تعداد بازدید: 10645

توصیه به دیگران 4

يکشنبه 25 فروردين 1392-23:59

بانو بانو جان های...!

آلبوم آموزشی موسیقی مازندرانی با عنوان"بانو جان" حاوی 50 قطعه بدون کلام،با نوازندگی مجید رییسیان انتشار یافت+پادکست جدید مازندنومه


مازندنومه:"پنجاه آهنگ و ملودی فولک مازندرانی"نام کتابی است که به تازگی به همراه CD منتشر شده است.تهیه و تنظیم این مجموعه را مجید رییسیان-نوازنده سنتور-بر عهده دارد.

این کتاب حاوی نت های 50 قطعه مشهور مازندرانی است.از جمله قطعاتی که در این کتاب نت آن ها نوشته شده و با سازهای سنتور و ضربِ مجید رییسیان نواخته شده،می توان به این ملودی ها اشاره کرد:

بانو جان،ابر بیته هواره،بلبل نخون مره،لیلی جان،قلپانی،گل زرد مینا،گلی جان،نرگیس جار،پروانه،مریم بانو،پری پیکر،مشتی پلوری،میشی حال،رعنا،صواحی سری،ته مله سنگ تراشون،تی گره،طیبه جان،امیری،فرشته کوهی،دلبر،آمی دترجان،فاطمه مسکین،جونی جونی،ماه ننه،لیلا خانم،هژبر سلطان،گله ره بردن،جلوداری،نوروزخوانی،طاهره،چتری کیجا،لاره،گل نسا و....

مجید رییسیان متولد 1363 ساری است.او آهنگ ساز،نوازنده سنتور و سرپرست گروه ماهان است که فراگیری مقدمات موسیقی را نزد کیومرث وندادی فراگرفت و پس از آن دوره های پیشرفته را نزد اردوان و پشنگ کامکار آموخت.

این هنرمند مازندرانی،ردیف موسیقی ایرانی را نزد زنده یاد پرویز مشکاتیان فراگرفت و مبانی آهنگ سازی و تئوری موسیقی را نیز نزد هوشنگ و ارژنگ کامکار گذراند.

رییسیان هم اکنون مشغول تدریس سنتور در مراکز فرهنگی و هنری مازندران است.

او با خوانندگانی هم چون افتخاری،مختاباد،خوشرو،رستمی و...همکاری و در کنسرت های مختلفی در داخل و خارج از کشور(از جمله امارات،قطر،آلمان،نروژ و سوئد) حضور داشته است.

از این هنرمند ساروی پیش تر آلبوم بدون کلام"شوره" را شنیده بودیم.

در قسمت پادکست مازندنومه می توانید به دو قطعه "بانو جان" از همین آلبوم و قطعه "چتری کیجا" از آلبوم شوره مجید رییسیان گوش کنید.

 



    ©2013 APG.ir