تعداد بازدید: 2708

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 20 مرداد 1392-19:15

از سهم تفکر اصلاح طلبی محافظت کنیم

 بی میلی به حضور در ساختار قدرت و یا حضورنیافتن فعالانه در تشکیل کابینه یازدهم و مدیریت‌های خرد و کلان، باعث سهم خواهی فرصت طلبان و یا حتی رقبا و مخالفان سیاسی خواهد شد/تجربه نه چندان دور و در ایام خزان در آمدهای نفتی دولت اصلاحات اثبات می‌کند مدیرت باثبات، باتجربه و برنامه محور اصلاح طلبان در آن دوره می‌تواند الگویی مناسب برای برگزیدن روش‌ها و منش‌های مدیریت آتی استان باشد.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،محسن بیگلربیگی:تجربه هشت ساله خرد ستیزی، تخطئه احزاب و فعالان اجتماعی، انحصار طلبی و تمامیت خواهی که همه به نام عدالت و با شعار حمایت از طبقه محروم خلق شد، صفحه‌ی بسیار کدر و البته تجربه بسیار شفافی است تا مانع از آن شود که بار دیگر همان کسانی که آن هشت سال را آفریدند این بار با تفسیر به رای عبارت قرآنی و ارزشمند «اعتدال» در پی ادامه حیات سیاسی و مدیریتی خود باشند.

ضروری است فعالان اجتماعی – سیاسی و همه نخبگان با یادآوری و مرور آنچه که در طی هشت سال گذشته به نام دین و سوء استفاده از ارزش‌ها بر مردم رفته است ضمن شفاف سازی تجربه و مخروبه‌ی گذشته با شناسایی و معرفی مدیران و نخبگان به فکر آبادی آینده باشند و این مهم محقق نخواهد شد جز با عبور از مدیریت ناکارآمد و محافظه کار؛ همچنان که رئیس جمهوری محترم و محبوب بارها متذکر شده‌اند «اعتدال» به معنای محافظه کاری مقابل تحول و تغییر نخواهد بود.

 مغلوبان انتخابات با بهره‌گیری ناصحیح از واژه «اعتدال» آن را غسل تعمیدی برای خود پنداشته، در پی آنند که خود را بر منتخب ملت در سطوح مختلف مدیریتی تحمیل کنند؛درحالی که ادامه روش‌ها و منش‌های گذشته حاصلی جز انسداد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و رکود و خمودگی در حوزه‌های مختلف مدیریتی نخواهد داشت.

از این منظر هم آهنگ با ضربان سیاسی و انتخاباتی ملت، باید پذیرای تغییر رویه و تحول در سطوح مختلف مدیریتی بود و سکان مدیریت را برای برون رفت از بحران‌ها، به دست کسانی سپرد که نه تنها آلوده به تغذیه شدن از رانت‌ها نبوده‌اند، همسو شدن با خواست اکثریت ملت عامل تغییر شرایط موجود و تحکیم روند اصلاحی را باور داشتند و این چنین در تشکیل ساختار قدرت، فعالانه ایفای نقش کردن به معنای زیر پا گذاشتن اخلاق و سهم خواهی نخواهد بود.

 اگرمعتقدیم که تفکر اصلاح طلبی تنها راه نجات کشور است-که هست- باید از سهم این جریان و تفکر در تشکیل کابینه یازدهم فعالانه حفاظت کنیم.

 بی میلی به حضور در ساختار قدرت و یا حضورنیافتن فعالانه در تشکیل کابینه یازدهم و مدیریت‌های خرد و کلان، باعث سهم خواهی فرصت طلبان و یا حتی رقبا و مخالفان سیاسی خواهد شد.

 در صورتی که هم در مدیریت کلان و هم در مدیریت استان با توجه به دیدگاه‌های رئیس جمهوری محترم، استفاده از مدیران با تجربه و متخصص بدون داشتن نگاه پادگانی و امنیتی اصل و محور خواهد بود.

از این منظر در سطح استان بهره‌مندی از مدیرانی که سابقه درخشان و عملکرد قابل دفاعی داشته اند و ضمن اشراف بر مسائل و معضلات استان در ارتباطی دوسویه با ظرفیت‌های اجتماعی و انسانی و پتانسل بالای نخبگانند،ضروری است تا بتوانند مواهب خدادادی و همه ثروت‌های مادی و معنوی استان را در راستای توسعه پایدار و آن چنان که در شأن و شایستگی استان مازندران می‌باشد مدیریت کنند.

 تجربه نه چندان دور و در ایام خزان در آمدهای نفتی دولت اصلاحات اثبات می‌کند مدیرت باثبات، باتجربه و برنامه محور اصلاح طلبان در آن دوره می‌تواند الگویی مناسب برای برگزیدن روش‌ها و منش‌های مدیریت آتی استان باشد تا به دور از هرگونه آزمون و خطا سکان مدیریتی استان در مسیر صحیح و به دست افراد لایق بتواند همه پتانسل‌های بالقوه استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و... بروز  و این استان از فقر رفاهی رهایی یابد؛نه آنکه باوجود ذخایر ارزشمندی همچون دریا و جنگل، مواهب گردشگری طبیعی، امکان حمل نقل هوایی و دریایی، خطوط راه‌آهن و بسیاری از زیرساخت‌ها و عوامل توسعه‌ی دیگر در رده استان‌های مهاجر فرست، با درآمد پایین و بدترین فضاهای کسب و کار قرار گیریم.

 امید است نخبگان و فعالان سیاسی با ارج نهادن تفکر دانشگاهی بر نگاه پادگانی، مدیریت توانمند و اهل ریسک بر مدیریت محافظه کارانه، مدیران سالم و باتجربه به جای مدیران کم تجربه و ناشناخته و گزینش روش برنامه محور بر لابی محور، امکان و بستر حضور افرادی شایسته و درخور شأن این استان را برای مدیرت اجرایی مازندران فراهم آورند.


  • چهارشنبه 23 مرداد 1392-0:0

    آقاي روحاني صراحتا عنوان داشتند كه: اگر مي خواهيد 8 سال كذشته ادامه يابد به من راي ندهيد.... ومردم به روحاني راي دادند كه 8 سال گذشته با همه ي نشانه هايش ادامه نيابد .. طاهايي نباشد ! هادي ابراهيمي نباشد! و.... نباشند .اگر قرار باشد كه به اسم اعتدال اينها باشند 19 ميليون ايراني راي داده خود را پس خواهند گرفت.و4سال عمر زيادي نيست!!!!1

    • چهارشنبه 23 مرداد 1392-0:0

      سلام آقا محسن عزیز

      امید داریم با هدف قرب الی الله

      شایستگان جای خویش را در مسندهای مختلف مدیریتی جامعه به سرعت پیدا کنند تا تدبیرمان پاسخ گیرد و امیدمان بارو شود

      • سه شنبه 22 مرداد 1392-0:0

        وچه جان من مگر در حضور گل و شمع و پروانه نگفتمت : زشیخ و شاه کرامت مجوی ؟ ته بلا مه دل کوتاه بیا.......

        • دوشنبه 21 مرداد 1392-0:0

          درود بر اصلاح طلبان که با منبع درامدی پایین کشور را به بهترین حالت اداره نمودند

          • یک اعتدال گراپاسخ به این دیدگاه 1 0
            دوشنبه 21 مرداد 1392-0:0

            منظور بنده خود اقای بیگلربیگی نبود.

            • دوشنبه 21 مرداد 1392-0:0

              دوستان فکر می کنند اعتدال یعنی همانقدر اصلاحطلب در دولت داریم اصولگرا هم داشته باشیم و بر عکس!!



              نه خیر



              اعتدال یعنی افراط و تفریط را کنار گذاشته و معتدل فکر و رفتار کنیم، از نیروهای معتدل استفاده کنیم، مشکلات مردم نه با تفکرات اصلاحطلبی حل شد و نه با اصولگرایی!!

              و برای همین بود که دوره اعتدال گرایی شروع شد!!





              بیاییم

              نه ریاکارنانه سنگ اسلام را به سینه بزنیم و نه منافقانه از آن پله ای برای رسیدن به قدرت بسازیم



              دینمداری واقعی و اخلاق مداری واقعی که داشته باشیم یعنی معتدلیم.



              انشالله که این دولت هم واقعاً به مشی خود پایبند بوده و بتواند از این امتحان رو سفید بیرون بیاید.



              از سهم خواهی و از مسیر افراط و تفریط بپرهیزیم .

              • دوشنبه 21 مرداد 1392-0:0

                عادلانه نوشتی.

                اما : آواز دهل شنیدن از دور خوش است برادر :-)

                • مهدی غلامیپاسخ به این دیدگاه 1 0
                  دوشنبه 21 مرداد 1392-0:0

                  اقای اعتدال گرا خرد جمعی هشت ساله شما چندین دهه عقب ماندگی را به کشور به ارمغان اورد این پوپولیسم عوام فریب تون جز نابودی منابع اقتصادی و انسانی و گسست اجتماعی بین اقشار مختلف مردم چیزی جز مدیریت دروغ.تقلب وارعاب نبود مرسی محسن جان

                  • دوشنبه 21 مرداد 1392-0:0

                    جناب یک اعتدال گرا

                    هر چی خلاف نظر شما باشه فتنه گری نیست!

                    • حیدری پرکلاییپاسخ به این دیدگاه 5 0
                      يکشنبه 20 مرداد 1392-0:0

                      راست میگه.یه سری ادم میشناسیم که تا دیروز نون انوری ها رو میخوردن و براشون دست میزدند امروز اعتدال گرای دو اتیشه شدن.

                      • يکشنبه 20 مرداد 1392-0:0

                        خوب اقا یک کلام بگو نیاز نمیخواهیم.

                        ولی بسیار منطقی نوشتین.احسنت

                        • یک اعتدال گراپاسخ به این دیدگاه 3 10
                          يکشنبه 20 مرداد 1392-0:0

                          اقای بیگلرییگی که بخوبی شما را می شناسم و از عملکردتان آگاه هستم. مازندران جای تفکرات تند و فتنه گرانه ی دوستان شما نیست


                          ©2013 APG.ir