تعداد بازدید: 2482

توصیه به دیگران 2

جمعه 20 بهمن 1391-11:42

‌بضاعت استان همین است

سرپرست گروه آیینی سوادکوه گفت:اوضاع اقتصادی،خرید کتاب را کمرنگ کرده است/با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته اما مشکل پارکینگ وجود دارد/رئیس اداره فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران گفت: نظارت خاصی در قیمت‌گذاری کتاب انجام نمی‌شود.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:علی حسن‌نژاد، در حاشیه برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب مازندران، اظهار داشت: مطمئن هستم دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه کتاب، تمام توان خود را به برگزاری نماشگاه معطوف کردند.

این شاعر و پژوهشگر سوادکوهی ادامه داد: هر فردی می خواهد در حوزه مسئولیت خود بهترین خدمت را ارائه کند.

 حسن‌نژاد تصریح کرد: در حوزه کتاب هر کاری با هر نتیجه‌ای مثبت است.

 وی با بیان اینکه کمبودها را نباید بزرگنمایی کرد، افزود:‌ مردم به نمایشگاه می‌آیند که با خریداری کتاب و خواندن آن، کمبودهای زندگی را کاهش دهند و جایگاهی ندارد که در این مکان از کمبودها صحبت کنیم.

 سرپرست گروه آیینی زندگی سوادکوه با اشاره به اینکه عرضه کتاب در نمایشگاه به صورت یکنواخت است، خاطرنشان کرد:‌ بیشتر کتاب‌های ارائه شده در نمایشگاه یک صبقه دارند و این برای کسانی که به دنبال تنوع در موضوع هستند مشکل ایجاد می‌کند.

 وی ادامه داد: در سال‌های قبل هم تنوع موضوعی کتاب‌ها کم بود و البته این موضوع به برگزارکنندگان نمایشگاه برنمی‌گردد.

 حسن‌نژاد با اشاره به اینکه جای برخی ناشران در نمایشگاه خالی بود، گفت:‌ این موضوع ممکن است نگاه مخاطبان را درسال‌های آینده نسبت به نمایشگاه کمرنگ و یا پررنگ کند.

این شاعر مازندرانی با بیان اینکه برای ورود به نمایشگاه پیاده روی تقریبا یک کیلومتری داشتم، تصریح کرد:‌ خوشحال هستم که مردم مازندران استقبال این چنینی از نمایشگاه کتاب دارند و امیدوارم این حضور به خواندن کتاب هم ختم شود.

حسن نژاد ادامه داد: از مشکلات ما این است که کتاب خریداری می‌کنیم اما خروجی مطالعه کم است.

وی با بیان اینکه این موضوع نیاز به راهکار دارد، گفت:‌ تقویت کتابخانه‌های مدارس آن هم نه به شکل آماری و تقویت فرهنگ کتابخوانی در خانواده که متاسفانه امروز در این حوزه بسیار کم کار می‌شود، از مواردی است که به افزایش رشد مطالعه کمک می‌کند.

حسن‌نژاد با اشاره به اینکه اوضاع اقتصادی مردم، خرید کتاب را کمرنگ کرده، یادآور شد: این موضوع حتی روی چینش غرفه‌ها هم تاثیر گذاشته و می‌بینیم که یک غرفه کتاب‌های چند ناشر را ارائه می‌کند.

 وی، اظهار داشت:‌برگزارکنندگان همواره از نداشتن فضای نمایشگاهی گلایه می‌کنند و همیشه درخواست ایجاد فضای نمایشگاهی دارند.

حسن‌نژاد در رابطه با تغییر فضای نمایشگاهی با مثبت ارزیابی کردن فضای فعلی ادامه داد: اگرچه با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته اما مشکل پارکینگ وجود دارد.

 وی با بیان اینکه همه کمبودها را می‌دانیم،اظهار داشت:‌ نتیجه این نمایشگاه قرار است خروجی مناسبی برای کتابخوانی شود.

حسن‌نژاد با اشاره به اینکه مسئولان تراز اول کشوری از خود عمل صالح به جا گذاشته و در ایجاد فضای نمایشگاهی مرکز استان اقدام کنند، گفت: مسئولان صدای وعده را کاهش داده و بر عمل بیفزایند.

 گفتنی است، گروه آیینی زندگی به سرپرستی علی حسن‌نژاد در جشنواره صدای عشایر در تهران رتبه برتر موسیقی آیینی را کسب کرد.

*نظارت خاصی در قیمت‌گذاری کتاب انجام نمی‌شود

رئیس اداره فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران و مسئول کمیته هماهنگی و پیگیری نمایشگاه کتاب مازندران،گفت: نظارت خاصی در قیمت‌گذاری کتاب انجام نمی‌شود.

 عباس زارع در حاشیه برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب مازندران،اظهار داشت: 130 ناشر در مازندران مجوز فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه این ناشران در سال جاری مجوز انتشار هزار عنوان کتاب را دریافت کردند،گفت:120 عنوان کتاب در حوزه فرهنگ بومی بود و در این زمینه از رشد خوبی برخوردار هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه از 130 ناشر مازندران، 30 ناشر مجوز فعالیت را طی سال گذشته و امسال دریافت کردند، افزود: رشد خوبی در زمینه صدور مجوز ناشران داشتیم.

وی با بیان اینکه اداره کل ارشاد مازندران امسال 79 هزار جلد کتاب را بین مراکز فرهنگی،مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و ادارات ارشاد شهرستان‌ها توزیع کرد،ادامه داد: امسال برنامه‌های مختلفی در حوزه کتاب داشتیم.

زارع با اشاره به اینکه تغییر فضای برگزاری نمایشگاه کتاب، تحرک خاصی را در برگزارکنندگان نمایشگاه به وجود آورد، خاطرنشان کرد:‌بضاعت استان همین است.

وی با بیان اینکه نقدی بر عملکرد دوستان در حوزه کتاب وارد است، اظهار داشت:‌ وقتی برای نمایشگاه کتاب تخفیف 40 درصدی در نظر می‌گیریم این کار منوط به وجود نظارت در قیمت‌گذاری کتاب است.

زارع با اشاره به اینکه قیمت کتاب بدون ضابطه گران شده است، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم ناشر هرچه خواست به قیمت کتاب اضافه کند.


  • احمد ولی پورپاسخ به این دیدگاه 1 0
    جمعه 20 بهمن 1391-0:0

    کتاب و کتاب خوانی خوب و مفید است ، پس بهتر است اول برای بازدید ترغیب کنیم ، سپس شرایط خرید را مساعد نمائیم و سرانجام فواید مطالعه را نشان دهیم ، که اگر چنین شود به سهولت آثار مثبت نیک اندیشان مطلع را خواهیم دید . به آن امید .


    ©2013 APG.ir