تعداد بازدید: 2778

توصیه به دیگران 3

شنبه 9 شهريور 1392-21:59

مردم مراقب باشند پروژه های این دولت مانند دولت قبل نشود

هاشمی رفسنجانی در شیرگاه گفت:امروز برای نخستین‌بار برای شرکت در این جلسه، نشست مجمع تشخیص را نیمه‌کاره به دکتر روحانی سپردم/مردم باید مطالبات خود را از دولت بخواهند/مردم باید مراقب باشند تا پروژه های این دولت نظیر پروژه نیمه کاره معدن زغال سنگ دولت قبل در سوادکوه نشود+عکس


مازندنومه،رضاشریعتی:آیت الله هاشمی رفسنجانی-رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام-عصر شنبه نهم شهریور در مراسمی که به مناسبت سالروز درگذشت ایت الله صالحی مازندرانی در شیرگاه برگزار شد،شرکت و سخنرانی کرد.

پس از مداحی،حدود 18:00مجری مراسم پشت تریبون رفت و با سر دادن شعر خامنه ای زنده باد،هاشمی پاینده باد به استقبال آیت الله هاشمی رفسنجانی رفت.

وی هم چنین پشت تریبون،در لحظه استقرار آیت الله هاشمی رفسنجانی و هیئت همراه از جمله آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران و طاهایی استاندار،خیر مقدم گفت و بیان داشت:ما رسم نداریم پیش مهمان گلایه کنیم، ولی شما را صاحب خانه می دانیم.

مجری سپس از  امام جمعه شیرگاه (سوادکوه شمالی) دعوت کرد تا به پشت تریبون بیاید.

حجت الاسلام مهدوی گفت:جا دارد تا امروز به یک نکته اشاره کنم که آیت الله هاشمی از اوایل انقلاب یار و یاور امام بوده اند و همواره در همه عرصه های انقلاب حضور داشته اند و امروز هاشمی زنده است به خاطر اینکه نهضت زنده است.

او ادامه داد:جناب آقای هاشمی! شما از اوایل انقلاب سختی های زیادی را متحمل شده اید و با مسئولیت هایی که داشتید همواره در انقلاب حضور داشته اید؛ این مردم با درصد زیاد بیکاری و گرفتاری، امروز برای دیدار شما آمده اند.

مهدوی افزود:این مردم می خواهند تا حماسه هفتم اسفندشان در کتاب عبور از بحران های انقلاب ثبت شود، این مردم اسفند با ندای الله اکبر در روز هفتم اسفند به خیابان ها آمدند وشهیدان و جانبازانی را تقدیم انقلاب کردند، شهیدانی چون حشمت الله داودیان و لطفعلی زاده و کور دلان منافق را از شیرگاه بیرون راندند.

امام جمعه شیرگاه تاکید کرد: این مردم شهدای روحانی چون حجت الاسلام قاسمی را در حزب جمهوری اسلامی تقدیم انقلاب کرده اند.

در ادامه سیدعلی اکبر طاهایی پشت تریبون رفت و گفت: امروز مازندران و سوادکوه شمالی با مردمی که حماسه ای نظیر حماسه 6بهمن آمل آفریدند،میزبان محبوب دل هاست.

استاندار مازندران افزود:یادم هست زمانی که ایشان ترور شده بودند امام خمینی که کم تر احساست قلبی خودش را بیان می داشت، فرمود: من برای ایشان قربانی نذر کرده ام یا همین چند وقت پیش آیت الله خامنه ای در فرمود: هیچ کس برای من هاشمی نمیشود.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که من نماینده مجلس بودم و ایشان رییس مجلس شورای اسلامی، یادم هست همه ایشان را چشم و چراغ  و زینت مجلس می دانستند.

طاهایی ادامه داد:از اینکه امروز با همسرتان به اینجا آمده اید از شما تشکر می کنم.

استاندار سپس  از آیت الله طبرسی خواست تا پشت تریبون بیاید.

امام جمعه ساری گفت:ماه رمضان امسال بود که فرزند آیت الله صالحی نامه ای را برای دعوت آقا نزد من آوردند تا مهر و امضایش کنیم، ما هم پذیرفتیم و با آقا تماس گرفتیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: در صحبت های همان روزم به ایشان عرض کردم شما شبیه امیر المومنین و پیامبر (ص) هستید، پیامبر روز دوشنبه مبعوث شدند و حضرت علی (ع)سه شنبه اسلام آورده اند، شما از اوایل در این انقلاب سختی های بسیار کشیده اید.از حضور شما در اینجا قدردانی می کنم.

عکس:بهروز خسروی

*مردم باید مطالبات خود را از دولت بخواهند

آیت الله هاشمی رفسنجانی در آغاز صحبت هایش از ابراز  محبت مردم تشکر کرد و گفت: مردم شمال از نظر عاطفه و محبت نظیر ندارند.

وی از استاندار و هم چنین آیت‌الله نظری و طبرسی و سایر علما و مسئولان قدردانی کرد و بیان داشت:سوادکوه شمالی و جنوبی با معادن و مواهب طبیعی که در گذشته موجب ارتزاق بوده، از بیکاری رنح می بردکه رسیدگی به این بخش ها از لحاظ ملی یک نیازاست.

هاشمی ادامه داد:امروز نفت ماده ای نیست که بسوزانیم، اینجا این معادن می تواند جایگزین شود که این مسئله را حتما تذکر خواهم داد.

وی افزود: اینجا نعماتی دارد که از مواهب خداوندیست و درجاهای دیگر به آسانی پیدا نمی شود؛ از جنگل گرفته تا دریا....که باید بهترین استفاده را از آن کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام سپس به سابقه اسلام در مازندران پرداخت و گفت: اولین حکومت شیعه در مازندران با مردمی خونگرم ومهمان نواز به خاطر کوهای مرتفعش شکل گرفت.

وی علت علاقه مردم به حکومت شیعه را این چنین بر شمرد: زمانی که مسلمانان به مازندران رسیدند فرزند خلیفه دوم فرمانده سپاه اسلام بود که امام حسن و حسین (ع) در این سپاه حضور داشتند، فرمانده سپاه با فریبکاری وارد قلعه شد و به وعده های خود عمل نکرد، زمانی که برگشتند امام حسن و حسین (ع) در برابر فریبکاری فرمانده سپاه ایستادگی کردند که این موجب علاقه مردم مازندران به علویان شد و غلط دانستن برتری عرب بر عجم به خاطر نژاد توسط امام علی(ع) و ملاک برتری را تقوا دانستن علت دیگر علاقه مردم به علویان شد.

هاشمی رفسنجانی از آیت‌الله صالحی مازندرانی به عنوان یکی از یاران قدیمی انقلاب نام برد وگفت: در دوران مبارزه با ایشان آشنا بودم و ایشان متولد سال 12بودند و من 13.

 وی ادامه داد:سال های 1352 و 53 به عنوان سخت‌ترین روزهای مبارزه ما بود که بدترین شکنجه ها در کمیته ضد خرابکاری بر ما تحمیل شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام علت شرکت اش را در این مراسم برای قربت الی الله و عرض ارادت به آیت الله صالحی و مردم مازندران دانست.

وی به سابقه بیش از بیست سال خود بر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و افزود :یک روز هم در جلسه ای در مجمع غیبت نداشتم، ولی امروز برای نخستین‌بار برای شرکت در این جلسه، نشست مجمع تشخیص را نیمه‌کاره به دکتر روحانی سپردم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به انتخابات 24 خرداد گفت:‌ مردم از بین تعداد شخصیت‌های مبارز و انقلابی ترجیح دادند که به یک شخصیت روحانی رأی دهند و این نشانه آن است که دل مردم هنوز به روحانیت وابسته است.

 وی خاطرنشان کرد: مردم باید مطالبات خود را از دولت بخواهند و حتی آن را بر روی کاغذ بنویسند و رصد کنند شبیه به سایتی که اخیرا ساخته شده است.

این مسئول ادامه داد: مردم باید مراقب باشند تا  پروژه های این دولت نظیر پروژه نیمه کاره معدن زغال سنگ دولت قبل در سوادکوه نشود.

 هاشمی رفسنجانی مشکلات کشور را بایکوت بودن و ناتوانی کشور در فروش نفت دانست و ادامه داد :‌در حال حاضر نمی‌توانیم نفت خود را به راحتی بفروشیم و اگر هم بفروشیم نمی‌توانیم پول خود را به راحتی دریافت کنیم،حتی برای خریدن اجناس هم باید پول اضافی بدهیم.

وی با بیان این که مشکل اصلی امروز ما چیز دیگر و اعلام جنگ علیه سوریه است،یادآور شد:100 هزار نفر از مردم سوریه کشته شدند و هفت،هشت میلیون آواره و میلیون ها زندانی در سوریه داریم و شرایط بدی بر مردم آن جا تحمیل شده است؛ از یک طرف توسط حکومت خودش و از طرفی هم از طرف غرب ، ما به هرجا که نگاه کنیم از مصر و لیبی تا بحرین و عراق و...کشور ما امن تر است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از اظهارات خود گفت:من از دوستان می خواهم مشکل تراشی نکنند،هر کسی که می‌خواهد برای ملت ما خدمت کند راه‌ها باید باز باشد،اگر کوتاهی شود، دادن جواب خدا آسان نیست، مردم با امید برای بهبود رای داده اند،ببینید چه تعداد فرزند تحصیل کرده بیکار در همین سوادکوه داریم؟

وی در بخش پایانی سخنانش ابراز داشت: امیدوارم دولت و حکومت از پس قول و قرارهایش بر بیاید.

*حاشیه ها


- یکی از  مدیران شبکه جهانی امام حسین (ع)با قرار گرفتن بر پشت تریبون آغازگر سخنرانی ها بود.او گفت:مردم با گوشی ها ور نروید، قرار است این سخنرانی در 202کشور جهان پخش شود.

- هنگام سخنرانی آیت الله طبرسی عده ای از جوانان که خسته شده بودند با ذکر چند صلوات، دوبار سخنرانی را قطع کردند که آیت الله طبرسی در آخر مراسم به شوخی گفت:می دانم که این صلوات ها برای چیست، خسته شده اید، که با خنده و تشویق حاضران همراه شد.

- بازرسی هنگام ورود و نیز قرار گرفتن تیر انداز بر بالای بلندترین نقطه میدان شهر و گلدسته های مصلای شیرگاه جالب توجه بود.

- مراسم در محیطی باز که موکت کاری شده بود در مرکز میدان شهر شیرگاه که هر ساله میزبان مراسم محرم است،برگزار شد.


  • سه شنبه 12 شهريور 1392-0:0

    ظاهرا سخنرانی آقای هاشمی در شیرگاه در مورد سوریه حرف و حدیث هایی را در پی داشت اگر امکان دارد حداقل آن بخش از سخنان ایشان در مورد سوریه را منتشرکنید

    • يکشنبه 10 شهريور 1392-0:0

      با احترام به آقای هاشمی ذخیره انقلاب

      ولی این طور که از نوشته ها بر میاد همه داشتند از آقای هاشمی تعریف و تمجید می کردند! مگه مراسم مربوط به آیت اله صالحی نبوده؟!

      • يکشنبه 10 شهريور 1392-0:0

        صنایع چوب وکاغذ در دوره ایشان بوده ، ولی الان دست چه کسانی است؟

        • يکشنبه 10 شهريور 1392-0:0

          چقدر با 4سال پیش تفاوت داره .حرفا ونظراتشون.ما مو ندیم...

          ممنون از این نشر این گزارش و خبر.

          • يکشنبه 10 شهريور 1392-0:0

            البته به من گفتن سدهای مازندران تو زمان هاشمی بزرگ کلید خورده صنایع چوب وکاغذ هم در زمان ایشون کارش به اتمام رسیده و... البته نظر شما هم محترمه

            • يکشنبه 10 شهريور 1392-0:0

              جناب هاشمی دردوران صدرات حضرتعالی بود به صنعت مازندرا ن قفل زدند و همه داشته های قبل ما را در دوران شما به حراج بردند البرز مرکزی ، نساجی قائمشهر ، اشباع تراورس شیرگاه ،وووووخدا پدردولت نهم ودهم را بیامرزد که حداقل این قفل هارا بازکرد

              • يکشنبه 10 شهريور 1392-0:0

                جل الخالق دو سه سال پیش اینا درباره ایت الله یه چیزای دیگه میگفتنا


                ©2013 APG.ir