تعداد بازدید: 2800

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 25 فروردين 1392-23:14

خانه تکانی ِ اصولگراها

در گفت و گوی مازندنومه با نماینده قائم شهر،سوادکوه،جویبار و سیمرغ در مجلس مطرح شد:افرادی که اعلام کاندیداتوری کرده‌اند بسیار ضعیف هستند/دعوای جدی و خانه تکانی بین اصولگرایان در پیش است/اصلاح طلب ها به دلیل فشارهایی که بر آنها وارد آمده،منسجم شده‌اند/اصلاح‌طلبان ظرفیتی هستند که نباید نادیده گرفته شوند/نظری درباره مشایی ندارم/بیشتر نخبگان با احمدی نژاد نیستند.


*تصور می‌کنید کدام‌یک از گروه‌ها پیروز رقابت در انتخابات آتی باشند؟

حسینی: ان شاءالله پیروز واقعی انتخابات، ملت بزرگ ایران باشند. البته افرادی که اعلام کاندیداتوری کرده‌اند بسیار ضعیف هستند،‌ فکر می‌کنم بسیاری از این افراد، وزن اداره کشور را نداشته باشند.

*وضعیت اصولگرایان را چه‌گونه ارزیابی می‌کنید؟

حسینی: به عقیده من، امسال، سال چالش جدی بین اصولگرایان است. فکر می‌کنم اصولگرایان چالش جدی دارند، یک دعوای جدی و خانه تکانی، بین اصولگرایان خواهد بود.

*وضعیت اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری، چه‌گونه خواهد بود؟

شاید اصلاح‌طلبان شانسی برای پیروزی در انتخابات نداشته باشند، اما اصلاح‌طلبان ظرفیتی هستند که نباید نادیده گرفته شوند.

اصلاح‌طلبان ظرفیت بسیار خوبی هستند، به ویژه به دلیل فشارهایی که بر آنها وارد آمده، منسجم شده‌اند و این انسجام می تواند یک قدرت سیاسی باشد، البته اگر در انتخابات 88 کمی عاقلانه رفتار می‌کردند، اکنون می‌توانستند پیروز انتخابات باشند اما بعضی از آنها تعقل به خرج ندادند و درگیر شدند و نظام را درگیر کرده و چالش به وجود آوردند و اکنون ممکن است آن ظرفیت را از دست داده باشند و ممکن هم هست مردم خیلی به آنها اعتماد نکنند اما در عین حال ظرفیتی هستند که نادیده گرفتنی نیستند و باید در انتخابات نقش داشته باشند، همان‌گونه که رهبری فرمودند که همه گروه‌ها و تفکرها در انتخابات نقش‌آفرینی کنند، اصلاح‌طلبان می‌توانند با تغییر دیدگاه، بیایند و کار کنند.

* ارزیابی شما از حضور مشایی در انتخابات چه‌گونه است؟

حسینی: من هیچ ارزیابی در این زمینه ندارم و نظری هم ندارم. نه می‌دانم می‌آید و نه ارزیابی دارم، واقعا نظری ندارم چون ارزیابی نکردم و نمی‌توانم چیزی بگویم.

به نظر من دولت احمدی‌نژاد به ویژه در بافت روستایی و مناطق محروم، هنوز شانس بیشتری نسبت به دیگران دارد.

* نخبگان چه‌طور؟

حسینی: خیلی از نخبگان در گذشته هم با احمدی‌نژاد نبودند و این دوره هم بیشتر، با او نیستند و ممکن است گروه‌های دیگر هم این دوره با احمدی‌نژاد نباشند.

تصورم بر این است اگر در این حوزه پالایش و جابه‌جایی انجام شود و به افراد دیگری فرصت دهیم که بیایند و کار کنند بهتر از دولتی است که هشت سال آزمایش شده است.

این تفکر وجود دارد که شاید دولت بخواهد افراد و گروه‌هایی از درون خود را وارد انتخابات کند، ما از همه دولت‌ها تشکر می‌کنیم و البته دولت احمدی‌نژاد هم سخت‌کوش بوده و ممکن است که به استان ما خیلی توجه نشده باشد اما از منظر به کار‌گیری و استفاده از نخبگان مازندران در مسائل ملی، باید از احمدی‌نژاد تشکر ویژه کرد.

* گفت و گو از:کلثوم فلاحی


  • مـــــعجزه خامــــوشپاسخ به این دیدگاه 9 1
    دوشنبه 26 فروردين 1392-0:0

    ســـلام

    از يك سياستمدار انتظار بيشتري نبايد داشت! غيرشفاف و ناملموس اظهار نظر نمودن. بله. همين است دنياي سياست و سياست پيشگان.

    "نان را به نرخ روز خوردن"

    ياعلي

    • دوشنبه 26 فروردين 1392-0:0

      نخبگان جامعه عموما در بده بستانها غرق هستند اما عام جامعه بیشتر به فکر منافع کشور هستند و درست تر تصمیم می گیرند و درست هم عمل می کنند. آنچه کشور آسیب دید . بعضی از نخبگان جامعه است . آسیب نخبگان بسیار بیشتر از عام جامعه است.

      • دوشنبه 26 فروردين 1392-0:0

        افرادی که اعلام کاندیداتوری کرده‌اند بسیار ضعیف هستندخوبه خودشون میدونن

        • تغییر دیدگاهپاسخ به این دیدگاه 9 1
          دوشنبه 26 فروردين 1392-0:0

          اصلاح طلبان تغییر دیدگاه بدهند؟!!=می شوند همین تیپ هایی مثل حسینی و احمدی!!!!!!

          • دوشنبه 26 فروردين 1392-0:0

            نظر هادي حسيني در خصوص افراد براي حضور در انتخابات بسيار بجاست زيرا وقتي مجلسي ها ضعيف باشند مطمئنا براي يك مجلس ضعيف رئيس جمهور ضعيف در نظر گرفته خواهد شد. اما حسيني با اين نظر كه مطمئناً در آرشيو قرار خواهد گرفت بعد از انتخابات رياست جمهوري او و نظرش را خواهيم شنيد و خواند و آنگه رئيس دفتر جديد نمي تواند ريسكي از خود انجام دهد!!


            ©2013 APG.ir