تعداد بازدید: 5265

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 9 آبان 1392-21:58

بازدید از مرکز ساری شناسی/فلاح: خستگی ها برطرف شد

استاندار مازندران در بازدید از مرکز ساری شناسی گفت:امیدواریم مازندران به زودی صاحب دایرة المعارف، دانشنامه و شناخت نامه –که هر کدام نقشی جداگانه در هویت و شناسنامه مازندران دارند- شود+عکس


مازندنومه: دکتر ربیع فلاح -استاندار مازندران- ساعت 12:45 نیمروز امروز به همراه احسانی- معاون برنامه ریزی- و واحدی -فرماندار ساری- وارد مرکز ساری شناسی شد.

استاندار که از ساعت 5 صبح به چشمه سورت و چهاردانگه و بازدید از کارخانه سیمان کیاسر رفته بود، در بازگشت رهسپار موسسه ساری شناسی شد.

حسین اسلامی -سرپرست موسسه ساری شناسی- به استاندار خوشامد گفت و ضمن معرفی بخشهای مختلف پژوهشکده فرهنگی ساری شناسی و فعالیت های فرهنگی این مرکز در ارتباط با مازندران شناسی،  استاندار را به بخش دانشنامه مازندران هدایت کرد.

در بخش تدوین دانشنامه مازندران، دکتر دولت آبادی ضمن معرفی جهانگیر نصری اشرفی و همکاران او، درباره کارهای انجام شده دانشنامه گزارش داد.

در ادامه دکتر فلاح از بخش تدوین شناخت نامه مازندران به سرپرستی دکتر زین العابدین درگاهی دیدن کرد. تاکنون بیش از چهل جلد از چهارصد جلد شناخت نامه مازندران در قطع جیبی پالتویی و هرکدام در حدود 50 صفحه منتشر شده که یکی از کارهای ارزنده فرهنگی استان محسوب می شود و مورد توجه استاندار قرار گرفت.

در این بازدید استاندار مازندران با آرزوی توفیق برای پژوهشگران و اهل قلم مازندران اظهار امیدواری کرد که مازندران به زودی صاحب دایرة المعارف، دانشنامه و شناخت نامه –که هر کدام نقشی جداگانه در هویت و شناسنامه مازندران دارند- شود.

فلاح در پایان دیدار، ضمن اعلام این که تمام خستگی راه امروز با دیدن این ذوق و شوق اهل قلم برای مازندران رفع شده، در ساعت 2:30 دقیقه عصر این مرکز را ترک کرد.


  • ابراهیم پورپاسخ به این دیدگاه
    يکشنبه 5 بهمن 1399-8:9

    اکنون نوبت همدلیست بیاییم مرکز اسناد و کتابخانه ملی ساری را دریابیم. روز روشن دارن این امتیاز رو از ما میگیرن.چون استانداری یه ساختمون دراختیارش نمیزاره و میخوان بفرستنش استان های دیگه.خداکنه دیر نشه افسوس بخوریم

    • محمد رضا نیکخواه شهمیرزادیپاسخ به این دیدگاه 10 0
      دوشنبه 11 فروردين 1393-10:38

      از زحمات عاشقانه دکتر اسلامی که با اخلاص ودلسوزی برای بهبود وکیفیت استان مازندران هر گونه تلاش بی وقفه را انجام می دهد تشکر میکنم.یک دست صدا نداره همه دکتر اسلامی را کمک کنیم تا استانی نمونه در همه زمینه ها چه اقتصادی چه فرهنگی چه ....داشته باشیم.خدارا شاهد میگیرم که هدفش فقط خداست دکتر عزیز دوست دارم

      • حسین اسلامی سارویپاسخ به این دیدگاه 8 0
        يکشنبه 29 دی 1392-16:29

        دیدار فقط دیدار نباشد، پشتش حمایت باشد که تا به امروز آخر دی 92 نبوده.

        • کلارستاقیپاسخ به این دیدگاه 1 5
          سه شنبه 14 آبان 1392-0:0

          یکی بیاید استادان دانشنامه نویس رامعرفی کند.تاحالا چه کارهایی رامدیریت کردندکه منجربه درگیری نشده ویادرکدام کلاس درس دانشنامه نویسی آموختند؟آیااین سه نفرسه دانشنامه می نویسند؟چه خوش به حال مازندرانی هاشد.

        • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 1 5
          دوشنبه 13 آبان 1392-0:0

          یسیارمتاسف شدم که شنیدم استادانوشه رادنبال کردندوبه جایش حسین اسلامی یا نصری اشرفی ویادرگاهی کاردانشنامه می کنندبقول مازندرانی ها"اسب هدامی خرهیتمی ازخشحالی پرهیتمی"...

          • ناصر اکبریانپاسخ به این دیدگاه 5 1
            يکشنبه 12 آبان 1392-0:0

            زنده باد سرزمین اهورایی مازندرانو زنده باد هر آنکه دلش به عشق مازندران می تپد.

            • يکشنبه 12 آبان 1392-0:0

              دست مریزاد به دکتر درگاهی با مجموعه بینظیر شناختنامه مازندران.

              درود جناب دکتر

              درود

              • يکشنبه 12 آبان 1392-0:0

                حضور مسوولین سیاسی در عرصه فرهنگ کار زیبایی است.

                پیوند دادن آنها به اینها هم خود یک کار فرهنگی است. اگردر این جایگاهها دست به جیب هم شدند باز هم یک کار فرهنگی است. در جهان سوم که هیچ اهل قلم و هیچ کتابخانه و حتی ناشری به آب و نان و نام نرسید و نمی رسد.

                فقط آنهایی که عاشق هستند می فهمند که ورود در عرصه ی کتاب و قلم و نشر و روزنامه و خبرنگاری دل شیر، عقل بی معاش، و ایمان قوی می خواهد. آنهایی که اینها را رصد می کنند، خودشان را در آینه ببینند، بد نیست!

                • شنبه 11 آبان 1392-0:0

                  استاندار محترم از اينكه ازمنطقه زيباي جهاردانكه بازديد كرديد صميمانه ازشما تشكر وقدرداني ميشود كه مشكلات مردم محروم اين منطقه را با جشم خودتان ديد يد بعضي از روستا هاي جهار دانكه هنوز انقلاب نرفته برادر عزيز هجكاه اقايان بخشدار يا فرماندار ساري به اين مناطق محروم جهت سر كشي نيامدند ما مردم منطقه جهار دانكه ازشما ممنو نيم

                  • سیاسی کار خرده پاپاسخ به این دیدگاه 6 0
                    شنبه 11 آبان 1392-0:0

                    سیاسی کاری لزوماً بد نیست حتی می تواند هنر باشد به خصوص نوع حرده پایش . آقای غلط نداز ایراد گرفته اند چرا ساری شناسی مازندران شناسی نباشد . به ایشان باید گفت در آن صورت مثلاً شهرداری ساری هیچ پولی به حاج حسین نمی داد... به امید آن روز که جناب نصری اشرفی این نقص را بر طرف کند ..

                    • حسین اسلامی سارویپاسخ به این دیدگاه 12 0
                      شنبه 11 آبان 1392-0:0

                      اینجا در اصل در وقف نامه مازندران شناسی است، امّا من عمداٌ می گویم ساری شناسی، ولی کار و تلاش ما مازندران شناسی است. چون می خواهم یاد بگیریم که در هر صوت مازندرانی هستیم. دو هفته قبل تلاش ما به ثمر رسید و مرکز آمل شناسی را در آمل افتتاح کردیم، حالا داریم بابل شناسی را، راه اندازی می کنیم. و در ادامه شهر به شهر ..... . من در ساری شناسی تمام مازندران را می بینم، در آمل شناسی و بابل شناسی و تنکابن شناسی و..... هم همینگونه خواهد شد. ما باید یاد بگیریم که در خانه کوچک خودمان، خانه بزرگ خود یعنی مازندران را ببینیم و در خانه بزرگ خودمان ایران عزیز را ببینیم، نگران نباشید. من یک مسلمان شیعه ، ایرانی، مازندرانی، و ساروی هستم. من مازرونی هستِمه

                      • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 11 0
                        شنبه 11 آبان 1392-0:0

                        من هم از تکثر فرهنگی و قومی و شهرگرایی مرکز ساری شناسی به رهبری آقای حسین اسلامی خوشم آمد. اشرفی بهشهری, درگاهی قائمشهری، و ... نشان می دهد که هرکسی از هر شهری که توان کار مازندران شناسی را داشته باشد می تواند در مرکز ساری شناسی حضور داشته باشد. راستی این مرکز اگر به مازندران شناسی ارتقاء پیدا کند عالی می شود و دیگر نیازی به دعواهای سابق و جدل های رسانه ای نیست.

                        • جمعه 10 آبان 1392-0:0

                          مرکز ساری شناسی کتابخانه‌ی خوبی هم دارد. مسئولان آن با روی باز از پژوهشگران استقبال و با آنان همکاری می‌کنند. دمشون گرم..

                          • جمعه 10 آبان 1392-0:0

                            ... یعنی توی این دولت هم باید ساری شناسی الگو باشد خدایا به ما رحم کن تا به کی ؟

                            • جمعه 10 آبان 1392-0:0

                              دمت گرم حاج حسین مگه شماحریف سیاست مداران بشی ازشون چیزی بگیری ما الان چند سال میخواییم کتابی چاپ کنیم پولی نداریم

                              • خاطره صادقیپاسخ به این دیدگاه 8 0
                                جمعه 10 آبان 1392-0:0

                                از استاندار محترم و فرهنگی مارندران به خاطر حمایت از دانشنامه ماندران به سرپرستی دکتر اشرفی سپاس گذاریم. امید های تازه ای در دل دوستاران مازندران زنده شد.

                                • جمعه 10 آبان 1392-0:0

                                  احسنت به اقای استاندار فرهنگ دوست که دغدغه فرهنگی دارد اگر ما استانی توسعه یافته میخواهیم باید به مساله 1 اقتصاد2 فرهنگ و نیروی انسانی کارامد توجه بیشتری شود در سخنرانی اقای استاندار در جمع اصلاح طلبان ایشان را فردی دلسوز و معتقد به اعتلای مازندران یافتم امیدوارم در زمینه ارتقای جایگاه محوری زنان در فرهنگ استان نقش تعیین کننده ای داشته باشند به امید غزت و توسعه روزافزون استان مازندران و کشور عزیزمان ایران .

                                  • محمد شتابانپاسخ به این دیدگاه 5 0
                                    جمعه 10 آبان 1392-0:0

                                    خدایا شکر که همچین استاندار فهیمی داریم. در یک روز پانصد کیلومتر راه. از دیدن چشمه سورت که بی رحمانه رهایش کردند تا دیدن کارخانه سیمان وبعد هم دیدن یک مرکز پژوهشی فرهنگی، آقای دکتر فلاح واقعاً خدا قوت.

                                    راستی راستی استانداری هم کار ساده ای نیست! در این سن و سال بالای 15 ساعت کار در روز ساده نیست. ای والله دلاور.

                                    • محمد مهدی کریمی سلیمیپاسخ به این دیدگاه 10 2
                                      جمعه 10 آبان 1392-0:0

                                      آفرین بر دکتر اسلامی-دکتر اشرفی-دکتر درگاهی. زنده باد پژوهشگران مازندران

                                      • جمعه 10 آبان 1392-0:0

                                        افرین بر استاندار با فرهنگ و اهل قلم. مازندران به خود می بالد


                                        ©2013 APG.ir