تعداد بازدید: 3963

توصیه به دیگران 3

پنجشنبه 18 مهر 1392-12:45

مازندران حق دارد عقب افتاده باشد

گزارش+عکس مازندنومه از همایش ملی توسعه پایدار بر محور اعتدال و عقلانیت


مازندنومه، کلثوم فلاحی: همایش ملی توسعه پایدار بر محور اعتدال و عقلانیت قرار بود با حضور نهاوندیان سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شود.

در مسیر منتهی به دانشگاه آزاد ساری برای نجفی و یوسف‌نژاد هم بنر خیرمقدم زده بودند، اما نه از نهاوندیان خبری بود و نه از نجفی و یوسف‌نژاد.

به جای نهاوندیان هم حسام الدین آشنا -مشاور امور فرهنگی رئیس‌جمهوری- در همایش حضور یافت و علت نیامدن نهاوندیان را برنامه‌های مهم‌تر عنوان کرد.

 همایش 14 سخنران داشت که 11 نفر موفق به سخنرانی شدند. عشریه رئیس اتاق بازرگانی مازندران، حسام الدین آشنا مشاور امور فرهنگی رئیس‌جمهوری، شهرام محمدنژاد دبیرکل مجتمع فرهنگی و اجتماعی حرا، صادقی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران، ناصری نماینده مردم بابل، مقیمی نماینده مردم بهشهر، عباسعلی نورا دبیرکل همایش، حجت‌الاسلام بیانی، حسنعلی آقاجانی عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و عضو شورای حرا در مازندران، پورحسن عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی از جمله سخنرانان همایش بودند.

*عمر استانداران در مازندران کوتاه است

غلامرضا عشریه نخستین سخنران این همایش بود که ضمن اعلام خرسندی از انتخاب فلاح به عنوان استاندار مازندران، از روحانی خواست که عمر مدیریت فلاح مستمر بوده و در دوران دوم ریاست‌جمهوری روحانی هم ادامه داشته باشد.

عشریه از عمر کوتاه استانداران در مازندران گلایه کرد و گفت: مازندران در طول 34 سال، 21 استاندار داشته است.

وی گریزی به حوزه فعالیت تجار و بازرگانان زد و ادامه داد: تولیدکنندگان، سربازان اقتصادی نظام هستند که به کمک دولت آمده‌اند، ایجاد اشتغال وظیفه دولت است، خود را سرباز نظام می‌دانیم و در عرصه باقی مانده‌ایم اما به کمک دولت نیاز داریم.

 رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه نباید مشکل را به گردن همدیگر بیندازیم، تصریح کرد: در شرایط به وجود آمده، فعالان اقتصادی، بانک‌ها و دولت، مسئول هستند.

وی شرایط تولید در مازندران را بسیار دلگیرکننده دانست و افزود: بانک‌ها مقصر نیستند و در حد توان خود، به ما کمک می‌کننند، دولت می‌تواند از بانک‌ها حمایت کند و بانک‌ها هم به فعالان اقتصادی کمک کنند.

 این مسئول یادآور شد: مردم مازندران نقش بسزایی در 24 خرداد و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید داشتند.

*در 80 درصد از برنامه‌ها انحراف داریم

 عباسعلی نورا -دبیرکل این همایش- در سخنرانی پر حرارت خود گفت: اعتدال، واژه‌ای نیست که به عنوان محافظه‌کاری و لیبرالی به کار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در 80 درصد از برنامه‌ها انحراف داریم، تصریح کرد: برنامه‌ای که بر پایه اعتدال نیست با مشکل مواجه می‌شود.

نورا با بیان اینکه قصد تخریب کسی را نداریم، ادامه داد: نقد را حق خودمان می‌دانیم اما وارد نقد که می‌شوید، بحث سیاسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از همه اقتصاددانان کشور نظر خواستند و آنها هم افزایش نقدینگی را از بلای کشور عنوان کردند، متذکر شد: اما کسی گوش نمی‌کرد.

نورا خاطرنشان کرد: تا زمانی که نگاه‌ها سلیقه‌ای باشد، اعتدال معنا ندارد.

 وی با بیان اینکه عشریه، در سخنان خود از بی‌تقصیر بودن بانک‌ها حرف زد، اظهار داشت: اما من می گویم بانک‌ها مقصر هستند چون بانکداری نمی‌کنند و به صندوقداری مشغول هستند، سیاست‌های ما غلط بوده است.

نورا با اشاره به اینکه مازندران حق دارد که عقب افتاده باشد، گفت: وقتی عمر مدیریتی در مازندران یک تا یک سال و نیم است، وضع استان باید هم این گونه باشد.

 وی خاطرنشان کرد: با روی کار آمدن دولت روحانی، اعتماد و آرامش به جامعه برگشت.

*ارزش‌ها تبدیل به ضد ارزش شد

میرمحمد صادقی -رئیس موسسه آموزشی پژوهشی اتاق ایران- با ظاهری آراسته و خوش قامت، به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌ها از اقتصاد متنی بر سرمایه‌داری دولتی رنج برده‌ایم، اظهار داشت: دولت به کارفرمایی تبدیل شده بود که کارفرمایی و ناظر بودن را با هم در دست داشت.

 صادقی با بیان اینکه باید برای اقتصاد دولتی 80 درصدی فکری کرد، گفت: در این سال‌ها کاری کردند که ارزش‌ها تبدیل به ضد ارزش و ضد ارزش‌ها تبدیل به ارزش شدند.

وی با اشاره به اینکه در این سال‌ها ایجاد ناامنی برای سرمایه‌گذاری، تبدیل به ارزش شد و وجود رقابت هم ضد ارزش، تصریح کرد: دخالت دولت در مسائل اقتصادی ارزش شد، دولت بیش از آنکه تابع قانون باشد، آنچه را که انجام می‌داد، قانون می دانست.

*از تحریم ایران، چه کشورهایی سود برده‌اند؟

حسام آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری، سخنرانی متین و آرامی داشت و با ادبیاتی نرم سخن گفت. وی توسعه را پاسخی به پرسش‌ها و نیازهای جامعه عنوان کرد و ادامه داد: دادن پاسخ کهنه به پرسش نو، موجب زوال یک نظام اجتماعی می‌شود و این نگرانی بسیار جدی است.

 آشنا با اشاره به اینکه باید توجه کنیم از تحریم ایران، چه کشورهایی سود برده‌اند، خاطرنشان کرد: مخالفان شکستن تحریم ایران، گاهی در لباس‌های مقدسی چون کفن‌پوشی ظاهر می‌شوند، چراکه منافع تحریم ایران برای آنها منافع مقدسی است.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری، اظهار داشت: کسانی که بر توسعه گردشگری در مازندران تاکید دارند آیا به اثرات تخریب محیط توسط گردشگران هم توجه کرده‌اند؟ از صاحبان این سرزمین سبز خواهش می‌کنم به این جنبه هم توجه کنند.

وی با بیان اینکه بالاترین سیاست‌گذاری در حوزه توسعه، سیاست‌گذاری رابطه ما با خداوند است، گفت: در این زمینه چه کرده‌ایم؟ 

 آشنا یادآور شد: تجربه توسعه از این جهت خاص، بسیار دردناک است، مراقب باشیم قلب ما کوچکتر نشود.

 وی پس از سخنرانی، سالن همایش را ترک کرد.

*نتانیاهو، گوش اوباما را پیچاند

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناصری -عضو کمیسیون صنایع مجلس- در این همایش، اظهار داشت: از من پرسیدند تو که روحانی هستی چرا به کمیسیون صنایع رفته‌ای، به آنها گفتم اسلام برای صنعت، تولید و کار حرف و برنامه دارد.

نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک، گفت: هیئت ایرانی با ادبیات ایرانی، اسلامی در نیویورک ظاهر شد اما صحبت‌های اوباما، جواب رئیس‌جمهوری ما نبود.

ناصری با بیان اینکه نتانیاهو، گوش اوباما را پیچاند، تصریح کرد: حل مسائل ما در لندن، نیویورک و واشنگتن نیست.

*شش سال در ژاپن زندگی کردم و یک دروغ نشنیدم

شهرام محمدنژاد در این همایش، اظهار داشت: 15 درصد از انرژی و یک درصد از جمعیت جهان را داریم و شایسته نیست وضع مردم ما این‌گونه باشد.

 دبیرکل موسسه فرهنگی و اجتماعی حرا، تصریح کرد: در بحث اجتماعی در روند توسعه به شدت متزلزل هستیم.

وی با بیان اینکه شش سال در ژاپن زندگی کردم و یک دروغ نشنیدم، افزود: در سال‌های اخیر دروغ در کشور، نقل مجلس شد.

محمدنژاد ادامه داد: روحانی با سخنرانی اش در نیویورک برای مردم ما آبروداری کرد.

وی افزود: برخی رفتارهای گذشته و صحبت درباره هولوکاست در نیویورک، نشان از این داشت که ما فرهنگ دیپلماسی را نمی‌دانیم.

محمدنژاد با اغراق دانستن رتبه یازدهم علمی ایران در سطح جهان و ذکر اینکه در رتبه شانزدهم قرار داریم، گفت: چهار میلیون دانشجو داریم اما هنوز فرهنگ علم را یاد نگرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه 150 کشور در دنیا هستند که مایل نیستند با کسی درگیر شوند، تصریح کرد: رفتار نابجای ما باعث شده اکثر کشورهای دنیا علیه ما موضع داشته باشند، نسنجیده دهان باز می‌‌کنیم و حرف می‌زنیم و برای خودمان دشمن درست می‌کنیم.

محمدنژاد یادآور شد: یک کشور توسعه یافته برای خود دشمن درست نمی‌کند بلکه دشمن خود را بازی می‌دهد.

وی با بیان اینکه هرجا می‌رویم یک فرد نابلد ناخبره و ناتوان قرار گرفته که ربطی به او ندارد، خاطرنشان کرد: برای ناتوانی و نادانی به ما جایزه نمی‌دهند.


  • سه شنبه 23 مهر 1392-0:0

    آیا می دانید در 8سال آینده توریسم جای صنعت خودروسازی را خواهد گرفت!

    به فکر تجهیز و ساماندهی ساحل دریای مازندران باشید.

    • شنبه 20 مهر 1392-0:0

      همایش بسیار وزینی توسط اتاق بازرگانی مازندران تدارک دیده شدولازمست اینچنین نشتها تکرارگردد.

      • شنبه 20 مهر 1392-0:0

        مقیمی فقط نماینده بهشهر نیست بلکه نماینده سه شهرستان نکا - بهشر گلوگاه است شما خبرنگاران که به این شکل خبر مینویسین بقیه را ف بها

        • محمد - آملپاسخ به این دیدگاه 1 0
          جمعه 19 مهر 1392-0:0

          با سلام و تشکر از این گزارشتان .

          • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 3 4
            جمعه 19 مهر 1392-0:0

            عجب سخنانی رد و بدل شد. مشکل کشور همینجوری یکشبه با یک سخنرانی حل می شود. آقای عشریه اگه بانک ها مقصر نیستند پس کی مقصر است؟ شما حق دارید به هواداری از بانک ها حرف بزنید تا از آنها بهره مندی بیشتری بکنید. بالاخره شما اتاق بازرگانی هستید.

            آقای نورا بانک ها را صندوق دار معرفی کردند و اصلاً مگر صندوق داری پیدا می شود که اینهمه در اقتصاد نقش بازی کند؟ بانک ها مشکلشان این است از مال مردم بر علیه مردم استفاده می کنند. وام های یامفتی که به برخی از آدمهای آنچنانی می دهند و برایشان مهم نیست سرمایه گذاری در راستاهای هدف انجام می شود یا نه اصل مشکل کشور است. سرمایه گذاری بانکها در جهت برنامه نیست و همه اش انحراف از برنامه های دولت است. اصلاً این بانک ها هستند که در اجرای برنامه ها ایجاد انحراف می کنند.

            آقای آشنا اگر از مازندران گردشگری را هم بردارید دیگر چه چیزی برای این مردم می ماند که با درآمد آن بتوانند زندگی کنند. اینجا از بی پولی و بیکاری مردم خانه هایشان را به گردشگران و مسافران اجاره می دهند تا از درآمد آن گذران زندگی بکنند. شما در تهران بنشینید و به ریش ما بخندید که گردشگری به محیط زیست مازندران آسیب می زند و ما را موظف کنید که برای این مسئله هم فکر بکنیم. نمیدانم توی رو دربایستی قرار گرفتید که نفرمودید پساب و فاضلاب کارخانجات دمار از روزگار محیط زیست ما در آورده و زباله های شهری ما را بیچاره کرده و تعفن حاصل از دپوی آن تا کیلومترها نفس کشیدن را هم سخت کرده است.

            حالا آقای آشنای مرکز نشین احساس مسئولیت بفرما و مشکل زباله را که شاید روزی به مرز انفجار برسد به نحوی شایسته حل بفرما که بیش از چند میلیاردتومان از سرمایه های این مردم در همین ساری باید صرف حمل زباله ها به نقاطی دور بشود که در آن نقاط هم زندگی را برای اهالی روستاهای اطراف و محیط زیست سخت و مشمئز کننده کرده است.

            آقای ناصری به شهر شهید پرور و ارزشی ساری خوش آمدید و به دانشگاه آزاد آن خوشتر که یک بابلی آشنا در راس آن قرار دارد و در راس واحد علوم و تحقیقات آن هم یک بابلی آشنای دیگر و کلاً مکان آن در ساری است ولی مدیریت آن در دستان با کفایت اهالی بابل و آمل و بعضاً قائمشهر و بابلسر قرار دارد و چون ساری قحط الرجال دارد به شدت به نیروهای مدیر بابلی نیازمند است و برادر جهادگر فلاح عزیزتر از جان که استاندار شد تا به مدیریت از نوع بابلی جان تازه ای ببخشد باید بادند که در مدیریت نباید جایی برای ساروی های مرکز نشین بگذارند تا حق امام جمعه را نیک ادا کرده باشند.

            آخه دولت و مدیریت مشورتی هم شد کار. اتاق فکر استاندار هم نباید از نیروهای پراکنده و از این ور و آنور بیایند. اگه اتاق فکر خودمانی لازم دارید از همان روستای گتاب چند تا فرهیخته و پورفسور و لیسانس و فوق لیسانس و دکترا و پزشک و معلم و مدرس را ماهی یکبار یا دوبار دور هم جمع کنید و تمام موضوعات استان را با حضور آنها تصمیم گیری کنید و از مشاوره عالی آنها استفاده نماید تا آب از آب تکان نخورد. خاطر جمع باشید ساروی جماعت حال اعتراض هم ندارند و کاری به کار شما نخواهند داشت و مدیریت و ریاست شما پابرجا خواهد بود.

            عجب کلاه گشادی سر یکی از میاندرودی های اطراف آقای فلاح رفت. بیچاره قصد کرده بود به آقای فلاح در پست ریاست حوزه استانداری خدمات شایان و ستودنی بکند ولی تا آمد بجنبد مشاوره های پنهانی به آقای فلاح داده شد که از یکی از قدیمی های کارکشته بابلی قابل اعتماد در این پست استفاده شود. حالا جا که برای این برادر جهادگر بازنشسته قحط نیست. البته ایشان حواسش جمع بود و با آوردن آقای احسانی جایی برای خود در کنار آقای احسانی به صورت تضمینی دست و پا کرده است.

            آقای محمدنژاد شش سال توی ژاپن حتی یک دروغ نشنیدید. شاید شما زبانتان انگلیسی بود و آنها دروغ ها را به ژاپنی می گفتند و حالیتون نمی شد. شاید یک سنت حسنه داشتند که پیش شما نیازی به دروغ گفتن پیدا نمی کردند و بین خودشان دروغ ها را رد و بدل می کردند. اصلاً شما چه حقی دارید مردم ما را دروغگو خطاب می کنید و بدتر از همه اینکه مسئولان ما را دروغگو خطاب می کنید؟ آیا واقعاً دروغ در کشور ما نقل مجلس شده است؟ یعنی می خواهید با زبان بی زبانی بفرمائید مجلس ما دروغ می گوید؟ یا اینکه در مجلس دروغ گفته می شود؟ یا ملت ما هر مجلسی برای هر موضوعی که می گیرد دروغ می گویند؟ چرا مرتبه علمی ایران را اغراق آمیز می گوئید؟ شما چکاره هستید که حرفی را که رهبران نظم تائید می کنند و آمار بین المللی آن را تائید می کند اغراق آمیز خطاب می کنید؟ شما مگر غلط انداز هستید که به همه چیز با شک و تردید نگاه می کنید؟ اگر 150 کشور در دنیا داریم که مردم آن از آمریکا و قدرت های اروپایی می ترسند و خفت و خواری زیر سلطه بودن را پذیرفتند نسخه ژاپنی شما این است که ما هم این خفت و خواری را بپذیریم؟ راستی راستی شما از نخبگان هستید؟ در باره هولوکاست و دروغ بودن آن شما تردید دارید؟ شما آیا در رابطه با آن مطالعه دارید یا نرخ نان امروز را حساب کردید و برعلیه آن سخن راندید؟ حتی آقای روحانی نتوانست در سخنرانی خود بر آن صحه بگذارد و تلویحاً‌از کنار آن گذشت. برادر نیم غلط اندازم جناب آقای محمدنژاد باور بفرمائید شما به راحتی به مراتب و مناسب بالایی می رسید و پست ها یکی پس از دیگری منتظر شما هستند چون مسئولان برای چنین نظراتی سر و دست می شکنند. شما هم مزه دهان آنها را خوب می فهمید. شما که فرهنگ دیپلماسی را الحمدلله به تمام و کمال بلد هستید و غلط انداز تائید می کند که فرهنگ دیپلماسی در شما در حد اعلا می باشد.


            ©2013 APG.ir