تعداد بازدید: 2050

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 6 فروردين 1392-13:1

خودمان را فریب می دهیم-ابراهیمی

خبرهای روز سه شنبه ستاد تسهیلات سفر مازندران/ من بچه ساحل و دریا هستم و در تابستان هم ندیدم این اندازه گردشگر در سواحل حضور داشته باشد/مظلوم ترین دستگاهی که چک می خورد، سازمان میراث فرهنگی است/ یک راه هم در استان نداریم، خودمان را فریب می دهیم، این رنج آور و تاسف آور است+عکس


مازندنومه،کلثوم فلاحی: سیف الله فرزانه در محل دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر مازندران گفت: مازندران مثل همیشه بیشترین گردشگر را در خود جای داد.

 وی اظهار داشت: برعکس آنچه که همه فکر می کردند امسال قبل از اینکه نوروز آغاز شود به دیدار نوروز رفتیم و گردشگران زیادی به استان آمدند.

 فرزانه با بیان این که در بحث ترافیکی و امنیت، امسال مشکل حادی نداشتیم، ادامه داد: معاونت فرهنگی ما یک ماه قبل از نوروز، نوروزخوانی را شروع کرده و نمایش های خیابانی را داشتیم و کنسرت های پاپ هم اجرا شد.

 این مسئول خاطرنشان کرد: ظرفیت اسکان ما در استان 750 هزار نفر است که در ادامه با مشکل اقامت گردشگر مواجه شدیم و بلافاصله ساماندهی شروع شد و به 875 هزار نفر رساندیم اما باز هم این عدد نتوانست دوام بیاورد و دیروز بالای 900 هزار نفر اقامت داشتیم که رشد 106 درصدی را شاهد هستیم.

وی افزود: یک روز قبل از شهادت حضرت فاطمه حدود یک میلیون و 600 هزار نفر بازدید کننده از اماکن زیارتی داشتیم.

دبیر ستاد سفر مازندران خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر خوش درخشیدند و امکانات بسیاری را در اختیار گردشگران قرار دادند.

 فرزانه گفت: رسانه ها امسال واقعا گل کاشتند، همه نوع همکاری را با ما داشتند و منصفانه نیست اگر اینجا آماری ارائه کنم چراکه اصلا قابل مقایسه نیست.

 این مسئول خاطرنشان کرد: مازندران استان ساحلی است، من بچه ساحل و دریا هستم و در تابستان هم ندیدم این اندازه گردشگر در سواحل حضور داشته باشد.

 وی ادامه داد: گردشگری دریایی باید فعال شود و سفرهای بین المللی هم با کشورهای همسایه داشته باشیم.

این مسئول افزود: تعطیلی 10 واحد متخلف تا روز سوم فروردین، توسط واحد بازرسی که سه واحد هم گردشگری بود به دلیل مسائل بهداشتی و گران فروشی را هم داشتیم.

 فرزانه در ادامه اظهار داشت: هر تابستان تعداد زیادی غرق شده داریم اما هیچ سازمانی تولیت دریا را بر عهده نمی گیرد و مظلوم ترین دستگاهی که چک می خورد، سازمان میراث فرهنگی است.

 وی گفت: افرادی که غرق می شوند سرمایه های ملی هستند و انتظار داریم فکری به حال سواحل داشته باشند.

*خودمان را فریب می دهیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت:به چند مورد اشاره می کنم از کسی گلایه نمی کنم اما از همه گلایه دارم، اصولا کسی که در خانه مهمان می پذیرد باید در خانه لوازم داشته باشد، از این منظر مازندران چه اندازه مورد توجه بوده است؟

 وی ادامه داد: چه اندازه باید رنج ببریم تا به اینجا برسیم، هنوز یک مجتمع فرهنگی هنری در گلوگاه تا چالوس نداریم؟

عباسعلی ابراهیمی یادآور شد: ما یک راه هم در استان نداریم، خودمان را فریب می دهیم، این رنج آور و تاسف آور است، خواهشم این است که از اینجا حرکت کنید تا رامسر، آیا این جاده پذیرش این حجم مسافر را دارد یا اینکه افرادی را که حتی در آنجا هستند،به ستوه آورده است؟

 مدیرکل ارشاد مازندران با بیان این که نعمت دریا و جنگل را اگر افراد به معنای حقیقی حفظ نکنند، مانده اند،گفت:اصلا چه برنامه واقعی مازندران نسبت به دریا وجود دارد؟

 وی گفت: هر سال نوید تولی گری دریا را به ما می دهند اما وقتی به پایان می رسد ابتر می ماند؛ چرا؟

 این مسئول ادامه داد: امسال گفتند وضع تورم به گونه ای است که مسافران کمتر هستند، اما اعلام شده مسافران افزایش یافته اند.

 وی تصریح کرد: نظام بدون تعارف باید مازندران را به معنای واقعی ملی ببیند.

 ابراهیمی اظهار داشت: باید حقایق را به موقع بیان کنیم و این حقیقتی است که سال ها بیان می شود و اگر تکرار نکنیم، جفا است.

وی گفت: چالش های گردشگری را می بینم ولی به این قضیه ورود پیدا نمی کنم.

*استکبار جهانی به ما فرصت نداد

 قائم مقام سازمان میراث فرهنگی کشور، تصریح کرد: حامل سلام دکتر ملک زاده ریاست سازمان میراث فرهنگی کشور هستیم، تماسی که دیشب با وی داشتم ، به ویژه سلام رساندند و خسته نباشید و خدا قوت و ایام را هم تبریک گفتند.

 شبانپور خاطرنشان کرد: دلاور مردی های مردم مازندران را در هشت سال دفاع مقدس هم شاهد بودیم.

وی گفت: وجود مشکلات طبیعی است، با وجود همه خدماتی که بعد ا زپیروزی انقلاب اسلامی انجام می شود بر کسی پوشیده نیست، به ویژه استان های شمالی و در راس آنها مازندران، شاهد کاستی هایی هم هستیم.

 شبانپور ادامه داد: گردشگری در برخی استان ها کمتر است اما بعد از خراسان رضوی با وجود بارگاه امام رضا، مازندران بیشترین گردشگر را دارد و به همان اندازه باید به زیرساخت ها توجه شود.

 وی گفت: شاید نخستین نیاز طبیعی انسان به یک جاده و آزادراه باشد و دولت هم تمام تلاش خود را انصافا گذاشته اما استکبار جهانی این فرصت را به ما نداد که بعد از پیروزی انقلاب، فرصتی باشد که به وضع کشور برسیم.

 این مسئول خاطرنشان کرد: حضور مازندران در سه ماه اخیر در برنامه های سازمان میراث کشور، قابل تقدیر است.

 قائم مقام سازمان میراث فرهنگی کشور ادامه داد: از لحظه ورودم به مازندران احساس کردم همراهی و همدلی اعضای ستاد مضاعف است.

 شبانپور تصریح کرد: مردم در استان تقریبا به اتفاق راضی هستند، زیرساخت ها محدود و کم است و در خور شان مردم و مسافران نیست ولی با همه این حال، از همه لحاظ تقریبا راضی بودند ، به عنوان یک مسافر می پرسیدم 83 درصد از عملکرد ستاد اعلام رضایت می کردند به ویژه اینکه کاهش تلفات هم داشتیم.

* نماینده سازمان های مردم نهاد دعوت نشد

علی فلاح با حضور در محل دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر مازندران، اظهار داشت: نماینده سازمان های مردم نهاد امسال به ستاد تسهیلات سفر دعوت نشد و امروز هم به صورت داوطلبانه برای عرض ارادت و خسته نباشید به اعضای ستاد و خبرنگاران حاضر در ستاد در این محل حضور یافتم.

دبیر سازمان مردم نهاد آسان با بیان اینکه مهمترین دغدغه ام، حفظ سلامتی مردم است، گفت: امروز تمام وجدان های ما باید به کاهش انواع آسیب ها و سوانح معطوف باشد.

فلاح با اشاره به اینکه سه آسیب سوانح جاده ای، دریایی و انواع بیماری های خاص و سرطانی در مازندران، یادآور شد: انتظار داریم همه مدیران به ویژه اعضای ستاد سفر، با عزم جدی و با نیت دلسوزانه و خداباورانه برای کاهش این آسیب ها تلاش کنند،چراکه هیچکس نمی تواند خود را در یک جزیره امن ببیند.

 وی با بیان اینکه از رسانه ها هم انتظار داریم این سه موضوع را در اولویت کاری خود قرار داده و به استمرار از همه مدیران مطالبه کنند، خاطرنشان کرد: راهکارهای کاهش سوانح جاده ای، کاهش تعداد غریق دریایی و کاهش آلودگی های بهداشتی و زیست محیطی مسائلی است که رسانه ها باید از مدیران طلب کنند.

نماینده سازمان های مردم نهاد مازندران اظهار داشت: 13 فروردین، فرهنگ زیبایی است که اجداد ما به یادگار گذاشته اند و در این روز باید با محبت را به طبیعت عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه بالغ بر هشت هزار عضو در استان داریم، افزود: از اعضای سازمان های مردم نهاد استان تقاضا داریم در روز 13 فروردین فعال بوده و این فرهنگ سازی را به صورت عملی در دل طبیعت انجام دهند

*اعتبارات ملی اندک است

- سرهنگ رجایی،کمیته امنیت: 18 قرارگاه نوروزی در استان و یک واحد گشت هوایی داریم که در حال تردد در محور هراز و چالوس است.

- منصوری فر،مسئول اجرای نظرسنجی ستاد سفر: زیرساخت ارائه شده با زیرساخت مورد استفاده برابری ندارد، ما یک بزرگراه نداریم، این موضوع برای مازندران با این حجم مسافر مشقت بار است.

اعتبارات ملی اندک است و ما از هزینه استانی برای خدمات ملی، استفاده می کنیم.

 خیلی از ردیف های بودجه در گردشگری ملی دیده شده است اما سرانه مازندران را بیشتر ببینید.

  سه سال است نظرسنجی انجام می دهیم، 10 هزار پرسشنامه در حال انجام است، 50 درصد صورت گرفته است.


  • شنبه 10 فروردين 1392-0:0

    با سلام براي كامنت گذاري كه راجع به دكتر فلاح نوشته بعنوان يه شهروند ساروي بگويم ايشان داوطلبانه بدون حقوق ومواجب يه سازمان مردم نهاد راهدايت ميكنه صحبت منطقي راجع به حفظ محيط زيست كرده تعجب ميكنم چرا برخي ها يا نميدانند !!!يا آگاهانه كانت ميذارن كه جاي گلايه است جواني داره فعالانه براي استان ومردمش بدون ذره اي انتظار داوطلبانه كار ميكنه بايدتشويق وحمايت شه نه به اينصورت نامهربانانه

    • چهارشنبه 7 فروردين 1392-0:0

      *بسمه تعالی*



      جناب آقای دکتر ابراهیمی معاون محترم سیاسی و امنیتی استانداری

      جناب آقای دکتر شجاعی نماینده محترم مردم ساری در مجلس شورای اسلامی

      جناب آقای مهندس دامادی نماینده محترم مردم ساری در مجلس شورای اسلامی

      جناب آقای مهندس جواد واحدی فرماندار محترم و پرتلاش شهر ساری

      جناب آقای مهندس نقیبی ریاست محترم شورای اسلامی شهر ساری

      جناب آقای مهندس مهدی عبوری شهردار محترم و پرتلاش شهر ساری

      ریاست محترم شورای اسلامی شهر ساری



      موضوع : رفع سد معبر بخش تصادفات بیمه ایران در کوی شهید کریمیان و کوی شهید خیری مقدم بلوار آزادی ساری



      سلام علیکم

      به استحضار می رساند سرپرستی بیمه ایران واقع در بلوار آزادی در اقدام غیر کارشناسی و بی توجهی شهرداری وقت ، پارکینک اداری و پارکینک صنعتی بازدید ، تخلیه و بارگیری اتومبیلهای تصادفی و قطعات تعویضی را به درون کوچه باریک محله قدیمی شهید کریمیان و شهید خیری مقدم قرارداده و زندگی اهالی مومن و شهید پرور از کارگران ، کارمندان ، فرهنگیان ، خانواده شهدا و جانبازان و کسبه محل را با سدمعبر کامیونتهای جرثقیل دار حامل اتومبیلهای تصادفی دچار مشکل نمود و هرروز شاهد درگیری و فحاشی رانندگان عصبی و مزاحمت نوامیس اهالی می باشیم و به علت راه بندان و سد معبر اتومبیلهای اسقاطی قادر به تردد و حتی حضور آمبولانس و اعزام بیماران و جانبازان به بیمارستان نمی باشیم. وقتی که اهالی مومن ، انقلابی و شهید پرور این محلات قدیمی مجوز احداث بنا و هزینه های پروانه ساختمان و عوارض شهرداری را پرداختند آیا واحد صدور پروانه ساختمان و کارشناس با انصاف شهرداری ساری اجازه داشت این مجوز نابجای گاراژ صنعتی را در محدوده مسکونی داخل شهرصادر کند . لطفا بررسی و رفع مشکل نمایید تا لااقل بیمه ایران بخش بازدید اتومبیلهای تصادفی را به خارج شهر منتقل نمایند . چرا بخش بازدید تصادفات را از خیابان فرهنگ به یک کوچه باریک آوردند!؟ چرا کارشناسان بیمه ایران بیرون از محل کار درون کوچه ها و جلوی درب منازل مردم اتومبیل تصادفی را بازدید می کنند و در پاسخ به اعتراض اهالی ، با گستاخی رئیس خودشان را مقصر و بی کفایت می دانند ؟! لطفا به داد مردم برسید .

      با تشکر

      رای دهندگان شما ، اهالی و ساکنین کوی شهید کریمیان و کوی شهید خیری مقدم بلوار آزادی ساری





      رونوشت :

      - دفتر امام جمعه محترم ساری جهت اعمال قانون و مساعدت به استمداد مردم شهید پرور

      - مطبوعات و رسانه ها جهت اعمال قانون و مساعدت به استمداد مردم شهید پرور

      - دادگستری محترم ساری جهت اعمال قانون و مساعدت به استمداد مردم شهید پرور

      -نیروی محترم انتظامی / پلیس راهنمایی و رانندگی ساری جهت اعمال قانون مساعدت به استمداد مردم شهید پرور

      - حراست محترم استانداری / حراست شهرداری ساری / حراست سرپرستی بیمه ایران جهت اعمال قانون و مساعدت به استمداد مردم شهید پرور

      - مدیرکل محترم بیمه ایران جهت اطلاع و پذیرش مسئولیت هرگونه عواقب قانونی ناشی از سد معبر اهالی مومن و شهید پرور

      - کاندیداها ی محترم شورای شهر ساری

      • چهارشنبه 7 فروردين 1392-0:0

        با سلام و تبريك سال نو. از مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد تشكر كرد كه نگاهي واقع بينانه دارد و مانند مديران ميراث فرهنگي تبليغات توخالي نمي كند. ميزان ورود مهمانان به مازندران براساس كدام آمار است؟ در ورودي هاي استان چه كسي آمار مي گيرد؟ اگر اين اعداد اعلام شده حقيقت دارد پس چرا در مازندران رشدي صورت نمي گيرد. تصور كنيد كه يك مسافر حداقل ده هزار تومان در مازندران هزينه كند، ميزان درآمد آن چقدر مي شود. مگر شهرداري ها و اداره دارائي و غيره از لوازم مصرفي عوارض نمي گيرند؟ پس چرا جاده هاي ما فاجعه بار است؟ چرا شهرهاي ما و اماكن تاريخي و طبيعي ما پر از زباله است. چطور مي شود ظرفيت 750 هزار اسكان را در اين مدت كوتاه به 900 هزار رساند. آيا در استان اين مقدار تخت وجود دارد؟ نكند آقايان حضور در خانه عمه و خاله را به نام خود ثبت مي كنند و تشويقي مي گيرند؟ سازمان هاي مردم نهاد در كدام ستاد نوروزي دعوت شده اند؟ از كدام پتانسيل انجمن هاي دوستداران ميراث فرهنگي استفاده شده است؟ اين آقاي فلاح چه كاره سازمان هاي مردم نهاد ميراث فرهنگي است؟ ان جي او آسان فقط پيامك رسان آب است و هيچ ربطي به ان جي او هاي ميراث فرهنگي ندارد؟ تا جايي كه خبر دارم انجمن هاي دوستداران ميراث فرهنگي در مازندران شامل چند گروه مشخص و با مجوز از ميراث فرهنگي كشور هستند كه در راستاي نگهباني از ميراث فرهنگي فعاليت مي كنند. هر كس كه وارد ستاد شما شد كه نمي تواند نماينده ان جي اوها باشد. آقاي مدير مسئول مازندنومه به خوبي كميسيون انجمن هاي دوستداران ميراث فرهنگي مازندران و نماينده آنها را مي شناسد. لطف كنيد در مورد وضعيت ميراث از آنها مصاحبه كنيد تا هر كسي كه از گرد راه رسيده است خود را نماينده نخواند. موفق باشيد.


        ©2013 APG.ir