تعداد بازدید: 4711

توصیه به دیگران 14

يکشنبه 20 اسفند 1391-22:44

بهار تبلیغاتی

گزارش مازندنومه از حضور مازندرانی ها در مراسم ملی استقبال از بهار با حضور احمدی نژاد و مشایی/نماینده مازندران در این مراسم،گروه آیینی زندگی از سوادکوه بود که با نفرات کامل و 17 نفره شرکت کردند و به اجرای موسیقی،نوروزخوانی و رقص مازندرانی پرداختند.


مازندنومه،سردبیر:مراسم ملی استقبال از بهار امروز در حالی در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد که  احمدی‌نژاد و مشایی کنار هم ایستادند و گریستند و به بهانه حلول بهار،بارها "بهار بهار" کردند!

جشن امروز  که ظاهرا" به بهانه استقبال از نوروز بود و در ادامه به میتینگ انتخاباتی جریان دولت ختم شد،از ساعت 10 صبح آغاز شد و تا ساعت 15 ادامه یافت.

این مراسم با حضور محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشائی رئیس دبیر خانه جنبش عدم تعهد، حمید بقائی رئیس نهاد ریاست جمهوری و معاون اجرایی رئیس جمهور، سید حسن موسوی رئیس دفتر رئیس جمهور، ملک زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برخی سفرای کشورهای خارجی و شمار دیگری از دولتمردان و نیز برخی هنرمندان از جمله داریوش ارجمند که سخنرانی هم کرد،برگزار شد.

در واقع در این برنامه علاوه بر رئیس جمهوری و نزدیکان وی تمام اعضای هئیت دولت به جز سید مرتضی بختیاری وزیر دادگستری، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و سردار وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حضور داشتند.

در مراسم امروز با دعوت سازمان میراث فرهنگی،گردشگری  وصنایع دستی،چند گروه هنری از برخی از استان ها از جمله مازندران به اجرای برنامه پرداختند.

به گزارش مازندنومه،نماینده مازندران در این گردهمایی،گروه آیینی زندگی از سوادکوه بود،به سرپرستی علی حسن نژاد که با نفرات کامل و 17 نفره شرکت کردند.

نماینده مازندران در این جشن با گستردن هفت سین و آماده کردن فضای سنتی و بومی مازندران از جمله ساخت نفار و گالش منزل و تزیین فضا با نمادهای نوروز مازندرانی ها،حدود 6 دقیقه به اجرای موسیقی و نوروزخوانی محلی در حضور رییس جمهوری پرداختند.

یکی از اجراهای گروه آیینی زندگی(جشن روز مازندران-مرزن آباد،آبان ماه 1391)

گروه آیینی زندگی سوادکوه ضمن اجرای نوروزخوانی،قطعات شیرین جان و نازنین را با همراهی سازهای دوتار،لله وا،کمانچه،سرنا،دسرکوتن و...خواندند و دو تن از اعضای گروه به اجرای کشتی نمادین لوچو و "دارون"/"دِرون"(رقص پس از پایان کشتی)پرداختند.

نقطه عطف برنامه مازندرانی ها،اجرای رقص محلی-سما-به وسیله "هستی حسن نژاد"-کوچک ترین عضو گروه- بود که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

"هستی" تنها دختری بود که در حضور رییس جمهوری به اجرای رقص محلی پرداخت

میرحسن موسوی-مسئول دفتر مازندرانی احمدی نژاد-که کنار رییس جمهوری نشسته بود،برخی واژه های شعرهای مازندرانی را برای او به فارسی برگردان می کرد.

از جمله آیین هایی که در این مراسم برگزار شد می‌توان به اجرای رسم حکم خوانی توسط نمایندگان استان اردبیل، اجرای رقص عربی با شمشیر توسط نمایندگان عرب خوزستان، اجرای رقص آذربایجانی، رقص کردی، رقص لری و رقص مازندرانی در مقابل رئیس جمهوری اشاره کرد.

هر چند گروه مازندرانی ها و سایر گروه ها به اجرای مراسم شاد نوروزی و آیینی پرداختند،در ابتدای این مراسم خادمان حضرت معصومه (ع) به ذکر خطبه خوانی پرداختند و در پایان بر ضرورت حفظ حرمت ایام فاطمیه در ایام عید نوروز تاکید کردند.

سالار عقیلی هم در این مراسم به اجرای بخشی از سروده‌های حماسی و میهنی خود پرداخت.

*ملت ایران به دنبال بهار است

مراسم امروز به خصوص تعریف هایی که احمدی نژاد از مشایی کرد و هدیه ای که به او داد،در رسانه های داخلی و خارجی بازتاب زیادی داشت.

رییس جمهوری در این مراسم گفت: امروز ملت ایران به دنبال بهار است، امروز حوادث می‌آیند و می‌گذرند. فراز و نشیب‌ها می‌آیند و می‌گذرند آنچه می‌ماند جوهر و حقیقت یک ملت است.

وی گفت: من از تمام هنرمندان عزیز تشکر می‌کنم. دیدید نزدیک به 4 ساعت فقط و فقط گوشه‌ای از هنر این سرزمین به نمایش درآمد، گوشه‌ای از این عشق بی‌پایان مردم به  این سرزمین و به بهار و آینده بشریت به نمایش درآمد.

دراین مراسم برخی استان های کشور به ارائه رسوم، سنت‌ها و آداب خود در استقبال از نوروز پرداختند که همین مسئله منجر به طولانی شدن بیش از حد مراسم شد به گونه‌ای که تا ساعت 2 بعد از ظهر و به مدت 4 ساعت تنها هنرمندان استان‌های مختلف به هنرنمایی ‌پرداختند و به علت طولانی شدن مراسم، بسیاری از وزرا و سفرای حاضر،سالن اجلاس را ترک کردند.

احمدی نژاد در ادامه افزود: معلوم است ملتی که هزاران سال عاشق بهار بودند ملتی هنرمند هستند و هنر در ذات ملت ایران است. همه کسانی که با ایمان به خدا و عشق به بهار تلاش و زندگی می‌کنند به این مسئله باور دارند.

*به نام خداوندی که لر را آفرید

علاوه بر اجرای رقص مازندرانی به وسیله دختربچه عضو گروه آیینی سوادکوه(رقص سایر استان ها به وسیله مردان اجرا شد) که با استقبال مواجه شد،مراسم امروز حاشیه های دیگری نیز داشت.

از جمله این حاشیه ها به نوشته خبرگزاری فارس،دیدارهای پشت سرهم مشایی با هنرمندان حاضر در سالن از جمله بازیگر نقش اول سریال ستایش بود.

همچنین معرفی نمایندگان استان لرستان با این عنوان شروع که "به نام خداوندی که لر را آفرید" که این جمله با استقبال و تشویق حاضران در سالن شروع شد.

رئیس جمهوری در میانه مراسم برای ادای فریضه نماز سالن را ترک کرد و پس از نماز بار دیگر برای حضور در مراسم در سالن حضور یافت.

اسفندیار مشائی در میانه سخنرانی خود و زمانی که در مورد کودکان سرطانی با آنان صحبت می‌کرد به شدت بغض کرد که این بغض وی تا چند دقیقه ادامه داشت.او هدیه خود را به دو گروه تقدیم کرد:هنرمندان از کار افتاده و کودکان سرطانی.احمدی نژاد هم در تمام طول مدت سخنرانی مشائی که حدود 25 دقیقه طول کشید،به صورت ایستاده و در کنار تریبون مشائی حضور داشت و همپای او بغض و گریه کرد!

بغض امروز رییس جمهوری متاثر از صحبت های مشایی!احمدی نژاد این روزها زیاد گریه می کند!

احمدی نژاد در این مراسم،نشان درجه یک فرهنگ و هنر را به اسفندیار رحیم مشایی اعطا کرد و گفت:در این مراسم شاهد تجلیل از یک فرزند برومند و عزیز ملت ایران بودیم.برای من سخن گفتن از جناب آقای مهندس مشایی سخت است، اما باید شهادت دهم که این مرد دلی دارد همچون آیینه پاک و زلال، قلبی دارد مهربان که عاشق تمام انسان‌هاست و ایمانی دارد به استواری دماوند، الوند، دنا و سبلان.

به نوشته خبرگزاری ایسنا،احمدی‌نژاد ادامه داد: من افتخار آ‌شنایی با ایشان را از 27-28 سال قبل دارم و این آ‌شنایی را جزء عنایات اصلی خداوند متعال به این بنده کوچک می‌دانم. ایشان مدیری است با تدبیر و مسلط. مرد اخلاق ، هنر و عشق.

وی گفت: در ثبت جهانی نوروز خیلی‌ها کمک کردند، ولی تلاش ایشان در این زمینه استثنایی بود. نقش ایشان در این زمینه منحصر به فرد بود. در یک دوران کوتاه چندین برابر تاریخ ثبت جهانی آثار ما شاهد ثبت جهانی و ملی میراث ملی و آثار ملی کشورمان بودیم و این آثار به جامعه‌ی جهانی معرفی شد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ایشان برای همه مانند برادری دلسوز و امین دلسوزی می‌کنند، من ندیدم کسی با ایشان بدون اراده خاص و قبلی ملاقات کند و شیفته اخلاق، منش و بزرگی ایشان نشود. ایشان صاحب اندیشه است. صاحب نظریه است. در زمینه‌های گوناگون به خصوص در مسایل بنیادین و اساسی جهان و انسان و رابطه انسان با خدا و همچنین مدیریت جهانی.

وی گفت:من برای نصب نشان فرهنگ از ایشان اجازه گرفتم که آیا اجازه می‌دهید آن را نصب کنم و آن را جزو افتخارات خود می‌دانم که علی رغم تمام ناملایمات، خداوند متعال این توفیق را به بنده داد که بنده به نمایندگی از ملت از یک فرزند برومند ملت تجلیل کنم.

وی با بیان این‌که تقدیر از مشایی را جزء افتخارات زندگی خود می‌دانم، اظهارداشت: علی‌رغم تمام هیاهوهای بی بنیان خداوند متعال این توفیق را داد که بنده به نمایندگی از ملت از یک فرزند برومند ملت تقدیر کنم.

این روزها احمدی نژاد هر جا و هر زمان که سخن می گوید-چه در داخل و چه در خارج از کشور-سخنانش را با بهار به پایان می رساند؛امروز هم او با بیان ‌این‌که ملت ایران قدر فرزندان خود را می‌داند و می‌شناسد، گفت: اگر بخواهیم آقای مشایی را در یک کلمه معرفی کنیم باید بگوییم مهندس مشایی مردیست بهاری، بهاری، بهاری.


  • بهارک همتیپاسخ به این دیدگاه 4 0
    پنجشنبه 24 اسفند 1391-0:0

    من در چند برنامه از برنامه های آیینی گروه زندگی حضور داشتم و میدانم که برای برگزاری آبرومند برنامه چه فشاری به سرگروه ها می آید و چه هزینه ای میبرد. با این حال در این که باید برنامه ها را متنوع کرد شکی نیست. هرچند برنامه ای که در یک مکان اجرا میشود برای مکان بعدی همچنان جدید است و نمیتوان گفت که برنامه تکراری است. بلکه برای چند نفر محدود تکراری است. بنابراین نمیشود از بخشهای زیبای برنامه به دلیل تکراری بودن برای چند نفر خاص چشم پوشی کرد. زیرا در برنامه های فرا استانی زیبایی آن ها به شدت به چشم می آید و موجب رونق و شادی مجلس میشود.

    در مورد شخص استاد حسن نژاد و این که چرا تنها ایشان سردمدار اجرای برنامه های فرهنگی در مازندران شده اند هم فکر نمیکنم هیچ کسی حاضر باشد این چنین از همه امکانات شخصی خود برای بهتر برگزار شدن برنامه ها خرج کند. من زحمات خانم آقای حسن نژاد را از نزدیک دیده ام. در اصل آقای حسن نژاد ایده طرح را میدهند و همه زحمات گروه از تدارکات و خرید و سرگروهی و هماهنگی بچه های عضو گروه و حتی پذیرایی به عهده خانم ایشان است که در این جا کاملا نادیده گرفته شده است. در حالیکه گاهی که ارگان ها در پردخت دستمزد کوتاهی کرده اند ایشان دستمزد بچه ها را از جیب پرداخته اند و برای خانواده خود هیچ سهمی قایل نشده اند. بنابراین با توجه به همه جوانب و خوبی ها و بدی های هر برنامه ای باید قبول کرد که اگر آقای حسن نژاد نبود هیچ کسی به فکر گسترش فرهنگ مازندران نمی افتاد و دوست نداشت که این چنین مورد بی مهری دوستداران فرهنگ بومی قرار بگیرد.

    اگر با این همه زحمت کسی از لحاظ مالی هم تامین نباشد چگونه میتواند به راه خود ادامه دهد؟ چرا همیشه فکر میکنیم که کسی که برای فرهنگ زحمت میکشد باید فی سبیل الله کار کند؟

    • پنجشنبه 24 اسفند 1391-0:0

      جمیله خانم، این چه حرفیه که می زنید؟ پولش رو دولت میده. کار بدی میکنه؟

      دولت اشتباهات زیادی داره اما این کارش خوبه. ناآشنایی با هویت ملی و بومی باعث غربزدگی و ازخودبیگانگی میشه

      • چهارشنبه 23 اسفند 1391-0:0

        پول اين خرجها از كجا تامين مي شه؟

        • حمید صالحیپاسخ به این دیدگاه 3 0
          دوشنبه 21 اسفند 1391-0:0

          کاش ما میدونستیم جواب کی رو داریم میدیم آقای مازنی...

          اگر حرف درستی هم دارید با استدلال غلط سعی نکنید درستیشو از بین ببرید.حتما باید به شما حال بدن که بشن آدم خوب.اصلا اشکال مشایی چیه؟لطفا تو یک خط جواب بدید؟من میدونم ولی میخوام بدونم مشکل شما چیه؟

          • دوشنبه 21 اسفند 1391-0:0

            با سلام آذریهای عزیز بزرگترین حس شان احترام به زبان وفرهنگ وبخصوص همزبانان شان می باشد از کامنت های زیر بیشتر بوی حسادت می اید تا نظر .بنده اقای حسن نژاد را اززمانی که در ایستگا ه راه اهن فیروزکوه سوزنبان بوده افتخار اشنایی با ایشان را یافته ام تا هم اکنون در کسوت یکی همکارانشان هستم جز فروتنی وتلاش در حفظ فرهنگ مازندرانی وبویژه سوادکوه ندیده ام انسان در سرزمین غربت به عمق وریشه خود بیشتر عشق می ورزد بیایم همانند هموطنان اذری واصفهانی ، زمانی که زبان زیبای تبری مورد بی مهری مازندرانی های عزیر قرارگرفته ،از گنجیه ها خود که واقعا جهاد می نمایندحمایت کنیم با سپاسmmahmoodi34@yahoo.com-

            • دوشنبه 21 اسفند 1391-0:0

              درود بر آقای حسن نژاد،دم همه ی بچهای گروه زندگی گرم که حداقل تو این شرایط بد و وضع بدی که مردم دارند با شور و نشاط اجرای برنامه کردند.

              شنیدیم که گروه 5-6 دقیقه بیشتر اجرا نکرد،اما مطمئنا انقدر خوب بود که اینطور بازتاب داشت. مختصر و مفید

              آقای حسن نژاد و گروه زندگی خسسسسسسسسسسسسته نباشید

              ایشالا روزی برسه که آلبومتون و کنسرتتون رو ببینیم

              زنده باد مازندران

              • دوشنبه 21 اسفند 1391-0:0

                واقعا" بايد تاسف خورد

                تاسف به حال كسايي كه نه تنها كاري نمي تونن بكنند ، نمي تونن حتي كوچكترين قدمي براي معرفي فرهنگ خودشون بردارند

                يه مثل قديمي هست كه مي گه : نبين كي داره حرف مي زنه ، ببين حرفش چيه...

                من اينجا از همه ي كساني كه فرهنگ و زبان زيباي ديارم را گسترش مي دهند و معرفي مي كنند تشكر مي كنم

                اي كاش اين دست گروهها زياد باشند

                چرا كه هدف تنها اشاعه فرهنگ است نه چيز ديگري

                • دوست حسن نژاد از سوادکوهپاسخ به این دیدگاه 9 1
                  دوشنبه 21 اسفند 1391-0:0

                  باز کامنت نویسها بجای اصل مطلب رفتند سراغ فرعیات!مگه حسن نژاد خودش پا شد رفت تهران؟میراث فرهنگی دعوتش کردند.تویی که اینجا حرف بیخود میزنی چرا گروه تشکیل نمیدی و فعالیت نمیکنی؟ما در استان چند تا گروه این شکلی داریم که در تهران و جاهای دیگر برنامه اجرا کند؟اصلا حسن نژاد نه پس چه کسی آقای کامنت نویس کم دانش!؟خبر از اوضاع نداری حرف مفت نزن

                  • دوشنبه 21 اسفند 1391-0:0

                    سوادکوهی ها افتخار ایرانیان

                    • دوشنبه 21 اسفند 1391-0:0

                      براي آقاي حسن نژاد و گروه آييني سوادكوه متاسفم كه هنر خودشان را به تبليغ غيرمتعارف مشايي فروختند. آقاي مشايي براي مازندران چه خيري داشتند؟ در دوره اي كه ايشان رئيس سازمان ميراث فرهنگي كشور بودند براي ميراث مازندران چه كردند؟ از فرهنگ و ميراث فرهنگي ما ويرانه اي باقي مانده است كه اثرات وحشتناك آن سالها بعد عيان مي شود.

                      • دوشنبه 21 اسفند 1391-0:0

                        خدا به این ملت نجیب رحم کند.

                        • دوشنبه 21 اسفند 1391-0:0

                          اين حسن نژاد ديگه تكراري شده . يعني تو مازندران هنرمند ديگه نداريم.



                          حسن نژاد خوب برا خودش بازاري باز كرده با اون برنامه هاي تكراري و بي مزه.


                          ©2013 APG.ir