تعداد بازدید: 2547

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 29 خرداد 1392-11:5

ادبیات انحصار،انحصار عملی می آورد

بازتاب یک یادداشت مازندنومه/ دستاورد امروز که همان دولت تدبیر و امید است متعلق به هیچ طیف و جناحی نیست که در مورد آن بگوییم چه کسانی می توانند سهم خواهی کنند و چه کسانی نمی توانند، زیرا که ادبیات انحصار طلبی خود انحصار طلبی عملی را با خود می آورد.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،روجا مقتدایی: در پی یادداشت آقای "سهراب محمدی " تحت عنوان " آمل در کشاکش روحانی طلبان و فرصت طلبان "(نگاه کنید به http://www.mazandnume.com/?PNID=V15562) توضیح زیر ارایه می شود:

 آقای سهراب محمدی در پی یاداشتی عنوان نمودند کسانی که در دقیقه 90 تصمیم به رای گرفتند،نباید انتظار سهم خواهی داشته باشند.

سراسر یاداشت ایشان از سر دلسوزی و پیش بردن اهداف متعالی کشور عزیزمان است اما در مورد بندهای آخر
توضیحی دارم که امیدوارم به عنوان نقد سازنده در نظر گرفته شود .

نویسنده یادداشت مخصوصا در مورد منافع ملی کاملا درست و دقیق اعلام نظر کرد. مخصوصا در مورد "شایسته سالاری و کار کارشناسانه"  که بدون هیچ مصادره ای  به عنوان شخصی که خود را اصلاح طلب و شاید فراتر از آن می دانم ،  آن را به عنوان اصل و روح اصلاح طلبی می شناسم و می دانم که دوستان هم با هم عقیده هستند.

در یک دولت فراجناحی که داروی امروز مملکت ایران است هر کس از هر جناح و حزبی حق دارد بر حسب شایستگی هایش سهم داشته باشد.

در همین کوچه تنگ (اصلاح طلبی- اعتدال طلبی ) که به یمن پروردگار باز شده است  و خیل عظیم پشت آن تشنه آبادانی ایران عزیز هستند بسیار کسان بودند که نه تنها در  دقیقه 90 به روحانی( بخوانید اعتدال  و امید ) نپیوستند بلکه حتی رای هم ندادند ولی امروز در احساس شگرف و  " سرزمین ساز " سربلندی کشور سهیم هستند و به همان اندازه از اصل شایسته سالاری حق دارند سهم بخواهند که دیگر دوستان.

 چه بسیار دانشمندان و شایستگانی که تشنه چنین روزی بودند اما حتی فرصت و یا حتی انگیزه بازگشت به ایران را به هزاران  دلیل بی دلیل نیافتند.

آیا در ضمیر آگاه مان  درست است که این دوستان را به صرف رای ندادن از مشارکت سازنده محروم کنیم؟

 دوم اینکه به  آفت های انحصار طلبی گرفتار نشویم و از همین امروز خود را در برابر آن آفت ها بیمه کنیم. دستاورد امروز که همان دولت تدبیر و امید است متعلق به هیچ طیف و جناحی نیست که در مورد آن بگوییم چه کسانی می توانند سهم خواهی کنند و چه کسانی نمی توانند، زیرا که ادبیات انحصار طلبی خود انحصار طلبی عملی را با خود می آورد.


  • كيجا سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 1 تير 1392-0:0

    نويسنده خوب صحبت شما به جا ولي در تمام دنيا هر حزبي كه مياد پستهاي كليدي رو اون حزب مديريت ميكنه كه اين درسته و بايد اينطور باشه چون در غير اين صورت اهدافش محقق نميشه ولي بله اين درست نيست كه ما حتي در ريزترين امور مثلا كارمندان دولت دست به چينش هاي حزبي بزنيم و حتي كارمندارو غربال كنيم چون اين دست امور تظاهر و ريا رو در جامعه به حداكثر رسونده كه اتفاقا اول از همه براي خود نظام خطره چون نميفهمه افكار واقعي عمومي چيه ....اگر دنياي غرب ازادي رو انتخاب كرده چون نفعش اول از همه به خود حاكمان برميگرده... من با چينش حزبي در بحث كلان موافقم و در اخر كسي كه راي داده با كسي كه به هر دليلي نداده به نظرم اصلا يكي نيستند ولي اين مسئله هيچ ربطي به برخورداري اونا از حقوق شهرونديشون نداره.اون ها هم براي راي ندادن دليلي داشتن كه اميدوارم دولت جديد راهي رو در پيش بگيره كه در اينده اونا هم به صف راي دهنده ها اضافه شن..به اميد حق

    • کسی که رای ندادهپاسخ به این دیدگاه 0 0
      جمعه 31 خرداد 1392-0:0

      بعد از نخستین انتخابات آری یا نه ! جمهوری اسلامی . عده ای برای کار و نان تظاهرات کردند . عده ای در مقابلشان فریاد می زدند داس چکش ستاره کسی که رای نداده حق نظر نداره!! حالا هم اینطوره؟ چون به روحانی رای ندادند حق ندارند یا انتخابات را دمکراتیک نمیدانستند حتما یارانه آنها قطع می شود اینا باید بروند کجا زندگی کنند آقا ؟

      • چهارشنبه 29 خرداد 1392-0:0

        خانم محترم لطفا اوجاج فکریتونو اصلاح کنید ...اولا خیلی از دوستان متدین و متخصص انقلاب در این هشت سال کنار گذاشته شدند که باید از اونها استفاده شه بعد از اون میشه در مورد این آقایونی که بدون بلیط سوار شدن تصمیم گرفت...بعدم کی به شما گفته کسانی که رای ندادند و کشور و عزت مملکتشونو در نظر نگرفتند و حتی برای وطنشون نیومدند و رای ندادند می تونن سهم خواه باشند؟این نظر شخصی شماست که از جهات مختلف قابل نقده در ضمن این آقایون باید تو صف و در آخر اون صف قرار بگیرند ....خیلی جالبه اینجا به اسم اصلاحات هر حرفی رو می زنن و خوشحالم که سردبیر محترم پوشش میده و اوج انحراف فکر بعضی ها مشخص میشه و تفاوت این دوستان با دوستان متفکر و خوش فکر اصلاح طلب که پایبند به قانون اساسی و نظام هستند مشخص میشه........شما خانم محترم بهتره بیشتر بری فکر کنی تا اینکه دست به قلم بشی....اصلاح طلب ها و در راس سیدمحمد خاتمی در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال قبل نیز در انتخابات شرکت کرد و این نشان از این داره که هم ایشون و هم بسیاری از این دوستان پایبند به نظام و انقلابند و هیچ وقت شرکت نکردن در انتخابات مشی اصلاح طلبی نبوده و نیست.....


        ©2013 APG.ir