تعداد بازدید: 3936

توصیه به دیگران 24

چهارشنبه 6 شهريور 1392-0:24

چرا مازندران به ربیع فلاح نیاز دارد؟

 اعتدال گرایی فلاح این اجازه را به او می دهد تا در راستای سیاست فراجناحی دولت تدبیر و امید ، از حداکثر ظرفیت های موجود مدیریتی توانمند بدون غلتیدن در دام باندبازی های سیاسی و جناحی بهره مند شود.


مازندنومه؛لطف الله آجدانی،مدرس دانشگاه و روزنامه نگار: در شرایطی که اهمیت وجود یک استاندار کارآمد برای پیشرفت و توسعه عمیق ، فراگیر و پایدار استان مازندران،محل انکار و مناقشه کسی نیست،طبیعی و منطقی است که توقف بر یک گزینه به عنوان مصداق استاندار کارآمد با توجه به تفاوت دیدگاه ها،محل و موضوع اختلاف نظر باشد.

 اما آنچه در این اختلاف نظرها اهمیت دارد توجه به مولفه ها و دلایل انتخاب هر یک از گزینه ها به عنوان مصادیق گزینه اصلح است.

بی آنکه از یاد ببریم حتی گزینه انتخابی به عنوان گزینه اصلح با توجه به شرایط و محدودیت ها و ضرورت های انتخاب نسبی است، با احترام به همه گزینه های احتمالی استانداری مازندران ، به نظر می رسد می توان ادعا کرد که نیاز مازندران برای برخورداری از استانداری کارآمد در دولت تدبیر و امید کسی نیست جز دکتر ربیع فلاح.

چرا مازندران به ربیع فلاح نیاز دارد؟

با توجه به تاکید رییس جمهوری دولت تدبیر و امید برضرورت توجه به توسعه اقتصادی و مولفه توسعه محوری برای استاندران از یک سو و سرشت توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی مازندران چه در حوزه صنعت و کشاورزی و به ویژه کشاورزی از سوی دیگر،سوابق و کارنامه دکتر ربیع فلاح در عالی ترین سطوح حوزه های اقتصادی کلان و ملی در مقایسه با دیگر گزینه های احتمالی استانداری مازندران هم درخشان تر و هم با سیاست های دولت تدبیر و امید نزدیک تر است.

 دیدگاه های توسعه  محور ربیع فلاح مکمل سوابق و توانایی های تخصصی او در توجه به مسایل و مشکلات و نیازهای اقتصادی استان مازندران است.

وانگهی جدای از اهمیت توسعه اقتصادی استان و توسعه محور بودن استاندار، فرآیند توسعه پایدار به اقتضای سرشت همه جانبه و فراگیر بودن آن، از ضرورت توجه به توسعه سیاسی و فرهنگی استان خبر می دهد.

 ربیع فلاح به سبب رویکرد گفتمانی اعتدالی خود از زمینه های مناسبی برای استفاده از حداکثر ظرفیت های موجود برای تحولی توسعه مدار در راستای مدیریت اجرایی هرچه کارآمدتردر مازندران برخوردار است.

 اعتدال گرایی فلاح این اجازه را به او می دهد تا در راستای سیاست فراجناحی دولت تدبیر و امید ، از حداکثر ظرفیت های موجود مدیریتی توانمند بدون غلتیدن در دام باندبازی های سیاسی و جناحی بهره مند شود.

 به ویژه برخورداری ربیع فلاح از روحیه مشورت گرایی و نقد پذیری در تلفیق با روحیه و رویکرد اعتدالی او ، استانداری مازندران را به طور نسبی در شرایط بهتری برای تعامل با طیف های مختلف اعتدالیون اصولگرا و اصلاح طلب و نیروهای مستقل قرار خواهد داد.

از سوی دیگر شخصیت فردی و فکری فلاح به سبب اعتقاد او به استفاده از توانمندی های نوشناخته ،سرمایه درخشانی ازشکستن انحصار مدیریتی و فراهم کردن زمینه های مناسب برای تحقق ضرورت گردش نخبگان در روند مدیریتی استان را به دست می دهد.

مازندران به فلاح نیاز دارد زیرا او به سبب خصلت آرامش طلبی و تنش زدایی خود در تلفیق با قدرت تعامل مناسب با نمایندگان مردم مازندران در مجلس که حمایت اکثریت آنان از وی نشانه این تعامل است، زمینه های وفاق مدیریتی در استان را بیشتر خواهد کرد.

حمایت قاطع و گسترده مسوولان و فعالین ستادهای انتخاباتی دکتر حسن روحانی در مازندران و نیز اکثریت شخصیتهای برجسته اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل در استان و مرکزکشور از دکتر فلاح،نیز حمایت تنانی از آیات بزرگوار از جمله آیت الله نظری،آیت الله جباری،آیت الله لایینی و آیت الله صدوقی مازندرانی،جملگی از این واقعیت خبر می دهد که ربیع فلاح نیاز استان است.

خبرهای مرتبط:

-امامان جمعه،حمایت خود را از استانداری ربیع فلاح آغاز کردند http://www.mazandnume.com/?PNID=V15968

- حمایت آیت الله ها از استانداری ربیع فلاح http://www.mazandnume.com/?PNID=V15967

- ربیع فلاح،یک قدم تا استانداری مازندران http://www.mazandnume.com/?PNID=V15958


 


  • يکشنبه 10 شهريور 1392-0:0

    امیدوارم توانایی اداره استان را داشته باشد. البته خواهد داشت به شرطی که توانایی استفاده از نیروهای متخصص و پاک دست از جناح اصلاح طلب و سازندگی را داشته باشد.

    • جمعه 8 شهريور 1392-0:0

      سهم ساری در انتخابات برای استانداری؟؟؟؟؟

      • پنجشنبه 7 شهريور 1392-0:0

        مازندران به ربیع فلاح نیاز دارد و ربیع فلاح هم به مشاور و همراه هوشمند و نیرومند و قابل اعتمادی چون استاد آجودانی. انصافا دکتر فلاح خوش شانس است به داشتن دوستانی مانند ایشان

        • جمال الدین موسویپاسخ به این دیدگاه 11 7
          پنجشنبه 7 شهريور 1392-0:0

          با سلام. من امروز چهارشنبه در دفتر شورای نگهبان واقع در پاستور بودم.وسری هم به نهاد ریاست جمهوری زدم. آقای دکتر فلاح را در نهاد زیارت کردم که برای رفع ورجوع مشکل برخی از عزیزان مازندرانی به نهاد آمده بودن.باید از طریق همین رسانه به اطلاع عموم برسانم جناب فلاح مدیری لایق و با درایت وحلال مشکلات ومعضلات مردم واستان هستند وبه حق ترین وشایسته ترین ومردمی ترین فردی هستند که می توانند خدمت رسانی به مردم را از کرسی استانداری مازندران انجام دهند. خدای من شاهد است که بدون هیچگونه نظر ونیاز این مطلب را گفتم.

          • پنجشنبه 7 شهريور 1392-0:0

            جناب آجدانی فکر نمی کنید نیاز استان به استان دار فهیم و دانشمند و سایستمداری مثل دکتر علی کریمی به مراتب بیشتر از نیاز به دکتر ربیع فلاح است؟ فکر می کنید با به راه انداختن تبلیغات رسانه ای موفق می شوید؟

            • چهارشنبه 6 شهريور 1392-0:0

              آقای صادقی، به اعضای ستاد آقای فلاح که از همین حالا به دنبال سهم خواهی هستند... کاری ندارم. اما شما به عنوان یک رسانه مسوولی در برابر حق مردم که حق الناسه و در برابر قلمی که سوگند یاد کردی...مسئولی که از یک همچین کسی که توان مدیریت استان را نداره حمایت کنی. برادر کامنتو بزار

              • چهارشنبه 6 شهريور 1392-0:0

                فقط نیاز اذری

                • چهارشنبه 6 شهريور 1392-0:0

                  عشق است دکترررررررررررررررررررررررررررررررررررر ربییییییییییییییییییییییییییییییییییع فلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااح.

                  • چهارشنبه 6 شهريور 1392-0:0

                    استانداری اقای فلاح بر ایشان مبارک خوب برنامه ایشان را بگدارید در سایت تا مردم ایشان را بهتر بشناسند بعد انکه مسولیت ایشان تمام شد ملت خود ارزیابی خواهند داشت اصولا ما ملت پاسخگویی نیستیم اقای طاهایی الان باید بیلان کاری بدهند . متاسفانه کامنت ها از افرادی است که میل احراز پست دارند مردم کوچه و بازار دیدگاه کاملا متفاوت دارند

                    • چهارشنبه 6 شهريور 1392-0:0

                      بنده افتخار همكاري با دكتر فلاح را در مجلس داشتم البته يكي از سوابق ايشان اين كه مدير گروه كشاورزي مركز پژوهشهاي مجلس بوده و در مقطعي كه بودند با تمام تلاش كار ميكردند بدون اينكه حقوقي بخواهند دريافت كنند.

                      • كيجا سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 1 4
                        چهارشنبه 6 شهريور 1392-0:0

                        واقعا انتخاب درست خيلي سخته !!!!

                        • کلانشهر بابلپاسخ به این دیدگاه 10 9
                          چهارشنبه 6 شهريور 1392-0:0

                          استان مازندران به افرادی مانند دکتر فلاح نیاز دارد .

                          ایشان میتوانند استان مازندران را به جایگاه واقعی خود برسانند .

                          • بحث خوب ولی افسوس ..پاسخ به این دیدگاه 7 1
                            چهارشنبه 6 شهريور 1392-0:0

                            شاید کمی دیرشده خوشبختانه بحث حول چند نفری بیش نیست . اگر مازندنومه شرح حال این افراد و این که چه کرده اند وچه می کنند و چه خواهند نمود را حتی از زبان خودشان منعکس می ساخت خیلی خیلی بهتر بود .

                            • مازندرانی پاسخ به این دیدگاه 13 8
                              چهارشنبه 6 شهريور 1392-0:0

                              فلاح را باید در مقایسه با دیگرانی که دنبال تصاحب استانداری هستند سنجید. زیرا فلاح احتمالا فامیل باز نیست. پس باید ترجیح داده شود بر کسانی فامیل سالار هستند. فلاح اداری است و در رده ملی پست مهم معاون وزیری داشته است و ترجیح دارد بر کسی هیچ وقت سمت ملی نداشته و فقط در سمت استانی مشغول بوده است.

                              فلاح از قدیم با افراد بزرگی مثل هاشمی رفسنجانی نشست و برخاست داشته و بزرگ منشی او متفاوت از هاله ساختن های توخالی برای عده ای دیگر است.

                              درود بر آجودانی که این موضوع را تشخیص داد و پیگیر است.

                              • استان مازندرانپاسخ به این دیدگاه 7 9
                                چهارشنبه 6 شهريور 1392-0:0

                                به نظر بنده هم و تمامی اهل نظر دکتر فلاح گزینه بسیار مطلوب و کاملا شناخته شده میباشد .

                                بعد از ایشان به ترتیب دکتر نیاز آذری ، دکتر میرنیا ، مهندس کشاورزیان و مهندس نریمان میتوانند گزینه های مناسبی برای سکان داری مازندارن باشند

                                • چهارشنبه 6 شهريور 1392-0:0

                                  باتوجه به افکار بلند آقای دکتر فلاح وسوابقی چون 15 درقایم مقامی وزارت جهاد .ونماینده ایران درمسایل اقتصادی کشور فنلاند ومسولیت دربنیاد مستضعفان و...سلامت وتعهد وتحصیلات درمقطع دکترا ایشان مناسب ترین گزینه برای استانداری مازندران هستند سعی کنیم همه به ایشان حمایت کنیم تا سیاست دولت تدبیر وامید دراستان اجرائی گردد.

                                  • چهارشنبه 6 شهريور 1392-0:0

                                    همین که آیات عظام صدوقی و نظری از ایشان حمایت کردند،کافیست تا ما حزب اللهی ها خیالمان از بابت آینده استان راحت باشد.منتظر می مانیم

                                    • چهارشنبه 6 شهريور 1392-0:0

                                      برخلاف نظر استاد آجودانی ربیع فلاح از لحاظ مدیریتی در حد استانداری نیست. آدم معتدل و خوب بودن شرط لازمه اما شرط کافی نیست. دفاع مازندنومه و ستادطیف فلاح دکتر روجانی از استانداری دکتر فلاح بدون در نظر گرفتن سایر گزینه ها چون اکبری -رعیت ، میرنیا - کشاورزیان و نیاز نشان دهنده یکسونگری ستاد روحانی است. با این حرکات مازند نومه ازیک سایت فراجناحی به گروه تنزل یافته است.

                                      • چهارشنبه 6 شهريور 1392-0:0

                                        ربیع فلاح مصداق اعتدالگراین است که با حضورش میتوان فراجناحی عمل کرد. مدیری صادق و نجیب و با اخلاق نیز هستند.

                                        • چهارشنبه 6 شهريور 1392-0:0

                                          آقای طاهایی طبق روال همیشگی دنبال لابی برای پیدا کردن جایی است

                                          دوشنبه به ملاقات آقای جهانگیری معاون اول رفت تا شایدذ جایی را با التماس پیدا کند.

                                          قبلا نیز معاون اول رحیمی و مشائی طاهایی را چون مداح خوبی است حمایت کردند کمی آقای آجودانی باید نگران این فرصت طلبی ها هم باشد

                                          • اصولگراپاسخ به این دیدگاه 14 11
                                            چهارشنبه 6 شهريور 1392-0:0

                                            فلاح مورد حمایت روحانیت و اصولگراهاست.آیت الله نظری و صدوقی روحانیون ارزشمندی هستند که از ایشان دفاع کرده اند و به اعتبار آن هامی توان ایشان را گزینه مطلوبتری دانست.

                                            • رضا شریعتیپاسخ به این دیدگاه 8 10
                                              چهارشنبه 6 شهريور 1392-0:0

                                              از وقتی که آقای روحانی اومده بر خلاف قولش که گفت مدیرای کار امد قبلو حفظ میکنه بدون توجه به گرایششون داره همه رو عوض میکنه به صورت فله ایی ایکاش کاری نکنه که پشیمون شه بعدها

                                              • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 10 12
                                                چهارشنبه 6 شهريور 1392-0:0

                                                دروئ بر دکتر فلاح مرد محبوب مازندرانی. با تحلیل استاد آجودانی کاملاموافقم


                                                ©2013 APG.ir