تعداد بازدید: 5758

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 30 بهمن 1391-21:43

شونیشت در پایتخت

یکی از بخش های اصلی برنامه،تجلیل از چند دهه فعالیت هنری استاد منوچهر اسکندری-پیشکسوت هنر خوشنویسی استان و شهرستان قائم شهر-بود.(گزارش مازندنومه از برنامه فرهنگی شونیشت در تهران+عکس)


مازندنومه،احمد ولی پور:برنامه شونیشت انجمن تلارپه(قائم شهری ها،سوادکوهی ها،کیاکلایی ها و جویباری های مقیم تهران) شامگاه 29 بهمن در محل باشگاه تامین اجتماعی الهیه برگزار شد.

در این نشست اعضای انجمن،جمعی از مازندرانی های مقیم پایتخت،مسئولان انجمن های مازندرانی و علاقه مندان و فرهنگ دوستان و هم دیاران حضور داشتند.

 لاله فرهادی-هنرمند مازنی- با پوشش و گویش محلی-راس ساعت 7  شب برنامه را آغاز کرد.ابتدا مصطفی احمدی وسطی کلایی-عضو هیات مدیره انجمن- و سپس احمد ولی پور به ارایه گزارش پرداختند.

 فعالیت های انجمن تلارپه در سه کمیته مجزا شامل 1. کمیته فرهنگ و هنر ، 2.کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی و 3. کمیته مدیریت فن آوری و IT اجرایی و ساماندهی می شود.


در ادامه شونیشت، رضا صدیقی به نمایندگی از انجمن ، ضمن پخش کلیپ، توضیحات کاملی در خصوص نحوه حضور انجمن در جشنواره صدای عشایر ارائه داد.

سپس گروه موسیقی محلی انجمن تلارپه نیز که به تازگی با حضور آقایان حدادی ، فرهادی،رضا دیو سالار و علی اسماعیلی شکل گرفته، به اجرای موسیقی مازندرانی پرداخت.

یکی از بخش های اصلی برنامه،تجلیل از چند دهه فعالیت هنری استاد منوچهر اسکندری-پیشکسوت هنر خوشنویسی استان و شهرستان قائم شهر-بود.

اسکندری در ابتدا خاطراتی از دوران کودکی اش تعریف کرد و گفت: وقتی کم سن  وسال بود با روان نویس پدرش اوراق او را خط خطی می کرد و بارها نیز توسط پدر سرزنش شد!

او ادامه داد:ابتدا فکر می کردم به خاطر خط بد ، سرزنش شده ام اما پدر توضیح داد که اوراق بهادار او را مخدوش کرده ام و این قضیه بهانه ای شد که با جدیت بیشتر هنر خوشنویسی را فرا بگیرم.

استاد اسکندری افزود: زمانی که کودک بودم در مدرسه با معلم خودم مشاعره می کردم،این گونه شد که ذوق شعر گفتن در من نهادینه شد و در سال 1350 نیز شعری از من در صدا و سیما خوانش شد.

 استاد در ادامه تعدادی از شعرهای فارسی و مازندرانی اش را برای حاضران خواند.

در پایان این بخش از نشست، مهندس صلصالی و دکتر نظام الدین نوری،یک جلد کتاب نفیس شاهنامه را به همراه لوح تقدیر انجمن به استاد منوچهر اسکندری تقدیم کردند.

شونیشت تلارپه با صحبت های مجتبی کواکبیان-عضو هیات مدیره مجمع خیران ماهک-که گروه او درصدد ساخت بیمارستانی برای کودکان سرطانی در ساری است،ادامه یافت.

او ضمن اعلام شرایط بسیار نامناسب کودکان سرطانی در مازندران،با پخش کلیپی درباره وضعیت کودکان سرطانی، از حاضران درخواست همکاری کرد.

دنباله شونیشت با قدردانی مدیریت انجمن تلارپه از انجمن پارپیرار(فرهود جلالی) و گروه آیین زندگی سوادکوه ( علی حسن نژاد ) همراه بود که همکاری مناسبی در زمان جشنواره صدای عشایر داشتند.

این برنامه فرهنگی با صحبت های تعدادی از حاضران و صرف شام و گرفتن عکس های یادگاری،ساعت 11 شب به پایان رسید.


  • رضا صديقي برنجستانكيپاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 2 اسفند 1391-0:0

    با تشكر از آقاي ولي پور و سايت مازند نوزمه با بت پوشش خبري نشست انجمن تلارپه

    جناب آقاي احمد جويباري ساكن تهران با شماره اينجانب 09125001536 هماهنگي بفرماييد تا درخدمتتون باشيم .

    • امیر بانکیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      چهارشنبه 2 اسفند 1391-0:0

      همه میگن مازندرانی ها نمی تونند کار جمعی کنند ، پس این چیه ! البته چشم نزنین ها

      • مهران مازنیپاسخ به این دیدگاه 0 0
        چهارشنبه 2 اسفند 1391-0:0

        از همه ی مازنی های فرهنگ دوست و علاقه مند بابت برگذاری مراسم سپاس داریم ، لطفا اطلاع رسانی بیشتری فرمایید

        • سه شنبه 1 اسفند 1391-0:0

          آفرین به شما مازندرانیهای با تعصب ، مواظب همدیگر باشید

          • سه شنبه 1 اسفند 1391-0:0

            اینجانب جویباری ام و بیش از بیست سال مقیم تهرانم چطوری می توانم عضو بشوم

            • از دانمارکپاسخ به این دیدگاه 2 0
              سه شنبه 1 اسفند 1391-0:0

              خوش به حال مازندانی های مقیم تهران که این گونه برای خود شادی می آفرینند.ما اینجا از طریق مازندنومه در جریان اتفاقات مازندران قرار میگیریم.شاد زی


              ©2013 APG.ir