تعداد بازدید: 2563

توصیه به دیگران 6

چهارشنبه 15 آبان 1392-8:31

سراب ساماندهی خبرنگاران

 خانم‌ها و آقایان هیئت مدیره خانه مطبوعات به جای اینکه هر روز به فکر تغییر مدیر خانه و آوردن مدیر سابق باشند، ساماندهی خبرنگاران را در دستور کار قرار دهند/ در هر سازمان و دستگاهی کارکنان درجه بندی هستند و گرید و رده شغلی دارند. گرید و رده شغلی ما خبرنگارها را چه کسی باید تعیین کند و درچه زمانی باید تعیین شود؟


مازندنومه، کلثوم فلاحی: ساماندهی خبرنگاران، از مطالباتی بود که انتظار داشتیم اعضای جدید خانه مطبوعات مازندران، پافشاری بیشتری بر آن داشته باشند.

 اگر این اتفاق تاکنون نیفتاده است، نه اینکه اعضای جدید نخواسته باشند، بلکه سد بزرگی به نام اعضای قدیم را در مقابل خود دارند که مانع از این کار شده است.

مطبوعات بی در و پیکر مازندران هر روز شاهد ورود افراد گوناگونی است که نام خبرنگار را هم بر خود می‌گذارند اما از علم و اخلاق خبرنگاری آگاهی ندارند.

در یادداشت دیروز مازندنومه با عنوان «آبروبران رسانه» همکارم به برخی رفتارهای این افراد اشاره کرد، من هم باید بگویم گاهی در نشست‌های خبری از سوالاتی که همکاران ما از آن مقام مسئول می‌پرسند، خجالت‌زده و شرمنده می‌شوم.

بسیاری از خبرنگارها از اخبار و اطلاعات روز، آگاهی ندارند، بنابراین سوالی هم در چنته ندارند، این چنین است که حرفی می‌زنند که واقعا باعث آبرو‌ریزی است.

 اگر به برخی همکاران سوالی را در کاغذی بنویسی هم نمی‌توانند آن را بپرسند؛حالا تا ته خط را شما بخوانید!

ما ساماندهی خبرنگاران را نه برای تنگ کردن حلقه مطبوعات چاق استان، برای جلوگیری از این آبروریزی‌‌ها می‌خواهیم.

 خانم‌ها و آقایان هیئت مدیره خانه مطبوعات به جای اینکه هر روز به فکر تغییر مدیر خانه و آوردن مدیر سابق باشند، ساماندهی خبرنگاران را در دستور کار قرار دهند.

 این رفتار بعضی از اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات در سعی به صندلی نشاندن رئیس سابق، آدم را یاد احمدی‌نژاد می‌اندازد که به هر دلیل، دوست داشت مشایی بماند.

 اما چرا برخی دوست ندارند خبرنگاران ساماندهی شوند؟ نفع این افراد در چیست؟ مثال می‌زنیم که می‌گویند بهترین راه آموزش، مثال زدن است.

 مثلا فرض کنید روز خبرنگار است و قرار است هدیه‌ای به خبرنگاران پرداخت شود، از مسئولان رسانه‌ها که اتفاقا بعضی از آنها هم فرمان خانه مطبوعات مازندران را در دست دارند، خواسته می‌شود لیست خبرنگاران خود را برای دریافت هدیه، اعلام کنند.

حالا اگر خبرنگاران ساماندهی شده باشند، آن آقا یا خانم عمرا" بتواند برای هفته‌نامه یا ماه‌نامه خود اسم بر فرض 15نفر را ارائه کند.

 این فقط بخشی از منفعت ساماندهی نشدن خبرنگاران است که محض مثال گفته شد. در هر سازمان و دستگاهی کارکنان درجه بندی هستند و گرید و رده شغلی دارند. گرید و رده شغلی ما خبرنگارها  را چه کسی باید تعیین کند و درچه زمانی باید تعیین شود؟

* مطلب مرتبط:

 - آبروبرانِ رسانه/مطبوعاتی که اخلاق را ذبح می کنند http://www.mazandnume.com/?PNID=V16442


  • شنبه 18 آبان 1392-0:0

    این که همه اومدن یه جورایی به خانم فلاحی توهین کردن این نشون دهنده ی این که ایشون چقدر تونسته در کارش موفق باشه...ماشالا تعداد مخالفان بیشتر از دوستانن...
    واقعیت این که خانم فلاحی تو کارش جدی و با هیچ کس شوخی نداره...در فرز و چابک بودن تو ارسال و تایپ خبر هم کمتر همکاری و مثل ایشون دیدم، چند نفر از همکارای ما یادداشت، گزارش می نویسن؟!! اگه بگم کمتر از تعداد انگشت های دست است بیراه نگفتم.
    همین که با نام مستعار و یا بی نام نظر میزارید این نشون دهندی این که شما به چیزی که می نویسید هم اعتقاد ندارید و این ترس شما را نشون میده..
    دوستان همیشه واقعیت تلخ بوده و هست.
    این که ما همش از مدیران و عملکرد اونا انتقاد کنیم خوبه اما بیایم رفتار خودمون و زیر زره بین ببریم بد؟!!!!!!!!!
    درضمن آقای حسین خان شما چه طور قیافتون به خبرنگار خوب رفته؟!!!!!!!!

    • شنبه 18 آبان 1392-0:0

      خانم خبرنگاراول خودشمابروخودتواصلاح کن که بدون دعوت میری نشست مطبوعاتی وبعدش هم شمانه قلمت نه اخلاقت ونه قیافه ات به خبرنگارخوب نرفته! بی خیال ادعا!

      • شنبه 18 آبان 1392-0:0

        درود بر سرکار خانم فلاحی.موفق و نویسا باشی.

        • جمعه 17 آبان 1392-0:0

          سلام به مازندنومه ومخاطبینش.....

          دوستان، کرسی آزاد، سرمایه است ولی باارزش تر ازآن، داشتن فرهنگ استفاده آن است.

          اینکه چرا سایتی هرکامنتی را نشرمیدهد وخبرنگاری بربی سوادی، بی مدیرتی وعدم نظارت، گله مند است ،درکامنت ها هم بسیاری موارد رعایت نمی شود، خوب است با ارائه طرح وایجادبستراعتمادسازی، راه را هموار کرده ومشکلات را مرتفع کنیم.

          دوستان اگر به اعضای هیئت مدیره خطاب میکنید، که چرا؟؟؟؟ ویا اینکه این دوستان خوبند، نیروهای گذشته مانع کارشانند ضمن احترام به همکار گرامی، عارضم، باید آگاهانه وبا تحقیق ودرنظرگرفتن تمامی جوانب، اعضاء راانتخاب میکردیدتا این سایه ها برایشان، کارساز نباشد.. دیگرآنکه بی عنایتی برخی مسئولان، روابط عمومی ها و..نشأت گرفته از فقرآگاهی وعدم احساس نیاز سواد حرفه ائی روابط عمومی دستگاه ها است که متأسفانه امروز شاهد بداخلاقی ها والبته حق کشی ها هستیم.

          دوستان خوب،« گاهی نمیشود که نمیشود که نمیشود» مشکل را ریشه یابی کنید، اگر چشمه آلوده است، سعی شود ناپاکی را از همان سرچشمه برطرف کرد..آب که از منشأ ناپاک است، گرچه غلظتش بخاطر روان بودن ، کمرنگ تر میشود ولی درهمه مسیر وجود دارد..

          دوستان، نبودفضای دفاع، حمایت و...از شغل خبرنگاری در وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی که یکی از جریانات درگیر کار خبرنگاران است، خود دلیلی محکم بر صغیربودن دربحث سامان دهی ورفاه کلی خبرنگاران است.ابتدا باید این شغل بطور ملموس حمایت شده وحقوقش پرداخت شود وجایگاهش دراجتماع تعریف شود...ودیگر آنکه اگر خبرنگاری اظهار نظری کرد، چه درحد سواد رسانه ائی، چه کارشناسی،و... این فضا را مساعد برای بیان برخی معضلات موجود دیده ودرد دل کرده وخواست به گونه ائی این اجحاف را که هرروز ازمنظر نظر رسانه های متعهد میگذردوغمی را بردلشان حک کرده وبه تصویر بکشد این دیگر نیاز به کارشناس بودن یا نبودن خبرنگار ندارد.. کمی منصف باشید...چقدرخوب است لا اقل درخانه خود، وفاق داشته باشید تا نامحرمان سوء استفاده نکرده ودربهترین حالت ممکن برای هم ودرکنارهم باشید ودر رفع معضلات دوشادوش هم گام بردارید

          عضو کوچک جامعه بزرگ عرصه رسانه وخبر- دوستدار

          • جمعه 17 آبان 1392-0:0

            خبرنگاران متعهد و حرفه‌ای از همین بی احترامی ها می نالند.. کسی را که واقعا کار می‌کند، حرفه‌ای است و در کار خود به کسی باج نمی دهد را تمسخر می‌کنند چون اصل کار و حرفه ای بودن را گوشزد می کند.. این نمونه کوچکی از مشکلاتی است که خبرنگاران با آن مواجه هستند

            • م.ب از رامسرپاسخ به این دیدگاه 3 0
              پنجشنبه 16 آبان 1392-0:0

              سلام

              آقای صادقی اجازه ندهید به خبرنگار زحمت کش خانم فلاحی توهین بشه

              اگه کسی نسبت به ایشان انتقاد داره با اسم خودش کامنت بذاره نه اینکه با عرض ورزی در تخریب شخصیت خانم فلاحی بر بیاین

              • پنجشنبه 16 آبان 1392-0:0

                در یکی از جلسات تصمیم گیری مراسم استانی وقتی برای پذیرائی برنامه ریزی میکردند برخی به علت اینکه خبرنگران اگه بفهمند هرکی کارت خبرنگاری داره میاید و آمار از دستمون در میره ، بحث میکردند اونجابه مظلومیت خبرنگاران استان که با کمترین هزینه باعث بزرگ شدن همین افراد شدند آهی کشیدم . دوستان خبرنگار حرمت خودتون رو ابتدا خودتون حفظ کنید . ضمن اینکه سرکار خانم فلاحی جزء خبرنگاران فعال و کاربلدی در استان است مثل ایشان جسور کم داریم.

                • پنجشنبه 16 آبان 1392-0:0

                  بانظر الیاس موافقم.
                  شماکه خود را خبرنگار ماهر وبه قول خودتان کاربلد می دانید چرا جرات صحبت کردن رو برو ,گفتن مشکلات خود با مسولان به صورت علنی ندارید.
                  بقیه چیزی بلد نیستند شماکه بلدید.
                  سوال پرسیدن شما با خواهرتان در نشست آقای حجازی رادیدیم که چطور به دامن حجازی چسبیده بود چرا معاون فرهنگی نداشتید.
                  یک خبرنگار خوب بایددارای اخلاق خوب هم باشد نه اینکه درنشست خبری سوالی را مطرح کند که سبب حنده بقیه شود .
                  یک نیش به خودت بزن بعد گوش بقیه رابکش .

                  • امیر ساروی در پاسخ به یک فعال رسانهپاسخ به این دیدگاه 3 0
                    پنجشنبه 16 آبان 1392-0:0

                    الان شما که خودت رو معرفی نکردی و انتقادی رو توی جمع مطرح کردی خیلی به آداب احتماعی نزدیکی!؟ (شما میتونی انتقادت رو اگر وارده به خودشون بگی) بهتره نقد رو از خودمون شروع کنیم.

                    تشخیص کارشناس بودن یا نبودن ایشون هم با سردبیر مازندنومه یا هر مجموعه ای که ایشون مقاله بدن .

                    • یک فعال رسانه ای دیگرپاسخ به این دیدگاه 2 1
                      پنجشنبه 16 آبان 1392-0:0

                      با نظر یک فعال رسانه ای کاملا موافقم

                      خانم فلاحی تاوقتی در آداب اجتماعی خود مشکل دارد نمی تواند درمورد دیگران اظهار نظر کند

                      • پنجشنبه 16 آبان 1392-0:0

                        الیاس به تو چه

                        • پنجشنبه 16 آبان 1392-0:0

                          دوستان خوبم لطفا در فضای رسانه به خبرنگاران و پایگاه خبری توهین نکنید اگر انتقاد و یا دلخوری دارید در فضای باز رسانه و با رعایت کامل اخلاق انتقادی سازنده و اخلاقی کنید هر چند مازندنومه و فلاحی بهترین هستند

                          • يك فعال رسانه ايپاسخ به این دیدگاه 1 1
                            چهارشنبه 15 آبان 1392-0:0

                            اميدوارم اين كامنت منتشر شود-اولا اين خانم خودش از افرادي مي باشد كه كمتر خبرنگاري از ايشان رضايت دارند و متاسفانه از اخلاق رسانه اي و آداب اجتماعي بسيار دور مي باشند -دوما ايشان در مقام يك كارشناس نمي باشند كه بخواهند اظهار نظر نمايند

                            • چهارشنبه 15 آبان 1392-0:0

                              صددرصد با آقای احسانی از بابلسر موافقم.

                              • چهارشنبه 15 آبان 1392-0:0

                                بدبخت چرا نظرو نمایش نمیدی

                                • حسین امیریپاسخ به این دیدگاه 2 0
                                  چهارشنبه 15 آبان 1392-0:0

                                  مقاله ات را خواندم و می خوام بگویم تا بوده همین بوده

                                  • احساني ازبابلسرپاسخ به این دیدگاه 4 4
                                    چهارشنبه 15 آبان 1392-0:0

                                    باسلام بااينكه چندسالي است كه هرجندروزسري به سايت شما ميزنم ومطالب خوبي راانعكاس ميداديدولي مثل اينكه بعدازروي كارآمدن ربيع فلاح به استانداري سايت شماردجارتوهم وخودبزرگ بيني شده براي اثبات ادعايم مراجعه شودبه مطالب سايت درسه ماه گذشته لطفا به خودبياييدومثل سابق اطلاع رساني كنيدنه رياست بازي چون خبري نيست...


                                    ©2013 APG.ir