تعداد بازدید: 2006

توصیه به دیگران 3

سه شنبه 3 بهمن 1391-9:7

با چراغ خاموش

درباره عزل و نصب های اخیر/نمی توان این تغییر و تحولات گسترده را بی ارتباط به قضیه انتخابات دانست چرا که عده ای از طیف سیاستمدران نزدیک به احمدی نژاد در حال حرکت با چراغ خاموش اند.


مازندنومه؛یادداشت کاربران:تغییر و تحول در استان از جایی رقم خورد که استاندار مازندران طی نامه ای به معاون حقوقی، مجلس و امور بین الملل وزارت كشور به سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی پاسخ داد. بعد از آن بود که با قانع نشدن نمایندگان از توضیحات طاهایی، او و معاونانش را به مجلس کشاندند.

 بعد از نارضایتی نمایندگان از حضورنیافتن وزیر کشور، بالاخره با حضور نجار، استاندار به همراه معاونان خود به مجلس آمد تا در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی پاسخگوی عملکرد خود باشد.

کار به همین جا ختم نشد و نمایندگان باز هم قانع نشدند و بارها هم در مصاحبه ها و رسانه ها عنوان شد که هنوز هم پیگیر موضوع هستند.

استانداری اما بعد از پیگیری های نمایندگان تغییر رویه داد تا کمی از فشارها کاسته شود. او در سکانس اول این سناریو،رجبی فرماندار میاندرود را به نکا برد و آزادی کناری فرماندار نکا را به استانداری فراخواند.

قضیه به همین جا ختم نشد و طاهایی ناگزیر البرزی را هم از سمت فرمانداری بهشهر عزل کرد تا نماینده این منطقه را به نوعی راضی کند.

 تغییرات ادامه پیدا کرد و جابجایی های مکرر در سطح فرمانداری ها کلید خورد. در آخرین واکنش سیدعباس حسینی نژاد فرماندار سابق ساری در مراسم تودیع خود از نگرانی مردم به دلیل جابجایی در سطح فرمانداری ها خبر داد.

در ادامه فرماندارارن نور و محمود آباد هم جای خود را به علی محمد صمدی و مشایخی دادند- که این دومی چند روز قبل از آن و پس از عزل،به عنوان مشاور طاهایی معرفی شده بود-

البته طی هفته های اخیر تغییر فرمانداران در سطح استان های گلستان،گیلان و تعدادی از استان های دیگر کشور نیز در دستور کار قرار گرفت و این موضوع می رساند که طرح تغییر فرمانداران تنها به خاطر فشار مجلس نشین ها نباید باشد.

 طاهایی در مراسم تودیع و معارفه واحدی -فرماندار جدید ساری- حرف های تامل برانگیزی زد. وی تغییر و تحولات را امری عادی قلمداد کرد و گفت:باید این تغییرات را بپذیریم.

 استاندار مازندران به همین هم اکتفا نکرد و بیان اظهار نظری که اطلاع دقیق از دلیل تغییر و تحول وجود نداشته باشد را غیبت دانست و گفت: اسلام نیز شرایط غیبت کننده را به خوبی مطرح کرده است.

وی همچنین بیان اظهار نظرها در مورد هدفمندی یارانه ها را هم به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: خیلی‌ها نمی‌دانند هدفمندی چیست، وقتی در مورد مسئله آگاهی کافی وجود ندارد اصراری نیست که اظهار نظر شود.

 این اظهار نظر در حالی است که ابراهیمی –معاون سیاسی و امنیتی استانداری- در نشست روابط عمومی های استان خواستار توضیح مسئولان به پرسش ها و نقدهای رسانه ها شده بود.

از سوی دیگر نمی توان این تغییر و تحولات گسترده را بی ارتباط به قضیه انتخابات دانست چرا که عده ای از طیف سیاستمدران نزدیک به احمدی نژاد در حال حرکت با چراغ خاموش اند.

نطق سیدرمضان شجاعی کیاسری نماینده مردم ساری و میاندرود را در خرداد سال 90 در مجلس شورای اسلامی نباید از نظر دور نگه داشت.وی که جزو مدافعان احمدی نژاد محسوب می شد در یک حرکت تاکتیکی از برخی مواضع او اعلام برائت کرد و خطاب به وزیر کشور اظهار داشت: آقای وزیر کشور چرا حکم شما برای استانداری مازندران با دستور جریان انحرافی و رمل و اسطرلاب، کان لم یکن می شود؟ تصمیمات وزارت کشور را چرا در جای دیگری می گیرید؟ این برخلاف سخنان رهبری در پرهیز از دخالت برخی جریانات انحرافی در انتخابات نیست؟


  • دوستدار انقلاب پاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 4 بهمن 1391-0:0

    استاندارو مقامات ارشد استان فقط به فکر فرمانداری ها وعزل ونصب در آن نباشند یک کمی هم به فکر تعویض مدیران ادارات استانی باشند آخه بعضی از مدیران هنوز خوابند یادنبال کار سیاسی خودشان .دنبال انتخابات آتی و مهره چینی آن .به شهرستانها می روند تا........

    • چهارشنبه 4 بهمن 1391-0:0

      يكي بياد به اين امامزاده كتابخانه ها بگه آقاجان برو ديگه ً...یکی بياد ازكتابخونه ها گزارش تهبه كنه كه مردم بدونن چه كارهايي داره چراغ خاموش ميكنه...يكي تو اين استان نيست كه دلش واسه كتابدارها بسوزههههههه؟؟؟؟؟؟؟؟؟يه خبرنگار آزاد و با وجدان پيدا نميشه كه بياد گزارش تهيه كنه ...

      • احمد اشرفيپاسخ به این دیدگاه 0 0
        سه شنبه 3 بهمن 1391-0:0

        با تشكر از نقد و نظر مازندنومه. در بهشهر كه سياستگزاري ها بر اساس سليقه شخصي نماينده مجلس شكل مي گيرد. از پافشاري در برداشتن فرماندار بهشهر پس از انتخابات مجلس تا طرح تحقيق و تفحص و ضرري كه مردم شهر از اين اختلاف در جريان سيل متحمل شدند و مراسمي كه توسط نماينده مجلس در بهشهر گرفته شد و ايشان حتي فرماندار را دعوت نكرده بودند و با اينكه در روزهاي اخير فرد جديدي را به عنوان سرپرست فرمانداري بهشهر انتخاب كردند، سيل بنرهاي تبلغاتي را با عنوان تبريك به فرماندار جديد در مقابل فرمانداري شاهد هستيم. آقايان حتما فرق بين سرپرست و مدير را مي دانند و قطعا تمارض مي كنند. مديريت به كام سياست و قدرت فرو مي رود و ضرر نهايي به مردم مي رسد. با اين اعمال شما به بهشت خواهيد رفت؟ يا صاحب الزمان! زمانه ما را درياب.

        • سه شنبه 3 بهمن 1391-0:0

          چه عجب!
          یک نفر در این استان پیدا شد که دهان به سخن و حقیقت بگشاید؟!
          استاندارمازندران و معاون سیاسی اش باید پاسخگوی تمام این انتصابات خصوصا فرماندارساری باشند و بگویند که چرا حسین نژادی که دینداری و شخصیتش برای همه محرز بود، باید از فرمانداری برود و کسی بیاید که ......

          • سه شنبه 3 بهمن 1391-0:0

            واقعاً گل گفتید. موفق باشید


            ©2013 APG.ir