تعداد بازدید: 5713

توصیه به دیگران 3

شنبه 22 تير 1392-16:25

اعتراض به یک واگذاری/اکبرپور:دسته جمعی استعفا می دهیم

کاظم اکبرپور-رئیس مازندرانی هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران- واگذاری نمایشگاه بین المللی تهران را به صدا و سیما غیرقانونی اعلام کرد/نقشه‌هاي پتر کبير براي تصرف سرزمين نمايشگاهي همچنان ادامه دارد/ زير بار لکه ننگ واگذاري نمايشگاه هاي بين المللي به صدا و سيما نخواهم رفت.


مازندنومه:خبر واگذاری شرکت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي ايران به صدا وسیما،از یک جهت برای ما مازندرانی ها نیز می تواند جذاب باشد؛این که رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران یک مازندرانی(اهل بابل) است و تعدادی از مازنی ها نیز زیرمجموعه او مشغول به خدمتند.

به گزارش موج،کاظم اکبرپور امروز از استعفاي دسته جمعي خود و مديرانش در صورت متوقف نشدن واگذاري شرکت نمايشگاه هاي بين المللي ايران به سازمان صدا و سيما خبر داد.

این مدیر باتدبیر مازندرانی تصریح کرد: در سال هاي اخير همواره شاهد اين مساله بوديم که دستگاه ها و سازمان هاي مختلف به بهانه تامين امنيت، آسايش، تبليغات و ... به دنبال اين بوده اند که قلمرو نمايشگاه هاي بين المللي ايران را به دست بياورند زيرا آنان به اين سرزمين نمايشگاهي چشم دارند.


وي با بیان این که چند سال قبل يکي از دستگاه ها گفته بود که نمايشگاه هاي بين المللي امنيت ما را تهديد مي کند و همين امر موجب شد کار رسيدگي به اين موضوع به مجلس کشيده شود،افزود: من در آن جلسه گفتم قطعا اگر بحث امنيتي باشد اين شما هستيد که امنيت ما را به مخاطره مي‌اندازيد.

این مدیر توانمند مازندرانی ادامه داد: متاسفانه نقشه‌هاي پتر کبير براي تصرف سرزمين نمايشگاهي همچنان ادامه دارد و آنها مي‌خواهند اين اقدام را به هر صورتي که شده عملي کنند.


اکبرپور تصريح کرد: مسئولان دولتي قصد دارند با لايحه اي بحث واگذاري نمايشگاه هاي بين المللي به سازمان صدا و سيما را در مجلس عنوان کنند که قطعا مجلس اين لايحه را تصويب نمي کند، زيرا اين اقدام بر خلاف عقلانيت و منطق بوده و غير قانوني است و قطعا تير خلاصي است که به شقيقه هاي اقتصاد ايران اصابت مي کند.

مديرعامل شرکت نمايشگاه ها با بيان اين مطلب که واگذاري نمايشگاه هاي بين المللي به صدا و سيما امکان حضور بازرگانان و تجار در ايران را سلب مي کند، اضافه کرد: من به هيچ عنوان زير بار لکه ننگ واگذاري نمايشگاه هاي بين المللي به صدا و سيما نخواهم رفت و اگر قرار باشد به خاطر اين مخالفت در دولت نباشم، قطعا در دولت نخواهم ماند اما تا زماني که هستم اجازه نمي دهم اين اقدام صورت بگيرد.


اين مقام مسئول متذکر شد: نبايد مصالح کشور به خاطر يک معامله سبک سياسي دستخوش تحولات جدي بيفتد اما اگر قرار باشد اين واگذاري صورت بگيرد، من و همکارانم پس از نوشتن يک نامه سرگشاده از اين پست کنار مي رويم تا اين اقدام همواره در تاريخ باقي بماند.

وي با تاکيد بر اهميت نمايشگاه بين المللي در کمک به ايران براي عبور از تحريم ها گفت: واگذاري نمايشگاه بين المللي ايران کاملا غير قانوني است و من با اين تصميم مخالف هستم زيرا اگر نمايشگاه بين المللي واگذار شود، همين انسجام نيم بند نمايشگاه ها نيز از بين مي رود.

اکبرپور با بيان اين مطلب که واگذاري نمايشگاه بين المللي به صدا و سيما ايراد قانوني دارد، ابراز داشت: نمايشگاه هاي بين المللي بر اساس سياست هاي کلي اصل 44 قانون اساسي شامل بند دوم مي شود که بر پايه اين اصل قانوني بايد 20درصد از سهام شرکت ها در اختيار دولت باشد و واگذاري ها نيز در جهت رشد اين صنعت صورت بگيرد و خريداران سهام نيز اهليت مالي و فني داشته باشند.


وي در پايان خاطرنشان کرد: واگذاري نمايشگاه هاي بين المللي به صدا و سيما شلاقي به پيکره نيمه جان اقتصاد کشور است بنابراين بايد در اين تصميم تجديد نظر شود و چه خوب است که اين تصميم از سوي مسئولين وتو و حذف شود.

*خبری که همه را متعجب کرد!

شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در سال 1338 تأسیس شد و در سال 1348 اولین نمایشگاه کشورهای آسیایی را در تهران محل سایت کنونی با حضور 33 کشور جهان طی 21 روز برگزار کرد.

 این مجموعه در سال 1355 به عضویت اتحادیه جهانی صنعت نمایشگاهی ( UFI ) در آمد. همچنین شرکت سهامی نمایشگاه ها بین المللی عضویت دفتر بین المللی نمایشگاه ها   ( BIE ) که مسئولیت برگزاری نمایشگاههای اکسپو در جهان به عهده دارد را نیز داراست.

این شرکت در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت عهده دار صنعت نمایشگاهی کشور بوده و به عنوان سایت ملی جمهوری اسلامی ایران عهده دار برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی  برای ایران اسلامی است؛ به طوری که سالانه بیش از صد نمایشگاه و جشنواره به عنوان رویدادهای اقتصادی و تجاری تعیین کننده برای حوزه های صنعتی، معدنی، تجاری، فرهنگی، اجتماعی و ... را در عرصه ملی و بین المللی به انجام می رساند.
 
این شرکت نقش به سزایی در شناسایی تولیدات ملی و صادرات کالاهای غیر نفتی را برای کشور دارد و به عنوان ویترین تجاری ایران اسلامی ایفای نقش می کند.

در سال های گذشته ارزشمند بودن زمین های تحت پوشش این شرکت که شامل 40 سالن نمایشگاهی، 12 سالن کنفرانس و سمینارهای تجاری و بخش های خدمات نمایشگاهی و اداری است، موجب وسوسه افراد و بخش های مختلف شد که هر بار تلاش داشتند به این سایت ملی دست اندازی کرده و بخشی از آن را تصاحب کنند،ولی مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجموعه صنعت نمایشگاهی کشور و دست اندرکاران صنعت نمایشگاهی کشور مانع از این اتفاق نامبارک شدند.

در مقاطعی نیز تعدادی از دولت مردان ما آگاهانه یا نا آگاهانه به این زیان ملی دامن زده اند که متأسفانه در روز چهارشنبه 19 تیرماه، معاون اول رئیس جمهوری این سایت ملی را به سازمان صدا و سیما هبه کرد!

 انتشار این خبر موجب تعجب و حیرانی تمامی بخش های بازرگانی، صنعتی و تجاری و دست اندرکاران حوزه نمایشگاهی کشور شد که چگونه ممکن است ویترین تجاری کشور را که 50 سال است در خدمت اقتصاد ایران است و در سازمانهای جهانی ثبت شده، در یک اقدام غیر حرفه ای به مجموعه غیر مرتبط واگذار کرد؟!

 اگرچنانچه دولت دهم تصمیم به جابجایی سایت نمایشگاهی کشور را داشته باشد بدیهی است که این اتفاق مهم باید کارشناسی شده و در سایتی جایگزین در مرکز کشور با دارا بودن تمامی زیر ساخت ها و شرایط لازمه باشد که بتواند شأن جمهوری اسلامی ایران را در عرصه نمایشگاهی و بین المللی حفظ کند و موجب جذب و حضور کشورهای خارجی در نمایشگاه های داخلی شود.
 
لازم به ذکر است این مجموعه در آبان ماه سال جاری میزبان برگزاری چهاردهمین نمایشگاه تجاری کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی با حضور فعال 56 کشور اسلامی است.


  • حافظه تاریخپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 25 تير 1392-0:0

    در این شرایط تحریم که بسیاری از یازرگانان و تولیدکنندگان داخلی امکان برقراری ارتباط تجاری با دول خارجی ندارند البته به جز چین نمایشگاه بین المللی تهران تنها مکانی هست که یازرگانی خارجی در آنجا رونق دارد

    مکانی شیک و با کلاس که شان جمهوری اسلامی در آن حفظ میشود حالا فرض کنیم این نمایشگاه به یک جای بی آب علف مثل پرند منتقل گردد تصور کنیذ بازرگانان خارجی بعد از حضور در پرند به چه نگاهی به کشور ما نگاه خواهند کرد

    در مورد ترافیک هم این نمایشگاه هرجا برگزار گردد باز هم ترافیک در آن محل به وجود میآید اتفاقی که برای مصلی و خیابان های اطراف آن در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب میافتد

    اما مشکل چیست چرا دولت احمدی نژاد از روز اول بر سرکار آمدن شمیشرش را بر علیه نمایشگاه از رو بست برای اطلاع لازم است عرض کنم در یک برنامه تلویزیونی (سلام صبح بخیر ) مدیر عامل سابق نمایشگاه با شهردار وقت تهران آقای احمدی نژادبر سر گرفتن پول از نمایشگاه و دادن آن به شهرداری با هم بگو مگو میکنند و مدیر عامل وقت نمایشگاه به احمدی نژاد میگود شهرداری بهتر است به وظیفه اصلی اش جمع کردن آشغال هایی که تهران رو پر کرده بپردازد تعیین تکلیف برای نمایشگاه در حوزه کاری شهرداری نیست . این بگو مگو کینه ای در دل احمدی نژاد ایجاد میکند که پس از انتخاب به ریاست جهموری کمر به نابودی نمایشگاه میبنند به همین سادگی

    • کیجا سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 1 0
      يکشنبه 23 تير 1392-0:0

      آقای اکبرپور بزرگوار من از تلاش روشنگری پایداری و مقاومت شما کمال تشکر رو دارم و عاجزانه خواهشمندم به این مقاومت سرسختانه ادامه بدید، همیشه شیوه این افراد طماع بی قانون بی منطق که همیشه گفتم مدیریت اختاپوسی داشتن یعنی تو این هشت سال نگاه کردن دیگه به چی چنگ ننداختن!!!!!11 چون یه مشت گرسنه بودن پر از عطش داشتن ، اینه که افراد رو به حدی ازار بدن و عصبی کنن که به انزوا بره!!!!!!!!!1و اونوقت عرصه رو برای اونا باز و هموارتر کنه تا مثل یه اختاپوس رو منابع ملی کشور دست درازی بیشتری کنن. یه بازوشون روی منابع طبیعی رفت یه بازو میراث فرهنگی یه بازو منابع نفتی یه بازو اموزش عالی رو فلج کرد...!!! تفاقا الان وقت عقب نشینی نیست وقت اینه که باتبر بازوهای این نوع مدیریت اختاپوس رو قطع کرد. صدا سیما که دیگه ابرویی براش نمونده اصلا بیننده ای نداره اعتمادی بهش نیست کاملا و علنا وارد سیاست شد متاسفانه انتخاب درستی نداشت و بی ابرو شد ولی چون دچار یه خودشیفتگی مفرطه خودشو به اون راه میزنه.به نظرم خود صدا سیما که متاسفانه صدا و سیمای یه عده خاص ،وقتشه خودش کلا جمع شه چه رسه به اینکه بخواد نمایشگاهها رو تحت سیطره خودش دربیاره... صدا سیما بعد از انتخابات اصلا مازندران رو حذف کرده در تعین وقت اوقات شرعی جالبه اصلا ساری رو نزده اول فک کردم اشتباه شده ولی چند بار چک کردم ، فک کنم شبکه شما بود. در برنامه هفت ترانه که کل عوامل برنامه علنا تا یه اهنگ مازندرانی گل میکنه میخوان سرکوبش کنن. من برنامه های سیما رو دنبال نمیکنم ولی سیاستاشو چرا دنبال میکنم تا بفهمم با کیه و هدفش چیه!!!!!1صداسیمای خودشیفته بعد از انتخابات به هر شکلی سعی کرده این انزجارش از انتخاب استان رو نشون بده کافیه کمی بیشتر دقت کنیم!!!، ما بازم ناامیدشون می کنیم با کمک شماها اقای اکبرپور عزیز. لطفا شما استقامت ما هم حمایت سرسختانه و کمک از تمامی مسئولین دلسوز این اب و خاک

      • زمانی - تهرانپاسخ به این دیدگاه 3 0
        يکشنبه 23 تير 1392-0:0

        موضوع مطروحه در اخبار و رسانه ها بازتاب های مختلف داشته است. صرفنظر از صحت و سقم این موضوع، گرچه دغدغه و مسئولیت پذیری جناب اکبرپور و همکاران محترم ایشان شایسته تقدیر است اما استعفای دسته جمعی چاره کار نبوده و می تواندعرصه را برای بسیاری از فرصت طلبان و سودجویان مغرض باز و هموار سازد. شما تعهد به اطلاع رسانی داشته و عکس العمل مقتضی که ارائه فرمودید اما بهتر است با نگاهی جدی، دقیق و عمیق به ابعاد حقوقی این موضوع نگریست و از حیث حقوقی، موضوع را با استفاده از ظرفیت های حقوقی و قانونی سازمان متبوعه خویش و رسانه های مردمی و مدافع حقوق مردم تعقیب کرد. یقیناً بسیاری از حقوقدانان و وکلای دادگستری شمالی و غیر شمالی با شما و در این هدف خیر و اساسی همراه و همگام خواهند بود.

        اینکه، دولت دهم با اعمال سلیقه های شخصی و تصمیمات غیر کارشناسی و مغایر با موازین حقوقی و قانونی، موجبات نقض مکرر آنها را فراهم کرده باشد؛ موضوع جدید و تعجب برانگیز نیست، سوابق " 8 سال تلاش های جهادی " مطروحه از سوی صدا و سما ؟؟!!! در این زمینه بسیار مشهود و ملموس هست و احضار رئیس دولت به مرجع قانونی و قضایی نیز در همین رابطه قابل ارزیابی است، امانباید موضوع این واگذاری را تمام شده فرض کرد و بدان تمکین داشت! فراموش نکنید افکار عمومی و تاریخ نسبت به " فعالیت های جهادی و خوش خدمتی های صدا و سیما" نیز قضاوت خواهد کرد...!!

        نه دولت و نه صدا و سیما مجاز به انجام این واگذاری از حیث حقوقی و قانونی نخواهند بود و این مهم ، مستوجب مسئولیت قانونی و حقوقی هر دو نهاد مزبور می باشد. بهتر است با تدبیر بیشتر و جلب مشارکت حقوقی حقوقدانان و وکلای محترم دادگستری در تعقیب مستمر و جدی مراتب با حمایت مردم و رسانه ها و مراجع قانونی ذیربط عمل کرد. و من الله توفیق

        • يکشنبه 23 تير 1392-0:0

          شم سال سر بهيه برار

          • رضا صدیقی برنجستانکیپاسخ به این دیدگاه 1 0
            شنبه 22 تير 1392-0:0

            نمایشگاه بین المملی تهران یه جایگاه نوستالوژیک برای من دارد پدرم سالها کارمند نمایشگاه بوده و خاک آنجا رو خورده من هم دوران کودکیم رو در آنجا گذارنده ام وقتی می شنوم قرار است در اثر یک طرح کارشناسی نشده و احساسی شریان اقتصاد و بازرگانی خارجی این مملکت به همین سادگی به تاراج رود چندش میاد

            از جناب آقای اکبرپور که مدیران قوی و شایسته مازندرانی و همین طور جناب آقای ملک قائم مقام ایشان که اتفاقا ایشان هم مازندرانی هستند همین طور جناب حبیبی دیگر مازندرانی مدیر نمایشگاه میخواهم همین طور که تا حالا جلوی این تصمیم ایستادگی کرده اند ایستادگی کنند استعفا دردی را دوا نخواد کرد من خواهشم از نمایندگان مازندرانی مجلس هم این است که به کمک آقای اکبر پور و همکارانشون بشتابند و از تمام ابزار های قانونی استفاده نمایند تا این طرح کارشناسی نشده در نطفه عقیم گردد

            مطمئنا دولت قصد دارد نمایشگاه های تخصصی را در مصلی برگزار کندتا مانند نمایشگاه کتاب پولش به جیب اطرافیان خودشان برود

            • شنبه 22 تير 1392-0:0

              آقای اکبر پور مدیری اقنصادی توانمندی در سطح ملی بوده که علاوه بر تحصیلات تخصصی در حوره بازرگانی با فنون تجارت جهانی آشنایی کامل دارند نمونه اش برگزاری اکسپو چین در سال 2010، ندادن یک متر از زمین و سهام نمایشگاه بین المللی و پس گرفتن نمایشگاه از سازمان بازنشستگی نیروی مسلح و ....


              ©2013 APG.ir