تعداد بازدید: 4320

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 25 شهريور 1392-17:5

یک دوشنبه خاص(5)

حاشیه نگاری+عکس های مازندنومه از مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید مازندران(بهره 5)


مازندنومه،محمد اسماعیل بخشی سورکی:

*جلسه تودیع سیدعلی اکبر طاهایی و معارفه ربیع فلاح جلودار ساعت 10:15 دقیقه دوشنبه 25 شهریورماه، با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و در ادامه سرود جمهوری اسلامی و صلوات خاصه امام رضا(ع) پخش شد.

*سالن مملو از جمعیت بود، به طوری که بسیاری از مدیران و خبرنگاران و عکاسان ایستاده کار را دنبال می کردند و در خارج از سالن اصلی نیز صندلی های چیده شده بود که آنجا هم جای سوزن انداختن نبود.

*تاکید طاهایی در دوران تصدی مسئولیت استانداری به آرایش فضای اداری با گل های طبیعی به چیدمان گل های زیبای طبیعی در وسط سالن محل برگزاری معارفه ختم شد که زیبایی خاصی به فضای سالن داده بود.

*آخرین سخنرانی رسمی طاهایی در استان، به عنوان استاندار مازندران، حدود 35 دقیقه طول کشید.

*آیت الله طبرسی -نماینده ولی فقیه در مازندران- در ابتدای سخنان خود گفت:حافظه گاهی خیانت می کند و اگر در دعوت نامه های امروز مسئولی از قلم افتاد عذرخواهی می کنیم.

*وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:طبق روایات هر کس می خواهد 10 نفر را مدیریت کند باید عقل 40 نفر را داشته باشد، بنابراین هر کس هم بخواهد عقل 40 نفر را مدیریت کند باید عقل 400 نفر را داشته باشد.

*آیت الله طبرسی گفت:در همین چند روز اخیر 40 یا 50 نفر تماس گرفتند که می خواهیم فرماندار،معاون فرماندار یا بخشدار شویم اما آقای طاهایی هیچ گاه خود طالب مسئولیت نبود و حال که مسئولیت را از گرفتند از اینکه باری از دوشش برداشته شده است خوشحال است.

*امام جمعه ساری در ادامه حمایت و قدردانی خود از طاهایی افزود:وقتی میز، شیر می دهد مادر خوبی است اما وقتی دوره رضا و شیردهی تمام شد به آن لگد بزنیم درست نیست و این روحیه بسیار قوی طاهایی که هیچ اخم به ابرو نیاورده است جزو اخلاق اسلامی و قابل تحسین است.

*وی با بیان اینکه بنده هیچ مطالبه ای از دولت ندارم، افزود:بنده 34 سال این ریش ها را در آسیاب سفید نکرده ام بلکه همواره در جریان سیاست های کلی نظام و سیاست های جزیی استان بوده ام و اگر خاطرات می‌نوشتم چندین جلد کتاب می‌شد.

*آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به ذکر خاطره ای از ساعت های پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: چند نفر از اقوام ما در مطب دکتر نشسته بودند که چند خانم آنجا در مورد انتخابات صحبت می کردند؛ یکی به دیگری می گفت: آقای دکتر روحانی خوش تیپ هستند،چهار زبان که بلد هستند،چهارشونه هم که هستند، خوبه، فقط آخونده که حالا اشکالی نداره!(خنده حاضران)

*نماینده ولی فقیه در استان به دیدار یکی از علما با آقای جوادی آملی اشاره کرد و از قول ایشان گفت:ما الان ابراهیم وار بین آتش زندگی می کنیم چرا که منطقه ما پر از دود و آتش است و دشمنان ما را محاصره کرده اند.

*وی گفت:مرکز استان به آقای دکتر روحانی 180 هزار رای داده است و به خود بنده که در مجلس خبرگان نامزد شده بودم 150 هزار رای آوردم.

*طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود به رفت و آمد بیش از 20 استاندار در طول 34 سال حضور خود در مرکز استان اشاره کرد و گفت: در هیچ استانی مثل مازندران استاندار آمد و رفت نداشته است.

*وی به تماس تللفنی وزیر کشور هم اشاره کرد و گفت: بنده از ایشان خواستم تا خود در مراسم تودیع حضور یابند و معاون نفرستند تا نماینده عالی دولت با استحکام بیشتری کار خود را آغاز کند.

*نماینده ولی فقیه در استان، در بخش دیگری از سخنان خود گفت:هر چیزی که آدم می داند نباید بگوید بلکه در برخی موارد باید صبر کرد.

*طبرسی با بیان اینکه از دولت حمایت می کنیم افزود:بنده در طول یکسال گذشته بیش از 8هزار نامه برای اصلاح امور مردم،بیش از 40 هزار ارتباط تلفنی با مسئولان و بیش از 500 تلفن را پاسخ دادم که لازم است برای خدمت به مردم همه مسئولان تلاش کنند.

*احمدی لاشکی -نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی- با اعتراض به فضای شلوغ جلسه، اظهار داشت: بسیاری از کسانی که برنامه را ایستاده دنبال می‌کنند، از مسئولان هستند.

* دبیر مجمع نمایندگان مازندران با تاکید بر اینکه از خبرنگاران خواهش می‌کنم با مسئولان تعامل داشته باشند، به تیتر خبر چند روز مازندنومه( 12 منهای 2)اشاره کرد و درباره دیدار مجمع نمایندگان با فلاح تلنگری زد و ادامه داد: این گونه نوشتن‌ها جایز نیست، در آن جلسه 2 نفر از نمایندگان حضور نداشتند که به دلایل کاری بود.

* وی با بیان اینکه امروز هم کمیسیون مقیمی عازم به سفر خارج بود، افزود: به همین دلیل مقیمی امروز حضور نیافت.

* نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس با اشاره به اینکه در همین 2روز حدود 20 نفز از لیسانسیه‌هایی که کار خدماتی در مدرسه انجام می‌دادند، اخراج شدند، تصریح کرد:‌ این یعنی درد که لیسانسه مملکت نمی‌تواند خدمتگزار مدرسه باشد.

* وی با بیان اینکه به من گفتند برای یک بیمارستان نیروی خدماتی می‌خواهند و من با ترس و لرز این موضوع را به یکی از این افراد گفتم که لیسانس هم دارد و متاهل است، اظهار داشت: آن فرد پیامک داد که از این فرصت پیش آمده برای اشتغال، اشک شوق ریختم.

* وی گفت:زمانی که دلار هفت تومان بود مازندران در بحث صنعت به چیزی نرسید و فدای قطب کشاورزی بودن شدیم و امروز هم از توسعه و اشتغال پایدار در استان خبری نیست.

*صحبت‌های قاسم احمدی، واکنش محمد دامادی را برانگیخت. نماینده ساری بعد از سخنان احمدی لاشکی گفت:شما دبیر مجمع نمایندگان مازندران هستید، نه نماینده تنها غرب استان. ما غرب و شرق مازندران نداریم، مرکز استان هم کمربندی ندارد، نیروگاه زباله سوز ندارد...که در این بین با وساطت وزیر ماجرا ختم شد.

*پس از پایان سخنان دامادی اطرافیان احمدی لاشکی با احسنت احسنت گفتن به تشویق او پرداختند که فیاضی نماینده مردم نور و محمود آباد هم با گفتن این کلمه او را تشویق کرد و برای مدتی فضای جلسه درگیر این بحث بود.

* وزیر کشور از افرادی که مراسم را ایستاده در سالن دنبال می‌کردند، عذرخواهی کرد و گفت: آنهایی که ایستاده‌اند خیلی هم ضرر نکردند چون این صندلی‌ها، نشستن با اعمال شاقه است.

عبدالرضا رحمانی فضلی، ادامه داد: از استاندار می‌خواهم این صندلی‌ها را درست کند تا مدیران، کمردرد و آرتروز نگیرند، ما هم حاضر هستیم کمک کنیم.

وی تصریح کرد: چون من مسئول امنیت کشور هستم، نگرانم که این سازه بار جمعیت را تحمل می‌کند یا نه، امیدوارم با دعاهای حاج‌ آقا، جلسه به سلامتی تمام شود، البته طاهایی می‌خواست همه گرم و صمیمی دور هم بنشینیم و برای همین این سالن را انتخاب کرد.

*رحمانی فضلی همچنین گفت:هر دوست عزیزی که صحبت کرد زمان را مدیریت نکرد و به اندازه دو برابر تایم خود سخن گفت اما بنده قول می دهم از 40 دقیقه وقتی که به من داده اند تنها 20 دقیقه استفاده کنم.(که البته در نهایت از همه وقتش استفاده کرد!) سیدهادی حسینی -نماینده قائمشهر وسوادکوه و جویبار- خطاب به وزیر گفت:اگر این کار را کنید، جایزه دارید.

*وزیر کشور افزود: 19 نفر از نمایندگان مجلس گفتند که حاضریم از نمایندگی استعفا دهیم و بیاییم در وزارت کشور به شما کمک کنیم که آقای لاریجانی گفتند شما نهضت خروج نمایندگان از مجلس را به راه انداختید که البته بنده با هیچ کدام شان موافقت نکردم.

*رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:برای انتخاب استانداران تحت تاثیر نشریات و سایت ها و رسانه ها قرار نمی گیرم بلکه بررسی های خود را انجام خواهم داد.

*وزیر کشور با بیان اینکه باید از اقتصاد نفتی خدافظی کنیم، افزود:دیگر قادر نخواهیم بود روزی سه میلیون بشکه نفت صادر کنیم.

*در جلو و در دو طرف سالن بسیاری از همراهان نمایندگان و مسئولان حاضر بودند که بسیاری از آنها به علت مناسب نبودن صندلی ها و نبود جا، به حالت ایستاده یا نشسته بر روی فن کوئل های کنار سالن، برنامه را تعقیب می کردند.

* جای بسیاری از میهمانان از قبل مشخص شده بود اما فقط افراد اندکی در مکان مشخص شده استقرار یافتند.

* تعدادی از چهره های اصلاح طلب هم چون مهدی احمدی فولادی، علی اسدی، احمد حسین زادگان و...در سالن حضور داشتند.

*این مراسم که برای نخستین مرتبه به طور زنده از شبکه تبرستان پخش شد، در ساعت 12:35 به پایان رسید.


  • مهران مازني پاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 26 شهريور 1392-0:0

    به اميد آنكه مجمع نمايندگان ، گروه مديران عالي استان ، فعالان عرصه خبر و خبرگان دور هم نشينند و بيشتر از حرف زدند ، بشنوند و بشنوند و بشنوند . كه مطمئن ام راه كار خودش مي آيد و توسعه بر ما لبخند خواهد زد .

    • كيجا سوادكوهيپاسخ به این دیدگاه 1 0
      سه شنبه 26 شهريور 1392-0:0

      با ديدن عكس ها متوجه شدم عمق فاجعه از اونچه اقاي نياز نوشتند عميقتره، اين همه ادم تو يه اتاق شوراي معمولي!!!!!!!! روتون ميشه بگين يه مازندراني در كابينه باشه وقتي از برگزاري يه مراسم عاجزيد؟؟؟؟ بازم بگين مگه مديريت به كت پوشيدنه؟؟؟ به خود كت نيست به شعوريه كه تشخيص داده تو جلسه بايد چي بپوشه چطور صحبت كنه و چطور تمام كنه؟؟؟؟كسي كه به تايم سخنرانيش توجه نداره خيلي از ابعاد شخصيتيشو رو ميكنه مثل بي توجهي به برنامه،عدم وقت شناسيش، خودخواهي، عدم احترام به حضار و بقيه سخنرانا و خيلي چيزاي ديگه...!! هر استان يه ويترينايي براي معرفيش داره كه همين ويترينا تو مقاطع حساس باعث رشد يا عقب موندگيش ميشه... ويترين ما جلو وزير كشور كه قطعا در اينده تصميمات مهمي خواهد گرفت چي بود؟؟؟؟ اينكه ما valvashoeim،،،،،،ما اصلا نميدونيم اين ويترينا چين كجان و بايد چه طور مديريتشون كنيم!!!!! اين اشفته بازار قطعا مديريت اشفته استاندار قبل رو در معرض ديد گذاشت مديريت valvasho. اميد داريم استاندار جديد طرحي نو در اندازد و در پايان يادمون باشه اگه با كمك وزير صندلي هاي نو خريديد حتما بايد براي استفاده كاور پلاستيكي رو دراورد ما زودتر ميگيم تا غريبه نگن مسئولين مازندراني حالي !!!؟؟؟... باور كنيد غرض ورزي نيست دلسوزيه

      • برنجستانكيپاسخ به این دیدگاه 4 1
        سه شنبه 26 شهريور 1392-0:0

        جداً در شهر ساري يه سالن در شان مهمانان اين مراسم نبود پس اين كميته مراسع توديع در اين چند روزه چيكار ميكرد آبروي مازندران رو بردند كه

        • دوشنبه 25 شهريور 1392-0:0

          ...من چند بار مطلب احمدی رو خوندم حرف بدی نزد، دامادی ....

          • دوشنبه 25 شهريور 1392-0:0



            جناب آقای پرویزی ؛ جواد مرادی، ودیگر اصلاحیون استان هم بودند

            • دوشنبه 25 شهريور 1392-0:0

              عکسها به اموخت در زمان سختی دیده نشوید تا در دوران راحتی و سهم خواهی دیده شوید

              • دوشنبه 25 شهريور 1392-0:0

                ممنون آقای دامادی .هیچوقت در برابر مشکلات سوت نکردی

                • دوشنبه 25 شهريور 1392-0:0

                  ... من بیش از سی اندی سال در کشورهای اروپایی زندگی می کنم، باور کنید حتی یک بار واژه دشمن را نشنیدم!!! من اگر خود خوب باشیم، هیچ دشمنی نخواهم داشت!!! مردم خودم با من دشمن! همه دنیا با من دشمن!!! آدم خوارهای جنگل آمازون با من دشمن!!! باید ریشه یابی کرد علت داشتن این همه دشمن از چیست؟!!!


                  ©2013 APG.ir