تعداد بازدید: 7746

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 28 مرداد 1392-14:44

مازندران در انتظار استاندار جدید

سه ضلع ناطق نوری،هاشمی رفسنجانی و خاتمی در تعیین استاندار جدید مازندران نقش تاثیر گذاری خواهد داشت. البته رئیس دولت،وزیر کشور(و احتمالا مصطفی پورمحمدی و علی لاریجانی) نیز براساس تعامل و ملاحظات سیاسی و اجتماعی این روند را تکمیل می‌کنند/برخی آگاهان باور دارند که در میان تلاش ها و رایزنی های ربیع فلاح و نیازآذری،گزینه دیگری که احتمالا بومی نیست،سکان استانداری مازندران را به دست می گیرد و به این ماراتن خاتمه می دهد.


مازندنومه،حسین برزگر ولیک‌چالی: پیش از ظهر دوشنبه 28 مرداد 1392 مراسم تودیع مصطفی محمدنجار و معارفه عبدالرضا رحمانی فضلی با حضور دکتر حسن روحانی در وزارت کشور برگزار شد.

در این مراسم رییس دولت یازدهم با بیان اینکه این دولت یک دولت فراجناحی است، گفت:«اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی را الفاظ می‌دانم. اصولگرایی خیلی مهم نیست بلکه وصول‌گرایی مهم است.»

دکتر روحانی، تعهد به نظام، مردم، تخصص، پاک‌دستی، فداکاری، ایثارگری و داشتن برنامه را مهم دانست و گفت: به نظر این دولت، مهم معتدل بودن و میانه‌رو بودن است.

 رئیس دولت یازدهم تاکید کرد: ما به دنبال اعتدال سیاسی، تدبیر اقتصادی و امید اجتماعی هستیم.

 وی با اشاره به وظایف وزارت کشور گفت: این وزارتخانه مسئولیت دارد حقوق شهروندی را در سراسر کشور به صورت یکسان به اجرا دربیاورد و احساس تساوی، عدالت و فرصت برابر باید برای همه مردم به وجود آید.

رییس جمهوری بر اهمیت استفاده از نیروهای بومی و محلی تاکید کرد و در ادامه یادآور شد: ما دنبال استاندارهایی هستیم که در پی توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند چرا که این توسعه می‌تواند آفریننده توسعه سیاسی و امنیتی کشور باشد و شرایط کشور، امروز ما نیازمند به توسعه جامع و همه جانبه دارد.

نگاهی به مهم‌ترین فرازهای سخنان رئیس جمهور نشان می‌دهد که شاخص‌ها و معیار‌های رئیس دولت در تعیین استانداران، تا حدود زیادی آشکار شده است.

فراجناحی بودن، معتدل و میانه‌رو، تعهد، تخصص، پاک‌دستی، فداکاری، تجربه، داشتن برنامه و نگاه توسعه‌ای و تعلق به حوزه بومی و محلی در واقع از معیارهای استانداران آینده است.

فراجناحی بودن لزوما به معنای تعلق خاطر نداشتن به یک حزب و جریان خاص سیاسی نیست. مهم داشتن روحیه فراجناحی در رفتار کاری و مدیریتی است.

از همان روزهای نخستین پیروزی دکتر حسن روحانی، گمانه‌زنی‌ها برای تعیین استاندار در سطح رسانه‌ها آغاز شد.

 در نخستین اقدام، تعدادی از نماینده‌های مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی با تهیه نامه‌ای، کیومرث نیاز آذری، رئیس فعلی دانشگاه آزاد واحد ساری و مدیر کل سابق اطلاعات مازندران، را به عنوان گزینه پیشنهادی معرفی کردند. گزینه‌ای که با مخالفت‌ها و موافقت‌هایی مواجه شد.

 در ادامه فعالان ستاد انتخاباتی اصولگرایان حامی دکتر روحانی در مازندران ربیع فلاح، رییس این ستاد و رییس اسبق سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، را به رئیس جمهور منتخب معرفی کردند.

 عده‌ای از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب نیز علی کریمی مله،عضو هیات علمی دانشگاه مازندران و معاون اسبق سیاسی امنیتی استانداری مازندران، را شایسته این منصب دانستند.

در عین حال تعدادی از مدیران و چهره‌های سیاسی اجتماعی اطلاح‌طلب و میانه‌رو دولت‌های هاشمی و خاتمی نیز از گزینه‌هایی چون داود کشاورزیان (استاندار اسبق مازندران)، جعفر رحمان‌زاده (استاندار سابق زنجان)، عسگری فقیه (معاون سیاسی استانداری در استان‌های آذربایجان غربی، همدان و گلستان)، انوشیروان محسنی (نماینده ادوار مردم نوشهر و چالوس)، محسن نریمان (نماینده ادوار مردم بابل و استاندار سابق خراسان شمالی)، ولی رعیت (نماینده ادوار قائمشهر و سوادکوه)، یدالله طاهر نژاد (نماینده سابق مردم نوشهر و چالوس)، سید خلاق میرنیا (رئیس سابق دانشگاه مازندران)، احمد (مجید) حسین‌زادگان (فرماندار سابق ساری و نوشهر)، علیرضا نادری (فرمانده اسبق سپاه ناحیه قائم شهر) راپیشنهاد دادند.

در روزهای اخیر تعدادی از فعالان رسانه‌ای هم خواستار تداوم مدیریت سید علی اکبر طاهایی (استاندار فعلی مازندران) شدند.

در بین گزینه‌های مطرح شده داود کشاورزیان، جعفر رحمان‌زاده و محسن نریمان  سابقه و تجربه حضور در استانداری دولت‌های گذشته را دارند.

 کیومرث نیازآذری، نزدیک به دو دهه مدیر کل یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین نهاد امنیتی استان بود که فضای مدیریتی استان را می‌شناسد و هم اکنون در راس مدیریت بزرگ‌ترین دانشگاه آزاد منطقه شمال قرار دارد.

ربیع فلاح، از چهره‌های میانه رو و نزدیک به دولت هاشمی که رابطه خوبی با بیت هاشمی(یاسر هاشمی) دارد هم از گزینه‌های مطرح روزهای اخیر برای تصدی استانداری مازندران است.

در این میان برخی از اصولگرایان نیز به صورت جسته و گریخته نام‌هایی چون محمد باقرزاده (رئیس فعلی دانشگاه آزاد قائمشهر) و بهرام حمیدی (مدیر کل فعلی صدا و سیمای مرکز مازندران) را نیز مطرح می‌کنند.

سه ضلع علی اکبر ناطق نوری، اکبر هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی در تعیین استاندار جدید مازندران نقش تاثیر گذاری خواهد داشت. البته رئیس دولت، وزیر کشور(و احتمالا مصطفی پورمحمدی و علی لاریجانی) نیز براساس تعامل و ملاحظات سیاسی و اجتماعی این روند را تکمیل می‌کنند.

 برخی شنیده ها حاکی از احتمال پذیرش مسئولیت معاونت وزیر از سوی داود کشاورزیان و محسن نریمان در وزارت‌خانه‌هاست،چرا که در این راستا کارگروهی زیر نظر برخی از وزرای سابق دولت خاتمی شکل گرفته است تا تعدادی از نماینده‌ها و استاندارها را در قالب نمایندگان وزیر با دولت یازدهم همکاری کنند.بنابراین محسن نریمان و داود کشاورزیان از گردونه رقابت های استانداری مازندران کنار رفته اند و حال دو گزینه اصلی بومی مانده اند و باقی ماجرا.

 باید دید در روزهای آینده چه کسی کلید اعتدال سیاسی، تدبیر اقتصادی و امید اجتماعی را از دست وزیر کشور دولت تدبیر و امید تحویل می‌گیرد؟

برخی آگاهان باور دارند که در میان تلاش ها و رایزنی های ربیع فلاح و کیومرث نیازآذری،گزینه دیگری که احتمالا بومی نیست،سکان استانداری مازندران را به دست می گیرد و به این ماراتن خاتمه می دهد.

ایمیل نویسنده: (H.BARZEGAR52@GMAIL.COM)


  • شنبه 16 شهريور 1392-0:0

    باسلام و احترام وتبریک ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختران

    برکسی پوشیده نیست مدیر توانمند و اخلاق مدار کسی هست که در کنار تعامل با سایر دستگاههای اجرایی و هماهنگی منطقی با کابینه دولت محترم باید تلاش خود را جهت رفع نابسامانی استان زیبای مازندران معطوف سازد. این خصوصیات معمولا در افرادخدای بزرگ بالقوه به ودیعه نهاده است که سابقه درخشان در مسولیتهای قبلی دارند که در این میان سوابق جناب آقای دکتر سیدخلاق میرنیا و جناب آقای دکتر علی کریمی مله قابل توجه و تأملی شگرف هست

    • برار مازنیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      يکشنبه 3 شهريور 1392-0:0

      با سلام این استان غریب و ضعیف نیاز به فردی داره که بتونه حق چندین ساله رو از بودجه کشور بگیره و به دست نماینده ها نگاه نکنه و باید ببینه جوونهای این استان در سایر استانها سرگردون کارند فکر فرهنگ فراموش شده این استان باشه لا اقل مردم این استان بدونند زبانشون چیه . این استان با این همه استعداد چرااین همه محرومه ؟چون مسئولین فقط فکر ...بودند. شما رو بخدا بر اساس تعصب نظر ندید به فکر فرزندان این استان باشیم فکر اجتماع ,اقتصاد و فرهنگمون باشیم.

      • پنجشنبه 31 مرداد 1392-0:0

        به نظر بنده دکتر میرنیا با سابقه درخشانی که تو دانشگاه مازندران و توسعه بی نظیرش داشتن و با توجه به اینکه هیچوقت جناحی عمل نکردند بهترین گزینه برای استانداری هستند

        • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 3 3
          چهارشنبه 30 مرداد 1392-0:0

          اقاناصر خبر نداره اقای اکبری اسپانسر اقای ÷÷÷÷ بود ومیدانیم چقدر کمک کرداصلا از دکتر روحانی حمایت نکرد الان خبر داریم با اقا ناصر داره چکش میزنه تو قائمشهر فقیه رعیت وگرزین با روحانی بودند وحتی چند بار هر سه سخنرانی کردند ضمنا تمامی لیدرهای ستاد روحانی مشترکا از این سه بزرگوار بودند

          • چهارشنبه 30 مرداد 1392-0:0

            بهترين گزينه دكتر اكبري نماينده ادوار گذشته قائم شهر و سيستمش با روحاني در تشخيص مصلحت با هم بودن خوبه

            • کارمند قائمشهریپاسخ به این دیدگاه 3 6
              چهارشنبه 30 مرداد 1392-0:0

              ولی رعیت تنها گزینه معتدل برای دولت تدبیر امید در استان

              • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 6 9
                سه شنبه 29 مرداد 1392-0:0

                مازندران برای نجات از مشکلات نیاز به ناجی دارد بهترین گزینه حاج ولی رعیت است البته ارتباط خوبی با دکتر روحانی دارد و واقعا در انتخابات سنگ تمام گذاشت واینکه چون نیروی قوه قضاییه است با برادران لاریجانی رفیق شفیقه واز او حمایت میکنند با هاشمی وناطق هم ارتباط خوبی دارد ضمنا ساروی ها قبولش دارند

                • سه شنبه 29 مرداد 1392-0:0

                  اقای نریمان لیاقت وزیری راهم دارنده

                  • سه شنبه 29 مرداد 1392-0:0

                    حسن شورزندهم گزینه مطرح برای این پست می باشد چون آقای عزت الله اکبری از ایشان حمایت کردند

                    • سه شنبه 29 مرداد 1392-0:0

                      دکتر علی کریمی مله درقامت یک استاندار که چه عرض کنم خیلی بیشتر از این می باشد تعهد تخصص ، و تیزهوشی او در میان همگان معروفه

                      • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 4 4
                        سه شنبه 29 مرداد 1392-0:0

                        با سلام؛ استان ما با مسایل و حاشیه‌های آن به سمت فضای سیاسی پیش رفته و با ایجاد کوچکترین مساله ای تمام نگاه ها به آن سیاسی شده تا جایی که در هر کوی و برزنی حتی در دورافتاده ترین روستاها حسایست‌های سیاسی در این چند سال اخیر نمود و بروز پیدا کرده است. بنابراین و البته با عنایت به دیگر مسایل پیدا و پنهان این کهن دیار، نیاز به یک مدیر توانمند فرهنگی و سیاسی داریم که ضمن رصد همه جوانب به مدیریت آنان نیز اقدام درخوری نماید.

                        مطمئنا دکتر کریمی مله این شایستگی را دارد. وی به دلیل در اختیار داشتن جایگاه دانشگاهی و نیز مقام های استانی در گذشته و البته بودن یک چهره مردمی و با اخلاق حتما این نابسامانی اوضاع مازندران را به سامان خواهند برد.

                        • سه شنبه 29 مرداد 1392-0:0

                          دكتر كرمي مله ، استاندار با اخلاق مازندران است ؛ حاج آقا نياز به تهران برود و رئيس دانشگاه آزاد كشور شود بهتر است . چهره امنيتي در استان مورد نياز عموم نيست . مازندران به عنوان قطب گردشگري نياز به آدم فرهنگي دارد .

                          • نایب اللهپاسخ به این دیدگاه 2 17
                            سه شنبه 29 مرداد 1392-0:0

                            حمید ناطق فرزند احمد ناطق شانس بیشتری در تصاحب صندلی استانداری دارد مگر اتقاق جدیدی بی افتد

                            • دوشنبه 28 مرداد 1392-0:0

                              علی فلاح

                              رئیس ستاد عارف و قائم مقام ستاد روحانی هم گزینه ای جدی برای استاندار ی است که تا به حال رسانه ای نشده است

                              • جواد داودی پاسخ به این دیدگاه 2 15
                                دوشنبه 28 مرداد 1392-0:0

                                بهترین گزینه برای استانداری مازندران: دکتر محمد رضا باقرزاده .

                                ایشان هم علم و هم تجربه کاری ارزشمند دارند. ضمنا فردی اعتدال گرا و در مدیریت شایسته سالار می باشند.

                                • دوشنبه 28 مرداد 1392-0:0

                                  وحید کیارشی معاون فعلی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در سال 1384 و معاون برنامه ریزی استانداری تهران تا سال 1390 و از سال 1390 تا کنون معاون وزیر آموزش و پرورش با تخصص بسیار بالا جدی ترین گزینه استاندار غیربومی است


                                  ©2013 APG.ir