تعداد بازدید: 3700

توصیه به دیگران 3

پنجشنبه 7 شهريور 1392-11:0

برندی که از آسیب مصون ماند

به بهانه ماندن دکتر کیومرث نیازآذری در دانشگاه/نیاز در دانشگاه ماند تا همچنان بدون حاشیه،به کار در مرکز علمی بپردازد.اقدام درخور تحسین او،یکی دیگر از شگردهای مدیریتی این مرد بزرگ است که با تدبیر به موقع، صورت گرفت/ نیاز به صندلی استانداری "نه" گفت و نشان داد،ولع و حرص میز ندارد.


مازندنومه،سردبیر+کلثوم فلاحی:کیومرث نیازآذری اهل بابل است(متولد1336)،بسان ربیع فلاح،گزینه جدی پست استانداری مازندران که او هم بابلی است.

 بر خلاف فلاح که همواره در کار دام و جنگل و کشاورزی بود،او اما سال ها مدیرکل اطلاعات مازندران بود.از سال ۱۳۷۹ هم به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری فعالیت خود را آغاز کرد و پاییز سال 85 هم شد رییس دانشگاه آزاد مرکز استان.

نیازآذری مدرک دکترایش را سال 81 گرفت؛دکتراي تخصصي مديريت آموزشي از دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات. عنوان پايان‌نامه اش نیز" ارائه مدلي جهت اعتبارسنجي در دانشگاه آزاد اسلامي"بود.

او تاکنون چندین مقاله و چند جلد کتاب هم تالیف کرده است،ولی آن چه که رییس دانشگاه آزاد ساری را در سال های اخیر برجسته کرد،نه تالیفات و اخذ مدرک دکترایش و نه پیشینه کاری اش است؛بلکه او مدیری است که توانست چندهزار مربع فضاهاي آموزشي، پژوهشي، ورزشي، فرهنگي و خدماتي را در مدت بسیار کوتاهی بسازد و تحویل دهد.

 طراحي و راه‌اندازي آزمايشگاه‌هاي روان شناسي ، بيماري‌هاي گياهي، زمين‌شناسي ، لابراتوار زبان انگليسي و كارگاه‌هاي برق، خط گرم، شبكه هوايي، سركابل مفصل، فشار قوي و ترانس ، احداث كتابخانه مركزي دانشگاه به مساحت 1000متر مربع،احداث و راه‌اندازي ساختمان آزمايشگاه به مساحت 7000متر مربع  و احداث استخر،مسجد و...تنها بخشی از تغییرات ایجاد شده در دانشگاه آزاد ساری پس از ورود نیازآذری ست.

بيش از ۴۰۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامي در سطح كشور شكل گرفته است،اما دانشگاه آزاد ساری چیز دیگری است.این دانشگاه با 200دانشجو دوره دکترا و سه هزار دانشجوی کارشناسی ارشد نقش مهمی در ترویج علم و دانایی منطقه دارد.

تحولات ایجاد شده از سوی او باعث شد که نیازآذری چند بار به عنوان مدير نمونه دانشگاه آزاد اسلامي سراسر كشور انتخاب شود.

از همان روزهای بعد از انتخابات ریاست جمهوری امسال،کیومرث نیازآذری به عنوان یکی از گزینه های جدی تصدی استانداری مازندران مطرح شد.ابتدا خبر اعلام حمایت نمایندگان مجلس از او انتشار یافت،سپس اعلام حمایت بزرگانی چون هاشمی رفسنجانی و علی اکبرناطق نوری در فضای رسانه ای استان پیچید.

نیاز با چراغ خاموش حرکت می کرد و به گفته نزدیکانش چندان تمایلی به پست استانداری نشان نمی داد و هم چنان علاقه مند به ادامه کارش در محیط علمی بود،ولی اصرار نزدیکانش بی شمار بود.

هر چه قدر در روزهای اخیر ربیع فلاح از ابزار رسانه برای فضاسازی و ایجاد موج تبلیغی به نفع خود بهره برد،نیاز خاموشی گزید و ترجیح داد فعالیت هایش را علنی نکند.سه شنبه شب دوستی تلفنی اطلاع داد که نیازآذری انصراف داده است،جدی نگرفتیم تا این که 24 ساعت بعد ماندنش را در دانشگاه رسانه ای کرد.

هنر دکتر نیازآذری را همه ما می‌شناسیم و به توان‌مندی‌های مدیریتی او آگاهیم. اگر هیچ جای ساری به مرکز استان شباهت ندارد، اما دانشگاه آزاد ساری، کاستی‌های مرکز استان را تا حدودی پوشش داده است که بار این مسئولیت بر دوش دکتر نیاز قرار دارد.

آنچه در سال‌های اخیر از دکتر نیاز دیده‌ایم فعالیت و کار به دور از حاشیه و البته به دور از رسانه بوده است. نیاز بدون داد و هوار که آی جماعت، من دارم کار می‌کنم، دانشگاه آزاد ساری را از نو ساخت و رشته‌های بسیاری را به این دانشگاه آورد.

 در نشست خیلی دورمان با دکتر نیاز، نکته‌های مدیریتی بسیاری از ایشان یاد گرفتیم و فهمیدیم آنچه خوبان همه دارند، نیاز یکجا دارد.

شاید تنها ایرادی که بتوان به این مدیر توان‌مند و خلاق گرفت،با چراغ خاموش رفتن و رسانه‌ای نبودن او باشد.اگر او بتواند در آینده از قدرت رسانه ها نیز امداد بگیرد،پازل توانایی ها و اقتدارش را تکمیل خواهد کرد.

نیاز در دانشگاه ماند تا همچنان بدون حاشیه، به کار در مرکز علمی بپردازد. اقدام درخور تحسین دکتر نیاز، یکی دیگر از شگردهای مدیریتی این مرد بزرگ است که با تدبیر به موقع، صورت گرفت.

 نیاز به صندلی استانداری "نه" گفت و نشان داد،ولع و حرص میز ندارد و معتقد به تاثیرگذاری است و این تاثیرگذاری می‌تواند در هر مسندی باشد.

نیاز علاوه بر مدیر بودن، هنرمند بزرگی است و در عین تلاش اطرافیان او برای به کرسی نشاندنش، اما همه را دور زد و خودش تصمیم گرفت.

عکس:مازندنومه،حمید صالحی

نیاز را بنده برگزیده خداوند می‌دانیم،پروردگار دوست اش داشت که در این اوضاع، نخواست او را درگیر مشکلات و سختی‌های بزرگی کند و در گردابی بیندازد که آن سرش ناپیداست.

مطمئنا" اداره استانداری با یک واحد دانشگاهی قابل مقایسه نیست و واضح است که اگر او استاندار می شد با مشکلات و دشواری های بزرگی مواجه می شد که شاید بعضا" در آن می ماند. او نماند،اما ماندگار شد و برند کیومرث نیازآذری از آسیب های احتمالی مصون ماند.


  • سه شنبه 12 شهريور 1392-0:0

    درود بر استاد بزرگ نیازآذری

    • كيجا سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 1 2
      يکشنبه 10 شهريور 1392-0:0

      مقدس مابي و مقدس سازي !!!!!!!!!! اين نوشته به نظرم بيشتر به حيثيت زايي و ابروداري شباهت داشت.... ،درك ميكنم و فهميدم. البته چراغ خاموش رفتن تا حدودي بار لغوي منفي داره ، يعني شيوه اب زيركاهي بهتره ديگه براي افراد محترم به كار برده نشه..... در حالت چراغ خاموش خود فرد ميدونه داره چي كار ميكنه كجا ميره ميتونه راحت به كسي بزنه ولي بندگان خدايي كه نمي بيننش!!!!!!! و نيز به نظرم تنها برندي كه تا به حال از اسيب هاي احتمالي در امان ماند برند كوكا كولا بود كه حتي در كشورهاي ضد امريكايي طرفدار خودشو از دست نداده!!!!

      • شنبه 9 شهريور 1392-0:0

        زیاد از فعالیت های فلاح تو بابل خبر ندارم. ولی از کارای نیاز آذری چرا.

        بعضی از کارهای این فرد_باتوجه به این که نماینده شهر بـابـــل هست_ نشون داد این که این فرد تو مسولیتش با کسی شوخی نداره و تا اونجایی که جا داشته باشه واسه انجام مسولیت جلو میره ( یعنی نسبت به بقیه با جنم تره )

        از صحبت هاش و نامه هاش کاملا مشخصه. مخصوصا اون نامه ای که با لحن تند از طاهایی واسه رفتار یکجانبه گریش(همه چیز رو واسه ساری خواستن) انتقاد کرد

        .

        بنظر من نیاز آذری نسبت به بقیه گزینه خوبی واسه استانداری بود

        • زادگاهم بندپیپاسخ به این دیدگاه 5 3
          جمعه 8 شهريور 1392-0:0

          تمام آنچه باعث کنار کشیدن حاج کیومرث شد

          بد اخلاقی بود و بد اخلاقی

          ...

          بد اخلاقی همه ی آنهایی که فقط ادعای کمک به پیشرفت استان دارند ولی فقط به دنبال تحصیل منافع شخی و گروهی هستند

          • جمعه 8 شهريور 1392-0:0

            صادقى جان فدات قضىه...چىه

            • جمعه 8 شهريور 1392-0:0

              عجب برندی؟...

              • جمعه 8 شهريور 1392-0:0

                شک بزرگی بود برای من دکتر نیاز شما نباید کنار بکشید من به عنوان یک ساروی و بالاتر از آن یک مازنی از شما میخواهم بمانید شما در مقابل مردم مسئولید چرا که مردم به شما نیاز دارند استان به شما نیاز دارد جناب نیاز ، نیاز باید استاندار شود تا استان ما رو نجات دهد

                • طالبی آزادپاسخ به این دیدگاه 4 2
                  جمعه 8 شهريور 1392-0:0

                  عالیجناب صادقی نوشته طالبی را سانسور کردی !

                  دکتر نیاز مدیر توانمند استان و تنها کسی که قدرت برون رفت از چالش استان را خواهد داشت .

                  • پنجشنبه 7 شهريور 1392-0:0

                    استاندار باید کیاست بداند و مدیریت و تنها فراست آنهم در دانشگاه آزاد کافی نیست، پس جاسبی حتما برای ریاست جمهوری بهترین گزینه است

                    اینهمه دانشگاه ساخته دیگه!!!!!!

                    • پنجشنبه 7 شهريور 1392-0:0

                      اين مقاله سه هزار ميليارد تؤمان مى ارزد

                      • پنجشنبه 7 شهريور 1392-0:0

                        من خیال همه را راحت کنم اگر دکتر نیاز استاندار مازندران نشور تعهد می کنم که فلاح هم استاندار مازندران نخواهد شد چرا که بدون هماهنگی دکتر نیاز استاندار مازندران تعیین نخواهد شد مگر آنکه ربیع فلاح هم بازهم برای استاندار شدن متوسل به نیاز بشود این واقعیت است که باید همه در استان بپذیرند والسلام

                        • پنجشنبه 7 شهريور 1392-0:0

                          یادداشت نیکویی بود.نشان داد شما استقلال عمل دارید و بی گدرا به آب نمیزنید.مدیر این سایت تلفنی به من گفت:برای ربیع فلاح جریان رسانه ای راه انداخته ایم اما نیاز از این ظرفیت استفاده نمیکند.الان با این یادداشت متوجه شدم که نیاز اشنباه کرد که بقول شما با چراغ خاموش پیش رفت و نتوانست موفق شود.برای او و استاندار آینده موفقیت آرزو میکنم.

                          • پنجشنبه 7 شهريور 1392-0:0

                            نیازآذری اشتباه کرد که از اول نخواست از حمایتهای سایت مازندنومه برخوردار شود.مازندنومه از هر کس حمایت کرد او موفق شد.ابتدا کخ همه طرفدار قالیباف و جلیلی بودند اینها تنهایی از هاشمی و دکتر روحانی حمایت کردند و دیدید رای خوبی در استان آورد و بعد هوشمندانه رفتند به حمایت ربیع فلاح که شانسش الان بیشتر از بقیه است.بنظر من هر کس می خواهد در استان کاری کند باید از قدرت رسانه ای این سایت استفاده کند و با اینها وارد مذاکره شود.

                            • پنجشنبه 7 شهريور 1392-0:0

                              خداوند قادر؛ کارهای سخت و مشکلات فراوان را پیش روی بندگان برگزیده و توانای خود می نهد...

                              ان شا الله خواست خداوند به استاندار شدن نیاز باشد

                              • یک استاد دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 5 9
                                پنجشنبه 7 شهريور 1392-0:0

                                جناب آقای نیاز قابل احترام است اما چنین نبود که او فعالیت فرهنگی و دانشگاهی را بر صندلی استانداری ترجیح دهد. تلاشهای فراوانی چراغ خاموش کرد و به لابی ها و رانت های سیاسی خود امیدوار بود اما چون دید تیغش نبرید مجبور شد از استانداری کنار بکشد نه آنکه ترجیح داده باشد به امور دانشگاهی ادامه دهد. یادمان باشد مجبور شد. همه چیز برای استانداری دکتر ربیع فلاح آماده است.و در اتفاقی که بزودی خواهد افتاد نقش رسانه ها و قدرت تشکل سازی کسانی چون لطف الله آجودانی و همراهانش به سود دکتر فلاح انکار ناپذیر است.

                                • پنجشنبه 7 شهريور 1392-0:0

                                  این که آقای دکتر نیاز آدم بزرگیه شکی درآن نیست. این یادداشت را اقدام منصفانه سایت مازندنومه می دانم. وقتی نیاز متواضعانه با چنین پیشنهاد برخورد می کند وظیفه نخبگان چیست. آیا بهتر نیست از دولت بخواهیم از این مدیر ملی برای توسعه مازندران به عنوان استاندار استفاده بشه.

                                  • پنجشنبه 7 شهريور 1392-0:0

                                    آقای صادقی محض رضای خدا این چه عباراتی است که به کار می برید؟ از افراد اینگونه نسازید... به عبارت هایی که به کار می برید دقت کنید.بنده برگزیده خداوند یعنی چه؟ شما چطوری می توانید برگزیدگان خدا را تشخیص بدهید؟

                                    • پنجشنبه 7 شهريور 1392-0:0

                                      اولا من و خیلی از منصفان اعتقاد داریم ایشون یک مدیر موفق در زمینه ساختارسازی مادی است.

                                      دوما ایشون در زمینه ی ارتباط با زیردستان بسیار خشک عمل کرده و تقریبا همگان اذعان دارند که ایشون یه مقدار بداخلاق و تنده

                                      سوما هنوز که انصراف ایشون صد در صد قطعی نشده و شاید ایشون تعارف کرده

                                      چهارما یکی از اصلی ترین نکاتی که همیشه ذهن منو درگیر می کنه اینه که چرا برخی نویسندگان و خبرنگاران مازندنومه انقد افراط و تفریط می کنن و اعتدال ندارن. گاهی اوقات انقد نقدهای تند می کنن که از انصاف دور میشن. گاهی اوقات هم مث الان کیومرث نیاز رو در حد پیامبران بالا می برند (بنده برگزیده خدا). از خانم فلاحی اینجور افراط گری ها بعید نیست. ایشون کلا واقعیت رو همیشه وارونه می بینه. اما از علی صادقی عزیز بیشتر انتظار میره. جان هر کی دوس دارین اعتدال داشته باشین.


                                      ©2013 APG.ir