تعداد بازدید: 2047

توصیه به دیگران 5

پنجشنبه 8 فروردين 1392-9:46

رادان:زود است درباره انتخابات صحبت کنیم

در گفت وگو با سردار احمدرضا رادان مطرح شد: قول می دهیم هیچ مشکلی در باب موضوعات امنیتی در انتخابات،پیش نیاید/هنوز فرصت نشده اما حتما به عید دیدنی می روم/اصفهانی ها معمولا عیدی می گیرند، اگر عیدی آورده اید که به ما بدهید ما می گیریم.


مازندنومه،كلثوم فلاحي:سردار احمدرضا رادان صبح پنج شنبه در قرارگاه نوروزی نیروی انتظامی مازندران، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از جمله استان هایی که نسبت به سایر استان ها به واسطه حجم مسافر، تردد و ترافیک، بیشتر درگیر نوروز است، مازندران است و به همین منظور، مورد توجه نیروی انتظامی است.

 وی ادامه داد: به منظور عرض خسته نباشید و بررسی طرح های نوروزی، به مازندران سفر کردم و روز گذشته هم در مرزبانی و دریابانی این استان حضور داشتم.

 رادان در رابطه با وضعیت تصادفات در طرح های نوروزی، گفت: تصادفات منجر به فوت، نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش داشته و این نشانه خوبی است چراکه با وجود افزایش سفر که به معنای افزایش ترافیک، تردد و بار است اما در این زمینه کاهش داشتیم و خبر خوبی بود.

 جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه حدود 17 درصد از تصادفات منجر به فوت، ناشی از انحراف به چپ بوده که نزدیک به 300 فقره با یکصد کشته بوده است، تصریح کرد: 38 درصد از تصادفات منجر به فوت هم ناشی از واژگونی بوده با حدود 700 تصادف و یکصد کشته و عمده واژگونی هم بر اثر خستگی و خواب آلودگی است.

وی ادامه داد: با یک حساب سرانگشتی 200 نفر از مسافران و مردم در اثر رعایت نکردن 2 عامل به مقصد نرسیدند و می دانیم که انحراف به چپ ناشی از عجله و واژگونی هم ناشی از خستگی است که اگر رعایت می شد حداقل 200 نفر از هموطنان اکنون در کنار خانواده بودند.

رادان خاطرنشان کرد: توصیه ما به مردم این است که حتما از تعطیلات ایام نوروز استفاده کنند، ایران کشور زیبایی است و تمام جاذبه هایی که در کل دنیا خلاصه شده، در ایران وجود دارد، می توان از این مواهب استفاده کرد اما در رانندگی حتما استراحت کرده و شتاب نکنند، خستگی در بدن نباشد.

وی در همین رابطه اظهار داشت: به پایان دور دوم سفرها نزدیک می شویم از مردم خواهش می کنیم بازگشت ها را مدیریت کرده و شتاب نکنند.

*اصفهانی ها معمولا عیدی می گیرند

 در ادامه سردار رادان به سوالات خبرنگار مازندنومه پاسخ داد:

مازندنومه: چه تدابیری برای روز سیزده فروردین اندیشیده اید؟

 رادان: سیزده فروردین هم جزء طرح های نوروزی است و روز طبیعت را روز جدایی نمی بینیم. طبیعی است که تعدادی از هموطنان در این روز از برخی تفرجگاه ها استقبال بیشتری می کنند و ما هم برای همه تفرجگاه ها و مراکزی که مردم در این روز بیشتر حضور می یابند پیش بینی نیرو به اندازه کافی کرده ایم تا امنیت مردم برقرار شده و سهولت در تردد ایجاد کنیم.

 مازندنومه: شاید بعد از طرح نوروزی، انتخابات بزرگترین ماموریت نیروی انتظامی باشد، در این زمینه چه تدابیری دارید؟

 رادان: هنوز خیلی زود است درباره انتخابات صحبت کنیم اما آنچه که به ما مربوط می شود در امنیت انتخابات است، برای حضور با امنیت مردم در پای صندوق های رای پیش بینی هایی داریم، قول می دهیم با همکاری مردم، انتخابات خوبی از حیث امنیت داشته باشیم و هیچ مشکلی در باب موضوعات امنیتی در انتخابات، پیش نیاید.

 مازندنومه: امسال عید دیدنی هم رفته اید؟

 رادان: هنوز فرصت نشده اما حتما به عید دیدنی می روم.

 مازندنومه: عیدی هم می دهید؟

 رادان: اصفهانی ها معمولا عیدی می گیرند، اگر عیدی آورده اید که به ما بدهید ما می گیریم.



    ©2013 APG.ir