تعداد بازدید: 2213

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 17 تير 1392-23:55

روزی که می توان درباره اش حرف زد

امسال مراسم روز خبرنگار، 21 و 22 مرداد در دو شهر ساری و چالوس برگزار می شود/در اطلاعیه خانه مطبوعات مازندران به حضور یا عدم حضور رسانه های مجازی در این مراسم اشاره ای نشده است.


مازندنومه:تابستان هر سال،به مردادماه که نزدیک می شویم چگونگی برگزاری جشن روز خبرنگار،به تدریج سوژه روز رسانه های استان می شود.

امسال ترکیب جدید هیئت مدیره خانه مطبوعات،پس از کش و قوس های اولیه(استعفای مدیرعامل سابق و پس از آن استعفای یک عضو جدید هیئت مدیره) به عنوان نخستین برنامه جدی خود،برگزاری مراسم روز خبرنگار را پیش رو دارد.

برخی همکاران رسانه ای می گویند: خانه مطبوعات جز همین یک مراسم بزرگ سالانه که آن هم با همکاری و حمایت استانداری مازندران و بعضی دستگاه های دیگر اجرا می شود،در طول سال برنامه و فعالیت قابل ذکر دیگری ندارد؛هر چند برگزاری همین یک برنامه نیز همواره با اما و اگرهایی همراه و جشن های سال های اخیر از حیث مکان برگزاری،شیوه خشک اجرا،کنداکتور برنامه،نوع رسانه های مدعو و...همیشه پرانتقاد بوده است!

البته هیئت مدیره خانه مطبوعات مازندران اعلام کرده:«تلاش می‌کند امسال از سخنرانان ملی در مراسم روز خبرنگاران بهره گیری شود و در کنار آن برنامه‌های فرهنگی، هنری و نمایشی و موسیقی را نیز برای اعضا در نظر گرفته است.»

در همین راستا حسین خانی-مدیرخانه مطبوعات مازندران- اعلام کرد که چون روز خبرنگار امسال مصادف با عید فطر و تعطیلات دو روزه است،به همین دلیل مراسم ويژه این روز 21 مردادماه در ساری و 22 مردادماه در چالوس برگزار می‌شود.

سال گذشته این مراسم در مجتمع نفت محمودآباد برگزار شده بود و پیش از آن نیز در سالن پیامبر اعظم ساری،ولی امسال تصمیم گرفته شد برای غرب استانی ها(از نور تا رامسر) مراسم مجزایی تدارک دیده شود.

قرار شده امسال هم استاندار مازندران به هر عضو خانه مطبوعات مبلغی را اهدا کند.سال گذشته هر خبرنگار مبلغ 100 هزار تومان از سوی استانداری دریافت کرده بود.

البته چگونگی دریافت این مبلغ نیز همیشه پرانتقاد بوده است؛چه برخی از مدیران مسئول مطبوعات با ارایه نام اقوام و آشنایان خود،به نوعی از موقعیت خود سوءاستفاده کرده اند و در عوض بسیاری از فعالان و کاربلدان این عرصه،چون کارت عضویت خانه مطبوعات را ندارند یا در رسانه های مجازی فعالیت می کنند،از دریافت هدیه باز می مانند.

به گزارش مازندنومه،در اطلاعیه امروز خانه مطبوعات مازندران به کیفیت دعوت از رسانه های مجازی برای حضور در این جشن اشاره ای نشده است.

 سال گذشته ابتدا از مدیران پایگاه های خبری استان خواسته شد نام 10 خبرنگار رسانه شان را معرفی کنند،این تعداد بعدا" به 3 تن رسید و در پایان نیز مبلغ هدیه تنها به یک نفر-اغلب همان مدیر رسانه- پرداخت شد!

عکس از مراسم روز خبرنگار سال گذشته،مجتمع نفت محمودآباد

از مبهم و نامشخص بودن حضور رسانه های مجازی در جشن روز خبرنگار که بگذریم،رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات مازندران برای حضور سایر خبرنگارها هم شرط گذاشته و از این منظر،حضور خبرنگارهایی که حق عضویت نپردازند هم در پرده ابهام است. 

رضا برمکی گفت:« با مصوبه هیات مدیره خانه مطبوعات مازندران، خبرنگاران استان مازندران تا پایان تیرماه فرصت دارند نسبت به تمدید عضویت خود اقدام کنند. براساس این مصوبه، اعضای خانه مطبوعات، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان تا 31 تیرماه باید نسبت به واریز حق عضویت خود اقدام کنند و تمدید عضویت در خانه مطبوعات شرط حضور در مراسم تجلیل از خبرنگاران است.»

کمی بیشتر از یک ماه تا برگزاری جشن روز خبرنگار امسال باقی مانده است.نقدها و اشکالات سال های گذشته پیش روی همگان است.

منتظر می مانیم تا ببینیم اعضای جدید هیئت مدیره خانه مطبوعات،تجربه را دوباره تجربه می کنند یا این که امسال مراسمی در شان همه اهالی رسانه و مطبوعات و نه فقط اعضای خانه مطبوعات برگزار می شود.


  • غرب مازندرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
    پنجشنبه 20 تير 1392-0:0

    با نظر خط تیره موافقم.ضمنا خانه مطبوعاتی که نمیتواند جلوی شخصی که بعنوان تنها هماهنگ کننده خانه مطبوعات استان در غرب استان است ولی او همچنان با ارسال انواع پیامک ها خود را نماینده خانه مطبوعات غرب استان می داند را بگیرد پس به چه دردی می خورد؟ آین آقا در غرب مازندران حتی برای خودش قوانین من دراوردی مطبوعاتی هم بوجود میاره و مدام خبرنگاران رو در منگنه های مختلف قرار میده.یکی این موضوع روپیگیری کنه لطفا...این ضعف بزرگ هیئت مدیره خانه مطبوعات استانه.البته شایدم دستشون توی یه کاسه باشه

    • چهارشنبه 19 تير 1392-0:0

      خانه مطبوعات شده خانه روز مطبوعات!!!

      • چهارشنبه 19 تير 1392-0:0

        امیدوارم هیئت مدیره جدید بین خبرنگار واقعی و خبرنگارنماها تفاوتی بگذارند و خبرنگاران حداقل هدیه ای متفاوت تر از آگهی بگیران صرف داشته باشند.


        ©2013 APG.ir