تعداد بازدید: 5069

توصیه به دیگران 4

شنبه 9 شهريور 1392-21:59

هاشمی:آیت الله سیستانی از من خواستند وارد انتخابات شوم

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیت آیت الله نظری گفت: خداوند در قرآن دستور داده است حتی به بت ها اهانت نکنید و به معبودان مشرکان فحش ندهید و به آنها بد نگویید/عده ای عمر کشان راه می اندازند و فحاشی می کنند که این اصلا به نفع تشیع نیست+حاشیه ها+عکس


مازندنومه،محمد اسماعیل بخشی سورکی:شامگاه شنبه نشست هم اندیشی مجمع بین المللی غدیر با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیت آیت الله نظری برگزار شد.

 آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن ابراز تشکر از محبت مردم مازندران اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در آخرین حج خود برای اعلان دستور خداوند، مردم را که از حج باز می گشتند جمع و دستور خداوند را به مردم اعلام کرد.

وی با بیان اینکه پیامبر از جریان های قبائل عرب و تصمیمات آنها مطلع بود، افزود:اما با این حال به صورت جدی از جانب خداوند پیام می رسد که اگر اینکار انجام نپذیرد رسالت خود را به اتمام نرساندید.

 رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: پیامبر در طول 23 سال دعوت و رسالت خود هیچ گاه این چنین مورد عتاب خداوند واقع نشده بود و با انجام اینکار حضرت علی (ع) به منصب امامت امت رسید.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از روایات از ابلاغ این دستور به عنوان اکمال دین یاد می شود،افزود:اینکه پیامبر 23 سال مردم را دعوت به دین کرده و مردم هم عمل کرده اند اما هنوز دین شان کامل نشده، از عظمت غدیر در تکامل دین و رسالت پیامبر نشان دارد.

 آیت الله هاشمی رفسنجانی وحدت را عامل حفظ دین دانست و تصریح کرد:اگر اکنون خصومتی بین ما و برادران سنی باشد،شیعیان در سراسر دنیا مظلوم واقع می شوند.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر بحث بر سر نزاع نیست،تصریح کرد:بحث ما در دو بعد خلافت یعنی جانشینی بلافصل و مرجعیت یعنی ادامه امامت و به معنای هدایت است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ما نمی دانیم که بعد از ظهور چه می شود اما به هر حال این امامت است که تا قیام قیامت پابرجاست و ادامه می یابد.

آیت الله هاشمی گفت:نکته ای قابل توجه عرض کنم و آن اینکه عمامه ای که در روز غدیر پیامبر بر سر حضرت علی (ع) گذاشتند خود حضرت می فرمایند که شبیه همان چیزی بود که ملائکه در جنگ بدر بر سر داشتند.

وی با اشاره به سخنان آیت الله بروجردی ابراز داشت: بحث اصلی ما با اهل سنت بر سر این موضوع است که چه کسی حجت و مرجع امامت برای مردم است.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:وقتی رسالتی خلق می شود باید با اجتهاد ادامه یابد چرا که انسان های زیادی که در دنیا زندگی می کنند نیازمند هدایت اند که علما و مراجع ما باید در مباحث خود با اهل سنت بر سر همین هدایت مردم تفاهم کنند تا بحث نزاع با آنها قوت نگیرد.

وی با بیان اینکه غدیر عظمتش در این است که از همان بیابان راه ما را روشن کرد، افزود:همانگونه که عشق به غدیر داریم باید عشق به وحدت هم داشته باشیم.

آیت الله هاشمی با اشاره به مظلومیت شیعیان در کشورهای مصر،بحرین،عربستان،عراق و پاکستان گفت:در این بین افرادی متعصب و ناصبی هستند که واقعا اعتقاد دارند با کشتن شیعیان وارد بهشت می شوند و برای همین با بستن بمب به خود هم خود و هم شیعیان را از بین می برند.

 وی تاکید کرد:نباید برخوردی شود که به مقدسات آنها توهین شود چرا که خداوند در قرآن دستور داده است که حتی به بت ها اهانت نکنید و به معبودان مشرکان فحش ندهید و به آنها بد نگویید.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:چرا ما باید به کسانی که مشترکات دینی بسیاری با آنها داریم فحاشی کنیم در حالی که شما می بینید مشکل طالبان در افغانستان همین است که آنها قتل شیعه را واجب می دانند؟

 وی گفت: آیت الله بروجردی به ما سفارش می کرد که همواره برای فهم فقه به کتب اهل سنت مراجعه کنیم و به نظر بنده یکی از کارهای خوب تشیع باید احیای امور امامت باشد و یکی از کارهای بد نیز این است که با اهل سنت به جدال برخیزیم.

 آیت الله هاشمی رفسنجانی به دیدار خود با آیت الله سیستانی در نجف اشرف اشاره کرد و اظهار داشت:ایشان در نجف به من فرمودند شما در آنجا آسان حرف ها را می زنید اما شرشان را ما می خوریم و نمی گذارند ما کارمان را انجام دهیم.

 وی ادامه داد:اخیرا و قبل از انتخابات ایشان برای بنده پیغام فرستادند که تو بپذیر و وارد انتخابات شو و کشتی شکسته ایران را به ساحل برسان و ما را هم نجات بده.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منطق شیعه را فوق منطق اهل سنت دانست و تصربح کرد: عده ای عمر کشان راه می اندازند و فحاشی می کنند که این اصلا به نفع اسلام و تشیع نیست،بلکه منطق ما همراه با پیشرفت است.

 آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به توصیه حضرت رسول به امام علی (ع) گفت:پیامبر از علی (ع)خواست تا بعد از او اگر مردم پذیرفتند هدایت شان و اگر هم نپذیرفتند آنها را به حال خود رها کند.

 وی ادامه داد:باید ارتباط درستی برقرار کرد و در راستای این ارتباط درست است که منطق شیعه پیروز خواهد شد.

 

*شما رکن نظام و انقلاب هستید

در این مراسم حجت الاسلام محمود نظری-فرزند آیت الله نظری- اظهار داشت:دهه غدیر از عید قربان تا عید غدیر است که در این روز خداوند نعمت را بر پیامبر تمام کرده است.

 وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب تحت زعامت علمای اسلام این عید بزرگ احیا شده است، افزود:این سنت در بین شیعیان به شیوه ای نشر داده شده است که امروز شاهد بین المللی شدن این عید هستیم.

حجت الاسلام نظری به تشکیل اجلاس دهه غدیر در مازندران اشاره کرد و گفت: چند سال قبل این مراسم در مضجع نورانی حضرت ثامن الحجج صلوات الله علیه برگزار شد و در سال گذشته نیز این مجمع در دانشگاه امام صادق (ع)برپا شده بود.

وی خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت:شما به مدینه رفتید و فدک را از آن غربت بیرون آوردید و ما معتقدیم که جنابعالی هم در جهت ارشاد و تبلیغ دین و هم در جهت خدمت به نظام رکن نظام و انقلاب هستید.

 

* تمام مردان و زنان دنیا به سمت توحید گام بر می دارند

حضرت آیت الله نظری نیز در این مراسم ضمن تشکر از حضور حضرت آیت الله هاشمی در این نشست طی سخنان کوتاهی غدیر را ادامه امامت و هدایت عنوان کرد و گفت:وظیفه امامت بیان اوصاف است و اگر در جایی دین اکمال دارد باید امامی حضور داشته باشد.

وی امام را عامل مصونیت و حفظ دین از خطرات دانست و تصربح کرد:یازده امام معصوم آمدند و بشریت به مطلوب خود نرسید و اینجاست که ضرورت حضور امام زمان (عج)به خوبی احساس می شود.

 آیت الله نظری ابراز داشت: توحید دلیل و اقتضای پیشرفت جوامع بشری است و روزی خواهد رسید که تمام مردان و زنان دنیا به سمت توحید گام بر می دارند.

 وی تلاش علما و فضلا را در راستای نهادینه کردن فرهنگ غدیر قابل ستایش دانست و گفت:تلاش کنید تا ادامه روند امامت از غدیر به ظهور حضرت حجت(عج) منتهی شود تا تکامل و پیشرفت بشریت شکل گیرد.


*حاشیه ها:

• کوچه منتهی به بیت آِت الله نظری بسیار شلوغ بود، به طوری که بسیاری از جوانان با شنیدن خبر حضور حضرت الله در ابتدای ورودی کوچه به استقبال آمده بودند.

 • نگهبان بیت بسیار سختگیر بود و اصرار می کرد که اگر اسم شما در لیست نباشد اجازه ورود ندارید به طوری که نه به سفارش امام جمعه نه به سفارش دوستان دیگر خبرنگار کوتاه نیامد، تا اینکه محمددامادی-نماینده مردم ساری و میاندرود- برای ورود هماهنگی لازم را انجام دادند.

 • هنگام ورود بسیاری از روحانیون و برخی از ائمه جمعه مشغول خواندن نماز مغرب و عشا بودند و در سویی دیگر نیز بسیاری از چهره های سیاسی و مدیران کل استان یک به یک وارد می شدند.

 • قبل از ورود آیت الله هاشمی، محافظان او فضا را بررسی کرده و تذکرات لازم را به خبرنگاران و عکاسان دادند اما با ورود ایشان دوستان رسانه کار خودشان را کردند، به گونه ای که سرتیم محافظ ایشان در چندین مورد با لحن شدیدی تذکر داد.

 • به همراه آیت الله هاشمی،حضرات آیات نظری، ابطحی ، صادقی، طبرسی و همچنین طاهایی استاندار مازندان و آقای فردوس حاجیان هم وارد شدند.

 • آیت الله هاشمی رفسنجانی در بین سخنان خود و در تشریح مظلومیت شیعیان با بغض جملاتی را بیان کرد و گفت:بعد از غدیر پیامبر دید کسانی برای بعد از رحلت او توطئه می کنند و روزهای آخر عمر مبارک به قبرستان می رفتند و خطاب به اهل قبور می گفتند خوشا به حالتان که نیستید و این ظلمت هایی که بر ما هجوم آورده است را نمی بینید.

 • وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار خود با یک نویسنده مسیحی اشاره کرد و گفت:این نویسنده مسیحی که کتابی در خصوص حضرت علی (ع)نوشته بود به من گفت:باید افکار علی (ع) را تابلویی کرده و با خط درشت بنویسند و بر بالای سر بشریت نصب کنند تا مردم خود را با آن منطبق کنند و به بهشت و رفاه دست یابند.

• در این مراسم ائمه جمعه میاندرود،زیرآب،شیرگاه،بندپی غربی و برخی دیگر از روحانیون عضو مجمع بین المللی غدیر حضور داشتند.

• از مسئولان هم اسد مدیر کل راه و ترابری،عظیمی مدیر کل جهاد کشاورزی،امیری مدیر کل آموزش و پرورش ، واحدی فرماندار و رضایی بخشدار مرکزی ساری،رستمعلی فرماندار سوادکوه شمالی،نعمتی مدیرعامل کشتی رانی صدرا ،غفوری بخشدار مرکزی میاندرود و بسیاری دیگر از مسئولان دولت نهم و دهم حضور داشتند.

• بعد از مراسم آیت الله هاشمی رفسنجانی به یکی از اتاق های بیت هدایت شد و میهمانان هم جهت پذیرایی به حسینیه نزدیک بیت راهنمایی شدند.

 • بعد از صرف شام برخی از مردم که برای دادن نامه آمده بودند به دلیل ازدحام جمعیت و حلقه شدید محافظان نتوانستند نامه های خود را تقدیم کنند.

 • آیت الله به همراه همسر خود عفت مرعشی و دختر خود فاطمه هاشمی به مازندران آمده بود که بعد از مراسم برای استراحت به هتل محل اقامت –هتل اسرم- رفتند.

*رهبری افلاطون نظام است و هاشمی هم ارسطوی نظام

فردوس حاجیان در حاشیه نشست هم اندیشی مجمع بین المللی غدیر در گفتگو با مازندنومه در خصوص فحوای نامه اخیرش به وزیر امور خارجه اظهار داشت:تهدید زدایی به تنهایی جواب نمی دهد چرا که شعار مقاومت است.

وی با بیان اینکه تنش زدایی هم به تنهایی پاسخگوی نیاز کشور و منطقه نیست، افزود:این سیاست هم در راستای صلح جهانی است اما باید توجه داشت که تلفیق مقاومت و صلح باعث پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد تهران مرکز ابراز داشت:بابد چنان رفتار کرد که دشمن بداند و بفهمد که ملت ایران هم در برابر توطئه ها مقاوم است و هم بنای جنگ با کشوری را ندارد و در راستای حفظ صلح و ثبات منطقه و جهان قادر به تهدیدزدایی است.

وی آینده روند کاری وزیر امور خارجه را مثبت ارزیابی کرد و در مورد آیت الله هاشمی رفسنجانی هم اظهار داشت :بنده فردوس حاجیان معتقدم مقام معظم رهبری افلاطون نظام است و آیت الله هاشمی هم ارسطوی نظام اسلامی است.

حاجیان جدایی بین مردم و عالمان دین را از نقشه های دشمنان دانست و تصریح کرد:در دوره ای زندگی می کنیم که جدایی از این بزرگواران به شکست و انحراف منتهی خواهد شد.


  • چهارشنبه 13 شهريور 1392-0:0

    اقای دامادی بخواند. باید به کسانی که به ایشان رای دادند وفادار باشد والا دور بعد ........ به نظر بانوان احترام بگذارد به انها ابزاری نگاه نکند و مهمتر از ان موضع خودش را مشخص کند دیگر دوران موج سواری سپری گشته مردم فهیمند وسره را از ناسره تشخیص میدهند

    • مازندرانيپاسخ به این دیدگاه 3 2
      دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

      اصلا با تعبير آقاي فردوس حاجيان بعنوان يك استاد و رييس دانشگاه موافق نيستم كه مقام معظم رهبري را افلاطون نظام قلمدادكردند.اميدوارم در اين تعبير ناخودآگاه اشتباه لفظي برايشان پيش آمده باشد.بقول شاعر:ميان ماه من تا ماه مجنون /تفاوت از زمين تا آسمان است

      • دوشنبه 11 شهريور 1392-0:0

        جناب آقای دامادی... لطف کنند خط و مش سیاسی خود را مشخص نمایند ...

        • يکشنبه 10 شهريور 1392-0:0

          مهندس دامادی رسم رفاقت پدر رو بجا اورد

          مردی که در قلب ما جا دارد....

          جوانی که اندکی غرور ندارد و تموم دغدغه اش رفاه حال مردم است ویژه مردم بسیار باصفا و متمدن ساری

          ازسرعشق دوست دارم نه نیاز بزرگوار

          • يکشنبه 10 شهريور 1392-0:0

            همین کارهای دامادی منو کشته عاشقشم


            ©2013 APG.ir