تعداد بازدید: 3039

توصیه به دیگران 2

جمعه 27 بهمن 1391-16:2

میوه های داخلی سمی است/خلیلیان:وارداتی ها بدترند

در گفت و گوی مازندنومه با وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد:وزارت جهاد از منظر قانونی،با کلیه اقدامات غیرقانونی در رابطه با تفکیک ارضی مقابله می کند/یارانه سموم شیمیایی را برداشتیم/میوه‌های تولیدی ایران بسیار سالم‌تر و مطمئن‌تر از میوه‌ها و محصولاتی است که از خارج وارد می‌شود/جلوی واردات میوه های خارجی را گرفتیم+گزارش تصویری


مازندنومه،کلثوم فلاحی:شامگاه پنج شنبه وزیر جهاد کشاورزی در جلسه ستاد توسعه کشاورزی در سالن شماره یک استانداری مازندران حضور یافت.

در این نشست علاوه بر خلیلیان، نمایندگان مردم بابل،قائمشهر، سوادکوه، کیاکلا و جویبار، نماینده مردم نوشهر و چالوس، استاندار مازندران، عظیمی مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران، مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری و مدیرکل شیلات مازندران به صحبت پرداختند. خلیلیان در پایان این نشست، به دو سوال مازندنومه پاسخ داد.

*مازندنومه: تفکیک اراضی کشاورزی به صورت غیرمجاز به ویژه در غرب مازندران، به یک معضل تبدیل شده است. وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با این معضل، چه برنامه‌ای دارد؟

خلیلیان: در مازندران و استان‌های شمالی عموما این گونه است که افرادی که بعضا زمین‌خوار و یا به دنبال منافع شخصی هستند نسبت به تفکیک غیرمجاز اراضی اقدام می‌کنند و این کار آنها به کشور لطمه می‌زند.

 وزارت جهاد کشاورزی از منظر قانونی، با کلیه اقدامات غیرقانونی در رابطه با تفکیک ارضی قطعا مقابله می کند.

مواردی که توانستیم حکم دادگاه را بگیریم، ساخت‌ و سازهایی که بود را قلع و قمع کردیم و این اراضی که برای تولید بخش کشاورزی مورد نیاز است به جز در مواردی که کمیسیون‌هایی که در سطح استان یا کشور، قانونی است به این جمع‌بندی برسد که تغییر کاربری نیاز است و مسیر قانونی را طی کند طبیعتا این کار سازماندهی می‌شود و هم قابل کنترل است.

 مازندنومه:‌ وزارت جهاد کشاورزی در تولید محصول ارگانیک چه اقدامی انجام داده است؟اخیرا" دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرده که بسیاری از میوه ها و محصولات تولیدی استان سمی و خطرناک است. 

خلیلیان: یکی از اقداماتی که در چندسال اخیر انجام شده این است که یارانه سموم شیمیایی را برداشتیم و از طرفی مصرف تعدادی از سموم پرخطر را هم ممنوع اعلام کردیم.

 اقدام دیگری که در این زمینه صورت گرفته این است که مبارزه بیولوژیک با آفات را در دستور کار قرار دادیم و این موارد کمک کردند تا بتوانیم محصولات مواد شیمیایی در تولید کشاورزی را کاهش دهیم.

 از طرف دیگر مرکز خدمات و نظارتی ما بر مزارع، واحدهای تولیدی و گلخانه‌ها نظارت کنند تا هم ناظر باشیم و هم به تولیدکنندگان آموزش دهیم که در چهارچوبی که از منظر علمی و مهندسی است کار کنند.

در حال حاضر در سطح کشور، محصولات کشاورزی از وضعیت نسبتا مناسبی برخوردار است و حتی مقایسه‌ای که سال گذشته در مورد میوه های تولیدی کشور و میوه‌های وارداتی داشتیم نشان داد که میوه‌های تولیدی ایران بسیار سالم‌تر و مطمئن‌تر از میوه‌ها و محصولاتی است که از خارج وارد می‌شود و به همین دلیل جلوی واردات میوه‌‌های خارجی را گرفتیم.

*گزارش تصویری مازندنومه

 


  • مازیار مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 28 بهمن 1391-0:0

    کلا یارانه از همه چی برداشته، ربطی به سم و کود و نان و صنعت نداره. اگه میوه ها سمی هستن بخاطر نبود تعامل بین کشاورز و دانشگاه هست. کشاورز تنهاست و کلی خرج میکنه تا بتونه محصول بیشتری بگیره. دولت باید به تعانل بین دانشگاه و کشاورز کمک کنه و با ارائه یارانه به این بخش به کشاورز در کاشت و داشت و برداشت مکانیزه کمک کنه نه اینکه قیمت سم و کود رو بالا ببره. در جای دیگر گفته شد "ساخت‌ و سازهایی که بود را قلع و قمع کردیم"، لطف کنن بفرماین کجاها بود؟!

    • شنبه 28 بهمن 1391-0:0

      نمایندگان ساری ، آقایان دامادی و شجاعی تشریف نداشتند !!!!!!!!!!!!!!!!

      • شنبه 28 بهمن 1391-0:0

        خود وزیر فهمید چی گفت؟!!!چهاتاجمله ساخت و توجیه کد.بخصوص جواب سئوال اول شما رو فکر نکنم خودش فهمیده باشه!!اینا 8 سال همینجوری ملت رو ...فرض کردند و هر چی دلشون خواست گفتن

        • شنبه 28 بهمن 1391-0:0

          یکی از ضعیف ترین وزیران کابینه


          ©2013 APG.ir