تعداد بازدید: 3507

توصیه به دیگران 2

شنبه 3 فروردين 1392-14:57

جاده های شمال پرترافیک است/مومنی:تصادفات کاهش یافت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت:ایران جزء 10 کشور دنیا در زمینه میزان تصادفات بود که اکنون به رده های متوسط دنیا رسیده ایم و امیدواریم این رتبه به رده های پایین تر هم برسد+عکس


مازندنومه،کلثوم فلاحی:رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور پیش از ظهر شنبه از پاسگاه راهنمایی و رانندگی شهرستان میاندرود بازدید کرد.

 سردار اسکندر مومنی در این بازدید اظهار داشت: امسال، سال نمونه ای است و به هر استان و خطه ای که برای بازدید رفتم، همه دست اندرکاران، آماده خدمت هستند.

وی ادامه داد: بیش از نیم میلیون نفر در برنامه از پیش سازماندهی شده، آماده ارائه خدمات در ایام نوروز هستند.

مومنی با اشاره به اینکه رهبری در دیدار با دست اندرکاران ستاد سفر، تاکید کردند که تلفات جاده ای به حداقل برسد، گفت: این فرمان و دستور رهبری بود و مردم هم قوانین را رعایت کنند تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.

وی افزود: رهبری هم به مردم و هم به مسئولان، تاکید داشتند که همه پای کار باشند.

مومنی اظهار داشت: ایران جزء 10 کشور دنیا در زمینه میزان تصادفات بود که اکنون به رده های متوسط دنیا رسیده ایم و امیدواریم این رتبه به رده های پایین تر هم برسد.

وی ادامه داد: شرایط ما در زمینه تصادفات، بهتر از سطح آسیا است.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور خاطرنشان کرد: تعطیلات امسال از 26 اسفند شروع شده و تا 17 فروردین ادامه دارد و تعطیلات طولانی شده چراکه دولت 14 فروردین را هم برای مدارس، تعطیل اعلام کرده است.

* ترافیک در جاده های کشور پر حجم است

وی در بخش دیگری از این بازدید در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگار مازندنومه مبنی بر وضعیت ترافیکی جاده های کشور و همچنین وضعیت جوی گفت: موج نخست سفرهای نوروزی رو به پایان است و از فردا موج دوم سفرهای نوروزی شروع می شود.

 مومنی یادآور شد: در حال حاضر در غرب کشور با بارش باران مواجه هستیم و طی روزهای آینده به شرق و مرکز کشور هم نفوذ پیدا می کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با بیان اینکه در ارتفاعات شاهد بارش برف هستیم، تصریح کرد: مسافران در این شرایط جوی حتما رعایت مسائل ایمنی و تردد را داشته باشند و از نقطه رویت خطر بتوانند در کمترین زمان ممکن، خودرو را کنترل کنند.

مومنی با اشاره به اینکه ترافیک در جاده های کشور پر حجم است، ادامه داد: جاده های منتهی به شمال کشور، دارای ترافیک سنگین است و در سایر محورها، ترافیک سنگین را شاهد نیستیم.

وی افزود: همچنان محورهای منتهی به مشهد، اصفهان و استان فارس، پر حجم است.

 مومنی تصریح کرد: محورهای خورستان هم به دلیل اردوهای راهیان نور، شلوغ است.

وی با بیان اینکه در ایام شهادت حضرت فاطمه (س) هستیم، ادامه داد: هموطنان حتما مراعات این ایام را در نظر داشته باشند.

 مومنی در پاسخ به سوال دیگر مازندنومه مبنی بر میزان تصادفات و کشته های جاده ای از ابتدای سال 92 تاکنون، گفت: تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه 444 مورد واژگونی داشتیم، افزود: این واژگونی ها از نوع برخورد 2 خودرو نبود بلکه واژگونی تک خودرو بود که به علت خواب آلودگی راننده بوده که اتفاق افتاده است.

 مومنی با اشاره به اینکه متاسفانه در این مدت 74 نفر نتوانستند به مقصد خود برسند، یادآور شد: از 25 اسفند 91 که شروع طرح بوده، 670 نفر از هموطنان هم راهی بیمارستان شدند.

 وی خاطرنشان کرد: شب گذشته هم در غرب مازندران، بر اثر واژگونی خوردو، سه نفر جان خود را از دست دادند و از رانندگان تقاضا داریم سرنوشت خود و خانواده شان را به چشم های خواب آلود نسپارند.



    ©2013 APG.ir