تعداد بازدید: 3855

توصیه به دیگران 3

سه شنبه 31 ارديبهشت 1392-23:17

ولایتی:پرچم ائتلاف را من بلند کردم/به نفع هیچ کس کنار نمی روم

علی اکبر ولایتی در ساری گفت:آدم‌های متخصص و متعهد و پایبند به نظام را با انگ زدن‌های بی‌جهت از نظام دور نکنیم/هفته آینده برنامه مکتوب من منتشر می‌شود/اگر کسی من را تخریب کند پاسخ نمی دهم/مشورت با نمایندگان مجلس را شروع کردیم/در انتخاب فرد اصلح، به مجموعه جامعه مدرسین و روحانیت مبارز پایبندم/در نظرسنجی ها رای بنده در حال افزایش است و از 3 به 13.5 رسیده ام در حالی که آرای آقای قالیباف 16بوده و کماکان هم16 مانده است+عکس


مازندنومه،کلثوم فلاحی:علی‌اکبر ولایتی شامگاه امروز در مسجد جامع ساری سخنرانی کرد. در این مراسم بسیاری از چهره‌های دولتی مازندران از جمله مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران، مسئول دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان، معاون فرهنگی شهردار ساری، معاون دانشگاه پیام‌نور و ... حضور داشتند.

بازار کاندیداهای انتخابات شورا هم در این مراسم، داغ بود.

ولایتی قرار بود ساعت 18 در مسجد جامع سخنرانی کند که با تاخیر بیش از یک ساعته در این محل، حاضر شد.

گزیده‌ای از اظهارات ولایتی در پی می‌آید:

- انسان به مازندران که توفیق سفر می‌یابد، این هوشمندی، گرمی، میهمان‌نوازی و برخورد صمیمانه از همان ابتدای ورود، جلب توجه می‌کند، هرچند که پیش از انقلاب و بعد از انقلاب هم توفیق داشتم مکرر خدمت مازندرانی‌ها برسم و تعداد قابل توجهی از دوستان من، مازندرانی هستند.

- ما که اهل شمیران هستیم، آن‌سوی البرز، آقای ناطق نوری به من می‌گوید که به نوعی مازندرانی هستی. اهل رستم‌آباد شمیران هستم، مشابهت‌های زیادی بین ریشه‌های لغت و در لهجه‌ها بین 2 طرف کوه البرز وجود دارد و احساس نزدیکی من با مردم مازندران، احساس مضاعف است.

- اگر حماسه سیاسی، دوبیتی باشد 25 درصد از حماسه سیاسی در این انتخابات متجلی است، اگر یک بیت باشد 50 درصد این حماسه سیاسی را رقم می‌زند.

- اگر ید واقع‌بینانه داشته باشیم می‌توانیم بگوییم انتخابات 50 درصد از حماسه سیاسی است چراکه تعیین سرنوشت کشور برای چهار سال است.

- اصولگرایان باید به اتحاد برسند، تعاریف مختلفی از اصولگرایی وجود دارد، یک تعریف می‌تواند خیلی تنگ‌نظرانه باشد و تعریف دیگر همراه با سعه صدر است، تعریف از اصولگرایی باید با سعه صدر که مد نظر رهبری است، همراه باشد.

- اینکه عده‌ای این تعریف را خیلی محدود کردند در نهایت یک تعداد محدودی را جذب و بقیه را دفع می‌کنند که نه به مصلحت کشور است و نه به نفع تفکر اصولگرایی.

- ائتلاف درست کردیم و پرچم این ائتلاف را هم من بلند کردم، باید همه با هم همدلی کنیم و به یک اتفاق برسیم که بتوانیم در دوره بعدی، دولتی داشته باشیم که به معنای واقعی اصولگرا باشد.

-آدم‌های متخصص و متعهد و پایبند به نظام را با انگ زدن‌های بی‌جهت از نظام دور نکنیم.

-یک رئیس‌جمهوری بیشتر نمی‌خواهیم اما همه قوه مجریه هم رئیس‌جمهور تنها نیست، گروه اقتصادی می‌خواهیم که علاج مشکلات اقتصادی را که اکنون مهم‌ترین مشکل کشور است را انجام دهد، متخصص در روابط و سیاست خارجی می‌خواهیم.

-اگر درست عمل کنیم و بتوانیم در مجامع بین‌المللی کار دقیق و مدبرانه انجام دهیم می‌توانیم کار هسته‌ای را حل کنیم و روابط خود را با کشورهایی که بی‌جهت به حالت نیمه تعطیل درآمده را راه بیندازیم و تقویت کنیم.

-زبان بین‌المللی، زبان دیگری است، کار بین‌المللی تخصصی است که آدم باید بداند کجا جلوی صحنه، کجا پشت صحنه، کجا به صورت 2جانبه و کجا به صورت چند جانبه عمل کند، ظرافت کار بین‌الملل مانند مینیاتور است.

- کار سیاست خارجی این طور نیست که طی چند سال زحمت، سیاست خارجی بسازید و بعد یک نفر با دو سه کلمه بی‌ربط، کار و زحمت این چند سال را خراب کند.

- ما در برنامه کوتاه مدت جلوی رشد سریع و بی‌حساب قیمت‌ها را کنترل می‌کنیم، این طور نباشد که ظرف مدت کوتاه، قیمت‌ها 10 ـ 15 درصد افزایش یابد، درآمد مردم که این طور افزایش نمی‌یابد، عدم توازن در دخل و خرج خانواده‌ها بیشتر می‌شود و مشکلات مردم هم افزایش می‌یابد.

- در ابتدای دولت به عنوان کار کوتاه‌مدت، باید بین دولت و مردم اعتمادسازی کنیم، در زمینه اعتمادسازی هر کاری انجام دهیم به مصلحت سیاست داخلی و خارجی است.

-مردم زود متوجه می‌شوند چه کسی اهل وفای به عهد است و چه کسی نیست، اگر مردم بتوانند به دولت اعتماد کنند ظرف مدت کوتاهی، امور به مجاری خود برمی‌گردد.

 قیمت‌ها نباید بی‌حساب پیش برود که هیچکس نتواند روی قیمت امروز حساب کند که شش ماه دیگر، قیمت چگونه است.

-ثبات ارزش پول، نیاز به برنامه بلندمدت ندارد، مهم‌ترین وظیفه بانک مرکزی، حفظ ارزش پول است، ظرف مدت صد روز این مشکل فوری و حاد را اگر نگوییم متوقف می‌کنیم اما کنترل می‌کنیم.

- ما برنامه داریم، هفته آینده برنامه مکتوب من منتشر می‌شود اما اساس این کار، برنامه پنج ساله پنجم است.

-دولت باید قانون‌مند باشد و قانون را اجرا کند، یک مشکل ما این است که قانون اجرا نمی‌شود، اگر دولت اعلام کند قانون را اجرا می‌کنیم مردم هم می‌توانند مطمئن شوند، این جزء همان کارهای کوتاه مدت است.

-خلاصه برنامه‌های آینده 2 کلمه است، بازسازی اقتصادی و بازسازی روابط خارجی؛ اگراین 2 کار انجام شود، 2 کار اساسی است.

-شعار ما اخلاق‌مداری و ثبات در مدیریت است، اخلاق‌مداری یعنی رقیب دیگر را، مستقیم و غیرمستقیم اهانت و تخریب نکنیم، اگر بخواهیم از خودمان چیزی بگوییم باید اثباتی و ایجابی حرف بزنیم.

- اگر کسی من را تخریب کند پاسخ نمی دهم.

-می‌گویند دولت‌ها اتوبوسی می‌آیند و اتوبوسی می‌روند؛ تغییر در حد معاون وزیر هم عیبی ندارد اما از مدیرکل تا آن آبدارچی را هم عوض می‌کنند، این خیانت به کشور است و ضررش را مردم می‌دهند.

- تا فردی به یک اداره آمد و یاد گرفت سیاه‌مشق بنویسد، دولت عوض می‌شود و به آن فرد می‌گویند شما هم بفرمایید، این جزء بدترین کارها است.

- کسی که به فردای خود مطمئن نیست و وقتی امشب خوابید نمی‌داند که صبح مدیر است یا نه، به خودش زحمت نمی‌دهد که برنامه چهار ساله برای کار با دولت داشته باشد.مدیران باید این اعتماد و امنیت را حس کنند تا بتوانند کار کنند.

- مشورت با نمایندگان مجلس را شروع کردیم، آن نمایندگانی که داعیه رئیس‌جمهور شدن ندارند؛ ما در آینده باید بتوانیم از مدیران باتجربه استفاده کنیم.

-باید در برنج، گندم، گوشت و لبنیات خودکفا شویم، یک زمانی تا خودکفایی رسیدیم بعد سیاست رها شد و ما شدیم وارد کننده، این خیلی بد است.

خرید محصولات کشاورزی باید تضمینی باشد، نباشد مثل چای کار لاهیجانی که محصول او در انبار می‌پوسد و بعد ما از این طرف چای وارد می‌کنیم.

- در رابطه با ائتلاف، مشورت‌ها ادامه دارد، باید یاد بگیریم با مجلس همکاری کنیم، خیلی از مشکلات ما ناشی از این است که این 2 قوه با هم همکاری نمی‌کنند.

-من می‌دانم مجلس بنای همگرایی دارد، اگر قرار است دولتی تشکیل شود که موفق باشد باید از حالا همکاری بین دولت و مجلس را تمرین کنیم.

-خبرها رسیده اما هنوز رسمی اعلام نشده، تعدادی تایید صلاحیت شدند که در این بین برخی هم اصولگرا هستند.

- مردم با شناخت به افراد رای دهند، اگر قرار است کسی انتخاب شود مکانیزم انتخابات طوری باشد که فرد مشروعیت بیشتر، کارآمدی و مقبولیت داشته باشد، صلاحیت را شورای نگهبان معلوم می‌کند.

-حکمیت مجموعه جامعه مدرسین و روحانیت در کشور یعنی تبلور روحانیت. اگر رهبری در زمینه انتخاب اصلح نظری دارند اولاست و همه باید تبعیت کنند اما اگر ایشان روی فرد خاصی نظر ندارند باید از مجامعی که تبلور علمای حامی مشروعیت نظام هستند نظر دهند.

- در انتخاب فرد اصلح، به مجموعه جامعه مدرسین و روحانیت مبارز پای بندم.

*به نفع هیچ کس کنار نمی روم

 مشاور ارشد رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع اعضای ستاد خود در مازندران و در دفتر آیت الله طبرسی ضمن برشمردن شاخصه های اصولگرایی اظهار داشت: اسم این ائتلاف اصلا 2+1 نبود و این موضوع را برای اولین بار سایت تابناک منتشر و روی آن مانور کرد.

ولایتی با بیان اینکه برنامه های بنده در زمینه های مختلف اداره کشور شنبه رونمایی خواهد شد افزود:تلاش می کنیم تا برای کشور و مملکت هزینه نسازیم.

وی با بیان اینکه پرچم این ائتلاف را بنده بالا بردم افزود:در نظرسنجی ها رای بنده در حال افزایش است و از 3 به 13.5 رسیده ام در حالی که آرای آقای قالیباف 16بوده و کماکان هم16 مانده است؛مضافا بر اینکه تعدا آرای منفی بنده هم نسبت به ایشان کمتر است.

 وی گفت:برای ما ملاک نظر جامعتین و نظرسنجی هاست و باید مشخص شود تا جایگاه افراد و اقبال مردم به آنها در چه جایگاهی قرار دارد.

 ولایتی در پاسخ به سوال خبرنگار مازندنومه مبنی بر اینکه آیت الله مقتدایی و برخی دیگر از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرده اند که تنها مصداق ها را مشخص می کنند و اگر نامی از شخصی نبرده و اقبال در نظرسنجی ها به شخص دیگری از خارج ائتلاف و مشخصا آقای دکتر جلیلی باشد تکلیف ائتلاف چه می شود با صراحت عنوان کرد:جامعیتن نام خواهد برد و اگر هم نام شخصی را نبرد بنده تا آخر در عرصه رقابت باقی خواهم ماند و به نفع هیچ کس کنار نخواهم رفت.


  • چهارشنبه 1 خرداد 1392-0:0

    مای کم سوات معنی ائتلاف را نمی دانیم ولی ظاهرا یکی به نفع یکی دیگر یا چند نفر کنار می رود. حا لا چه پرچمدار چه غیر پرچمدار .

    • سوادكوهي كيجاپاسخ به این دیدگاه 4 0
      چهارشنبه 1 خرداد 1392-0:0

      من هم با هودين موافقم ، خدا رحم كند. به نظر من با حذف اقاي هاشمي رئيس جمهور مشخص شد آقاي ولايتي اميدوارم اشتباه فكر كرده باشم ولي ...

      • چهارشنبه 1 خرداد 1392-0:0

        ولايتي و اعتدال؟خواهشا منطقي ببينيد دوست عزيز

        • چهارشنبه 1 خرداد 1392-0:0

          درود بر دکتر ولایتی گرامی . آرامش و ثبات و اعتدال نیاز امروز جامعه برای رشد سیاسی و اقتصادیست و ما منتظر آن روز به تو رای میدهیم .


          ©2013 APG.ir