تعداد بازدید: 2150

توصیه به دیگران 1

جمعه 1 شهريور 1392-10:47

7 اصل در انتخاب استاندار بیست و یکم

کسی به عنوان استاندار تصور نکند که می تواند با نوعی مدیریت اقتدارگرایانه، عرصه سیاسی را جهت رشد اقتصادی آرام نگه دارد.دولت یازدهم و فضای سیاسی اجازه چنین نگرش و رفتاری را به او نخواهد داد/استاندار باید از فرصت سیاسی در بین اصلاح طلبان و اصول گرایان معتدل برخوردار باشد تا با وجود او،عرصه سیاسی آرام گیرد و فرصت برای رشد و توسعه اقتصادی فراهم شود.


مازندنومه،یادداشت کاربران:1-استاندار وظیفه اصلی خود را کار، تلاش و سازندگی در جهت اقتصادی  و عمران وآبادانی بداند.

2-نوعاً هر دولت جدیدی، به منظور ارج نهادن به نظرات شهروندان هر استان، انتخاب استاندار اول را، از میان شهروندان همان استان برمی گزیند، لذا بهتر است از این فرصت نهایی دقت و بهره گیری صورت گیرد.

3-ریاست جمهور محترم تأکیدداشتند در انتخاب وزرا،فرصت آزمون و خطا نیست، که در مورد استاندار هم قطعاً صادق است؛بنابراین  کسانی باید مطرح شوند که تجربه موفق و شفاف او بر همگان (غالباً) قابل اذعان باشد و ناچار به تغییر در کوتاه مدت نبوده و فرصت پیش رو به سادگی از دست نرود.(قابل توجه بیست استاندار در سی وپنج سال)

4-کسی به عنوان استاندار تصور نکند که می تواند با نوعی مدیریت اقتدارگرایانه، عرصه سیاسی را جهت رشد اقتصادی آرام نگه دارد. دولت یازدهم و فضای سیاسی اجازه چنین نگرش و رفتاری را به او نخواهد داد.

5-استاندار هرچه در کار اجرایی قوی باشد،ولی عرصه سیاسی اگر آرام نباشد و در فضای نسبتاً باز سیاسی موجود، حریم شکنی وعقده گشایی غلبه یابد، او در گل و لای سیاسی استان فرو خواهد رفت و کاری از او ساخته نخواهد بود.


6-استاندار باید از مرجعيت سیاسی در بین اصلاح طلبان و اصول گرایان معتدل برخوردار باشد تا با وجود او،عرصه سیاسی آرام گیرد و فرصت برای رشد و توسعه اقتصادی فراهم شود.

7-فردی مجرب، متعهد،صبور ومتعادل در رفتار با مرجعیت سیاسی(نسبی) را در استان می توان یافت، وبه وزرای کشور معرفی کرد. لازم است تلاشگران سیاسی با نگاه واقع بینانه ومسئولانه به موضوع نگاه کنند.

*مطالب مرتبط:

-مازندرانی هایی که به دولت می پیوندند http://www.mazandnume.com/?PNID=V15949

- مازندران در انتظار استاندار جدید http://www.mazandnume.com/?PNID=V15940

- استاندار غیربومی ارجحیت دارد http://www.mazandnume.com/?PNID=V15921
                                                                                


  • يکشنبه 3 شهريور 1392-0:0

    از اينكه در قالب شاخص و شاخص سازي به موضوع انتخاب استاندار پرداختيد كار بسيار پسنديده و نكويي است و بر اين اساس مي توان به ارزيابي و تدقيق مصاديق پرداخت . با احترام به تمام نام هاي مطرح براي تصدي اين جايگاه حساس بايد افرادي همچون آقاي كشاورزيان و رحمان زاده را گزينه هاي مناسبي براي احراز اين پست دانست چرا كه اين آقايان مي توانند در اين شرايط ساماني به امور داده تا در شرايط آرامتر افرادي جوان تر بتوانند با انر‍‍ژي و توان بيشتر به ادامه مسير بپردازند.

    • شنبه 2 شهريور 1392-0:0

      جناب آقای رئیس جمهور با سلام و احترام

      جناب آقای حسین روزبهی استاد نهج البلاغه و مبارز قبل از انقلاب ، مدیرکل سابق آموزش و پرورش مازندران و مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران و نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ، مدیر دانشگاه ادیب مازندران میتواند وزیر قدرتمند آموزش و پرورش یا استاندار مازندران باشد .

      • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 1 4
        جمعه 1 شهريور 1392-0:0

        بهترین گزینه که تمام پارامترها را دارد و مازندران نیاز دارد حاج ولی رعیت


        ©2013 APG.ir