تعداد بازدید: 4674

توصیه به دیگران 2

جمعه 9 فروردين 1392-14:26

دور ساری در یک روز/ تورهای یک روزه ساری گردی با 4 اتوبوس برقرار شد

خبرهای روز جمعه ستاد تسهیلات سفر مازندران/ 126 هزار مسافر فرهنگی نوروزی اقامت یافتند/اطلاع رسانی از طریق رادیو و تلویزیون از رشد حدود 23 درصدی و اطلاع رسانی از طریق سایت ها و خبرگزاری ها هم از رشد حدود 56 درصدی برخوردار است/تورهای ساری گردی رایگان است.


مازندنومه،کلثوم فلاحی: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: 126 هزار مسافر فرهنگی نوروزی در سه هزار و 710 کلاس درس، اردوگاه، دانشگاه فرهنگیان و مجتمع های فرهنگی و ورزشی مازندران که از قبل پیش بینی شده بود اقامت یافتند.

محمدعلی امیری افزود: مسافران در چهار رده اقامتی توزیع شدند که بخش ویژه اسکان شامل مجتمع ها، دانشگاه فرهنگیان و اردوگاه های فرهنگی و ورزشی است.

وی با بیان این که خدمات رسانی مدارس ما برای اسکان مسافران درجه بندی شده،تصریح کرد: مدارس درجه یک دارای یخچال، تلوزیون، آشپزخانه، حمام و خدمات اولیه اسکان است.

امیری با اشاره به این که مدارس گروه "ب" آموزش و پرورش دارای خدمات عمومی است،گفت:مدارس گروه"ج" در حالت ضروری مورد استفاده مسافران قرار می گیرد.

 وی تاکید کرد:به لحاظ حجم مسافر در غرب مازندران فضاهایی مانند نمازخانه و راهروها با نصب چادر مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پایان گفت:امسال نرخ پذیرش مسافران فرهنگی در اقامتگاه های آموزش و پرورش با 50 درصد تخفیف محاسبه شد.

*اطلاع رسانی از طریق رادیو و تلویزیون 23 درصد رشد داشت

آمار ستاد تسهیلات سفر مازندران از تاریخ 28 اسفند 91 تا هشتم فروردین امسال، از سوی مدیرکل گردشگری مازندران اعلام شد:

- 25 هزار و 108 مورد بازرزسی از مراکز اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی، صنوف مختلف عرضه مواد غذایی، مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز حمل و نقل و ... که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 31 درصدی برخوردار است.

-برگزاری تورهای یک روزه با رشد بیش از 40 درصدی و تعداد سفر کارت استفاده شده هم با رشد حدود 39 درصدی همراه است.

-گزارش های مردمی حدود پنج درصد افزایش داشته و 921 پرونده به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی ارسال شده است.

- تعداد مسافران جابه جا شده درون استانی توسط اتومبیل های کرایه شخصی با چهار میلیون و 843 هزار و 572 مورد به 310 درصد افزایش یافته است.

-مسافران جابه جا شده برون استانی با اتومبیل کرایه شخضی هم با چهار درصد کاهش مواجه بوده است.

- 51هزار و 405 لیتر بنزین معمولی و سوپر توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از هفت درصد رشد داشته و توزیع نفت گاز هم بیش از 2 درصد افزایش داشته است.

- تلفات ناشی از تصادف با کاهش 14 درصدی مواجه بوده و تعداد تصادفی پذیرش شده در مراکز درمانی و اورژانس هم از کاهش 12 درصدی برخوردار است.

- ماموریت های تصادفی و غیر تصادفی اورژانس 115 با کاهش 10 درصدی همراه بوده و ماموریت های هلال احمر هم 303 درصد رشد داشته است.

- پنج هزار و 292 کیلو مواد غذایی فاسد شده کشف شده که از رشد 47 درصدی برخوردار است.

-نظرسنجی ها 22 درصد افزایش داشته و شاهد افزایش 9 درصدی تعداد گشت های انتظامی و 14 درصدی گشت های کنترلی و نظارتی هستیم.

- بازدید از موزه ها 123 درصد رشد داشته و تعداد نمایشگاه های فرهنگی و صنایع دستی هم با رشد بیش از 17 درصدی مواجه است.

-اطلاع رسانی از طریق رادیو و تلویزیون از رشد حدود 23 درصدی و اطلاع رسانی از طریق سایت ها و خبرگزاری ها هم از رشد حدود 56 درصدی برخوردار است.

* تورهای یک روزه ساری گردی برپا شده است

محمد رحمانی در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار مازندنومه اظهار داشت: ستاد سفر تسهیلات نوروزی شهرستان ساری امسال برای نخستین بار با محوریت  شهرداری ساری برپا شد.

 معاون فرهنگی شهرداری ساری ادامه داد: این ستاد در شهرداری منطقه 2 ساری واقع در میدان شهرداری ساری مستقر است.

وی با بیان اینکه اصلی ترین موضوع مورد بحث این ستاد، اسکان و هدایت مسافران است، افزود: تورهای یک روزه ساری گردی هم از دیگر برنامه های مورد توجه در ستاد است که برای نخستین بار اتفاق افتاده است.

رحمانی با اشاره به اینکه این تورها رایگان است، گفت: روزانه چهار دستگاه اتوبوس از سوی شهرداری ساری به این کار اختصاص می یابد که هم مسافران و هم شهروندان از این ظرفیت بهره می برند.

وی با بیان اینکه ابتدا یک اتوبوس به تورهای یک روزه ساری گردی اختصاص یافته بود، تصریح کرد: به دلیل اینکه این تورها مورد استقبال قرار گرفت اتوبوس ها به چهار واحد افزایش یافت که روزانه در 2 شیفت صبح و بعدازظهر فعالیت می کنند.


  • بهشت پنهان تپورستانپاسخ به این دیدگاه 3 0
    پنجشنبه 15 فروردين 1392-0:0

    شركت ما برگزار كننده مجري اين طرح از سوي شهرداري ساري بوديم..

    در اين برنامه از ابتدا تا انتها 2 اتوبوس جهت تور اختصاص داده شده بود

    • امیرحسین نصیری پاسخ به این دیدگاه
      پنجشنبه 29 اسفند 1392-20:36

      به نظر من این تور بسیار عالی هستش من ازهمین جا ازسازمان اتوبوسرانی تشکر به عمل می اورم


    ©2013 APG.ir