تعداد بازدید: 2232

توصیه به دیگران 3

پنجشنبه 14 شهريور 1392-2:21

گام های معلق

رسانه هاي اصولگرا و دوستان آقاي دكتر نيازبهتر است به جاي پاشيدن بذر اخبار خلاف واقع و تحليل هايي واژگون كه چندصباحي ذهن مردم را درگير مي كند، با اين واقعيت كنار بيايند كه دكتر كيومرث نيازآذري گزينه ي مناسب براي استانداري مازندران بود اما در سال 84 !


مازندنومه،یادداشت کاربران:1-وقتي دولتي پيروز مي شود كساني به عنوان وزير ، استاندار يا مدير ارشد در گمانه زني ها مطرح مي شوند كه نزديكي و قرابت فكري تنگاتنگي با گقتمان دولت پيروز در انتخابات داشته باشند.

براساس اين اصل بديهي در سال 1384 و متعاقب پيروزي دكتر محمود احمدي نژاد ، هيچ كس از خطبا و قلم به دستان اصلاح طلب مازندران در جايي نگفتند يا ننوشتند كه يكي از گزينه هاي استانداري مازندران آقاي مجيد حسين زادگان است، در حالي كه او در آن روز فرماندار مركز استان و يكي از مديران ارشد وقت بود.

همه مي دانستند كه آقاي حسين زادگان هيچ قرابتي با فرد يا تيمي كه دولت را در دست خواهد گرفت، ندارد؛ برعكس آن روز همه سخن از آقاي كيومرث نيازآذري مي‌گفتند و حكم قريب‌الوقوع او كه تا چند روز آينده حتما مي آيد.

نيك به خاطر داريم كه آن زمان اكثريت نمايندگان استان و حتی نماینده ولی فقیه در مازندران نيز با استانداري او مشكلي نداشتند.

آقای نیازآذری در آن روزگار مديريت اداره كل اطلاعات استان را داشتند و تنها يك صندلي با استانداري مازندران فاصله . در آن روزگار كسي از خطبا يا نويسندگان اصلاح‌طلب نگفت: نياز استاندار نشود، چون گفتماني كه برنده‌ي انتخابات رياست جمهوري شده بود گفتمان اصولگرايي بود و آقاي نياز نيز يكي از مديران ارشد اين گفتمان در استان مازندران بود و حق تعيين استاندار نيز با آنان بود نه با اصلاح طلبان.

علي رغم تمام برگ‌هاي برنده‌اي كه در دستان دكتر نياز آذري بود به دليل مخالفت قليلي از نزديكان رئيس جمهوری سابق در استان كه راي شان بر آقاي احمدي‌ن‍ژاد نافذ بود، آقاي نياز شانس صددرصدي استانداري را از دست دادند و نشد آنچه كه شايد آن روز حق ايشان بود.

امروز 8 سال از آن روزها گذشته و مجددا نام نياز آذري از سوي رسانه‌هاي خاص كه در ستادهاي كانديداهاي غير از رئيس جمهوری منتخب فعال بودند، بر سر زبان‌ افتاده كه او بهترين گزينه براي اين استان قحط ‌الرجال است.

انگار از طرفداران گفتمان پيروز در انتخابات رياست جمهوري يازدهم كسي در اين استان نمانده و انگار دكتر نياز مردي براي تمام فصول است و يك دوره گفتمان او اصولگرايانه و دوره‌ي بعد اعتدال گرايانه مي‌شود، پس سراغ كسي جز نيازآذري نرويد.

با اين حساب به نظر مي آيد دكتر نياز آذزي بيش از آنكه يك سياستمدار پايبند به اصول مشخص باشد ، يك پديده سياسي است.

2- يكي از ايراداتي كه تحول‌خواهان و اصلاح‌طلبان به آقاي دكتر احمدي‌ن‍ژاد مي‌گرفتند، باز كردن اتاق‌هاي مديريت ارشد قوه‌ي مجريه به روي نيروهاي نظامي و امنيتي بود. نتيجه‌ي گزينش مديران نظامي و امنيتي را هم در حوزه‌هاي مختلف در اين 8 سال مشاهده كرديم.

از قضا آقاي دكتر نيازآذري سال هاي سال در حوزه هاي امنيتي فعال و قطعا در آن حوزه ، منشا خيرات و بركات فراواني بوده‌اند.

در مورد چند سال مديريت او بر دانشگاه آزاد و نظري كه برخي سايت هاي اصولگرا دارند مبني بر مديريت وي‍ژه ي آقاي نياز آذري در دانشگاه آزاد واحد شمال و همين را به عنوان يك ادله ي محكم بر لزوم استاندار شدن ايشان مي دانند، ذكر دو نكته فعلا كفايت مي كند.

نكته اول اينكه دانشگاه آزاد در طرح توسعه ي خود تابع طرح هايي است كه در مركز تهيه و با توجه به توان مالي و تعداد دانشجويان در استان هاي كشور اجرا مي شود؛ يعني اگر ورودي يا متقاضيان ورود به اين دانشگاه در استان يا شهرستاني با اصل هزينه-فايده ي مورد نظر دانشگاه همخواني داشت بايد اين دانشگاه ، طرح هاي گسترش را در آن استان ها و مناطق اجرا كند.

اين طرحي است كه از زمان مديريت دكتر جاسبي در اين دانشگاه اجرا مي شده و هركسي غير از دكتر نيازآذري اگر رياست دانشگاه را عهده دار مي شد، اين مسير پيش مي رفت كمااينكه خريداري زمين و انتقال ساختمان مركزي دانشگاه از داخل شهر به جاده ي دريا و احداث بخش هاي اصلي دانشگاه ، قبل از آمدن آقاي نياز اجرايي شده بود و آقاي دكتر كيومرث نيازآذري در ميانه ي اين طرح به مديريت دانشگاه گمارده شدند.

دو اينكه در مورد حاكميت فضاي امنيتي در دانشگاه آزاد نيز حرف و سخن فراوان است كه عده اي اين گسترش را در راستاي گسترش فضاي امنيتي در كل دانشگاه ها مي دانند و آن را ميراث دولت نهم و دهم به شمار مي آورند اما عده اي هم وجود يك رئيس با سابقه ي امنيتي را در گسترش اين فضاي بسته موثر مي دانند.

3- آقاي دكتر كيومرث نيازآذري و برخي سايت هاي اصولگراي حامي ايشان لازم است بدانند دولت پيروز با شعار گفتمان تحول خواهانه و اعتدال گرايانه موفق به جلب حمايت مردم و پيروز در انتخابات شد.

استان مازندران يكي از استان هايي است كه مشكلات عديده اي در حوزه هاي مختلف اقتصادي دارد. شركت ها و مراكز توليدي زيان ده و ورشكسته، بيكاري بالاي ده درصد در استان، مشكلات شهرهاي تازه تاسيس و لزوم جذب سرمايه گذار بخش خصوصي و بهره وري حداكثري از بودجه عمراني كشور مشكلاتي است كه مديريت ارشد استان با آنها روبرو خواهد شد.

رسانه هاي اصولگرا و دوستان آقاي دكتر نيازبهتر است به جاي پاشيدن بذر اخبار خلاف واقع و تحليل هايي واژگون كه چندصباحي ذهن مردم را درگير مي كند، معلق گام برندارند و با اين واقعيت كنار بيايند كه دكتر كيومرث نيازآذري گزينه ي مناسب براي استانداري مازندران بود اما در سال 84 كه علي رغم اجماع كامل ، آن فرصت به دليل مخالفت برخي دوستان نزديك آقاي احمدي نژاد در استان با استانداري ايشان از دست رفت.


  • شنبه 16 شهريور 1392-0:0

    نیاز آذری فقط به درد کارهای امنیتی می خورد نه کارهای تخصصی و مدیریت...

    • شنبه 16 شهريور 1392-0:0

      جناب آقای رئیس جمهور با سلام و احترام

      جناب آقای حسین روزبهی استاد نهج البلاغه مبارز قبل از انقلاب، مدیرکل محبوب سابق آموزش و پرورش مازندران و مدیرکل محبوب ارشاد اسلامی مازندران و نماینده محبوب مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ، مدیر دانشگاه ادیب ساری میتواند وزیر قدرتمند آموزش و پرورش یا استاندار مازندران باشد .

      • شنبه 16 شهريور 1392-0:0

        مدیر سایت مازند نومه شما در حدی نیستی که راجع به دکتر نیازآذری کامنت بذاری

        • جمعه 15 شهريور 1392-0:0

          مازندنومه من دیگه در سایت شما نظر نمی دم

          الان چند بار نظرمو ثبت نمی کنی

          حیفه که از سال 84 تا الان تمام مطالب سایت شما رو خوندم!!!!!!!

          • جمعه 15 شهريور 1392-0:0

            خلایق هر چه لایق!!!!

            خیلی نامردین که جای اینکه عملکرد دکتر نیاز در دانشگاه آزاد ساری را تاید کنید ؛خرده هم می گیرید

            قبل دکتر نیاز 15 سال دانشگاه آزاد ساری فعال بود چطور توی اون 15 سال دانشجو نداشت که منابع مالی دانشگاه تامین بشه بعد توی سال اول مدیریت ایشون یه دفعه دانشجوها زیاد شدند و پول های آن ها باعث شد که این مجتمع عظیم ساخته شود؟!!!

            • جمعه 15 شهريور 1392-0:0

              کاربر محترم به درستی حق مطلب را ادا کرده است . نمی دانم چرا جناب منصف موضعگیری غیرمنصفانه داشته اند! حال فرض بر اینست که جناب نیاز مدیری توانا و مردی یرای تمام فصول باشد ! ولی آیا با داشتن تفکر اصولگرایی(که در ذاتش نهفته است) و حمایت از احمدی نژاددر سال 84 که با حمایت غالب نمایندگان اصولگرا تا مرز استاندار شدن پیش رفته بود و اگر نبود مخالفت نزدیکان احمدی نژاد به ویژه مقاله معروف و تخریبیه جناب زارعی ! چه بسا بر صندلی استانداری تکیه زده بود! انصاف است دوباره با آرای مردمی که یک نه بزرگ به اصولگرایان از هر طیفی (چه افراطی و چه غیرافراطی )داده اند بر استانداری جلوس نماید؟! آیا این یک دهن کجی بزرگ به آرای اکثریت مردم نیست؟! آیا تضمینی وجود دارد مدیرانی که 8 سال آمار و ارقام دروغ تحویل مردم دادند جای خود را به مدیران لایق دولت بدهند؟! آیا تضمینی وجود دارد کارشناسان متخصص و تبعید شده که صرفا" به جناب موسوی رای دادند و مورد حمایتشان بود برگردند تا بدن کارشناسی ادارات جان تازه بگیرند؟! آیا تضمینی وجود دارد با آمدن امثال نیاز ... از امنیتی کردن و رعب و وحشت بردارند ؟! که صد افسوس بیشترین تخلف و فساد در این دوران اتفاق افتاده است!!آیا تضمینی وجود دارد سیاستهای کلان دولت در استان پیاده شود؟!

              اگر چنین شود که نیاز استاندار شود مردم و دوستان اصلاح طلب در دو ستاد روحانی و عارف باید فاتحه اصلاح طلبی و تغییر در استان را بخوانند!!

              • جانبازی از بابلپاسخ به این دیدگاه 2 1
                جمعه 15 شهريور 1392-0:0

                ما خواهان مناظره بین علی کریمی نماینده سابق بابل و دکتر نیاز هستیم براستی ... بعضی از بزرگان چرا در تهران برای مازندران مشکل ایجاد میکنند ...

                • یک مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 5 0
                  جمعه 15 شهريور 1392-0:0



                  نیاز آذری فقط به درد کارهای امنیتی می خورد نه کارهای تخصصی و مدیریت...

                  • پنجشنبه 14 شهريور 1392-0:0

                    سخن شایسته و دردمندانه ای بود . مازندران مردان بزرگی دارد که نشانه بی نیازی از نیاز ست. او می تواند در سمت های دیگر منشا خیرات باشد اما کسانی که با فکرو عمل سالها با جبهه اعتدال و خرد با دانایی و آگاهی همراهی کردند کم نبودند . ربیع فلاح یکی از آن ده ها گزینه ای است که با تفکرات سیاسی و فرهنگی رییس جمهور همراه است .

                    • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 2 2
                      پنجشنبه 14 شهريور 1392-0:0

                      انصاف در این تحلیل به بوته فراموشی سپرده شده و اسب قدرت طلبی یک طرفه به سمت ناکجا آباد تاخت کرده است. تخریب از سر و روی این تحلیل می بارد و سیاست سایت هم شاید که این نباشد ولی احساس بدی از مخالفت و بی انصافی و تخریب وجهه را به خواننده منتقل می کند. اینکه نفع آن برای مردم مازندران چیست خدا می داند. من به هیچ وجه نمی خواهم از مورد ذکر شده طرفداری کنم چون احساسم این است که وزارت کشور به دنبال گزینه های دیگری است.

                      این وسط انصاف قربانی احساس شده و تخریب وظیفه حیاتی این سایت شده که می تواند بهتر از این ها در خدمت مردم باشد.

                      1- اصلاً ‌در هیچ قاموسی نظامی بودن یا امنیتی بودن مانع رسیدن به مناسب سیاسی نیست و نقطه ضعف محسوب نمی شود. این چه منطقی است که با تبلیغات و بازی با احساسات ظرفیت های جامعه را نابود می کنیم. در سابقه هرکسی توی این نظام که سرش به تنش می ارزد بگردید به نوعی نظامی گری و امنیتی بودن برایش متصور است. بعضی هم به صورت بسیجی با جهادی در جبهه بودند، بعضاً بخش هایی از کارهای نظامی با امنیتی مهم و حساس را انجام دادند.

                      همین رئیس جمهور محترم که در برابر آقای قالیباف که در عنفوان جوانی به صورت بسیجی به جبهه رفت و در آنجا درجات نظامی و فرماندهی را طی کرد آن سخن معروف را که من حقوق دان هستم و سرهنگ نیستم را بیان کردند، خود یک نیروی امنیتی با سابقه است و رئیس شورای امنیت ملی کشور برای چندین سال بودند. بنابراین امنیتی بودن ضعف نیست و در صورت دارا بودن توانایی می تواند رئیس جمهور، وزیر یا استاندار هم بشود.

                      پائین کشیدن مدیریت قوی یک فرد و عادی جلوه دادن جهشی که در ساری در زمینه تعداد کلاس ها و آزمایشگاهها و ظرفیت کلی دانشگاه و اعضاء هیات علمی و کارشناسان و ... و نیز تعداد دانشجویان که اکنون با شهرهای رقیب به مرز همترازی رسیده است را نمی توان مسئله دار ندانست. نویسنده محترم انصاف را فرو خورده و وجدان را قی کرده است.

                      2- اعتقاد این است که نیروهای معتقد به نظام در جمهوری اسلامی وظیفه دارند که در هر دولتی خود را آماده خدمتگزاری بدانند و در صورت درخواست از آنها شانه خالی نکنند و نمی توان مردم را به احزاب و تفکرات آنها فروخت. لذا حضور یک اصولگرا در دوران حاکمیت شبه اصولگرایی یا در دوران حاکمیت اعتدال گرایی و یا حتی در دوران حاکمیت اصلاح طلبی و حتی بالعکس نباید عجیب باشد و باید عمل به وظیفه تلقی شود.

                      3- با اینهمه زحمات دیگرانی که در سطح استانداری مطرح می شوند هم حتماً دارای قابلیت ها و توانمندی هایی هستند که نباید با تخریب و فضا سازی های غیر منصفانه به سراغ آنها رفت تا مثلاً به رقیب او خدمتی کرده باشیم. دین فروشی آسان و کشیدن بار گناه بی انصافی برای اینکه یکی بر کرسی قدرت تکیه بزند عاقبت خیری ندارد. انشاء الله هر چه خیر است برای استان اتفاق بیفتد و هرکس که بر این مسند تکیه زد بقیه آماده همکاری با ایشان باشند.

                      • پنجشنبه 14 شهريور 1392-0:0

                        مازندنومه شما که در مورد عملکرد استانی و عزل و نصب آقایان ابراهیمی و شجاعی در دوران احمدی نژاد حتی یک نقد ننوشتید نمی توانید برای استان تصمیم بگیرید

                        • پنجشنبه 14 شهريور 1392-0:0

                          در علم روانشناسی در جریان تفکر برخی افراد و خیلی مواقع تحصیلکردهها دچار سوگیری یا خطای تایید می شوندبدین معنی مطالبی که تایید کننده نظرشان را بیان و خلاف آن را آگاهانه یا ناآگاهانه از کنارش رد می شوند مواردی که نویسنده عزیز براحتی از کنارش رد شده است: - توانایی و قابلیت های مدیریتی دکتر نیاز در سطح ملی در مقایسه با دیگران- آقای نیاز در دوران اصلاحات مدیر کل اطلاعات استان بوده چطور در زمره اصلاحات نمی گنجد- وی با بزرگان طیف پیروز انتخابات نه در موسم انتخابات بلکه سالها رابطه رابطه نزدیک و عاطفی دارد- در سنوات قبل وی پذیرای امسال هاشمی و ناطق و.. بوده که خیلی از مدعیان جرات نام بردن آنها را نداشتند- در دوران احمدی نژاد خیلی ها پست گرفته یا به آنها پیشنهاد شده مانند استاندار فعلی که در دایره خاص سیاسی نیست و...... مطلب فوق دلیلی بر تایید دکتر نیاز برای استانداری یا رد گزینه های دیگر نیست.

                          • پنجشنبه 14 شهريور 1392-0:0

                            «توانایی مدیریتی دکتر نیاز فراتر از تصور شماست» برادر من این چه استدلال که نه چه غلوی است که فرمایش کردید . می خواهید بدانید توانمندی یعنی چه ؟ 1 - تحصیل در دانشگاههای معتبر با معدل بالا 2- ارائه مقالات علمی در داخل و خارج 3 - تجربه لازم 4 - تعامل جامع و...........حال اگر ناز یا فلاح یا هر فرد دیگری این آیتم ها را دارد بسم اله ، وگرنه صرف لابی سیاسی که توانمندی نیست و می شود آنچه که در 8 سال گذشته شد ، هیچ وقت غلو نکنیم و توقعات مردم را بی جهت بالا نبریم

                            • خواننده آشناپاسخ به این دیدگاه 5 3
                              پنجشنبه 14 شهريور 1392-0:0

                              وقتی یکی نقدی می نویسد،خواننده ها شروع می کنند به سایت و مدیر سایت و نویسننده مطلب تاختن!!الان هم منتظرم ترکتازی ها به مدیر سایت و این سایت خواندنی شروع شود!!متاسفانه فرهنگ کامنت نویسی نداریم و احساسی برخورد می کنیم.به جای نقد مطلب به نویسنده و سایت ناسزا می دهیم.خب ما که خواننده قدیمی هستیم وقتی موضع گیری احساسی را می بینیم حق را کاملا به ان مطلب می دهیم،هر چند در دل قبولش نداشته باشیم.مطلب به چه چیزی اشاره دارد؟درست است یا نه؟نقد شما چیست؟اینها را پاسخ دهید نه این که به مدیریت سایت بتازید.اطرافیان نیاز در رسانه ها کم فروغند،آن وقت می گردند جایی نقدی نوشته شده به آن رسانه گیر می دهند،بدون این که توجیه و توضیح اساسی بدهند و نقد را با نقد پاسخ دهند.امیدوارم اینجا حداقل این کار تکرار نشود که نتیجه عکس دارد.این ساین نشان داد موضعش علیه نیاز نیست،رسانه ای مستقل است است،اما نیازی ها حاضر نیستند از آن بهره گیری کنند.

                              • پنجشنبه 14 شهريور 1392-0:0

                                مطلب بدون جانبداری و تحلیل درستی بود.از شما ممنونم.بدون تخریب به تحلیل پرداختید و اسم گزینه ای دیگر را هم نیاوردید که شائبه ایجاد شود.باید از این گونه نقدها استقبال کرد.درود بر شما،درود بر روحانی

                                • پنجشنبه 14 شهريور 1392-0:0

                                  ...از وقتی شنیدم که بازهم ...برای استان تصمیم گیر است و بسیاری از مدیران کل از جمله ...اظهار خوشحالی می نمایند از کار کردنم در ستاد روحانی که هیچ حتی رای دادن به ایشان پشیمان شدم

                                  • پنجشنبه 14 شهريور 1392-0:0

                                    ... اين مطلب شما، برخلاف بقيه مطالب واقع بينانه است .

                                    • پنجشنبه 14 شهريور 1392-0:0

                                      آقای صادقی بفرمایند وزیر کشور محترم در کجای منظومه اصلاح طلبی قرار دارندیا سابقه اصلاح طلبانه آقای فلاح کجاست. آیا فرد معتدل در یک جریان سیاسی یافت می شود. اینکه سال 84 بسیاری از دلسوزان استان بدنبال استانداری دکتر نیاز بوده اند نه بخاطر عقبه سیاسی ایشان بلکه بواسطه توانایی وی بوده است. متاسفانه سایت مازندنومه برای اینکه ژست مخالفت با برخی همکاران و رقبای صنفی خود بگیرد حتی در مقابل حرف حق ایستادگی می کند. اینکه گزینه مطلوب مازند نومه آقای دکتر نیاز نیست عالم و آدم می دانندولی زیر سوال بردن خدمات و توانایی ها مدیری که خود این سایت در مقالات خود نوشت ایشان را برگزیده خدا دانست جای تامل فراوان دارد. آری دکتر نیاز پدیده سیاسی و فردی برای تمام فصول هست. بدبختی ما اینست که جناح سالار و شهرگرا هستیم نه شایسته سالار!. توانایی مدیریتی دکتر نیاز فراتر از تصور شماست .درسته که ایشان در سیستم امنیتی کار کرده اما انصافا فردی تحول خواه و توسعه گراست. به عنوان یک مخاطب و دوستدار سایت نگرانم مشی عادلانه و فرهیختگی قبلی سایت دستخوش امیال مقام طلبان و موج سوران گردد و با تخریب نیروهای خدم نظام آتش بر سرمایه های خود بزنیم. گفتنی ها در این خصوص بسیار است اما فضای حاکم بر استان بشدت تحت تاثیر احساسات و غیر عقلایی است. در چنین فضایی حرف حق و عدل گم می شود و......!!!


                                      ©2013 APG.ir