تعداد بازدید: 3377

توصیه به دیگران 5

دوشنبه 30 بهمن 1391-22:32

از وب گردی ها

توضیح+تصویر تعدادی از اشتباهات رسانه های استان/بدترین و اعصاب خردکننده ترین حالت برای وب گرد این است که روی لینکی کلیک کند و چیزی داخلش نبیند!از صدتا فحش هم بدتر است!


مازندنومه:در وب گردی های روزانه و شبانه علاوه بر این که به تحلیل ها و تصاویر و خبرهای روز کشور واستان برخورد می کنیم،گاه موارد و اشتباهاتی نیز به دیده می آید که اغلب از کنار آن ها می گذریم.

در این پست برآنیم بخشی از موارد اشتباه همکاران ما را با تصویر به نمایش بگذاریم،با این توضیح که این لغزش ها عموما" سهوی و ناشی از سرعت کار خبری است.

البته این ها مشت نمونه خروار است و اندکی است از هزاران!توضیح این که نیت ما یادآوری به قصد اصلاح است و نه مچ گیری که خودمان نیز کم اشتباه نیستیم.

 تمام تصاویر مربوط به وب گردی های امروز دوشنبه است.

*از صفحه مازندران یک خبرگزاری معروف شروع می کنیم.از حوالی ساعت 12:30 که این خبر انتشار یافت تا الان که ساعت 10 شب است،پس از چندبار مراجعه،هنوز در تیتر اصلی به جای "جراحی"کلمه "حراحی"تایپ شده و تصحیح نشده!

*مورد بعدی مربوط به همین خبرگزاری است؛این بار نه در تیتر،بلکه در سوتیتر ؛ واژه "مخروبه"به صورت"مخرووبه"تایپ شده است.در خبرگزاری ها اغلب کیفیت فدای سرعت انتشار خبر می شود.

*و باز از صفحه استانی همین خبرگزاری که به تازگی پوست اندازی هم کرده!به نظر می رسد 12 کلمه برای تیتر یک خبر طولانی باشد.متخصصان روزنامه نگاری بیشتر از ده کلمه را برای تیتر توصیه نمی کنند.در ضمن بین تیتر و سوتیتر تفاوت چندانی مشاهده نمی شود.

 

*سری به سایت شرکت مخابرات مازندران می زنیم.در بخش پیوندها،لینک چند سایت مشاهده می شود:تابناک،عصرایران،جار،فارس،مهر،ایسنا،ایرنا،خبرآنلاین،جهان نیوز،رجانیوز،جام جم آنلاین و علویان شمال!

نمی پرسیم چرا حتی یک پیوند مرتبط با مخابرات در این ستون وجود ندارد،ولی واقعا" متوجه نشدیم رابطه مخابرات مازندران با سایت هایی مثل جار،رجا و جهان چیست؟و نیز علویان شمال...!!

*سایت سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری مازندران یا بیشتر صفحات آن استاتیک است و سال هاست دست نخورده یا مثل این صفحه چیزی برای نمایش ندارد!

بدترین و اعصاب خردکننده ترین حالت برای وب گرد این است که روی لینکی کلیک کند و چیزی داخلش نبیند!از صدتا فحش هم بدتر است!

*به سایت اداره کل منابع طبیعی مازندران-ساری می رسیم که تازه ترین و مهم ترین خبرهای آن حضور مدیرکل در یک برنامه تلویزیونی و مورد تقدیر واقع شدن او و برگزاری جشن دهه فجر در اداره متبوع شان است!

از این که بگذریم تیترهای پایان نامه ای و طولانی همین خبرهای درپیتی نیز لبخند بر لب ها می نشاند!تعداد کلمه های دو تیتر پایین را بشمرید!

 

*جلال الدین مشمولی-هنرمند قائم شهری-برای معرفی هنر نقاشی و طراحی به جامعه،به خصوص روستایی ها، به اقدام های ابتکاری متعددی دست می زند.

او 6 سال پیش گروه هنري حجم سبز را تاسیس کرد و سایتی نیز دارد که فعالیت های گروه را بازتاب می دهد.

قرار است به بهانه ورود به 7 سالگی حجم سبز،روز جمعه 11 اسفند ماه 1391 در دبيرخانه هنر در روستا، نشستي  از ساعت 15 تا 17 برگزار شود.

مشمولی از مهمانانش با سیب زمینی هیزمی پذیرایی می کند!

*و بالاخره آخرین تصویر،شکار سوژه است در شهر ساری که البته به هیچ رسانه ای مربوط نمی شود.تصویر خود گویاست! 



©2013 APG.ir