تعداد بازدید: 3551

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 7 فروردين 1392-12:7

ایزدی:بازدید از موزه ها 40 درصد افزایش یافت

 خبرهای روز چهار شنبه ستاد تسهیلات سفر مازندران/با توجه به رایگان بودن بازدید از موزه ها، بازدید از موزه ها و مراکز فرهنگی و تاریخی، امسال از رشد حدود 40 درصدی برخوردار است/گردش مالی نمایشگاه های صنایع دستی در سال گذشته یک و نیم میلیارد تومان بود/هشت هزار و 500 نفر در مازندران به سینما رفتند.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:مهدی ایزدی در گفت و گو با خبرنگار مازندنومه اظهار داشت: با توجه به رایگان بودن بازدید از موزه ها، بازدید از موزه ها و مراکز فرهنگی و تاریخی، امسال از رشد حدود 40 درصدی  برخوردار است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: سایت عباس آباد بهشهر که ثبت جهانی است و همچنین سایت گوهر تپه،مسجد فرح آباد، قلعه کش آمل و خانه نیما اماکن تاریخی هستند که بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: موزه خانه کلبادی ساری،موزه بابل  و موزه 2هزار تنکابن از جمله موزه های استان هستند که بازدید کننده زیادی دارند.

ایزدی تصریح کرد: پیش بینی ما در ایام باقی مانده نوروز با توجه به مساعد بودند شرایط جوی که موجب ماندگاری مسافر در استان شده، بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان از مراکز تاریخی، فرهنگی و موزه ها است.

*قادر به راه رفتن نبودیم

رحمت علیزاده در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار مازندنومه، اظهار داشت: نمایشگاه سراسری صنایع دستی در نوشهر برپا است و حدود 24 استان در این نمایشگاه غرفه دارند.

وی با بیان اینکه در رامسر هم 22 نمایشگاه صنایع دستی با ظرفیت 120 غرفه برپا شده، تصریح کرد: این نمایشگاه هم شبه ملی است و 12 استان حضور یافته اند.

 معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی مازندران خاطرنشان کرد: بازارچه هایی هم در شهرستان ها تدارک دیدیم که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

 علیزاده در این راستا ادامه داد: در چالوس 20 غرفه، تنکابن 50 غرفه، آمل، بابل، گلوگاه و بابلسر هر کدام به صورت مجزا 15 غرفه، سوادکوه 10 غرفه و در ساری، نکا و بهشهر هر کدام 20 غرفه صنایع دستی دائر شده است.

وی یادآور شد: در نور، فریدونکنار و محمودآباد هم امروز 60 غرفه صنایع دستی افتتاح می شود و در جویبار هم در فضای آزاد، بازارچه داریم.

 علیزاده گفت: این بازارچه ها استانی و محلی هستند.

 وی با اشاره به استقبال مسافران از نمایشگاه های صنایع دستی استان، تصریح کرد: در روز افتتاح نمایشگاه صنایع دستی نوشهر که به همراه نماینده این شهرستان در مجلس حضور یافته بودیم به علت ازدحام جمعیت، قادر به راه رفتن نبودیم.

 علیزاده با بیان اینکه در 19 شهرستان، 600 غرفه صنایع دستی را پیش بینی کرده بودیم، متذکر شد: تا امروز راه اندازی 450 غرفه محقق شده در صدد هستیم با رفع برخی مشکلات، سایر غرفه ها را هم راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه گردش مالی نمایشگاه های صنایع دستی در سال گذشته یک و نیم میلیارد تومان بود، گفت: با توجه به حجم جمعیت، پیش بینی امسال ما گردش مالی 2 و نیم میلیارد تومانی است.

*هشت هزار و 500 نفر در مازندران به سینما رفتند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در رابطه با اکران سینماهای مازندران در ایام نوروز، اظهار داشت: از ابتدای فروردین امسال تا ششمین روز از نوروز 92، هشت هزار و 500 نفر در مازندران به سینما رفتند.

 حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی با بیان اینکه از 10 سینمای فعال استان، هفت سینما فیلم های حوض نقاشی و رسوایی را روی پرده دارند،گفت: این 2 فیلم، پر فروش ترین فیلم های نوروزی امسال در مازندران هستند و پیش بینی می کنیم تا پایان تعطیلات نوروز، فروش سینماهای استان افزایش یابد.



    ©2013 APG.ir