تعداد بازدید: 1819

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 4 تير 1392-10:6

اجازه دهید رییس جمهوری کارش را بکند

 طبيعي است دركشورهایي كه حزبي فراگير و درسطح ملي و به معناي واقعي دارند( نه به آن شكلي كه دركشور ما در ايام انتخابات از سوي تعدادي از نخبگان قدرت طلب و در غياب توده هاي مردم شكل مي گيرد)سهم خواهی های بعد از انتخابات وجود ندارد،اما این جا بعد از انتخابات سهم خواهانِ فرصت طب وارد معركه مي شوند و سهم خود را بابت حتي توقف نمايشي براي ساعاتي در ستادهاي انتخاباتي مطالبه می كنند.


مازندنومه،دکتر سیف الرضا شهابی:بعد از اعلام پيروزي آقاي دكتر حسن روحاني به رياست جمهوري اسلامي ايران،بر اساس شواهد موجود برخی تشنگان خدمت(!) سخت به تكاپو افتادند تا در دولت آينده،بسته به وزن شان قدرتي كسب كنند.

آناني كه از دو سه ماه قبل از انتخابات و خصوصا در هفته هاي آخر،در ستادهاي آقاي روحاني پرسه زدند،اكنون سهم خود را مطالبه مي كنند و اين سهم خواهي و شيفتگي قدرت در پاره اي از مواقع و درمورد برخي از اشخاص، از حد اعتدال -كه شعار انتخاباتي آقاي روحاني بود- تجاوز كرده و درشكل افراطي تا حد خط و نشان كشيدن براي يكديگر و برگزاري مراسم هایي جداگانه بنام " سپاس ازمردم " و درحقيقت نمايش قدرت خود ظاهر شده است.


البته طبيعي است دركشورهایي كه حزبي فراگير و درسطح ملي و به معناي واقعي دارند( نه به آن شكلي كه دركشور ما در ايام انتخابات از سوي تعدادي از نخبگان قدرت طلب و در غياب توده هاي مردم شكل مي گيرد)این گونه مسایل حل شده است اما این جا بعد از انتخابات سهم خواهان فرصت طب وارد معركه مي شوند و سهم خود را بابت حتي توقف نمايشي براي ساعاتي در ستادهاي انتخاباتي مطالبه می كنند.

دركشورهايي كه حزب واقعي وجود دارد اعضا را از مدت ها قبل شناسائي مي كنند و آموزش حزبي مي دهند و براساس توان و تحصيلات و تجربه هر عضو، او را براي احراز مسئوليت آماده مي كنند و در آن كشورها، مسئوليت همراه با خدمت به منافع ملي است .

در چنين كشورهائي اگر منافع شخصي بر مصالح ملي برتري پيدا كند،بايد درپيشگاه دادگاه و مردم پاسخگو باشند.

 متاسفانه دركشورما، سهم خواهان به دنبال منافع شخصي هستند و درهمين راستا از فرداي پيروزي نامزد مورد نظرشان، بيشتر از آن كه به آينده مملكت و آينده دولت فكر كنند، به آينده خودشان در دولت جدید فكر مي كنند.

سهم خواهان با تشكيل گروه هاي مافيائي سعي دارند کسانی را در مسند قدرت قرار دهند و در دولت آينده جاي بدهند كه از منافع شخصي آن ها كه درقالب شركت هاي تجاري و بازرگاني و مالي و....فعاليت مي كنند، حمايت كنند و بتوانند از رانت هاي سياسي و اقتصادي برخوردار شوند.

 آن هائي هم كه شركت هاي تجاري و بازرگاني و بانكي ندارند،دارا بودن يك پست و مقام اسم و رسم دار براي شان كفايت مي كند.

به باور ما آنانی كه پيروزي نامزد مورد نظرشان را ناشي از تلاش هاي شان مي دانند و واقعا براي حفظ منافع ملي از نامزدي خاص حمايت كردند،بايد اجازه بدهند تا ریيس جمهور منتخب بر اساس تشخص خود و شايستگي هر فرد، نه فشارهاي گروه هاي مافيائي به چيدمان همكاران درجه 3و2و1 خود بپردازد و دولتي شايسته وتوانمند را شكل بدهد.


  • چهارشنبه 13 آذر 1392-0:0

    دولت پيرمردها

    • چهارشنبه 5 تير 1392-0:0

      با تشكرازآقاي رنجبر كه مطالب جالبي را اشاره كردند از ايشان خواهش ميكنم اسامي سخنراناني كه پرونده قضائي دارند را ذكر كنند تا مردم ازحوادثي كه دوربرشان ميگذرد بيشترآشناشوند

      • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 0 0
        سه شنبه 4 تير 1392-0:0

        مگر می شود با خواهش و درخواست تشنگی قدرت و پست و مقام را سیراب نمود؟ شنیده شد برخی از تشنگان قدرت در ساری و برخی در بابل با عنوان جشن پیروزی قشقرقی براه انداختند و حتی از افرادی که پرونده های قضایی شرم آرو داشتند به عنوان سخنران استفاده کردند که نظام و دستگاه قضا را متهم به سیاسی کاری در رویه قضائی نموده و از فضای به وجود آمده توسط برخی از طرفداران رئیس جمهور به نفع خود و برای تجدید موقعیت خود استفاده کرده اند. تشنگان قدرت موضوع برگزاری جشن ها را علاوه بر گروهگرایی های سیاسی اصلاح طلبی و اصولگرایی به ساری ـ بابل نمودن انتخابات هم اقدام کردند و به پروژه مرکز زدایی و بابل گرایی و توهم پیگیری این امر قدیمی با استفاده از اهرمهای قدرت و ثروت را در دوره ریاست جمهوری روحانی کلید زدند. راستی بازنده این فضا سازیهای گروهگرایانه یا شهرگرایانه کیست؟ چرا افرادی برای لابی کردن جهت انتخاب فرد خاصی از همشهریان تمام کار و زندگی خویش را کنار گذاشته و به صورتی کاملاً خلاف پیگیر جا انداختن فلان و بهمان برای فلان پست هستند.

        البته پیگیری جهت معرفی شایسته ها از منظر گروههای مختلف اشکالی ندارد ولی جا کردن ناشایست ها و قالب کردن آنها به جای شایسته ها بسیار دردناک است.

        • سه شنبه 4 تير 1392-0:0

          همیشه همینطوربودهرکس رئیس اداره یا مرکزی میشودبلافاصله متملقین سهم خواه دوروبرش جمع میشوندهمان هائیکه تا چندروزجلوتردشنام میدادند

          • عبدالرضاپاسخ به این دیدگاه 1 0
            سه شنبه 4 تير 1392-0:0

            ايكاش عاشقان قدرت مطلب شمارا بخوانند ولااقل براي حفظ وجاهت رئيس جمهور اينقدرآبروريزي نكنند


            ©2013 APG.ir