تعداد بازدید: 3895

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 23 مرداد 1392-19:17

این همه خوشبختی محاله!

 امروز شرکت پورشه اعلام کرد سال گذشته 500 دستگاه پورشه به ایرانی ها فروخته که 499 تای آن را خبرنگاران ایرانی خریده اند و الان بیشتر ما با پورشه به جلسات و برنامه ها می رویم و چند نفری هم که پورشه ندارند قرار است خانه مطبوعات به آن ها تسهیلات بدون بهره و بدون بازپرداخت بدهد که تا آخر هفته پورشه سوار شوند!


مازندنومه،کلثوم فلاحی:دو هفته پیش از برگزاری روز خبرنگار از خانه مطبوعات مازندران به من زنگ زدند که به نمایندگی از جامعه خبرنگارهای استان چند دقیقه در مراسم سخنرانی کنم.متن طنز زیر را به کمک سردبیر مازندنومه آماده کردیم،اما چون طبق روند معهود روز خبرنگار به مسئولان اختصاص دارد،برخلاف وعده داده شده،وقتی برای خواندن متن زیر را به منِ خبرنگار اختصاص ندادند! همین جا آن را انتشار می دهیم.

*********
خانم ها و آقایان محترم؛

من یک خبرنگارم و امروز روز من است،ولی در خانه ما کسی این روز را به من تبریک نگفت و من از همین جا فهمیدم که این روز چقدر می تواند مهم باشد!

خاله عزیزه ی من که روز تولد مادربزرگ مادرشوهرش را از حفظ دارد و می داند که 48 سال پیش،یوسف -پسر مش ماشاءالله- سه شب تب کرد و همو می داند که 35 سال پیش در روز عروسی سیف الله و خدیجه،گاو مهدی قلی، زایید؛حتی او هم روز خبرنگار را یادش نبود و به من تبریک نگفت.

روز خبرنگار برای ما خیلی خیلی ارزش دارد چون استاندار هر سال 100 هزارتومان به ما می دهد و قرار است امسال 150 هزار تومان بدهد،فقط نمی دانم چرا پارسال این روز را 2 روز زودتر جشن گرفتند و امسال 5 روز دیرتر!

البته ما به همین حد هم قانعیم،شاید سالی بیاید که روز ما کلا" از تقویم حذف شود؛مثل خیلی چیزهای دیگر که اولا داشتیم و الان نداریم.

من در روز خبرنگار نمی توانم خوشحالی خودم را پنهان کنم.من خیلی خوشحالم،حتی بیشتر از وقتی که دختر همسایه،کرایه تاکسی مرا حساب کرد یا روزی که بابام یارانه می گیرد.

اصلا" چرا خوشحال نباشم؟ وقتی مشکلی در زندگی ام ندارم،خب طبیعی است که بخندم و خوشحال باشم.

من خوشحالم که بالاخره خبرنگار که خودش همیشه حاشیه ساز است،در حاشیه امن قرار گرفته است.الان دیگر هیچ مسئولی از خبرنگارها شکایت نمی کند و این جای قدردانی و خرسندی دارد.

تازه جدیدا" مد شده که ما خبرنگارها از مسئولان شکایت می کنیم تا بدانند که چقدر زورمان زیاد است.اگر قبول ندارید بروید به زندان ها سری بزنید،ده ها مسئول الان در زندان هستند و هیچ خبرنگاری را آن جا پیدا نمی کنید؛اگر هم پیدا کنید مطمئنا" برای تهیه خبر و عکس به زندان رفته اند نه چیز دیگری.

من خوشحالم که رسانه های ما را افرادی فهیم و بهتر از پدران و مادران ما مدیریت می کنند و ما هر روز که به سرکار خود می رویم دل مان نمی خواهد به خانه برگردیم.

مدیرمسئولانی که حتی تا پول توجیبی فرزندان و برادرها و خواهرهای کوچیک ما را می دهند و ما را سالی سه بار به گردش دور دنیا می برند و آن قدر به ما پاداش و اضافه کاری و کارانه و بهره وری و ترفیع می دهند که داد مدیرمسئولان پدرسوخته ی نشریات خارجی هم درآمده که بابا! دست بردارید،به خدا این کارهای شما بدآموزی داره،آخه شما چقدر خبرنگاران کشورتان را ساپورت می کنید؟به والله ما در ینگه دنیا گرفتار شدیم و توقعات و مطالبات خبرنگارهای این جا رو بردید بالا!


من با همین سواد الکنم در اینترنت خواندم که یارو نوشته بود جرقه بهار عربی و جنبش وال استریت را خبرنگاران خارجی در اعتراض به شرايط نامطلوب شان نسبت به خبرنگاران ایرانی آغاز کردند،چرا که آن ها معتقد بودند حق شان در کشورهای عربی و غربی به شدت دارد پایمال می شود و در میتینگ ها و تظاهرات شان شعار می دادند:
شمع،گل، پروانه/مقصد ما ایرانه و می گفتند:توپ، تانک، فشفشه/هیچ جا ایران نمی شه!

و من خوشحالم که در جای جای کشور و استان عزیزم-حتی در دورترین روستاهای دورافتاده-(حضار محترم فکر نکنند من گاف داده ام،فرهنگستان اخیرا" وضع کرده که به جای کلمه اقصی نقاط بگوییم دورترین روستاهای دورافتاده که به نظرم از کلمه هایی مثل آبشویه و بادپر و برشته کن و برگک بهتره!)

بله، در جای جای کشور و استان و حتی در روستاهایی که 10 خانوار جمعیت و آب لوله کشی شده سالم و بدون شن و ماسه دارد هم حقوق مادی و معنوی خبرنگارجماعت رعایت می شود،نه فقط روی کاغذ بلکه در عمل و همه جا و حتي در خواب!

ما خبرنگارها الان 68 جور بیمه داریم که هیچ صنفی حتی صنف خشکشویی و آهن قراضه ای و آرایشگرها هم این بیمه ها را ندارند.

حالا وقتی ما مریض می شویم بیمارستان ها برای جذب ما سر و دست می شکنند و مثل بانکها جايزه مي گذارند تا ما را جذب کنند و وقتی خبر می نویسیم ودست مان درد می گیرد شرکت های بیمه به ما حق العمل و فرانشیز می دهند و اگر خدای نکرده یکی از ما بمیرد که دیگر نگویید و نپرسید؛ شرکت های بیمه تا نسل ششم ما را پوشش می دهند و کاری می کنند که آن دنیا در جهنم هم مستمری و بازنشستگی ما برقرار باشد.

تعجب نکنید،ما خبرنگارها عاشق جهنم هستیم،خبرنگارها عمرا" دوست داشته باشند که به بهشت بروند چون ما در این دنیا آن قدر خوش گذرانده ایم که انگار این جا بهشت ما بوده است و اکنون دوست داریم جهنم را هم تجربه کنیم و کمی از یکنواختی دربیاییم.

ما از یک جهت دیگر هم خوشحالیم.ما چیزی به اسم مشکل مسکن نداریم و از هرکدام، از مهر بگیرید تا بی مهرش چند واحد داریم.

ما از نظر معیشتی در رفاه کاملیم،در بهترین نقاط ایران و دنیا ویلا داریم و حتی آن ویلایی که آن یار سفرکرده در کانادا دارد،اول به یک خبرنگار تعلق داشت که بعدا" به آن اهل خاور باخترنشین فروخت و آن خبرنگار خودش رفت سه تا خیابان آن ورتر گنده ترش را خرید.

همین دیروز من خبرنگاری را دیدم که از ویلایش در جزایر قناری برگشته بود و می گفت دیگر از آن جا خسته و دلزده شده و دوست داشت در آفریقا کنار رود نیل،ویلایی بخرد.

او می گفت به یک بنگاه در مصر سپرده است کنار رود نیل برایش ویلا خریداری کند اما آن بنگاه به خاطر شرایط سیاسی این کشور فعلا" مراودات خود را با ایرانی ها قطع کرده.البته یک مشکل دیگر هم این همکار ما داشت،این که مادر عیالش راضی نمی شود کنار نیل بیاید و می گوید آن جا هوا خیلی گرم است و ممکن است عرق کنم و آرایش من به هم بخورد.

 البته دوست خبرنگار ما می گفت:مادرزنش بهانه می آورد و در واقع از مگس تسه تسه و جانوران آن جا می ترسد که نمی گذارد در آفریقا ویلا بخرم!

بله،ما خبرنگاران مشکل مسکن نداریم و هرجای دنیا بخواهیم می توانیم خانه بخریم،مشروط بر این که مادر شوهرها و مادر زن ها با ما راه بیایند.

تازه ما مشکل ماشین هم نداریم.هیچکدام از ما الان پیاده نیستیم و به هر جلسه ای که می رویم با یک ماشین خاص می رویم.

من خوشحالم اعلام کنم که امروز شرکت پورشه اعلام کرد سال گذشته 500 دستگاه پورشه به ایرانی ها فروخته که 499 تای آن را خبرنگاران ایرانی خریده اند و الان بیشتر ما با پورشه به جلسات و برنامه ها می رویم و چند نفری هم که پورشه ندارند قرار است خانه مطبوعات به آن ها تسهیلات بدون بهره و بدون بازپرداخت بدهد که تا آخر هفته پورشه سوار شوند.فقط یک نفر از جماعت ما کمی اُمُل است و دلش پورشه نمی خواهد و بنز سوار می شود.اسم او ف.عین است!(منظورم فاطمه عربی نیست،یکی دیگه است!)

همه این ها جای خوشحالی دارد و من خدا را روزی دوصدبار شکر می کنم که دکتر نشدم،مهندس نشدم،خلبان نشدم...

خدا را شکر می کنم که رییس جمهور نشدم،کارخانه دار نشدم،نماینده مجلس نشدم،آقازاده نشدم،
همه این ها نشدم اما خدا را شکر که خبرنگار شدم.خبرنگاری پردرآمدترین و بهترین و با پرستیژترین شغل است از زمان پیدایش آدم تا همین حالا.

ما آن قدر مرفهیم که هیچ کدام از ما یارانه نمی گیریم و وام و تسهیلات نمی گیریم و این دروغ محض است که عده ای سیاه نمایی می کنند که کسی به به خبرنگاران وام نمی دهند،ما احتیاجی به وام نداریم.


فقط یک خواهش داریم که بی زحمت برای ما یک کنکور بگذارند تا سدی ایجاد شود که هر کس از ننه اش قهر کرد یک خودکار نگیرد بیاید جلسه  و بگوید من خبرنگارم! بعضی ها به خاطر پول و پله ای که در این شغل وجود دارد و امکانات رفاهی و حقوق بالایی که می گیریم به این حرفه روی آورده اند و خبرنگارنما هستند.

مثلا" من یک خبرنگارنما را دیدم که آمد جلسه اما نه کاغذ داشت و نه خودکار و نه رکوردر!یا دیگری جلسه اداری را با عروسی دخترخاله اش اشتباهی گرفته بود و چيزي پوشيده بود،بهتر است بگويم چيزي نپوشيده بود...بگذريم...
این ها یعنی این که بعضی ها به خاطر ثروت اندوزی و کسب مال و منال و بیمه ي جامع الاطراف و سفرهاي خارجي و حقوق مادام العمر و مجوز حمل سلاح بعد از بازنشستگی مان،خبرنگار شده اند و باید برای شان کنکور گذاشت.
 
و در پایان یک خواهش دیگر هم داشتم،هر چند می دانم خواهشم بی جاست،اما به خاطر روز خبرنگار هم که شده این خواهش مرا زمین نگذارید.من احساس خطر می کنم.ما خبرنگارها آن قدر اوضاع مان توپ و مرتب شده که داریم کم کم مرفه بی درد می شویم و این اصلا" خوب نیست.

خبرنگاران نباید در پر قو بخوابند و این همه به آن ها خوش بگذرد.ما قرار است نماینده افکار عمومی باشیم،مگر افکار عمومی این قدر مرفه شده اند که ما بشویم؟!


از شما مسئولان گرانقدر خواهش می کنم کمی آزادی های ما را محدود کنید،کمی به ما بی احترامی کنید،جواب تلفن های ما را ندهید،بیمه های 68 گانه ما را قطع کنید،پورشه های ما را در پارکینگ توقیف کنید یا اصلا" آتش بزنید،ما را به سفرهای دور دنیا نفرستید و ويلاهاي ما را با لودر خراب کنيد،مثل آلونک هايي که بعضي ها در شاليزار مي سازند و  با لودر خراب مي کنيد!

اگر این کارها را نمی کنید حداقل از ما شکایت کنید و بعضی از ما را به زندان بفرستید.خوشیِ بیش از حد خوب نیست و انگیزه های خبرنگاری را از بین می برد.لطفا" کمی ما را مشمول رافت خود کنید و نگذارید از مردم فاصله بگیریم،حتی شده ما را وسط جلسات اداری به باد کتک بگیرید تا کمی به خودمان بیاییم.کی گفته این همه خوشبختی محاله،محال نيست،خدایا مردیم از خوشی!


  • سه شنبه 29 مرداد 1392-0:0

    سلام خانم فلاحي دوست و همكار گرامي

    روزتان مبارك

    منم به همين دليل يعني خوشي زيادي كه در اينكار بود از اين شغل اومدم بيرون تا يه كمكي بد بگذرونم

    ممنون از لطفتان

    • محمـّــد . چلرودپاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 28 مرداد 1392-0:0

      + روزت مبارکـــــــــــ

      • يکشنبه 27 مرداد 1392-0:0

        روزت مبارك خانم خبرنگار . البته با تاخير

        • شنبه 26 مرداد 1392-0:0

          حیف این استعدادها نیست که بجایشان آقای ... و ... و...بروند روی سن تقدیر شوند؟مهندس صادقی متن زیبایی را نوشتید و از همکارتان خانم فلاحی هم تشکر میکنیم که با نوشته ها و خبرهایشان ما را با فضای رسانه ای استان آشنا میکنند.

          • شنبه 26 مرداد 1392-0:0

            سلام .واقعا خسته نباشید که این همه بی مهری ها رو تحمل میکنید

            درود بر تو ای پاکدامن

            انگیزه و تلاشتان در این عرصه قابل ستایشه

            کمتر کسی پیش میاد این همه به شغلش علاقه داشته باشه

            صمیمانه برایت آرزوی سلامتی و خوشنودی دارم

            روزت فرخنده ای بانو

            • پنجشنبه 24 مرداد 1392-0:0

              بگو تریاک و شیشه و بنگ و حشیش مثقالی چند!



              بگو جان انسان کیلویی چند!

              • پنجشنبه 24 مرداد 1392-0:0

                با درود! مقاله پر از طنز و تراژدیک تان را خواندم بسیار زیبا نوشتید به دل نشست! خانم فلاحی عزیز ما هم اگر به 2 اعضای باقی مانده بیکار خانواده در ایران که (مسمان شیعه و (( سید )) هم هستند پول از کشور ( کافران نجس) ارسال نکنیم اینها باید از گرسنگی بمیرند یا آواره کوچه و خیابانها شوند از بی خانمانی!!! پول غذا و کرایه خانه و کتاب بچه ها و الباسشان و ...! تفریحات که برای کودکان از غذای روز هم واجب تر است بخورد بر وسط سرشان!!! همه شان در زمینه روحی داغانند! داغان! در حالی که بیلیاردها دلار از پول مردم ایران به جیب سوریه و ... می رود که بزنند مردم مسلمان خود را بکشند و روز به روز از تعداد مسلمانان کم شود! عقل را می بینید؟!! صدای خبرنگاران ما در نمی آید! اگر جهنم را در آن دنیا پذیرفتید از چه می ترسید؟!!! همراه شو عزیز! تنها نباش! این درد مشترک، هرگز جدا جدا درمان نمی شود!!!

                • الف - مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 2 1
                  پنجشنبه 24 مرداد 1392-0:0

                  بُت شکنی فلاحی



                  :-)

                  • پنجشنبه 24 مرداد 1392-0:0

                    خوبه ، خانم فلاحی کمی هم از غروز همکارا می نوشتین که به خاطر این پول و پورشه و پست هایی که از خبرنگاری بدست آوردن پوز ندن و قیافه نگیرن لااقل جواب سلام همکارا شون رو که سابقه ای عتیقه ای به اندازه ی اونا ندارن رو بدن ، بقیه کارا درست میشه ، خبرنگارای پورشه سوار نداریم خبرنگارائی داریم پشت لباسهی نه آنچنن خود حساب هایی به قیمت خرید دهها پورشه دارن ما خودمون زغال فروشیم ....

                    • پنجشنبه 24 مرداد 1392-0:0

                      صادقی عزیز و فلاحی ارجمند متن طنز زیبایی آفریدید.ما که خیری از مراسم ندیدیم،لااقل اینجا کمی خندیدیم

                      • پنجشنبه 24 مرداد 1392-0:0

                        دست مریزاد شبنم جون و احسنت بر تدبیر آقای صادقی

                        • خبرنگار بابلپاسخ به این دیدگاه 3 0
                          پنجشنبه 24 مرداد 1392-0:0

                          آقای صادقی ای کاش آقایان به جای حرف الکی زدن،به شما یا خبرنگارتان اجازه می دادند آن بالا این متن قشنگ را بخوانید تا همه لذت ببرند.طنز بامعنایی داشت.

                          • پنجشنبه 24 مرداد 1392-0:0

                            خله خار بیه،خله خار بنوشتنی هر دتا عزیزون.بهتر از این نییه دیگه.صادقی جان ته گره.حال هاکردمه

                            • پنجشنبه 24 مرداد 1392-0:0

                              آقای صادقی از متن زیبایی که به کمک خانم فلاحی تهیه کردید تشکر میکنیم.کمی خندیدیم

                              • مجید نیکجوپاسخ به این دیدگاه 1 0
                                پنجشنبه 24 مرداد 1392-0:0

                                متشکرم خانم فلاحی !

                                • چهارشنبه 23 مرداد 1392-0:0

                                  ته قرمز پوش چنده بلایی

                                  • چهارشنبه 23 مرداد 1392-0:0

                                    احسنت ...................................................................خیلی عالی بود.......کیف کردم

                                    • چهارشنبه 23 مرداد 1392-0:0

                                      بر كجاي اين شب تيره بياويزم قباي ژنده خود را!

                                      • ساعت شلوغپاسخ به این دیدگاه 2 1
                                        چهارشنبه 23 مرداد 1392-0:0

                                        خانوم فلاحی از بس جاده خاکی زده خسته شده اومده جاده آسفالت...!!

                                        • چهارشنبه 23 مرداد 1392-0:0

                                          خوبه دیگه خوش به حالتون . . .

                                          :))


                                          ©2013 APG.ir