تعداد بازدید: 2112

توصیه به دیگران 4

چهارشنبه 4 بهمن 1391-15:51

حجاب را توجیه نکنیم

متاسفانه به مصداق ( اکثرهم لایعقلون) اکثریت ما اهمیت شعائرالهی را نمی شناسیم و به جای اضطراب ناشی از واقع بینی در آرامش خواب آلوده ناشی از خوشبینی خفته ایم/برخی کاربدستان امور نباید در مورد حجاب برتر سعی در توجیه جامعه داشته باشند.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،زهرا مستشرق:کمی دورتر برویم، آنجایی که نه مردسالاری بود و نه استبدادی و نه جامعه ای ، جایی که فقط آدم (ع) بود و همسرش.

 از خلقت اشرف مخلوقات چیزی نگذشته بود که سر و کله شیطان پیدا شد. البته خدای مهربان قبلا سفارش کرده بود، اما شیطان گفت و گفت تا این که تسلیم شدند.

 آن دو فریب خورده و اندام شان آشکار شد. پس خدا دوباره برای ما تکرار کرد: ای فرزندان آدم،شیطان شما را نفریبد! آن گونه که پدر و مادر شما را از بهشت بیرون کرد و لباس را از تن شان بیرون آورد.

***

 حجاب پوشش فطری است. راس هرم فضائل اخلاقی حجاب است،حجاب تن، حجاب پندار، حجاب گفتار، حجاب رفتار و از همه مهم تر حجاب جسم.

حجاب ثروت جسم است. حجاب اسلامی مخصوصا حجاب برتر (چادر) آن چیزی نیست که بر سر معامله های سیاسی توجیه شود و گروهی آن را ابزاری برای قدرت و گروهی هم آن را وسیله ای برای رسیدن به اهداف قرار دهند.

 در فرهنگ اسلام،زن  انسانی قابل ستایش، موجودی عاطفی، مادری والامقام و ارجمند، عنصری مطلوب و سازنده، همسری فداکار، مربی ای لایق و احیاگر ارزش های معنوی و تاریخی معرفی شده است اما اسلام در مورد کمال زن و احتیاج روحی و روانی او حجاب را مقرر می دارد.

اکنون دشمنان ما با برنامه ریزی مدون و مستمری که به دیده تجربه شده،شعاع محور خاناوده سالم یعنی زن را نشانه رفته اند و با سهل انگاری بعضی از خواهرهای بدحجاب مثلا دلخوشی برای آنان ایجاد کردند.

 اعتقاد بانوان اسلامی بر این جمله است: کسی که زیبایی اندیشه دارد ظاهر خود را به نمایش نمی گذارد،چرا که: در روز محشر هر نهان پیدا شود/ هم خود و هم مجری رسوا شود

برخی کاربدستان امور نباید در مورد حجاب برتر سعی در توجیه جامعه داشته باشند. متاسفانه به مصداق ( اکثرهم لایعقلون) اکثریت ما اهمیت شعائرالهی را نمی شناسیم و به جای اضطراب ناشی از واقع بینی در آرامش خواب آلوده ناشی از خوشبینی خفته ایم و تنها هنگامی به اهمیت ویژه رعایت این دستورات پی خواهیم برد که ملاحظه کنیم دشمنان انسانیت همه توان خود را بهره گیری از ابزار و حربه های گوناگون برای مسخ نوع اعتقادات مان به کار گرفته اند.


  • دوشنبه 9 بهمن 1391-0:0

    دوست عزیز! چرا چنین چیزی در کشورهای همجوار و اطرافمان صحت ندارد! سفری کنید به کشورهای همسایه، شوروی قدیم! چرا چنین چیزی در کشورهای آمریکای شمالی و جنوبی و افریقایی و به خصوص در کشورهای اروپایی و جود ندارد و همه خانمها بی حجابند. بیش از 90 در صد خانمهای... و ... کشورهای نامبرده حتی ازدواج نمی کنند! اما کودکانشان سالم و تنومند و قوی هیکل و بر عکس ما ایرانیها که از عمر کوتاه برخوردار هستیم! از عمر بسیار طولانی بین ( 80 تا 100 ) سال برخوردار هستند! چرا؟! این غضب خداوند کجاست که دردی بی درمان در رحم و در جنین مادران بی حجاب و ازدواج نکرده ... بیاندازد و همه کودکان را ...! تا حالا هم هیچ زمین لرزه ایی ندیدیم!!! بر عکس کشورمان که چپ و راست زمین لرزه می آید و آنهم در شهرها و روستا هایی که بهترین و معصوم ترین مادران و خانم های با حجاب را در خود جای داده است! بم و آذربایجان و رودبار عزیزمان!!! همه این خانمها اهل دین و ایمان و نماز و روزه بودند و هر روز عبادت خدا و پیغمبر و 12 امام و امامزاده را می کردند!!!

    • از دوستانپاسخ به این دیدگاه 0 0
      يکشنبه 8 بهمن 1391-0:0

      نقش زن نزدیکی اعضای خانواده است، سکینه و آرامش دهنده خانواده ، که با پوشش نامناسب هم خانواده و هم جامعه به استرس و اضطراب کشیده می شود.

      • يکشنبه 8 بهمن 1391-0:0

        با سلام و درود بی پایان به خانم مستشرق عزیز و محترم. ما چند خانم ایرانی اسکاندیناوی هستیم که یاد داشت شما را خواندیم. فقط جهت راهنمایی و آگاه سازی و جویای راه! از شما چند سئوال داریم. آیا میپذیرید؟ یا اینکه مردم کور کورانه به یادداشتهای شما گوش فرا دهند؟ عقل و خرد و دانش و منطق را در با فرهنگ ترین استان ایران، مازندران عزیزمان به دور بیاندازند!!!!؟ (انشاالله در پناه حق جویای راه باشیم نه جویای توجیه!!!!!!)؟ یعنی چه؟ لطفا توضیح دهید؟

        • يکشنبه 8 بهمن 1391-0:0

          خانم مستشرق به جای توجیه مثلا یادداشت یه چیز اول بنویس بدونم چی هست بعد بیا توجیه کن

          • شنبه 7 بهمن 1391-0:0

            خانم مستشرق در خصوص حجاب مطالب زيبايي مي نويسند و به نظر من هر چه به ايشان در اين خصوص نقد شود ايشان در اين ره پويا تر عمل مي كنند . حجاب همان كه از معصومين به ما قشر زن سفارش شده قبل از هر چيز مصئون ماندن از نا زيبايي ها است به يك نگاه به جامعه ، مي توان تجلي بعضي از بي قيدي ها را حس كرد . كه بيشتر از همه گريبانگير دامن همين زن را كه با بي قيدي حجاب ( ظاهر - دل ) مي گيرد وما شاهد آن در دادگاه ها هستيم كه بسيار رنج آور است .

            • شنبه 7 بهمن 1391-0:0

              خواننده محترم سایت مازندنومه: نوشته فوق نه نقد است ونه مقاله، بلکه یادداشتی از فطری بودن پوشش در لوای حجاب می باشد که نه اصول دین بلکه جزء فروع دین در لوای امربه معروف و نهی از منکر سفارش شده، همان طور برای غسل روح از گرد و غبار گناه در روز 17 رکعت نماز به پا می کنیم. سفارش به حجاب بدین مصداق ذکر شده جهت پاکی جسم از نشستن گناه چشم و دل آلوده!!! انشاالله در پناه حق جویای راه باشیم نه جویای توجیه!! و من الله توفیق.

              • جمعه 6 بهمن 1391-0:0

                سئوال اول! آیا قدرت خداوند متعال و خرد ناب کهکشان و آفریننده جان و خرد انسان و جهان بیشتر است یا شیطان و یا آدم؟ بی صبرانه منتظر پاسختان هستم.

                • محمدعلی رضاپورپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  پنجشنبه 5 بهمن 1391-0:0

                  پس خانم های بدحجاب،نادانی ها،عقده ها،خودنمایی ها ،همرنگ جماعت شدن ها و ... را چه کارکنند؟!

                  • پنجشنبه 5 بهمن 1391-0:0

                    حجاب را توصییه می کنیم به همه بانوان باهوش که میخواهند در اجتماع زن رزم باشند و در خانه زن بزم!!

                    • پنجشنبه 5 بهمن 1391-0:0

                      آقای صادقی این مطلب یادداشته، نقده، ...چیه بابا؟


                      ©2013 APG.ir