تعداد بازدید: 2634

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 19 فروردين 1392-21:44

تولید ملی،رفاه عمومی

واحدهای تولیدی باید به خواسته مشتری توجه کنند و تولیدات شان براساس میل مشتری باشد،نه آنچه را که خودشان می پسندند/تکنولوژی تولید باید به روز باشد تا محصولات با کیفیت بهتر و کارآیی مناسب تر تولید شود/تولید محصولات متنوع باشد تا مشتری حق انتخاب داشته باشد.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،روح الله عالی سوادکوهی: حماسه اقتصادی تدوام اقتصاد مقاومتی است.یک بررسی اجمالی نشان می دهد که مهم ترین رکن ارتقای اقتصاد یک جامعه بالا بودن تولید ملی است.

هر قدر ما بتوانیم تولید ملی را افزایش دهیم در استحکام و تدوام امنیت اقتصادی ، اجتماعی ، حتی سیاسی کشور کمک شایانی نموده ایم.

تولید ملی از یک سری مزایایی برخوردار است که به طور اجمال به برخی از آنها اشاره می کنیم:حفظ و ایجاد اشتغال بالا،کاهش قیمت محصولات تمام شده با توجه به تولید انبوه،کاهش وابستگی ارزی که چنانچه به مرحله صادرات برسد به رشد ارزی هم خواهیم رسید،افزایش منافع مردم با توجه به رقابتی شدن فضای کسب و کار،کاهش واسطه گری از جمله واسطه گری کالاهای وارداتی،مقابله با تحریم و دسترسی به خودکفایی اقتصادی،انگیزه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری بیشتر با توجه به ثبات قیمت ها و تعادل عرضه و تقاضا در بازار،کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و حضور در عرصه های اقتصادی دنیا،کاهش صادرات موادخام که کشوردر آینده از صادرات موادخام خسارات جبران ناپذیری خواهدخورد و منابع ملی رو به اتمام خواهدبود و خام فروشی تهدید جدی محسوب می شود و افزایش درآمدهای ناشی از مالیات و ایجاد زیرساخت های اساسی کشور و در نتیجه ایجاد رفاه عمومی درجامعه از جمله مواردی است که از تولید ملی ناشی می شود.

شایسته است که بدانیم واحدهای تولیدی داخل باید با بررسی کارشناسانه در تهیه مواد اولیه ، تولید و فروش محصولات خود بازنگری اساسی انجام دهند تا محصولات داخلی نزد مشتریان جایگاه ویژه ای پیدا کند.

موارد زیر ازجمله موضوعات مهمی است که تولیدکنندگان داخل می توانند با رعایت این نکات به تولید مناسب با فروش و بهره وری بالا دست پیدا کنند:

1-واحدهای تولیدی باید به خواسته مشتری توجه کنند و تولیدات شان براساس میل مشتری باشد،نه آنچه را که خودشان می پسندند.

2-تکنولوژی تولید باید به روز باشد تا محصولات با کیفیت بهتر و کارآیی مناسب تر تولید شود.

3-تولید محصولات متنوع باشد تا مشتری حق انتخاب داشته باشد.

4- قیمت تمام شده پائین باشد تا محصولات با قیمت مناسب تر و کیفیت بهتر تولید شود که تهیه مواداولیه،کاهش مصرف انرژی،مدیریت مناسب تولید و... در کاهش قیمت تمام شده نقش مهمی دارد.

4-بسته بندی مناسب امروزه ازجمله مواردی است که باید بیشتر به آن توجه شود و در اولویت مهم اجزای تولید قرارگیرد.

همه آنچه را که گفته شد براین موضوع تاکید دارد که تولید داخلی باید مورد حمایت قرار گیردکه در این حمایت هم دولت هم مردم و هم خودتولید کننده باید هرکدام نقش خودشان را به خوبی ایفا نمایند تا با افزایش تولید ،افزایش سرمایه درجامعه ایجاد و رفاه عمومی برای مردم فراهم شود و مهمتر از همه اینکه حمایت از تولید ملی باید به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه رواج پیدا کند تا بتوانیم درمقابل تحریم ها با صلابت بایستیم و رشد اقتصادی را درسطح ملی و بین المللی بالا ببریم.


  • پنجشنبه 22 فروردين 1392-0:0

    اگر اوضاع مناسب بود که ولایت امر مجبور نبودند این را شعار سال هابگذارند.

    • پنجشنبه 22 فروردين 1392-0:0

      یه موقع بازار تولید خرابه.

      وقت دیگه بازار توزیع خرابه.

      آخر بار بازار مواد اولیه خرابه.

      این هم از برنامه ریزی دولته.

      • همکار سابقپاسخ به این دیدگاه 0 0
        چهارشنبه 21 فروردين 1392-0:0

        سلام آقای عالی

        مازندران مدیری توانمند را از دست داداینجا کسی حضور شما را قدر ندانست شنیدم خارج از استان جایگاه خوبی پیدا کردین موفق باشین


        ©2013 APG.ir