تعداد بازدید: 2997

توصیه به دیگران 1

شنبه 25 خرداد 1392-22:59

اعتدال،نسخه شفا بخش روحانی

يكي از اصول مد نظر آقاي دكتر روحاني بحث اعتدال است. از آنجا كه طي اين سالها بر اثر افراط و تفريط و عدم رعايت اصول و ارزش ها خسارات و آسيب هاي زيادي به جامعه وارد آمده است، به نظر مي رسد استراتژي اعتدال آقاي دكتر روحاني نسخه شفا بخشي براي درمان آسيب ها و جبران لطمات باشد.


مازندنومه؛راحله حاجیان،قائم مقام قائم ستاد بانوان دكتر روحاني در مازندران:استراتژي اعتدال در تبليغات انتخاباتي حجت الاسلام و المسلمين دكتر روحاني بسيار مورد توجه اقشارمختلف مردم قرار گرفت؛به خصوص وقتي بحث عدالت در تامين شرايط زندگي اجتماعي براي زنان و مردان مطرح شد،طيف بانوان از آن استقبال شايان توجهي كردند.

اما صرف نظر از بديهي بودن ماهيت و مفهوم مقوله هايي چون عدالت و برابري و ميانه روي در نزد مردم،بايد اذعان نمود كه اعتدال در حوزه سياست مستلزم روشنگري بيشتري است و بايد در اين رابطه اطلاع رساني افزون تري به مردم صورت گيرد.

 سياست مقوله بسيار مهمي در حوزه حاكميت و اداره كشور است. امروزه برداشت ها و تعاريف مختلفي از سياست به عمل مي آيد اما آنچه مسلم است،سياست تحت لواي دين،الزامات و چارچوب هاي خاص خودش را دارد و سياستمداران جامعه اسلامي براي توفيق در سطوح داخلي و بين المللي بايد آنها را رعايت كنند.

يكي از الزامات و مقتضيات دين در حوزه سياست رعايت اخلاق است كه البته اخلاق در اين بخش ،مفاهيم و تعابير ويژه اي پيدا مي كند و لازمه اش مد نظر قرار دادن يك سري اصول و مباني براي نشان دادن نقش دين در سياست است.

 يكي از اصول مد نظر آقاي دكتر روحاني بحث اعتدال است. بدون ترديد اعتدال در حوزه سياست به معني پرهيز از افراط و تفريط است و از آنجا كه طي اين سالها بر اثر افراط و تفريط و عدم رعايت اصول و ارزش ها خسارات و آسيب هاي زيادي به جامعه وارد آمده است به نظر مي رسد استراتژي اعتدال آقاي دكتر روحاني نسخه شفا بخشي براي درمان آسيب ها و جبران لطمات باشد.

در حوزه ديپلماسي يقيناً كوچك ترين كنش ها و واكنش هاي سياستمداران ملاك موضع گيري و عمل ديگران قرار مي گيرد و روشن است كه حفظ اعتدال در اين بخش نيز در حفظ چارچوب ها و ضوابط موثر خواهد بود و نتايج پرباري خواهد داشت.

 اعتدال به هيچ وجه به معني تساهل و انفعال نيست، وقتي سخن از اعتدال به ميان مي آيد مقصود اعتدال منبعث از عدالت اسلامي است و در عدالت اسلامي همواره موضوع حق و حق مداري مطرح است در حيطه حق و حق خواهي نيز انفعال و تساهل جايي ندارد.

بسياري از ناكامي ها و ناملايمات و تنگناهاي حادث شده ناشي از اين است كه بين مديريت ها و اعتدال فاصله ايجاد شده است؛ به عنوان نمونه يكي از الزامات اعتدال، بحث مشورت پذيري است كه در حوزه اقتصاد خيلي كمرنگ بوده است و امیدواریم در دولت تدبير و اميد و در پرتو استراتژي اعتدال ضمن سامان يافتن مسايل داخلي كشور،در سياست خارجي نيز شاهد تحولات مثبتي باشيم.


  • عاطفه خیرخواهپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 28 خرداد 1392-0:0

    هنوز هر قضاوتی زود است، هنوز مانده راه های نرفته، هنوز زمان لازم است تا دکتر حسن روحانی با کلید اعتدال،دست به کار شود...

    • سه شنبه 28 خرداد 1392-0:0

      احمدی نژاد اینقدر در استانها مصوبه وطرح دارد که آقای روحانی بیکار نباشد یا باید برود افتتاح کند و یا تکمیل و یا تخریب

      • يکشنبه 26 خرداد 1392-0:0

        علی آقا یادبگیرمثبت اندیش باش

        • كيجا سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 0 0
          يکشنبه 26 خرداد 1392-0:0

          به خدا درد ما مردن اخلاقه. اخلاق زير بناي همه چيزه كه اتفاقا هر چي به صدر جامعه ميرسيم بايد پررنگ تر و نبود اون بايد شرم اورتر باشه.كسي كه پايبند به اصول اخلاقي نباشه پايبند به هيچ چيز نخواهد بود و تو اين جامعه هيچگاه حق به حقدار نميرسه كه هيچ ، هيچ توسعه اقتصادي هم شكل نميگيره. فك ميكنيد فقر نتيجه چيه؟؟؟؟؟ به نظرتون به دليل عدم وجود يا قحطي رجال و اناس متخصص در اين زمينه اس يا زيرپا گذاشتن اصول اخلاق در مديريت سرمايه اس كه در نتيجه خودمداريه!!!! نبود اخلاق فكر رو خراب ميكنه فكر خراب كه نميتونه هيچ مسير توسعه اي رو طي كنه حالا شما صد تا مسير بذار جلوش. ما بايد اول ريشه هارو دريابيم ريشه ها توسعه اقتصادي در گرو رشد اخلاق......من يه اصلاحات راي دادم تا اخلاق زنده شه كمتر تو جامعه شاهد ريا .......دروغ ........ توهين تهمت و تزوير باشم چون ترسيدم نكنه فكر منم كم كم خراب شه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! حالا اگه من ضرب در ميليون ها بشم چي به سر ايران و ايراني مياد........... خيلي ترسيدم هنوزم نگرانم.........نميخوام نفرين نسل بعدي تو گوشم مدام نجوا بشه و من شرمنده مادر ايران عزيز باشم كه ميراثش ايران عزيز رو خراب و ويران به فرزندانش رسوندم.

          • يکشنبه 26 خرداد 1392-0:0

            از درايت اصولگرايان خصوصا احمدي نژاد كه تبريك گفت خوشم اومد مصلحت به اين بود روحاني بياد تامردم صره را از ناصره تشخيص دهندهنوز براي مجيز گويي زود است زمان همه چيز رامشخص ونقابها را برميدارداميدواريم بهاي گزافي را ندهيم

            • ارشد مديريت سوادكوهپاسخ به این دیدگاه 0 1
              يکشنبه 26 خرداد 1392-0:0

              هيچ شاخصي به اندازه "توسعه اقتصادي " دواي درد اين مردم نيست و بنده به همين دليل به آقاي روحاني راي دادم.


              ©2013 APG.ir