای زید علیا برگزار شد.

در این جلسه که جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی،معاونان،فرماندار،بخشداران و دهیاران روستاهای منطقه حضور داشتند، ابتدا مسئولان گزارشی از عملکرد خود در شهرستان ارائه و سپس خواسته ها و مطالبات مردمی عنوان شد.

*آقایان فقط وعده دادند

 به گزارش خبرنگار ما،در ابتدای این جلسه سلمان حمیدی تبار- رییس شورای بخش گهرباران- به کاستی های موجود در بخش گهرباران و تعریض نشدن این محور اشاره کرد و گفت:متاسفانه علی رغم وعده مسئولان، هیچ کار خاصی در این مورد صورت نپذیرفته است.

سیدصادق عمرانی- رییس شورای بخش مرکزی- هم در سخنان خود به وعده مسئولان و رجبی -فرماندار سابق- در خصوص احداث و آسفالت جاده بالادست اشاره کرد و گفت:آقایان فقط وعده دادند اما کار خاصی در این زمینه انجام نشده است و ما نمی دانیم وقتی به روستاهای بالادست می رویم چگونه باید جواب مردم را بدهیم؟

 وی همچنین به سیل خیز بودن منطقه اشاره کرد و گفت:در روستاهای بخش مرکزی هر بار با این معضل روبرو هستیم اما کماکان کار خاصی انجام نمی شود.

 علی اکبر قاسم زاده- رئیس شورای بخش شهرستان-در این مراسم اظهار داشت:بس که ما مشکلات را مطرح کردیم دیگر سخنان مان تکراری شده است.

 وی گفت:در چهارراه آزادگان با دستور و بازدید وزیر راه و ترابری وقت -آقای دکتر بهبهانی-مصوب شد که میدان احداث شود اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

قاسم زاده از بلاتکلیفی زیرگذر سورک هم گفت و تاکید کرد: پل ارتباطی بین دو منطقه گهرباران و فرح آباد از دیگر طرح های مطالعاتی روی زمین مانده است که 50میلیون تومان در فاز اول برای مطالعه آن هزینه شده است.

*میاندرود جا برای کار زیاد دارد

 ذات الله زارعی- فرماندار میاندرود- هم در این مراسم با اشاره به استعداد فوق العاده منطقه در راه توسعه و پیشرفت تصریح کرد: با عنایت به تازه تاسیس بودن شهرستان باید توجه داشت که لازمه پیشرفت داشتن برنامه راهبردی در این مورد است.

 وی با تاکید بر لزوم ظهور و بروز استعدادهای منطقه میاندرود و تعامل با همه نیروهای توانمند منطقه ابراز داشت: میاندرود جا برای کار زیاد دارد.

زارعی با اشاره به جاده گهرباران و تردد وسایل نقلیه باربری در این محور عنوان کرد:تعریض این جاده ضروری به نظر می رسد و در تلاش هستیم تا با پیگیری مشکلات بتوانیم این کار را به نتیجه برسانیم.

 وی همچنین از نبود اختیارات کافی نمایندگان دستگاه های اجرایی در شهرستان خبر داد و گفت:متاسفانه در بسیاری از موارد استقرار ادارات در حد نمایندگی است و مسئولانی که به این کار گماشته شده اند اختیارات قابل ملاحظه ای ندارند.

*اداره راه و شهرسازی 50میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است

 در ادامه این جلسه اسد مدیر کل راه و شهرسازی استان،هاشمی ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران،نامدار معاون آب منطقه ای و چند تن از مسئولان دیگر استانی از روند پیشرفت طرح های خود در میاندرود گزارشی ارائه کردند.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه کارهای خوبی در میاندرود انجام شده، افزود:احداث پل ارتباطی بین گهرباران و ساحل فرح آباد نیازمند 4تا 5 میلیارد تومان اعتبار است که برای شروع، یک میلیارد به اینکار اختصاص یافته است.

اسد با بیان اینکه چندین سال است که پیگیر اجرایی شدن این طرح هستیم، افزود:مطالعات اولیه این طرح در زمان زارعی -فرماندار سابق ساری- با 50 میلیون تومان اعتبار اولیه انجام شده بود.

این مسئول همچنین به تحقق 14درصدی اعتبارات سال 91اشاره کرد و گفت:اداره راه و شهرسازی 50میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است و بیش از 110 پروژه هم به حالت زخمی معلق مانده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان از اختیارات تام نماینده خود در شهرستان خبر داد و ابراز داشت:ما در شهرستانی که نمایندگی داریم همان اختیارات و امکاناتی را تفویض کرده ایم که به ادارات دیگر در سایر شهرستان ها این اختیارات را داده ایم ، منتها چون در میاندرود تازه این امر محقق شده است امیدواریم تا با تلاش فرماندار و مسئولان از بودجه سالانه تجهیزات و امکانات مورد نظر را تامین کنیم.

*طرح هادی 30 روستا مصوب شده است

 سیدمجید هاشمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران در این نشست گفت: مازندران بیش از 3200 روستا دارد که در بیش از 1700 روستا طرح هادی ارائه شده است.

 رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران ادامه داد: در بیش از 1200 روستا طرح های هادی انجام و در مابقی هم کار در حال بررسی است که در بسیاری از روستاها نیز تدوین طرح هادی از ده سال گذشته و طرح در دوره بازنگری قرار دارد.

 هاشمی گفت:از 49 روستای میاندرود طرح هادی 30 روستا مصوب شده است و در چند روستای دیگر از جمله ، پیله کوه ،سیاه چنار و عزت الدین و...هم طرح در حال بررسی در کارگروه شهرسازی است.

وی ابراز داشت:تاکنون در حدود 18 درصد اعتبارات استانی جذب شده است که پیش بینی می شود تا پایان سال این رقم به 60 یا 70 درصد برسد.

*مجموع اعتبارات ما 30میلیارد ریال بود

 معاون آب منطقه ای استان هم از اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و احیای آب بندان‌ها در دو بخش مرکزی و گهرباران خبر داد .

 محمد نامداری با بیان اینکه بخش زیادی از بودجه امسال آب منطقه ای مدیون میاندرود است تصریح کرد:به همین علت امسال به این شهرستان نگاه ویژه شده است.

وی ابراز داشت:مجموع اعتبارات ما 30میلیارد ریال بوده است که از اعتبار 10 میلیارد ریالی اختصاص یافته به این شهرستان سه میلیارد ریال به ساخت آب بندان روستای تازه‌آباد سپاه اختصاص می‌یابد و بقیه نیز برای 20 آببندان دیگر هزینه می‌شود.

نامداری به ساخت سد زارم رود در بخش بالادست ساری هم اشاره کرد و گفت:با ساخت این سد مشکل آب تا 50 سال آینده حل خواهد شد.

*از اجاره نشینی خسته شدم

به گزارش مازندنومه،محمد دامادی در این نشست اظهار داشت: ماهیت تشکیل این جلسات بررسی مشکلات و جستجو برای پیداکردن راه حل برای رفع مشکلات است.

نماینده مردم ساری و میاندرود  با بیان اینکه این مدیران کل، هر کدام در شهرستانی از غرب تا شرق استان بودند که با خواهش و پیشنهاد بنده به اینجا آمده اند تاکیدکرد:امیدواریم که این جلسه راه گشا باشد.

وی با اشاره به این که بارها مسئولان استان و کشور و همچنین وزرای راه و شهرسازی و دیگر مسئولان را به منطقه آورده و از پروژه ها بازدید کرده اند، افزود:بسیاری از این بازدیدها چراغ خاموش است و گاهی هم رسمی و رسانه ای می شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود از جذب اعتبار سه میلیارد تومانی برای تعریض و آسفالت روستای اسلام آباد تا چهار راه ورکلا خبر داد و گفت:در تلاش هستیم اعتبارات دیگری را هم جذب کنیم تا بتوانیم مشکلات این محور را حل کنیم.

 دامادی با بیان اینکه در دوره انتخابات به کسی وعده و وعید ندادم، افزود:اما وقتی مردم ردای نوکری بر قامت من پوشانده اند وعده می دهم و به آن هم عمل می کنم. 

وی با اشاره به مطرح بودن پروژه سد فینسک در سرشاخه های تجن برای استان سمنان، از پیگیری توقف اجرای مراحل این طرح در خانه ملت خبرداد و افزود: تاکنون 11 امضا برای توقف این طرح جمع شده است و باید این طرح متوقف شود وگرنه ابتدا موجودیت سد شهید رجایی تهدید می شود.

وی اشاره به تهدیداتی که کم آبی و مسائل زیست محیطی کشاورزی وحیات مازندران را تهدید می کند،تصریح کرد: باید با تدبیر مناسب این روند را متوقف کرد.

 عضو خانه ملت با اشاره وعده گشایش دفتر ارتباط مردمی در این شهرستان گفت :از اجاره نشینی خسته شدم ، درتهران و ساری مستاجرم ،برای سه مکان اجاره بها پرداخت می کنم و دیگر واقعا توان پرداخت اجاره بها برای دفتر در میاندرود را ندارم و پیشنهاد می دهم مسئولان شهرستان دفتری را در اختیار بگذارند تا این امر هم محقق شود.

 حاشیه ها

*بعد از پایان سخنرانی اسد مدیرکل راه و شهرسازی ، عمرانی-رییس شورای بخش مرکزی-با اعتراض به او و خطاب به دامادی گفت:پس جاده دسترسی به روستاهای بالادست چه شد؟که این موضوع به دستور اسد به نماینده راه و شهرسازی شهرستان در دستور پیگیری قرار گرفت.

 *در هنگام سخنرانی نامدار معاون آب منطقه ای هم عده ای از مردم و از جمله عمرانی –رییس شورای بخش مرکزی- اعتراض خود را نسبت به واگذاری بیل مکانیکی جهت لایروبی انهار در روستای زید سفلی و علیا اعلام داشتند که نامدار گفت:بنده واقعیت را گفتم و اگر حقیقت نداشت مطرح نمی کردم که این موضوع به جدل دو جانبه بین عمرانی و وی منجر شد که دامادی گفت:این وسط شما می گویید بیل مکانیکی آمده اما مردم می گویند بیل نیامده است معلوم نیست این وسط بیل کجاست بعدا میگن دامادی بیل رو خورده!

*عمرانی بار دیگر اعتراض خود را نسبت به نبود تدبیر مسئولان در پرکردن انهار در بخش تعریضی محور اسلام آباد تا چهاراه ورکلا اعلام اشت و گفت: آقای دامادی بنده یک روز بارانی میام دنبال شما،شما بیا ببین اینجا چه خبره! مردم هزار نوع حرف بی ربط به من می زنند و شما هی می گویی آقای اسد...آقای اسد ره کک گاز نیینه!مردم شه بمیرن این سیل دله!

 * دامادی در پاسخ به این اعتراض گفت:آقای اسد و آقای نامدار همین فردا این بیل را برای بازگشایی مسیر آب به بخش بفرستید وگرنه این آقای عمرانی تا تهران میاد دنبال ما.....من تازه امشب تو این سرما باید بروم تهران.....

* دامادی در بخشی از سخنان خود گفت:بنده اهل وعده و وعید انتخاباتی و ته خسته تن ره بلاره و این مسایل نیستم اگر وعده ای دادم حتما عمل می کنم.

 * نماینده ساری و میاندرود در اعتراض به سد فینیسک و تهدید سد شهید رجایی هم ابراز داشت:سد شهید رجایی حق آب و گل پدرم است و اجازه نخواهم داد کسی به حقوق مردم ساری و استان تجاوز کند.

* وی ادامه داد: در صورتی که این کار محقق نشود آب منطقه را با تمام نیروهایش زیر سوال خواهم برد و این موضوع را کاملا جدی عرض می کنم!


  • چهارشنبه 4 بهمن 1391-0:0

    خرج انتخابات اینقدر زیاده که مردم رو مستاجر می کنه. یه موقع نشه بخوان از رای ها دارایی جمع کنن.

    • سیمین . خبرنگار پاسخ به این دیدگاه 0 0
      چهارشنبه 4 بهمن 1391-0:0

      مازند نومه تو هم مثله همه سایتای دیگه .... فک میکردم با بقیه فرق داری کامنتمو نذاشتی در صورتی که توش هیچی نبود . زود تر برو ..........

      • چهارشنبه 4 بهمن 1391-0:0

        با سلام نمی خواستم وارد این بحث بشم چون بنده ارادت خاصی به بیطرفی مازند نومه دارم کامنتهای غرض ورزانه دوستان منو مجاب کرد که بیام و در این زمینه نظر شخصیم رو اعلام کنم.....
        با این وضعیت مملکت از دست محمد دامادی چی برمیاد
        اون موقعی که خزانه پر بود نمایندگان قوی شما ها کاری نکردن و.........
        متاسفم واقعا برای شماهایی که دامادی هنوز به مجلس نرفته شروع به تخریبش کرده اید و غرض رو جایگزین وجدانتان کرده اید......!!!
        مگر خانه دار بودن دامادی یا مستاجر بودنش دردی از ما دوا می کند؟؟؟
        امضا پس گرفتن حکم حکومتی بوده است اقای عزیز
        همه ما سرباز ولایتیم......
        صبر پیشه کنید
        میبینم ادمایی رو که میگن فلان نماینده ج تلفن مارو نمی دهد یا .........
        کجاییم ما .....
        ما باید کلان فکر کنیم
        بگذاریم پروژههای ناتمامی که برزمین است به انجام برسد
        کارهای خوب و زیربنایی درحال انجام است
        بیاییم حمایت کنیم
        وهمه رو هم امار دارم که در این مقوله نمی گنجد وگرنه ریز ریز عرض می کردم...
        تعجب می کنم اون مستاجره اون خونه نداره یعنی چی......
        مازندرانیها احساساتی هستیم شروع کردیم به تخریب و جار و جنجال و.........
        غرائض و خواسته های شخصی رو کنار بگذاریم حتما به نتیجه خواهیم رسید
        تا رفتیم تو ستاد
        اقا بهم پست بده
        میخوام کاندید شورا بشم کمکم کن و اشتغال می خوام
        وتوقع زیاد اما استانه تحمل وصبر زیر صفر( منکر نیسنم که حق تموم ساروی هاست بهترین امکانات رو داشته باشند مردم فهیم و باشعور و با فرهنگ)
        کسی ازم رنجیده دستش رو می بوسم و تشکر می کنم
        در ضمن ساری حتما با توانمندی نمایندگان قوی شجاعی_دامادی_شهردار جوان وانرژیک چون عبوری کلان شهر و اباد خواهد شد.....
        صبر پیشه کنید
        روزهای خوبی در انتظار ساری خواهد بود

        • دوشنبه 2 بهمن 1391-0:0

          اولا این جلسه غروب شنبه برگزار شد من خودم بودم
          ضمنا واقعا عملکرد مهندس خوب و قابل دفاع هست
          با اینکه سنشون کمه ولی نطق های سنگین و جالبی میکنه

          • دوشنبه 2 بهمن 1391-0:0

            بفرمایید این جلسه دقیقا کی برگزار شد یکشنبه که دامادی تهران تشریف داشتند

            • دوشنبه 2 بهمن 1391-0:0

              باسلا م دامادي عزيز مردم خودشان عاقلند ...دنبال اين باش سايپا را نبرن تبريزو...بقيه پيش كشت

              • مـــعجزه خامــوشپاسخ به این دیدگاه 0 0
                يکشنبه 1 بهمن 1391-0:0

                ســــــلام
                من كه چيزي نفهميدم!
                آقاي دامادي
                اين جمله ديگه قديمي شده و تو دهه 60 جواب ميداد. لطفا يه حرف تازه تر بزن.
                "ياعلي"


                ©2013 APG.ir