تعداد بازدید: 458

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 24 اسفند 1402-8:32

توسط شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران صورت گرفت:

انتقال 4 میلیارد لیتر فراورده های نفتی در شمال ایران

مدیر منطقه شمال شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: امسال بالغ بر ۴ میلیارد لیتر فرآورده نفتی در حوزه استحفاظی خودمان جابه‌جا کردیم که از این رقم ۳ میلیارد مربوط به مازندران بود.


 مازندنومه، کلثوم فلاحی: محمد مهدی جامعی در نشست خبری اظهار کرد: یکی از شرکت‌های فرعی مجموعه پالایش و پخش بوده و کار اصلی ما انتقال است.

وی افزود: بحث انتقال یکی از فرآیندهای بسیار مهم است تا حدی که در بحث واگذاری اصل ۴۴، این شرکت را حذف کردند.

مدیر منطقه شمال شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: در زمان حمله سایبری به جایگاه‌های نفت که صورت گرفت اگرچه هدف حمله ما نبودیم اما ۶۰ جایگاه را با همکاری این شرکت، راه‌اندازی کردیم تا مردم احساس کمبود سوخت نکنند.

این مسئول تصریح کرد: امسال بالغ بر ۴ میلیارد لیتر فرآورده نفتی در حوزه استحفاظی خودمان جابه‌جا کردیم که از این رقم ۳ میلیارد مربوط به مازندران بود.

جامعی با بیان اینکه بیشترین سهم مسافرپذیری کشور را به ویژه در ایام نوروز و تابستان، مازندران بر عهده دارد، ادامه داد: سال گذشته ۳۵۰ میلیون لیتر فراورده نفتی از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین به شرکت فراورده نفتی مازندران دادیم.

وی با اشاره به اینکه تیم‌های ما همواره در آماده باش قرار دارند تا در صورت بروز حادثه، جلوی ریخت و پاش فراورده‌های نفتی را بگیرند، خاطرنشان کرد: منطقه شمال یک منطقه جوان و یکی از بهترین مناطق کشور بوده و  سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کشور از مباحث مهم است، از ۱۱ نیروگاهی که در نزدیک ما هستند  2 نیروگاه برای دریافت سوخت، به شرکت خطوط لوله و نفت شمال متصل می‌شوند و به این ترتیب حجم گسترده‌ای از قاچاق که در مسیر سوخت‌رسانی به این نیروگاه‌ها اتفاق می‌افتاد کاهش می‌یابد.

مدیر منطقه شمال شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در بحث مسئولیت‌های اجتماعی، اظهار کرد: علاوه بر سوخت‌رسانی، همواره در کنار مجاوران‌مان، امکاناتی که داریم در اختیار مردم منطقه قرار می‌دهیم، سال گذشته در مناطق دارای مشکل، آبرسانی برای مردم انجام دادیم، در رانش‌ها که راه روستایی مسدود می‌شود به کمک مردم منطقه می‌رویم.

این مسئول افزود: توانستیم بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال در بحث بودجه‌ای صرفه‌جویی کنیم.

جامعی با اشاره به اینکه در منطقه شمال مشکل‌ترین مسیر انتقال را به واسطه منطقه جعرافیایی و اکوسیستم داریم، گفت: مناطقی را که می‌توانستیم ارزیابی کنیم ایمن‌سازی کردیم تا بحث رانش را کنترل کنیم، رانشی که منجر به خسارت به لوله‌های این شرکت باشد را شاهد نبودیم.

وی تصریح کرد: در مورد رودخانه‌ها هم اگر شرایط به خودی خود وطبیعی باشد شاید سال‌ها اتفاقی نیقتد اما معادن شن و ماسه در استان وجود ندارد و شن و ماسه مورد نیاز از بستر رودخانه برداشت می‌شود.

مدیر منطقه شمال شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ادامه داد: این برداشت از بستر رودخانه باعث می‌شود بستر رودخانه با نخستین سیلاب، چند متر پایین ‌رود و لوله‌های انتقال این شرت در خطر قرار ‌می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مکاتبات زیادی با مجموعه امنیتی و استاندار داشتیم اما گلایه داریم که بحث تجاوز به حریم رودخانه‌ها خیلی جدی گرفته نمی‌شود البته در بحث آزادسازی ساحل دریا اتفاقاتی رخ داده است.

جامعی اظهار کرد: درخواست‌های زیادی داشتیم اما حتی یک مورد رفع تجاوز از بستر رودخانه در مکاتباتی که داشتیم انجام نشده است و امیدی هم نداریم.
وی افزود: وظیفه ما انتقال ایمن سوخت است و با ایمن‌سازی در این موارد، هزینه کرده و در نهایت برای تجاوز به حریم رودخانه، شکایت می‌کنیم اما  تصور نمی‌کنم این شکایت‌ها به جایی برسد.

وی افزود: پیک هوشمند در آستانه صنعتی سازی است که از خدمات همکاران ما در منطقه شمال محسوب می‌شود.

مدیر منطقه شمال شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با بیان اینکه سواپ در نفت خام تابع سیاست‌های کلان مملکت است اما این آمادگی در منطقه وجود دارد بستر آماده است و هر زمان اعلام کنند خط را استارت کنید ۱۰ دقیقه بعد خط استارت می‌شود، گفت: بحث سواپ فراورده هم مطرح است که ۲سالی است انجام می‌شود و از اسکله‌هایی که در مازندران است دریافت می‌کنیم و به مخازنی که در استان وجود دارد تخلیه می‌کنیم و انتقال می‌دهیم.

این مسئول تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد از سرمایه شرکت، لوله‌ها هستند که به خوبی نگهداری شدند، به واسطه اقلیم این منطقه و نگهداری خوبی که همکاران ما انجام می‌دهند.

وی گفت: با سوخت‌رسانی به نیروگاه از تردد ۲۳۰۰ تریلی در جاده نکا جلوگیری کردیم.

 



    ©2013 APG.ir