تعداد بازدید: 2601

توصیه به دیگران 1

شنبه 8 تير 1392-9:34

جایگاه مازندران در دولت اول روحانی

اگر یک تفکر دانشگاهی و همه جانبه نگرفارغ از تنگ نظری های سیاسی و بخشی بر استان حاکم شود که توان به کارگیری همه ظرفیت ها و منابع استان را داشته باشد،می توان به حداکثر سازی منافع استان در دولت جدید امیدوار بود.


مازندنومه،ایرج نیازآذری:فارغ ازلابی های سیاسی و گمانه زنی های رسانه ای در باره فرآیند یا مصادیق عزل و نصب های دولت جدید در استان مازندران،شایسته است نگاهی معطوف به توسعه پایدار در باره آینده استان مازندران داشته باشیم .

به نظر نگارنده مهمتر از اینکه چه کسی سکان اداره استان مازندران را در دولت دکتر روحانی عهده دار می شود،نوع نگاه و اندیشه دولت یازدهم درباره نقش و جایگاه استان مازندران اهمیت دارد.

انتظار می رود همه عزیزانی که به دولت تدبیر و امید نزدیک ترند یا سایر گروه ها و نهادهای مرجع که در فرآیند تصمیم گیری و تصمیم سازی دولت نقش دارند، با ادله و استدلال کارشناسی حق استان مازندران را از دولت استیفا نمایند.

 طرح عالمانه و کارشناسنه مطالبات مردم مازندران از دولت جدید که به شدت علمی و سیستمی به مباحث توسعه می نگرد،مستلزم تفکر سیستمی و جمعی خرد گراست.

 از آنجائی که خاستگاه رییس جمهور منتخب وحلقه اول همفکرانش مرکز تحقیقات استراتژیک است،ادبیات حاکم بر دولت یازدهم آکادمیک خواهد بود و این دولت اسیر شعارها و احساسات نمی شود،لذا ضرورت دارد برای دفاع شایسته از منافع استان دارای برنامه مدون و سندی باشیم که میثاق نخبگان و وفاق حداکثری نهادهای موثر استانی باشد.

 به اعتقاد این قلم اگر استان مازندران دارای سند توسعه متوازن و متعادل مبتنی بر تامین منافع همه شهرستان ها و مناطق متاثر از مطالعات آمایش سرزمینی باشد، آن گاه می شود در دولت های مختلف سهم استان را استیفا نمود.

 شاید مشکل اساسی مازندران پیگیری های پراکنده و غیر سیستماتیک توسعه گرایی از مراجع و مراکز سیاستگذاری و تصمیم گیری کشور باشد.

 برهمین اساس اگر یک تفکر دانشگاهی و همه جانبه نگرفارغ از تنگ نظری های سیاسی و بخشی بر استان حاکم شود که توان به کارگیری همه ظرفیت ها و منابع استان را داشته باشد،می توان به حداکثر سازی منافع استان در دولت جدید امیدوار بود.

 عمر دولت ها ی پیشین هشت ساله بوده و ان شالله برهمین سیاق دولت دکتر روحانی دو دوره ای خواهد شد.

 ضرورت برنامه ریزی های استراتزیک ایجاب می کند پروژه ها و برنامه هایی تدوین و پیگیری کنیم که در بلند مدت استان مازندران را به استانی توسعه یافته مطابق اسناد بالادستی به خصوص سند چشم اندازبیست ساله تبدیل کند.

 استان مازندران از جهات مختلف ژئوپولیتک، ویژگی های ارزنده ای در جغرافیای سیاسی و اقتصادی کشور و منطقه و نقش استراتژیک بین المللی برای کشور در منطقه حساس خزر دارد، از این رو موقیعت ممتازمنطقه ای می طلبد با برنامه محوری ،تفکر سیستمی و خرد جمعی دولت مرکزی را به سرمایه گذاری های کلان در شمال کشور و مجاب کرد.

 بررسی و نقش مازندران در کشور و انتظارات از دولت جدید به مجال و مباحث بیشتری نیاز دارد و ان شالله با مشارکت همکاران فرهیخته شاهد هم افزایی اندیشه های متنوع در رهیافت مازندران به سمت توسعه پایدار باشیم. 

ایمیل نویسنده: (irajniaz@yahoo.com)


  • سه شنبه 11 تير 1392-0:0

    منظور آقای نیاز از یک تفکر دانشگاهی، احتمالا آقای کیومرث نیازآذری که نیست؟ برای رئیس دانشگاه آزاد ساری احترام قائل هستم اما ایشون فضای دانشگاه رو کاملا امنیتی کردند.

    • سه شنبه 11 تير 1392-0:0

      جناب خبرنگار عزیز- چطور به این نتیجه جالب رسیدی؟! بهت تبریک میگم

      • ایران سرافرازپاسخ به این دیدگاه 1 0
        سه شنبه 11 تير 1392-0:0

        سلام دوستان

        برای روشن شدن افکار و دیدین نظرات آقای ایرج نیازآذری به سایت و وبلاگ ایشان مراجعه فرمایید (سلام مازندران و متن)و مطلب نیاز ملت به قلم ایشان را بخوانید و بعد قضاوت کنید .

        و فریب عده ای مخالف بی منطق را نخورید

        آیا به خدا ایمان داریم؟

        • دوشنبه 10 تير 1392-0:0

          اونهایی که علیه آقای نیازآذری کامنت منفی گذاشتند یقیقنا به آقای دکتر روحانی رای ندادند. درصورتی که همه کسانی که با اندیشه و مشی سیاسی آقای نیازآذری آشنا هستند می دانند وی فردی اعتدالی و خردگرا ست. ظاهرا فقط خواجه حافظ

          • يکشنبه 9 تير 1392-0:0

            شنیدیم شما نیازآذری ها به دنبال استاندار شدن کیومرث نیاز هستید، آقا ایرج حس ناسیونالیستی را بذار کنار شاید کیومرث مدیر اجرایی قوی باشه ولی روابط عمومی ضعیفی داره در ضمن به نظر من...

            • يکشنبه 9 تير 1392-0:0

              ... راستی چرا هر دولتی میاد فامیل تون می خواد استاندار بشه؟

              • يکشنبه 9 تير 1392-0:0

                کیجا سواد کوهی عزیز. با سلام

                منظور بنده از جمله " دکتر رضایی را عشق است" طعنه ای بود به جناب نیاز آذری که در سایتشان دکتر رضایی را مورد حمایت قرار دادند. همانطور که عرض شد در کامنتی که مورد نقد جنابعالی قرار گرفتم اشکالی در حمایت کاندایداها نمی بینم ولی.....

                کیجا سوادکوهی عزیز اگر کامنتهای بنده را مورد تفقد قرار می دادین متوجه می شدین که بنده کسی را غیر از روحانی اصلح تر نمی دیدم و نمی بینم. ارادتمند

                • دوستدار میراث فرهنگیپاسخ به این دیدگاه 3 0
                  يکشنبه 9 تير 1392-0:0

                  جناب آقای نیازآذری. نقش نمایندگان در انتخاب روحانی پیشکش. نگاه ملی نمایندگان پیشکش. از مازندران که چیزی نمانده. زمین های کشاورزی اش که به باد رفته. کارخانه هایش که دهن دره می کنند. چار تا طرح دریا مانده و راهی برای رفتن به خراسان. لااقل بیا با اهالی فرهنگ و دوستداران میراث فرهنگی بنشین و به توسعه گردشگری فرهنگی و طبیعی و رفع موانع مدیریتی و رانت های موجود کمک کن.

                  • يکشنبه 9 تير 1392-0:0

                    برادر گرامی جناب آقای نیازی من بعنوان یک شهروند از شما که نماینده مردم هستید؟! انتظار دارم از این انتخابات و رای اکثریت مردم به کسی که اساسا از رجال سیاسی مطرح کشور نبود و یکباره با موج عظیمی اونهم با شعارهای اصلاح طلبانه به رای بالایی دست پیدا کرد افکارتونو عوض کنید ! ملاحظه کنید که مردم فهیم ما چی میخوان ؟ آزادی به معنای واقعی -رعایت حقوق شهروندی - عدالت اجتماعی و دموکراسی واقعی !؟ لطفا با بحث های پیچیده و عجیب غریب اینقدر به شعور مردم توهین نکنید..

                    • شنبه 8 تير 1392-0:0

                      ایرج جون ...کو برنامه ساماندهی خبرنگاران ...

                      صادقی جان درج کن دمت گرم

                      • سهم ما کجاست؟پاسخ به این دیدگاه 2 3
                        شنبه 8 تير 1392-0:0

                        همیشه خدا فکر می کردم فراجناحی عمل کردن یعنی اینکه اگر من نوعی به یکی دیگر از کاندیداهای اصولگرا رای داده باشم ولی نسبت به گزینه های سیاسی و هنرمند و غوغاسالار و کم تاثیر و پر ادعا توانمندی و شایستگی بیشتری داشته باشم دولت آقای روحانی مرا پیدا کرده و به بهترین وجه در جای مناسب و شایسته از من استفاده خواهد کرد. الآن با گزینه های مطرح شده من توانمندتر از بقیه هستم و خود را به شدت برتر از گزینه های حاضر برای استانداری می دانم. حال این وظیفه دولت روحانی و طرفداران دلسوز مردم در استان است که مرا کشف کنند و با سلام و صلوات به منصب استانداری برسانند. با این وجود شایسته نمی دانم آقای نیاز آذری را به جرم نوشتن یک مقاله و طرح کلیاتی راجع به آینده استان مورد هجوم ژورنالیستی و ناجوانمردانه قرار گیرد. فضای کامنت باید با رعایت ادب و احترام و منش جوانمردی دیدگاه یک نویسنده را نقد کند.

                        • رها از چالوسپاسخ به این دیدگاه 5 0
                          شنبه 8 تير 1392-0:0

                          آقای نیاز شما الان رئیس دفتر مجمع نمایندگان استان هستید انصافا خودتون تو دفتر مجمع چیکار کردید که از بقیه اینجور انتظار دارید ؟ تا حالا با چندتا از نخبگان استان جلسه گذاشتید تا نظرات اونها رو به نمایندگان منتقل کنید ؟ یا طرح و لایحه برای استان تنظیم کنید ؟ اصلا خوبه یه گزارش بدین که توی ساختمون دفتر مجمع چیکار می کنید ؟!!

                          • كيجا سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 5 1
                            شنبه 8 تير 1392-0:0

                            شما ها باكارايي كه كردين ديگه استان جايگاهي نداره، مثلا در سطح كلان تا به حال چه طرح هايي دادين كه بشه روي شما حساب باز كرد ، چندتا طرح كليدي در حد استان به درستي پياده كردين، مردم استان رو بيچاره كردين اونارو به گريه اوردين حالا ميخواين همه مردم كشورو بيچاره كنين،كساني صلاحيت مديريت در چنين سطوحي رو دارن كه لااقل از پس شهر و استانشون براومده باشن در غير اينصورت دولت احمدي نژاد دوباره تكرار ميشه، صحبت از برنامه ميشه چه برنامه هايي ،جاي مردم ،مطالبات مردم، اهداف مردم، نظر مردم تو اين برنامه ها كجاست اصلا شما چه برنامه هايي دارين چرا كلي گويي چرا به جزء براي مردم تبيين نمي كنيد چون مردم جايگاهي ندارن. منظور از برنامه ،منظور از توسعه، همون اجرايي شدن برنامه هاي شخصي خود و اطرافيانه و منظور از نخبگان بازم استفاده از نخبه نماها و خود نخبه هاست. راي مردم مازندران به روحاني فقط راي به خاتمي رفسنجاني و شخص روحاني بود و هست نه شماها و شماها، مسئولين مازندران تا به حال براي مردم چه كردن از خودشون دفاع كنن !!!!!! متاسفانه در مازندران پستهاي اجرايي مافيايي شده كه سرمايه و قدرت و فكر رو منحصر كرده و فاجعه بارتر اينكه افتاده به دست افرادي با تفكرات موهوم !!!!!!!! كه استان رو به سمت هر چه عقب ماندگي بيشتر سوق داده و تمام سرمايه هاي ملي رو به تاراج بردن و شكل جديدي از ارباب رعيتي رو باب كردن كه به استثمار مردم و منابع پرداختن، چرا؟؟؟؟؟؟؟ تابه حال هيچ اقدامي نكرديد اينطوري كه شما مسئول نيستيد كسي هستي در حد من پس با اين برهان منم جاي شما ميتونم در كابينه يه پست داشته باشم مديريت سعي و خطا ميكنم هرجا نتونستم ميگم نذاشتند يه جاهايي سكوت ميكنم و يه جاهايي خيلي جو گير بشم عذرخواهي ميكنم فوقشم استعفا !!!!‌ مديريت مدل شماها خيلي راحته اينطوري همه مردم از هر طيف و سوادي ميتونن برن جاي شما نگران نباشيد قحط الرجال نميوفته.، در تفكر سيستماتيك شما ،مردم يعني هيچه هيچ، جايي كه انسان حرمت ندارد واي به حال چيزاي ديگه ...... كه تنها راه نجات اينه كه همه مسئولين استان يه غربال اساسي بشن، و هر كس يا كساني كه مافياي قدرت، ثروت و تفكر تشكيل ميده بايد كيش بشه، مهمترين خواسته من از اين دولت جديد اينه چون به نظرم اين راه نجاته. با كامنت منطق عزيز هم كاملا موافقم به جز چهار كلمه آخر، يه لايك هم دادم

                            • شنبه 8 تير 1392-0:0

                              به نظر بی منطقیست بخواهیم طرفداران غیر روحانی (منظورمان از روحانی رئیس جمهور منتخب است !) با ارائه هر نظر یا انتقاد منصفانه و مشفقانه مورد هجمه قرار گیرند ! به شرطی که در مواضعشان در قبال انتخابات ریاست جمهوری شفاف بوده باشند! ولی بنده به شخصه حساسیت عجیبی نسبت به افرادی دارم که تا دیروز با محافظه کاری در مقالات و نوشته های گزینشی در سایت راه سکوت را تا مشخص شدن نتیجه انتبخابات برگزیدند ویا افرادیکه سنگ دیگری را بر سینه می زدند و به یکباره مثل باد موسمی که حیف اسم باد را بر آنها نهاد گردشی در هوا می زنند صورت دیگری را نوازش می دهند!!

                              جناب آقای نیاز آذری محافظه کاری و سکوت معنا دار شما پس از رد صلاحیت جناب آیت الله هاشمی با توجه به حمایت ایشان از جناب روحانی خیلی مضحک بود شاید حمایت جناب خاتمی از روحانی شما را آزرده خاطر کرد!! البته این از خاصیت محافظه کارانه شما و اطرافیان شماست! دکتر رضایی را عشق است.


                              ©2013 APG.ir