تعداد بازدید: 2014

توصیه به دیگران 3

پنجشنبه 1 فروردين 1392-15:16

افزایش ورودی مسافران/نانوایی ها و خودپردازها شلوغ است

خبرهای روز پنج شنبه ستاد تسهیلات سفر مازندران/2 مورد شکایت داشتیم که در همان محل، رفع شد/جشنواره های فرهنگی هنری بهار در مازندران و سراسر کشور اجرا می شود/خبر جشنواره هایی که به صورت خودجوش در شهر و روستا انجام می شود به دست ما نمی رسد/ظرفیت اسکان ما تکمیل شده است.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:شعبانعلی واحدی صبح پنج شنبه در مرکز دبیرخانه ستاددائمی تسهیلات سفر در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به خبرنگار مازندنومه گفت: با توجه به افزایش 19 درصدی سفر در مازندران، تیم بازرسی ستاد سفر طی بازرسی های انجام شده در روزهای اخیر و همچنین صبح امروز، شاهد بود که صف های نانوایی ها شلوغ است و همچنین در مقابل خودپردازها هم مردم زیادی حضور داشتند.

مدیرکل بازرسی استانداری مازندران با بیان اینکه تیم های سه نفره بازرسی در سطح استان در مباحث تنظیم بازار و انعکاس اخبار قابل توجه به مقامات مسئول، ایفای نقش می کنند، تصریح کرد: در پایان تعطیلات نوروزی از کمیته های برتر و دستگاه های اجرایی که بیشترین فعالیت را داشتند، طبق آیتم های از قبل قدردانی می شود.

واحدی افزود: طی روزهای اخیر، 2 مورد شکایت داشتیم که در همان محل، رفع شد.

وی خاطرنشان کرد:نزدیکی به پایتخت و برخورداری از مواهب الهی از جمله دریا، جنگل و جلگه و همچنی به دلیل طریق الرضا بودن، باعث شده که رغبت پایتخت نشینان برای سفر به مازندران بیشتر شود.

مدیرکل ارزیابی استانداری مازندران اظهار داشت: در پایان کار آنگونه که باید از اعضای ستاد قدرشناسی شایسته به عمل نمی آید.

شعبانعلی واحدی ادامه داد: ازدحام جمعیت در استان قابل توجه است.

وی با بیان اینکه برخی دستگاه های خودپرداز پول ندارند، تصریح کرد: این مشکل سریع تر رفع شود تا مردم و مسافران با مشکلی مواجه نشوند.

واحدی با اشاره به اینکه مورد خاصی در استان نداشتیم، افزود: حدود 160 نفر در چهارشنبه آخر سال دستگیر شدند و اتفاق تلخی هم در بابلسر رخ داد.

وی با اشاره به اینکه حضور فیزیکی نیروی انتظامی در همه جا مشهود است، گفت: کمیته فرهنگی برنامه ها و جشنواره های متناسبی در شهرها دارد.

گفتنی است مدیرکل بازرسی استاندار مازندران تنها مدیرکل استانی است که همه روزه از دبیرخانه دائمی ستاد تسهیلات سفر استان بازدید می کند.

*به سمت گردشگری فرهنگی می رویم

سیف الله فرزانه در محل ستاد تسهیلات سفر مازندران در اداره کل گردشگری استان گفت:میزبانی گرم مردم مهمان نواز مازندران به اثبات رسیده و شاهد درخشش ستاد و مردم هستیم.

 مدیرکل گردشگری مازندران با اشاره به اینکه به دلیل تعطیلی زودهنگام مدارس، بسیاری گردشگران زودتر سفر را شروع کردند،خاطرنشان کرد: ستاد با آمادگی کامل به میزبانی این عزیزان رفته و محور برنامه های ستاد هم فرهنگی است و جشنواره های فرهنگی هنری بهار در مازندران و سراسر کشور اجرا می شود.

 وی با بیان اینکه با همه انسجامی که ستاد دارد یک سری حرکت های خودجوش در استان صورت می گیرد، گفت: در روستاها و شهرها از چند هفته قبل موسیقی محلی، نوروز خوانی و همچنین کنسرت های موسیقی پاپ شروع شده است.

فرزانه با اشاره به اینکه این موضوع باعث افزایش مدت اقامت گردشگر در استان و همچنین اشتغال پایدار در مازندران شده است، تصریح کرد: خبر جشنواره هایی که به صورت خودجوش در شهر و روستا انجام می شود به دست ما نمی رسد.

وی با بیان اینکه این کارهای خودجوش در مازندران باید بیشتر نهادینه شود، گفت: در مازندران بیشتر در زمینه گردشگری طبیعی فعالیت داشتیم و امسال به سمت گردشگری فرهنگی می رویم.

فرزانه خاطرنشان کرد: مراکز تاریخی مازندران به خوبی معرفی نشده و این ضعف میراث است.

وی افزود: معیار ارزیابی امسال ستاد، جشنواره های فرهنگی است.

 فرزانه با اشاره به اینکه ظرفیت اسکان ما تکمیل شده است، ادامه داد: نسبت به سال گذشته 125 هزار نفر افزایش اسکان پیدا کردیم.

*در دور جدید سفر، مازندران محور است

 معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران اظهار داشت: تا به حال از لحاظ امنیتی مشکل خاصی در استان نداشتیم و فضای توام با عقلانیت در استان ایجاد کردیم.

 هادی ابراهیمی با اشاره به اینکه از محورهای ورودی استان مبنی بر ترافیک و ... گزارشی نداشتیم، تصریح کرد: حضور نیروی انتظامی بسیار ملموس بوده است.

 وی اظهار داشت: بار سنگین ستاد سفر بر عهده نیروی انتظامی است.

جانشین ستاد سفر مازندران گفت: برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری از رویکردهای جدی ستاد است و اغلب در حوزه معرفی فرهنگ و هنر استان صورت می گیرد که از کارهای ابداعی و ابتکاری ستاد سفر است.

وی ادامه داد: جشنواره های فرهنگی و هنری در راستای توانمندی های فرهنگی و هنری استان است و باید ظرفیت های فرهنگی و هنری را در همه حوزه ها به نمایش بگذاریم.

 ابراهیمی تصریح کرد: نسبت به سال گذشته، 60 درصد کاهش فوتی و 15 درصد کاهش جرائم را امسال شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه بحث نرخ و قیمت با حساسیت موضوع دنبال شود، افزود:اگر ناموزونی و ناهماهنگی دیده شد، با افرادی که خودسرانه و بدون درنظر گرفتن رویه های قانونی در افزایش نرخ ورود پیدا کنند توجیه و برخورد می شود.

ابراهیمی اضافه کرد: افزایش 12 درصدی اسکان و 19 درصدی ورودی ها به استان، نقطه قوت استان محسوب می شود.

 وی با بیان اینکه در روزهای آینده به عنوان استان محور در بحث ورودی ها و اسکان هستیم ، گفت: به دلیل شرایط جوی در چند روز قبل از سال جدید، مسافران بیشتر، نقاط جنوبی کشور را انتخاب کردند و بخشی هم به سمت مراکز مذهبی و متبرکه رفتند و در دور جدید سفر، مازندران محور است.

این مسئول با اشاره به اینکه ستاد تسهیلات سفر شهرستان ها ارزیابی شود که چگونه فعالیت می کنند، ادامه داد: کوچکترین موضوعی که برای حتی یک مسافر به وجود بیاید ما مسئول هستیم و وظیفه داریم، این موضوع می خواهد از پنچر شدن ماشین یک مسافر بوده و یا وضعیت درمان و جسمانی گردشگر باشد، ما موظف به پیگیری هستیم.

 ابراهیمی با بیان اینکه امسال در پایان کار، همه کمیته ها را معرفی نمی کنیم، گفت: یک کمیته نمونه معرفی می شود که حاکی از ارزیابی دقیق است.

وی ادامه داد: تماس هایی که با دبیرخانه ستاد برقرار می شود پیگیری شود.

 ابراهیمی خاطرنشان کرد: این همه گفتیم عابربانک ها خالی نباشد و حالا می بینیم در برخی شهرها مشکل داریم.

شماره تلفن 01512277212 از سوی دبیرخانه ستاد سفر در مازندران اعلام شده است.



    ©2013 APG.ir