تعداد بازدید: 2727

توصیه به دیگران 3

پنجشنبه 8 فروردين 1392-17:49

جای خالی در مازندران نداریم-ابراهیمی

خبرهای روز پنج شنبه ستاد تسهیلات سفر مازندران/هنوز برخورد با متخلفان جدی گرفته نشده است/دیده شده فراوان که برخی خانم ها روسری ها را هم از سر می گیرند/ 13 بدر هوا صاف تا نیمه ابری است/ تصادفات بیشتر در محورهای فرعی بوده است/ بیش از 65 درصد تلفات جاده ای از خودروهای شخصی  است+عکس


مازندنومه؛کلثوم فلاحی:هادی ابراهیمی پیش از ظهر امروز به همراه تعدادی از مدیران کل و نمایندگان برخی دستگاه ها در محل دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر مازندران، تشکیل جلسه داد.

 وی گفت استاندار مازندران روز شنبه در جلسه ستاد سفر حضور می یابد و مدیران کل، شخصا در این نشست حضور یابند. گزارش مدیران استان در این نشست را بخوانید:

×هادی ابراهیمی معاون سیاسی امنیتی استاندار و جانشین ستاد تسهیلات سفر استان:

- پنج روز است که جنازه کودک نکایی در آب است، از همه ظرفیت ها برای یافتن این فرد استفاده شود.

-هنوز برخورد با متخلفان جدی گرفته نشده است. هنوز صدایی از این ها درنیامده، ما باید صدای ناله این متخلفان را بشنویم.

 -همکاران خودشان ببینند که تعزیرات سه واحد را تعطیل کرده، درس عبرتی برای دیگران می شود تا تخلف نکنند.

- نمی گوییم برخورد نمی شود، برخورد می شود اما ما اخبار و گزارش هایی داریم. در چند روز اخیر اوضاع بهتر شد اما هدف این است با واحدهایی که تخلف کردند طبق قانون برخورد شده و نسبت به پلمپ و مسدود کردن واحدها اقدام شود.

-رشد 45 درصدی ورود گردشگران را به استان داریم که نقطه قوت است، گردشگران مقیم استان هم از رشد 26 درصدی برخوردار بوده است.

- 54 درصد افزایش بازرسی را شاهد هستیم ، نارضایتی هم ممکن است وجود داشته باشد و ما رد نمی کنیم اما همه تلاش همکاران ما این بوده این نارسایی ها را به حداقل برسانند.

- تیم ویژه بازرسی در طول این ایام در غرب استان فعال شود.

 ما مردم فهیمی داریم که عاشق اهل بیت هستند و گزارش نگران کننده ای نداشتیم، اخباری که دارم در برخی شهرک های خصوصی همان شب ها مراسم عزای حضرت زهرا(س) گرفته شد ضمن اینکه در برخی موارد نواقصی هم داریم.

- کاهش بسیار خوبی در تلفات جاده ای داشتیم، تلفاتی هم که صورت گرفت در محورهای فرعی بوده است.

-اصلا در استان جای خالی نداریم اما درِ خانه های ما به روی مسافرانی که می خواهند وارد استان شوند، باز است.

-خدا را شکر می کنیم امروز استان ولایت مدار و دین مدار مازندران در نقطه توجه مردم در نقاط مختلف کشور و جهان بوده و مازندران در کانون توجه ایران و نقطه گردشگری کشور است.

گزارش نگران کننده ای از غرب استان در زمینه سوخت تاکنون ارائه نشده ،با توجه به شرایط جوی که آن منطقه و در کلاردشت داریم.

×سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد سفر:

- از مدیرانی که جلسه را جدی می گیرند تشکر می کنم و تاسف از مدیرانی که یک بار هم در جلسه حضور نداشتند و مصاحبه های آن چنانی می کنند.

-ظرفیت اسکان ما در استان تکمیل و ضریب اشغال ما 100 درصد است.

-در غرب استان در رامسر، تنکابن، عباس آباد و حتی تا چالوس و نوشهر سالن های ورزشی را هم ساماندهی می کنند که گردشگران حضور یابند.

-رونق اقتصادی بستگی به اقامت دارد و می توانیم ادعا کنیم پایتخت گردشگری ایران هستیم.

- از 28 اسفند تا شش فروردین نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد ورودی ما افزایش یافته است، آمار گردشگران مقیم در مازندران بالغ بر هفت میلیون نفر است.

-86 درصد کاهش در تعداد تلفات ناشی از تصادفات داشتیم.

×مهدی ولی پور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران:

 -در بخش امداد و نجات تا ساعت هشت شب گذشته 264 عملیات در سطح استان صورت گرفت و جمعا 1795 نفر حادثه دیده داشتیم که 112 نفر به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند.

- 339 تیم عملیاتی داریم و 1099 نفر هم نیروهای امدادی در این عملیات ها حضور داشتند.

- اولین غریق رودخانه سه هزار تنکابن را داشتیم که یک خانم از تهران بود.او برای وضو گرفتن به لب رودخانه رفته بود که در آب افتاد و  فوت کرد و 2 مورد هم در نکا اتفاق افتاد که یک نفر را زنده بیرون آوردیم و از فرد دیگر، هنوز اثری نیست. از نیروهای نجات غریق بخش های مختلف استفاده کردیم، متر به متر در این رودخانه جلو می رویم اما هنوز جسد پیدا نشده است.

 ×مهدی عباسی، مدیرکل تعزیرات مازندران:

 از 15 اسفند 91 تا هشتم فروردین 92 تعداد 2074 مورد پرونده رسیدگی شده است.

 گران فروشی 1016 مورد، عدم درج قیمت 868 مورد، کم فروشی 87 مورد، تقلب 36 مورد، عدم صدور فاکتور 267 مورد، حمل و نقل قاچاق کالا 48 مورد و توزیع خارج از شبکه هم 21 مورد بوده است.

 بازرسی میدانی هم از بازار داشتیم که کاهش تولید، افزایش تقاضا، تعطیلی سردخانه ها و مشکل حمل و نقل از مسائلی است که باعث گرانی چند روز اخیر شد.

× مجید نصرالله نژاد،مدیرکل حمل و نقل و پایانه های مازندران:

- 2 میلیون و یکصد و 44 هزار نفر با خودروهای عمومی ما مسافر جابه جا شد.

-تصادفات و تلفات جاده ای اغلب از خودروهای شخصی است. بیش از 65 درصد تلفات جاده ای از همین خودروها است.

- استفاده از حمل و نقل عمومی باید در اولویت سفرها قرار گیرد، یک درصد تلفات جاده ای مربوط به افرادی است که با وسایل حمل و نقل عمومی مسافرت می کنند.

تردد داخل استان طی سال گذشته در این ایام هفت میلیون و 330 هزار و 970 بود و امسال به بالغ بر 10 میلیون نفر رسیده است.

ورودی های استان یک میلیون و 103 هزار نفر و تردد داخلی هم 9 میلیون و 323 هزار نفر است.

×حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

-میهمانانی که به مازندران می آیند تصور نکنند برای عده ای حیاط خلوت است، افتخار میزبانی این مردم را داریم اما حرمت ها حفظ شود، برخی جلف گری های افراد باعث تاسف است.

-امسال 4198 برنامه فرهنگی را عملیاتی کردیم.

- 48 درصد رشد در برگزاری برنامه های فرهنگی، بازدید از مراکز فرهنگی 102 درصد رشد و انتشار اخبار هم بیش از 60 درصد رشد داشته است.

-در سه وقت 1100 مسجد استان نماز جماعت برگزار می شود ، 182 مسجد نماز صبح را هم برگزار می کنند، 630 کانون فرهنگی مساجد هم فعال است.

- به خاطر نداشتن زیرساخت ها تا رسیدن به نقطه مطلوب گردشگری فاصله داریم، از نوشهر تا ساری که 2 ساعت راه است برخی 9 ساعت در ترافیک می مانند، اینها مشکلاتی است که بر استان تحمیل می شود، بحث دریا باید ویژه دیده شود.

-دیده شده فراوان که برخی خانم ها روسری ها را هم از سر می گیرند و سوار بر ماشین هایی می شوند که ژست تراست و کارتلی به ما نشان می دهند و سی دی های مبتذلی می گذارند و پتکی بر جامعه می کوبانند و این مسئله جایگاهی در جامعه ما ندارد.

 بازدیدها نشان می دهد زحمت کشیده شده اما مجموع قضایا این است که هر لحظه نیاز به رسیدگی بیشتر است . حمل این بار سنگین در اجرای برنامه های فرهنگی باید از دوش ارشاد برداشته شود و به تنهایی میسور نیست.

×نوربخش داداشی،مدیرکل هواشناسی مازندران:

-هوای استان در روز نهم فروردین نیمه ابری، از شب ابری همراه با وزش باد و به تدریج بارندگی پیش بینی شده است.

- در روز دهم فروردین ماه وضعیت هوای استان ابری همراه با کاهش دما، وزش یاد و در بعضی ساعات با بارندگی و در ارتفاعات هم با بارش باران و برف پیش بینی شده است.

-یکشنبه یازده فروردین وضعیت هوا به صورت ابری با بارش پراکنده از شب با کاهش ناپایداری و در روز 12 فروردین هم نیمه ابری در برخی مناطق با احتمال افزایش ابر پیش بینی شده است.

- پیش بینی وضعیت هوا در روز 13 فروردین صاف تا نیمه ابری است.

-تغییرات احتمالی وضعیت آب و هوا، در روزهای آینده اعلام می شود.



©2013 APG.ir