تعداد بازدید: 4423

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 23 اسفند 1391-22:11

کارناوال بزرگ نوروزخوانی/اسب های ساری جان می گیرند

اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران و گروه آیینی زندگی سوادکوه،کاروان بزرگ نوروزخوانی و جشن نو شدن طبیعت را در مرکز استان برگزار می کنند/علاوه بر سرنانوازی و بهارخوانی و نمایش سفره هفت سین،برخی نمادهای سنتی نوروز هم چون ننه سرما و حاجی فیروز هم حضور دارند/این جشن همراه دو اسب و یک گاری به اجرا در می آید.

 


مازندنومه:جشن بزرگ نوروزخوانی و اجرای موسیقی مازندرانی و برنامه های شاد محلی، ساعت 10 تا 12 روز پنج شنبه 24 اسفندماه در میدان های مختلف ساری برگزار می شود.

به گزارش مازندنومه این جشن که در قالب کارناوال و همراه دو اسب و یک گاری به اجرا در می آید،به همراه سرنانوازی و نوروزخوانی از ساعت 10 صبح در میدان امام ساری کار خود را آغاز کرده،کاروان سپس به سمت میدان ساعت و آن گاه میدان امام حسین(شهرداری)حرکت می کند.

در این کارناوال که با حمایت اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران و به وسیله گروه آیینی زندگی سوادکوه برگزار می شود،چند نوروزخوان و خواننده بومی از جمله علی محمد طاهری-خواننده قدیمی-حضور دارند و به اجرای برنامه می پردازند.

علاوه بر سرنانوازی،بهارخوانی و نمایش سفره هفت سین،برخی نمادهای سنتی نوروز هم چون ننه سرما و حاجی فیروز هم در این کاروان حضور دارند.

علی حسن نژاد-مسئول گروه آیینی زندگی سوادکوه-به خبرنگار ما گفت:بسته هایی تهیه شده است که به عنوان عیدی به کودکان اهدا می شود.

وی یادآور شد:کاروان نوروزخوانی پس از عبور از میدان امام و ساعت،در پارک کنار میدان شهرداری ساری به اجرای برنامه شاد خواهد پرداخت.


  • پنجشنبه 24 اسفند 1391-0:0

    ما زنده از آنیم که آرام نگیریم

    موجیم که آسودگی ما عدم ماست

    می دانیم که با دستور یا پند و اندرز نمی توان از بعضی تغییرات اقتصادی جلوگیری کرد؛ در عرصه ی فرهنگ هم، وضع به همین منوال است با این تفاوت که وقتی فرهنگ، ریشه ای چندهزار ساله داشته باشد، تغییر دادنش از یک مساله ی اقتصادی خیلی سخت تر و شاید محال باشد؛ چه با نصیحت چه با خشونت.

    نوروز و مسایل مرتبط با آن جزو هویت ما ایرانی هاست. مبارزه با آن محکوم به شکست است.


    ©2013 APG.ir