تعداد بازدید: 3227

توصیه به دیگران 3

شنبه 25 خرداد 1392-19:39

محمدطاهری:روحانی از نیروهای شایسته استفاده می کند

گفت و گو با سخنگوی ستاد حسن روحانی بعد از پیروزی/سفرهای روحانی به استان‌های مختلف اگرچه بسیار دیر انجام شد، اما موج مردمی مناسبی در حمایت از روحانی در جامعه به پا کرد/ جریان روستایی جامعه هم در حمایت از حسن روحانی، چیزی از جریان شهری کم نگذاشت.

 


 مازندنومه: چه چیز باعث سرازیر شدن آرای مردمی به سوی حسن روحانی شد؟

محمد محمدطاهری: اشتباهات و ناکارآمدی در هشت سال جریان اصولگرایی توسط اصولگرایان، باعث شد مردم به سمت جریان اعتدال و اصلاح‌طلبی روی بیاورند.

 در شرایط ویژه اقتصادی قرار داریم و حتما باید فردی کارآمد از منظر اقتصادی بر مسند می‌نشست. روحانی در جریان مناظره‌ها به ویژه مناظره سوم با بیان بخش‌هایی درباره حقوق شهروندی، آزادی، احیای اخلاق و نجات مشکلات اقتصادی و تعامل سازنده با جهان باعث جذب آرای مردمی شد.

سفرهای وی به استان‌های مختلف اگرچه بسیار دیر انجام شد، اما موج مردمی مناسبی در حمایت از روحانی در جامعه به پا کرد.

همه این موارد و همچنین حمایت‌های بی‌دریغ آیت‌الله هاشمی، حجت‌الاسلام خاتمی، حجت‌الاسلام حسن خمینی و ناطق نوری و سایر شخصیت‌ها باعث اقبال مردم به آقای روحانی شد.

مازندنومه: آیا اشتباهات دوران اصلاحات، در دولت آقای روحانی هم تکرار می‌شود؟

محمدطاهری: جریان اصلاحات به واسطه از دست دادن قدرت در سال 84، تجربیات فراوانی کسب کرد و همینطور شکست جریان اصولگرایی در سال 92 هم باعث افزایش تجربیات این جریان می‌شود.

گاهی تندروی‌ها هم مخل جریان اصولگرایی بوده و هم مخل جریان اصلاح‌طلبی، دولت اعتدال روحانی از این تجربیات بهره گرفته و سعی می‌کند تجربه دیگران را تکرار نکند.

 روحانی دولت فراجناحی تشکیل می‌دهد و از نیروهای شایسته استفاده می‌کند.

 مازندنومه: تصور بر این بود روحانی در روستاها رای ندارد، اما آرای بسیاری از روستائیان هم به روحانی بود، چه چیز باعث این مسئله شد؟

 محمدطاهری: در این انتخابات، شاهد همبستگی نخبگان و توده های جامعه بودیم و این همبستگی و تلاقی جریان عامه و جریان نخبه و فرهیخته، نقطه عطف انتخابات بود.

در انتخابات ریاست‌جمهوری قبلی، عامه مردم و نخبگان، آرای نزدیک به هم نداشتند. امیدواریم با همکاری همه مردم ایران بتوانیم به اهداف دولت تدبیر و امید دست یابیم.

 جریان روستایی جامعه هم در حمایت از حسن روحانی، چیزی از جریان شهری کم نگذاشت و این نشان می‌دهد جامعه روستایی هم خواستار عقلانیت و اعتدال است.

 از آقای عارف به پاس فداکاری و جوان‌مردی که باعث پیوند جریان اصلاح و اعتدال شد تقدیر ویژه داریم که در این شرایط خطیر با پیوند این 2 جریان، باعث جاری شدن چشمه امید بر روی مسائل کشور شد.

گفت و گو از کلثوم فلاحی



    ©2013 APG.ir