تعداد بازدید: 3115

توصیه به دیگران 2

شنبه 28 ارديبهشت 1392-16:48

اگر زياد حرف بزنيد برق تان را قطع مي كنم!

 در روزهاي اخير در كمال ناباوري ماموران اداره برق شهرستان جويبار بدون اطلاع و هماهنگي با دهياري روستای شورکا و نداشتن مجوز لازم از مراجع ذي صلاح، مبادرت به قطع حدوداً 150 اصله درخت از درختان بوستان و تخريب حصار(فنس) نمودند كه اين امر خود به منزله تخريب بوستان و از بين بردن زحمات چندين ساله بوده و خسارتي سنگين محسوب مي شود.


مازندنومه:آن چه در پی آمده متن نامه دهیار و اعضای شورای اسلامی است که به خاطر قطع چند اصله درخت در بوستان این روستا توسط اداره برق جویبار و برخوردهای بعدی برخی کارکنان این اداره نوشته شده ویک نسخه از ان برای ما نیز ارسال شده است.

------------------------

روستاي شوركا از توابع شهرستان جويبار با حدود 700 خانوار و جمعيتي بالغ بر 300 نفر، از جمله بزرگترين و پرجمعيت ترين روستاهاي اين شهرستان است که به دليل بی توجهی به آن از كمترين امكانات ممكن برخوردار است.

به خاطر نداشتن فضای سبز و محیطی برای گذران اوقات فراغت اهالی،شوراي اسلامي و دهياري اين روستا بر آن شد تا با تدبير و بضاعت اندك خود رفع خلا و جايگاهي را براي اين امر فراهم کند.

در همین راستا مبادرت به تسطيح زمين ناهموار و آبگير مجاور رودخانه سياه رود و نهال كاري و حصاركشي آن نمودیم و توانستیم با مراقبت و سرپرستي 5 ساله،بوستان شوركا را براي مردم اين روستا آماده کنیم.

  سال قبل اداره برق شهرستان جويبار جهت برق رساني به مشتركان خود قصد نصب تيرهاي بتني را در مسير بوستان مذكور داشت كه با مخالفت دهياري مواجه شد و دهيار به آن اداره توصيه کرد با توجه به آزاد بودن مسير مقابل بوستان ، تيرهاي برق در آن مسير نصب شود تا در آينده مشكلي براي درخت هاي بوستان بوجود نيايد، اما متاسفانه ماموران آن اداره بدون توجه به توصيه هاي شوراي اسلامي و دهياري ، تيرهاي برق را در مسير بوستان اين روستا نصب کردند.

 در روزهاي اخير در كمال ناباوري ماموران اداره برق شهرستان جويبار بدون اطلاع و هماهنگي با دهياري اين روستا و نداشتن مجوز لازم از مراجع ذي صلاح، مبادرت به قطع حدوداً 150 اصله درخت از درختان بوستان و تخريب حصار(فنس) کردند كه اين امر خود به منزله تخريب بوستان و از بين بردن زحمات چندين ساله بوده، با توجه به تحمل هزينه هاي سنگين احياي بوستان و پرورش درختان آن توسط دهياري و نبود توجه كافي به اين روستا و محروم بودن آن از ابتدايي ترين امكانات زندگي، اين عمل خسارتي بس سنگين محسوب مي شود.

 لازم به ذكر است كه در پي وقوع اين عمل از سوي ماموران اداره برق، اين دهياري اعتراض خود را به مسئولان آن اداره اعلام داشت كه در جواب با برخورد نامناسب معاون و كارشناس آن اداره مواجه شد و كارشناس مذكور اين دهياري را تهديد کرد كه اگر زياد حرف بزنيد برق روستاي شوركا را قطع مي كنم و هيچكس هم نمي تواند كاري براي شما انجام دهد.

شوراي اسلامي و دهياري روستاي شوركا

شوراي اسلامي : سيد مجتبي شريفي- حاج ولي الله ذبيحي- ذكريا محمدي راد

دهيار: سيد عباس هاشميان


  • دوشنبه 30 ارديبهشت 1392-0:0

    سواد كوهي كيجا سلام

    تشكر ارديبهشت بابت سبز درختان ماه خداست زيبايي و لطافت طبيعت مي باشد

    از حسن نگاه شما سپاسگذاريم

    • يکشنبه 29 ارديبهشت 1392-0:0

      تا این... باشه همینه

      • سوادكوهي كيجاپاسخ به این دیدگاه 1 0
        يکشنبه 29 ارديبهشت 1392-0:0

        ... عملي كه اداره برق انجام داد يعني اول تيرهارو جايي بنا كرد كه بعد بتونه بگه اينجا حريمه و صاحب اون مسير شه همون كاريه كه ...هميشه انجام ميده . (حالا اگر بگه طبق طرحه به نظرتون نبايد واقعا براي درختا ارزش قائل بود و طوري عمل كرد كه حداقل اسيب به محيط زيست وارد شه) يه روزي اه تك تك اين درختاي سبز كه كمرشون رو با تبر بي رحمي شكستند همه ي تبر زنارو از كوچيك تا بزرگ ميگيره مطمئن باشيد اين رسم اين دنياست بشكني ميشكونه. وقتي خدا حساب تك تك برگاي اين عالم رو داره به نظرتون به زمين كوفتن تن سبز درختارو بي حساب ميذاره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! كمي بترسيد چند تا درخت كشتيد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        • يکشنبه 29 ارديبهشت 1392-0:0

          700 خانوار و جمعیت 300 نفر؟؟

          • يکشنبه 29 ارديبهشت 1392-0:0

            به بازرسی نامه بزنید تا کارشناس بفرستند . تا برسد روزی که دست بعضی ها از صندلی ابری شان خالی شود . نام مدیر شرکت برق و معاونش را برای آگاهی مینوشتید بهتر بود .


            ©2013 APG.ir