تعداد بازدید: 4754

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 23 تير 1392-8:55

گزینه ای برای آینده

انتظار می‌رود نمایندگان ادوار و کنونی مجلس شورای اسلامی،مدیران ملی و منطقه‌ای،گروه‌های سیاسی معتدل اصولگرا و اصلاح‌طلب،نخبگان و کارشناسان صاحب صلاحیت در حوزه مدیریت اجرایی و رسانه‌های گروهی با لحاظ سوابق و کارنامه قابل قبول و روشن این مدیر بومی،زمینه‌های مناسب را برای استفاده مردم استان از توان،برنامه و رویکرد علمی و خرد جمعی او فراهم کنند.(یادداشت یک مخاطب+توضیح ما)


مازندنومه:11 تیرماه امسال یادداشتی از مخاطبی اهل بابل به دست ما رسید که در آن نام مهندس محسن نریمان را برای سمت استانداری آینده پیشنهاد داده بود.(http://www.mazandnume.com/?PNID=V15628)

ما صدر آن مطلب نوشتیم که:«...از اواسط مردادماه و بعد از آیین های تنفیذ و تحلیف و...رسما" دکتر روحانی دولت را تحویل می گیرد.در ادامه معرفی هیئت وزیران و رای گیری در مجلس و...است و تازه کار اصلی دولت جدید تقریبا" از شهریور ماه آغاز می شود.از آن زمان است که عزل و نصب ها در سطح وزارتخانه ها آرام آرام شروع می شود.

مطمئنا" تغییر استانداران بلافاصله و خیلی زود اجرایی نمی شود و به احتمال تغییر استاندار مازندران نیز جزو اولویت تغییرات استانی دولت یازدهم و وزیر کشور آینده نخواهد بود و اگر بنا بر تغییر باشد،ماجرا چند ماهی به طول خواهد انجامید.

بنابراین در حال حاضر مطرح کردن نام و نشان تنانی به عنوان استاندار آینده مازندران 4 حالت بیشتر ندارد:

1-در حد یک پیشنهاد خام برای طرح در رسانه ها و سوژه سازی برای جامعه رسانه ای استان

2-بازار گرمی برخی نامزدان این پست برای خودشان و پرتاب تیری در تاریکی که شاید به هدف بخورد

3- خودبزرگ بینی های ناشی از حس ناسیونالیستی برخی اطرافیان نامزدهای پست استانداری

4-سهم خواهی های حزبی و تشکیلاتی

در ادامه و در هفته های آینده،هر چه که به جلو برویم،به احتمال نام های جدیدتری نیز مطرح و برخی اسامی پیشین به محاق فراموشی سپرده می شود.

در حالی که در پایتخت تمرکز بر روی تعیین کابینه است،بهتر است ما نیز نگران ورود یا عدم ورود چهره های مازندرانی در هیئت وزیران باشیم(نه از باب سهم خواهی بلکه رعایت شدن عدالت در انتخاب دولتمردان و احترام به قوم مازندرانی)و اکنون وقت خود را برای تعیین مصادیق استاندار آینده و...تلف نکنیم...»

البته پیش از آن نیز یادداشت دیگری را از نویسنده ای دیگر انتشار دادیم که در آن غیر مستقیم "کیومرث نیاز آذری" به عنوان استاندار آینده پیشنهاد شده بود.

اکنون نیز یادداشت سومی در همین راستا از مخاطبی دیگر به دست ما رسیده که به بیان ويژگی های "جعفر رحمان زاده"پرداخته است.

پیش تر نیز توضیح دادیم که نظر سایت همان است که در بالا گفته شد و فعلا" روی گزینه خاصی اصرار ندارد و حتی ورود به این بحث ها را در حال حاضر ضروری نمی داند،لیکن به جهت احترام به همه سلایق و نقطه نظرات کاربران،مطالب رسیده را انتشار می دهیم.

*جعفر رحمان‌زاده کیست؟

پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری دوره یازدهم، گمانه‌زنی‌ها برای تعیین اعضای کابینه و مدیران استانی آغاز شد.

اگرچه دفتر رئیس جمهوری منتخب از رسانه‌ها خواست به این گمانه‌زنی‌ها پایان دهند تا او در فضایی آرام و بی‌دغدغه همکاران خود را برگزیند، یادداشت زیر به عنوان معرفی یک گزینه پیشنهادی است، اگرچه هنوز وزیر کشور تعیین نشده اما با احترام به سایر گزینه‌ها که در برخی از محافل سیاسی و رسانه‌ای شنیده می‌شود، نگارنده بر این باور است که گزینه معرفی شده می‌تواند سکان مدیریت اجرایی استان را به خوبی هدایت کند.

رحمان زاده متولد 1336 بخش دابودشت شهرستان آمل است. در زمان استانداری مرتضی حاجی، او در سال‌های 1359 تا 1363 معاون فرماندار بخشدار مرکزی قائمشهر بود.

در سوابق او فرمانداری کردکوی (68-66)، فرمانداری قائمشهر (70-68)، فرمانداری گرگان (72-70) مشاهده می‌شود.

رحمان‌زاده مدت کوتاهی (6 ماه) در زمان استانداری داوود کشاورزیان در کابینه اول هاشمی رفسنجانی معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران بزرگ را برعهده داشت.

پس از آن در سالهای 1372 تا 76 مدیر کل برنامه‌ریزی سازمان بازرسی کل کشور بود. پس از روی کار آمدن دولت سید محمد خاتمی در سال 1376 و زمانی که بار دیگر داوود کشاورزیان استاندار شد، جعفر رحمان‌زاده معاونت سیاسی امنیتی استانداری را عهده‌دار شد تا اینکه پس از انتصاب کشاورزیان به عنوان معاون وزیر راه و ترابری و مدیر عامل هما، او مدتی سرپرست استانداری مازندران شد.

در سال 1380 تا 1384 نیز بنا به پیشنهاد سید عبدالواحد موسوی لاری (وزیر کشور دوره اصلاحات) و به تصویب هیات وزیران و با حکم سید محمد خاتمی رئیس جمهور وقت، استاندار زنجان شد.

پس از پایان دوره سید محمد خاتمی، او تا سال 1388 مشاور وزیر کشور دولت احمدی‌نژاد بود. رحمان‌زاده فردی است که مراحل مختلف مدیریتی را از سربازی تا سرداری طی کرده است و به عنوان یکی از چهره‌های مورد وثوق و احترام نظام و احترام سیاسیون دو جناح شناخته شده است.

مدیری میانه‌رو، اخلاق مدار، معتدل، آشنا و کارآمد در حوزه سیاست و تدبیر، سالم، پاکدست و اهل خرد جمعی است. (او پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور دولت یازدهم به همراه علی یونسی (وزیر سابق اطلاعات)، علی عبدالعلی زاده، علی ربیعی، مرتضی بانک، علی اصغر احمدی، علی جنتی، حسن سینکی، محمدحسین مقیمی، داوود کرمی و مسعود سلطانی‌فر در کارگروه سیاسی امنیتی تعیین کابینه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی بهترین گزینه‌های ممکن برای وزرای کشور، اطلاعات، دفاع و امور خارجه را به رئیس جمهور منتخب معرفی می‌کنند.) [به نقل از سایت فرارو 8 تیر 1392]

رحمان‌زاده دانش آموخته علوم سیاسی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران و دارای 4 فرزند است.

انتظار می‌رود نمایندگان ادوار و کنونی مجلس شورای اسلامی، مدیران ملی و منطقه‌ای، گروه‌های سیاسی معتدل اصولگرا و اصلاح‌طلب، نخبگان و کارشناسان صاحب صلاحیت در حوزه مدیریت اجرایی و رسانه‌های گروهی با لحاظ سوابق و کارنامه قابل قبول و روشن این مدیر بومی، زمینه‌های مناسب را برای استفاده مردم استان از توان، تجربه، برنامه و تیم کاری و رویکرد علمی و خرد جمعی این مدیر شایسته و فرهیخته فراهم کنند.


  • دوشنبه 24 تير 1392-0:0

    با سلام

    بنده به عنوان یک شهروندمعتقدم شاخصه هایی که دولت تدبیر و امید بر مبنای آن رای اعتماد مردم را کسب کرده است موید این است که نیروهایی نسبتا جدید،موقر ، اخلاق مدار ، قاطع ،به دور از بازار هیاهو، مورد وثوق طبقات مرجع ، دانشگاهیان،فرهیختگان و ... سکان اداره استان را بدست گیرد

    بنده معتقدم یکی از پتانسیل های بزرگ استانی که در تمام این ایام مغفول مانده شخص دکتر علی کریمی مله است که شاخصه های فوق را دارند.

    لذا خوبست سایت مازندنومه بدون هیچ حب و بغضی چهره های درخور استانی که پتانسیل هدایت استان را دارند معرفی نمایند

    • کیجا سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 24 تير 1392-0:0

      با تمام احترامی که برای نقد پذیری اقای رحمان زاده قائلم، معتقدم با این دو گزینه استان باز شاهد مدیریت امنیتی صرف خواهد شد. استان نیاز به استانداری حقوقدان که دغدغه اش رشد فرهنگی اقتصادی استان باشه داره که عرق خاصی به وجب به وجب خاک پاک مازندران عزیز داشته باشه و مهمتر از همه فردی مردمی باشه نه به این معنی که سالی ده بار به میون مردم بیاد بلکه به این معنا که به خواست و اندیشه مردمش احترام بذاره و در عملکردهاش نظر و خواست مردمش جای حداکثری داشته باشه نه اینکه فکر کنه رئیس مردمشه!!!!! در کل اینقدر غیرت داشته باشه که بخواد استانو تو کشور از لحاظ کشاورزی علمی تفریحی زیبایی اول و زبانزد کنه... لطفا اگه هست معرفی کنید تا این افراد بیشتر شناخته بشن..با سپاس

      • يکشنبه 23 تير 1392-0:0

        بامعرفي اين افراد سطح استانداري را پايين نياريد استانداري قوى تر از اين ها ميخواهيم

        • حسینی برماییپاسخ به این دیدگاه 2 0
          يکشنبه 23 تير 1392-0:0

          در دیداری که با عده ای جوان در ساری داشتیم ان دوست جوان بزرگوار ما همین صحبتها را نیز داشت و میگفت تمام تلاششان را میکنند تا رحمانزاده استاندار شود. این گروه به نام جوانان اصلاح طلب بودند. از طرف دیگر عده ای به دنبال اقای نیاز هستند.بنده هم فکر میکنم همه این عزیزان برای استان مفید هستند

          • يکشنبه 23 تير 1392-0:0

            قوي تر معرفي كنيد

            • يکشنبه 23 تير 1392-0:0

              بابا فرد خوشنام و كارامد بياريد


              ©2013 APG.ir