تعداد بازدید: 2359

توصیه به دیگران 3

سه شنبه 6 فروردين 1392-16:55

کوچک زیبا نیست

بد نیست تذکری را به جدایی طلبان پل سفیدی بدهم که چنانچه شخصی برای کارهای خود نیاز به مراجعه به استانداری داشته باشد،بعد از جدایی باید به تهران مراجعه کند؟ آیا این همان بعد مسافت طولانی را رقم نمی زند که بهانه ای برای مردم غرب استان برای جدایی شده است؟


مازندنومه،رضا شریعتی:چندسالی است که موضوع تجزیه طلبی-از تشکیل استان های جدید گرفته تا تبدیل یک روستا به شهر و تبدیل شهرها به شهرستان-در کشور و استان ما دنبال می شود.

در کشاکش انعکاس خبر اختلاف بر سر جدایی غرب مازندران و تشکیل استان مازندران غربی،موضوع ارتقای بخش ها به شهرستان های جدید نظیر بخشی از سوادکوه به محوریت شیرگاه به سوادکوه شمالی و تقاضای رییس شورای شهر پل سفید برای الحاق پل سفید به تهران به رسانه ها کشیده شد.

اخیرا" در سکوتی بحث بر انگیز بخش شیرگاه به فرمانداری جدید ارتقا یافت و با عنوان شهرستان سوادکوه شمالی به جمع شهرستان های استان اضافه شد.

تشکیل شهرستان های جدید در استان مازندران که گاه فاقد حداقل امکانات و شرایط استاندارد هستند و بیشتر این مناطق با مشکلات بی شماری مواجهند،تنها در پی اصرار جمعی از مسئولان و نمایندگان مجلس به ظاهر برای بهبود شرایط،ولی در باطن برای برخی منفعت های سیاسی اجرا می شود و پس از چند سال می بینیم سود خاصی نصیب مردم نشده است.

عده ای گمان می کنند اگر روستاها به شهر و شهرها به شهرستان ارتقا یابد و کسب اعتبار و بودجه مستقل و دریافت سهم بری مناسب از بودجه داشته باشند،توسعه یافتگی بیشتری خواهند داشت،اما تجربه نشان داد این ها ادعایی بیش نیست و پیشرفت فقط روی کاغذ است.

قسمت اعظمی از مشکلات ما را مدیریت و برنامه های ناکارآمد و انتخاب افراد نالایق در امور اجرایی رغم می زند و تا زمانی که این مشکل برطرف نشود، توسعه یافتگی نیز روی نخواهد داد.

متاسفانه در چند ساله اخیر انرژی‌ مسئولان ما به جای دستیابی به اهداف توسعه و انتصاب ها و برنامه ریزی مناسب در مسیرهای دیگری تلف شده است.

و اینکه یک بخشدار جایش را به فرماندار بدهد چه عایدی خواهد داشت،جز اینکه عده ای در پی انتصاب های جدید به قدرت برسند و تجزیه طلبی ها و قوم گرایی هایی شدت یابد؟

شهرها و شهرستان هایی که بدون برنامه ریزی درست و به شکل غیراستاندارد،به طرفه العینی تاسیس شده اند،چگونه خواهند توانست بر مشکلات منطقه ای خود فائق آیند؟

برنامه ریزی صحیح ، دقت در انتصاب ها و انتصاب مدیران کارآمد با کارنامه ای درخشان و بهره بری مناسب از امکانات موجود و مهم تر از همه ریشه یابی اختلاف مدیران برخی شهرهای استان و بخش های استان بهتر از تشکیل استان و یا شهرستان های جدید و یا الحاق شهرستان و شهر و بخشی از استان به استان دیگراست.

درپایان بد نیست تذکری را به جدایی طلبان پل سفیدی بدهم که: چنانچه شخصی برای کارهای خود نیاز به مراجعه به استانداری داشته باشد،بعد از جدایی باید به تهران مراجعه کند؟ آیا این همان بعد مسافت طولانی را رقم نمی زند که بهانه ای برای مردم غرب استان برای جدایی شده است؟

گویند عقابی به در شهری برخاست / وز بهر طمع پر به پرواز بیاراست

ناگه ز یکی گوشه ازین سخت کمانی / تیری ز قضای بد بگشاد برو راست

در بال عقاب آمد آن تیر جگردوز / وز ابر مرو را به سوی خاک فرو خواست

زی تیر نگه کرد پر خویش برو دید / گفتا «ز که نالیم؟ از ماست که بر ماست»- "ناصرخسرو"


  • يکشنبه 11 فروردين 1392-0:0

    ز که نالیم؟ از ماست که بر ماست...

    • شنبه 10 فروردين 1392-0:0

      امروز برای عید دیدنی رفتف پل سفید. به راننده تاکسی گفتم حالا دیگه تهرانی میشید نونتون تو روغنه. برآشفته شد و گفت کی جرات می کنه چنین کاری کنه. یک نفر پیشنهاد داد که گوشش را کشیدیم. الحاق پل سفید به تهران یعنی اقرار به ناتوانی سوادکوهیها در عمران آباد سازی شهرشان.

      • رضا از قائمشهرپاسخ به این دیدگاه 4 0
        جمعه 9 فروردين 1392-0:0

        دوست عزیز این دلیلتون که غیر منطقی تره واصلا مضحکه مثلا کسی که زبان عربی داره باید ادعای کشور مستقل رو کنه یا به کشورهای همجواره مجاورش بپیونده مثلا آذربایجان شرقی وغربی برن مال کشور آذربایجان یا به سبب زبانشون به ترکیه بپیوندندبندرترکمن به سبب اداب وروسم به ترکمنستان خوزستان به کشور عربی همجوار خلیج فارسم طبق استنباط شما میشه خلیج همیشه عرب!!!بامزست نه؟

        • پنجشنبه 8 فروردين 1392-0:0

          نگارنده محترم فاصله مکانی با مرکز یکی از دلایل خواست آنان برای تاسیس استان جدید ذر غرب است . تفاوت های فاحش و بارز فرهنگی میان غرب و شرق ، تفاوت گویش و بیان ، تمامیت خواهی برادران شرق و تبیعض مدیران استانی مرکز نشین و ... از دیگر عوامل خواست مردم برای تاسیس استان در غرب است

          • پنجشنبه 8 فروردين 1392-0:0

            از مازندرانی بودن پلسفید که خیری نرسید شاید با پیوستن به تهران نگاهی به این منطقه محروم با مردمی نجیب شود

            • چهارشنبه 7 فروردين 1392-0:0

              به جاي اين تصميمات كم مايه بهتر بود مركز را به زيراب منتقل مي نمودند

              • قاسمعلی ایران منشپاسخ به این دیدگاه 11 0
                سه شنبه 6 فروردين 1392-0:0

                این کار سیاسیون است تا با گماشته های خود به اهداف خود دست یابند .

                کاش حضرات نماینده ها از این حرکت ناکارشناسی جلوگیری می کردند تا اصطلاح ناچسبی بعنوان سوادکوی شمالی درست نشود ، راستی هر شمالی جنوبی دارد ، پس سوادکوه جنوبی کجاست ؟ حیف نبود اینگونه شمال و جنوب به سوادکوی عزیز بچسبد ؟

                دریغ از اندکی خرد ...


                ©2013 APG.ir