تعداد بازدید: 2919

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 28 شهريور 1392-22:31

حجت الاسلام رسولی:حدود و ثغور موقوفات میاندورود مشخص نیست

امام جمعه میاندورود گفت: ما با اصل وقف مشکلی نداریم، اما با روش و اجرای موقوفه ها در شهرستان مشکل داریم/کارهای خوبی انجام شده، اما هنوز موفق نشده ایم مشکل را حل کنیم.


مازندنومه، محمد اسماعیل بخشی سورکی: سیدمجتبی رسولی جویباری در مراسم معارفه رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندرود اظهار داشت:خوشحالیم اداره ای که مرتبط با یکی از مسایل دینی مردم است در این شهرستان شروع به کار می کند.

 وی با بیان اینکه وقف نوعی میراث ماندگار است، افزود:در میان همه کارهای الهی یکی از بهترین آن وقف است چرا که حسنه صالحه ای است که برای ابد ماندگار خواهد بود.

حجت الاسلام رسولی سرعت حرکت در راستای وقف را در چند سال اخیر مناسب ارزیابی کرد و گفت:در گذشته مسایل مرتبط با وقف تنها در مجامع علمی و کتب خاص بود، اما امروز همه مردم درگیر وقف، فضایل و احکام مربوط به آن هستند.

 امام جمعه میاندورود ابراز داشت:مردم متدین ما امروز نگران این هستند که اگر مقداری از موقوفه در اموال آنها وجود دارد، به چه شکل از دین خداوند بیرون بیایند؟

 وی با بیان اینکه مردم معامله با وقف را معامله با دین می دانند تصربح کرد:مردم بر سر کم و زیاد کردن اصل مال وقف یا مورد وقف معامله نمی کنند، چرا که اینکار را تقابل با دین می دانند.

 رسولی اطعام محرم و روز عاشورا را از مصادیق ادای دین مردم نسبت به حق الله وموقوفه ها دانست و گفت:اگر مسئولان در امر ترویج وقف کار بیشتری انجام دهند تمایل مردم به ادای دین وقف و همچنین نسبت به انجام این امر خیر بیشتر خواهد شد.

 امام جمعه میاندورود با اشاره به اینکه در قدیم بیشتر وقف ها به اطعام محرم و صفر ختم می شد افزود:امروز ابواب مختلفی برای وقف و موقوفات مشخص شده و مردم هم با شناخت آنها اموال خود را وقف می کنند.

وی با بیان اینکه نبابد وقف در امر اطعام برای سیدالشهدا خلاصه شود، ابراز داشت:ما نیازمند وقف در معرفت شناسی نسبت به اهل بیت هستیم.

 رسولی به وقف شهید و شهادت هم اشاره ای کرد و گفت:امروز یادگاران انقلاب و نسل گذشته همین یادواره های شهداست که شاید در 50 سال آینده خانواده های شهدا و همرزمان شهدا نباشند و نیاز است تا این معرفت به نسل جدید منتقل شود.

امام جمعه میاندورود،این شهرستان را از جمله مناطقی دانست که موقوفه زیاد دارد و ادامه داد:مشکلات وقف در این شهرستان زیاد است.

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه ما با اصل وقف مشکلی نداریم، افزود:اما با روش و اجرای موقوفه ها در شهرستان مشکل داریم و این یک گره عمده و اساسی است که باید به زودی حل شود، چرا که مردم حاضر نیستند از زیر بار وقف شانه خالی کنند اما حدود و ثغور وقف در میاندرود مشخص نیست.

امام جمعه میاندورود گفت:بسیاری از مردمی که به دفتر مراجعه می کنند، خواستار انجام وظیفه خود در قبال وقف هستند که مشکل شان حل شود.

 وی به جلسات متعدد و ارائه راه حل های مختلف در خصوص رفع مشکل مردم اشاره کرد و گفت:کارهای خوبی انجام شده است اما هنوز موفق نشده ایم مشکل را حل کنیم.



    ©2013 APG.ir