تعداد بازدید: 2966

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 1 بهمن 1391-21:46

«فریاد» همایون در آمل

کنسرت آیینه ها(گروه سیاوش) با آواز همایون شجریان دوشنبه و سه شنبه 2 و 3 بهمن ماه در سالن اریکه آریایی آمل برگزار می شود.


مازندنومه:همایون شجریان که این هفته دو شب مهمان آملی هاست، فرزند استاد محمدرضاشجریان است که ۱۳ اردیبهشت ۱۳۵۴به دنیا آمد و علاوه خوانندگی،نوازندهٔ تنبک و کمانچه هم هست.

او از سن ده‌سالگی به همراه خواهرانش نزد پدر آواز را شروع کرد و بعدا" تکنیک آواز و صداسازی را به صورت فشرده فرا گرفت.

 همایون در همان زمان به هنرستان موسیقی رفت و کمانچه را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد و در خارج از هنرستان به ادامهٔ فراگیری آن نزد اردشیر کامکار و آشنایی با تار و سنتور به صورت گوشی پرداخت.
 
او از سال ۱۳۷۰ به همراه محمدرضا شجریان و گروه آوا در کنسرت‌های آمریکا، اروپا و ایران (با تنبک) شرکت کرد و از ۱۳۷۸ به بعد در صحنهٔ کنسرت‌ها به هم‌خوانی با پدرش پرداخت.

 همایون شجریان کنسرت‌های متعددی را با بزرگان موسیقی اجرا کرده و آثار گوناگونی را به همراه آنان منتشر کرده‌است که می‌توان به آلبوم کنسرت‌های «بی تو به سر نمی‌شود» و «فریاد» اشاره کرد که هر دو اثر در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ نامزد دریافت جایزه گرمی شدند.
 
اولین آلبوم همایون شجریان تنهایی خوانندگی آن را بر عهده داشت «نسیم وصل» نام دارد که آهنگ‌سازی آن را محمدجواد ضرابیان بر عهده داشته‌است در سال ۱۳۸۲ منتشر شد.

 وی پس از آن در سال ۱۳۸۳ دو آلبوم شوق دوست و ناشکیبا را منتشر کرد و در سال ۱۳۸۴ نقش خیال را به آهنگ‌سازی علی قمصری به بازار عرضه کرد که با استقبال فراوانی روبرو شد.

 پس از آن در مهر ماه ۱۳۸۵ آلبوم با ستاره‌ها که حاصل همکاری او با محمد جواد ضرابیان است را به بازار عرضه کرد.

در سال ۱۳۸۷ دو آلبوم قیژک کولی و خورشید آرزو را با همکاری گروه دستان منتشر کرد.

او آب، نان، آواز را به آهنگسازی علی قمصری در سال ۱۳۸۸ و آلبوم شب جدایی را در سال ۱۳۸۹ انتشار داد. 

در سال ۱۳۹۰ او آلبوم شوق نامه و ای جان جان بی من مرو را عرضه کرد. آلبوم شوق نامه به نوعی بازیابی تصانیف منسوب به عبدالقادر مراغه‌ای است که حاصل ۴ سال تلاش گروهی به سرپرستی محمدرضا درویشی است.

به گزارش مازندنومه،همایون شجریان با حمایت شرکت کاله و همکاری موسسه فرهنگی هنری باربد،دوم  وسوم بهمن ماه در آمل کنسرت برگزار می کند که بهای بلیت آن 40،30 و 50 هزارتومان است.

شجریان در شب اول دو سئانس و در شب دوم یک سئانس اجرا خواهد داشت و کیخسرو و سهراب پورناظری نیز او را در اجرای موسیقی همراهی خواهند کرد.

قرار است نماهنگ مجمع خیران ماهک هم در برنامه موسیقی همایون شجریان پخش می شود.



©2013 APG.ir