تعداد بازدید: 2294

توصیه به دیگران 9

جمعه 17 آبان 1392-14:9

انتقاد رسولی از «بعضی»ها!/دوزاری هایی که هنوز نیفتاده!

امام جمعه میاندورود گفت: نه مذاکره دلیل بر دوستی و رفاقت است و نه شعار مرگ بر آمریکا دلیل بر عدم مذاکره/نمی دانم به چه بهانه ای می خواهند دولت و تیم مذاکره کننده را تضعیف کنند/عده ای می خواهند جلوتر از رهبری حرکت کنند/ در یک هفته اخیر اذیت ها شدیم/یک عده الف بچه که چیزی نمی فهمند و تجربه ای ندارند و در زمان جنگ یا هنوز به دنیا نیامده بودند و اگر بودند هم گردو بازی می کردند، به بچه های جنگ می گویند آمریکایی.


مازندنومه، کلثوم فلاحی: حجت الاسلام سید مجتبی رسولی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان میاندورود، اظهار داشت: دنیایی که مانع رسیدن به خدا شود دنیای خوبی نیست.

وی با بیان اینکه دنیا، انسان را فریب می دهد و خاصیت دنیا همین است، ادامه داد: به همین دلیل در آیات و روایات درباره دنیا و ظواهر آن تذکر داد شده است.

 رسولی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ایام عزاداری قرار داریم، تصریح کرد: هم خوب عزاداری و هم خوب گوش کنیم.

وی با اشاره به اینکه محور اصلی عزاداری ها باید منبر یک روحانی باشد که به فلسفه عزاداری بپردازد، افزود: برای ما معرفتی که از عزاداری امام حسین(ع) کسب می کنیم اهمیت دارد.

 رسولی با بیان اینکه عزاداری بدون پشتوانه معرفتی هیچ ارزشی ندارد، گفت: بهترین زمان را به منبر اختصاص دهید، زمانی که مردم خسته نباشند و خوب گوش فرا دهند.

* مذاکره در سطح بسیار بالایی انجام شد

وی درباره مذاکرات 1+5 با بیان اینکه آمریکا هم جزء تیم مذاکره کننده است، تصریح کرد: دفعه اول نیست که در طرف مقابل ما، یک هیئت آمریکایی نشسته باشد، این روند معمول است که همیشه انجام می شده است.

رسولی با بیان اینکه بارها مذاکره مستقیم با هیئت آمریکایی داشتیم که مستقل هم انجام شده بود، اظهار داشت: اما این بار مذاکره در سطح بسیار بالایی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه این بار مذاکره در سطح روسای جمهوری بود، یادآور شد: حساسیت های به وجود آمده به خاطر سطح بالای مذاکرات است والا مذاکره را سال ها داشتیم و کسی نمی تواند منکر شود.

 رسولی با بیان اینکه به فرموده رهبری مذاکرات درباره مسائل هسته ای است و لاغیر، تصریح کرد: در این مذاکرات سطح بالا هم همین اتفاق افتاده است و هر 2 طرف مذاکره اعلام کردند که مذاکرات درباره مسئله هسته ای بوده و اوباما هم به صراحت همین را گفت.

 وی با اشاره به اینکه نه مذاکره دلیل بر دوستی و رفاقت است و نه شعار مرگ بر آمریکا دلیل بر عدم مذاکره، تصریح کرد: هر چیزی باید در جای خودش باشد، مذاکره جای خود و مرگ بر آمریکا هم جای خود.

 رسولی با بیان اینکه مذاکره و گفت و گو هرگز به معنای دست برداشتن از شعار مرگ بر آمریکا نیست، ادامه داد: این روزها عده ای برداشت های غلطی دارند و تصور می کنند که شعار مرگ بر آمریکا با این مذاکرات تعطیل می شود.

وی با اشاره به اینکه عده ای با این مذاکرات، ذوق زده شدند که این وا دادگی و ساده لوحی است، گفت: عده ای هم مواضع بسیار سختی بعد از مذاکرات گرفتند، انگار که تیم مذاکره کننده عمل نامشروع انجام داده و جنایت و خیانت کرده که این تفکر، اشتباه است.

خطیب جمعه شهرستان میاندورود با بیان اینکه عده ای مذاکره را سازش و عقب نشینی دانستند، یادآور شد: مذاکره کنندگان ما و حامیان دولت را سازش کار و آمریکایی خطاب کردند در حالی که رهبری به صراحت بیان کردند هیچ کس نباید تیم مذاکره کننده ما را سازش کار بداند؛ از این شفافیت، بیشتر وجود ندارد.

 وی گفت: رهبری فرمودند تیم مذاکره کننده بچه های خود ما و بچه های انقلاب هستند.

 رسولی با بیان اینکه وقتی رهبری اینگونه حمایت کردند آیا باز هم جای شک و تردید وجود دارد که این تیم سازش کار است، خاطرنشان کرد: این تیم و دولت، نیاز به حمایت دارد.

 وی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند حتی تضعیف این تیم هم اشکال دارد، گفت: نمی دانم به چه بهانه ای می خواهند دولت و تیم مذاکره کننده را تضعیف کنند و هر روز هم انگ های مختلفی به این تیم می زنند.

رسولی با بیان اینکه عده ای می خواهند جلوتر از رهبری حرکت کنند، ادامه داد: این تفکر که کسانی بخواهند جلوتر از امام و رهبر عصر خود حرکت کند، تفکر انحرافی است.

 وی با اشاره به اینکه مسئولیت مسائل هسته ای بر عهده رهبری است، ادامه داد: ایشان هرجا احساس کنند ذره ای انحراف در پرونده به وجود آمده، خودشان ورود پیدا کرده و جلوگیری می کنند و با کسی هم تعارف ندارند.

رسولی با بیان اینکه امروز برخی در بوق و کرنا کرده و شروع کردند به زمین و آسمان را به هم دوختن، یادآور شد: مذاکره لازم و ضروری است.

*بعضی ها هنوز دوزاری شان نیفتاده است

وی با اشاره به اینکه عده ای، ما و دوستان و بچه های ستاد ما را آمریکایی و سازش کار خطاب کردند، گفت: در مقابل آنها، چاره ای جز خنده وجود ندارد.

رسولی با طرح این سوال که آیا حمایت از دولت به معنای آمریکایی بودن است، تصریح کرد: رهبری هم از دولت حمایت کردند و کسانی که این حرف ها را می زنند واقعا نمی فهمند که چه می گویند؟

وی ادامه داد: این گروه سند و مدرک بیاورند که ما گفته باشیم تا زمانی که پارچه مرگ بر آمریکا وجود دارد صحبت و سخنرانی نمی کنیم.

 رسولی با اشاره به اینکه عده ای تازه سخنان رهبری را شنیده اند و تازه دوزاری شان افتاده و فهمیدند، گفت: بعضیها هم هنوز دوزاری شان نیفتاده است.

 خطیب نماز جمعه شهرستان میاندرود با بیان اینکه در یک هفته اخیر اذیت ها شدیم و حرف ها و تهمت ها زدند، خاطرنشان کرد: متاسفانه عده ای نسنجیده حرف هایی زدند و دوستان ما را فاصله گرفته از آرمان های امام (ره) و انقلاب خطاب کردند.

وی با اشاره به اینکه عده ای پا را فراتر گذاشتند، افزود: در مراسم یادواره شهدا گفتند پای اینها به پرچم آمریکا نخورده پس آمریکایی هستند.

 رسولی با بیان اینکه کسانی که این حرف ها را می زنند آیا فکر می کنند مبارزه با استکبار یعنی مواظب قدم های خود بودن، گفت: آن روزها که دوستان ما در جبهه با استکبار مبارزه می کردند و جانباز شدند و شهید دادند، شما کجا بودید؟

 وی با اشاره به اینکه عجیب تر این است که حرکت ما و دوستان ما را حرکت خزنده عنوان می کنند، گفت: باید به این عده بگویم بچه های جبهه و جنگ، حرکت های خزنده زیاد داشتند و شب های عملیات را فراموش نکردند.

خطیب جمعه میاندورود یادآور شد: یک عده الف بچه که چیزی نمی فهمند و تجربه ای ندارند و در زمان جنگ یا هنوز به دنیا نیامده بودند و اگر بودند هم گردو بازی می کردند، به بچه های جنگ می گویند آمریکایی؛ اینها به کجا می روند؟ چه خبر است؟ چه کار می کنند؟

*مخالف دسته روی نیستم

 وی در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه با بیان اینکه هیچ وقت مخالف دسته روی نبودم و اینها از ضروریات اسلام است، گفت: اما درباره علامت و علامت کشی و قمه زنی وظیفه ام ایجاب می کند که تذکر دهم.

رسولی با اشاره به اینکه این کارها وهن به دین است، اظهار داشت: این کارها را مرتکب نشوید.

 وی با بیان اینکه من هیچ قدرت و زور بازو برای جلوگیری از علامت کشی و قمه زنی ندارم، تصریح کرد: به عنوان یک برادر و طلبه، سفارش و نصیحت می کنم که این کارها را نکنید، فردای قیامت پشیمان می شوید.

رسولی با اشاره به اینکه در دسته روی ها برای افراد مزاحمت ایجاد نکنید، خاطرنشان کرد: نماز ظهر عاشورا را به جماعت و سر وقت اقامه کنید.


  • يکشنبه 19 آبان 1392-0:0

    متن کامل صحبتهای ایشون در خطبه ها تو سایت نماز جمعه شهرستان میاندرود به آدرس adinehsourak.ir هست.جهت اطلاع برید با دقت بخونید و کاملا آگاه بشید.

    • يکشنبه 19 آبان 1392-0:0

      یک سوال؟ اگر قرار بود که فضای یادواره سیاسی نشه، پس چرا اومدن این شعار رو با رنگ بنفش که رنگ انتخاباتی رئیس جمهور بوده نوشتن. اگه امام جمعه محترم می خواست نسبت به توهین به آمریکا موضع بگیرن پس چرا نگفتن بنری که سمت چپ جایگاه که سخن رهبری در خصوص عدم اعتماد به آمریکا بود رو بگیرن؟ عزیزان من، باید راه و رسم شهدا رو ادامه داد، اما مراسمی که مربوط به شهداست چرا بایستی فضای اون مراسم رو سیاسی کرد تازه یه بنر دیگه ای هم در خصوص آمریکا داشتن جلو نصب می کردن که فضا کم آورده بودن و بیرون از چادر نصبش کردن. آقای رسولی فقط گفتن به جای این بنر که جلو و اون هم زیر جایگاه نصب شده در خصوص شهدا باشه،نگفتن که این سخن رو از مراسم محوش کنید. قابل ذکر که این بنر هم در جایی در دید عموم نصب شد.

      • يکشنبه 19 آبان 1392-0:0

        سلام

        من فکر کنم بعضی افراد با زمین قبلی دارن یک طرف قضاوت میکنن امام جمعه محترم در خطبه های نماز جمعه به سادگی مسئله باز کرده و جایی برای بحث نگذاشته لطفا به دنبال حاشیه سازی نباشید

        • يکشنبه 19 آبان 1392-0:0

          با سلام خدمت امام جمعه محترم

          جناب اقای رسولی تریبون نماز جمعه جای دفاع از شخص نیست،اگر دوستان به عملکرد شما در یادواره شهدا انتقاد گرفتند،یا اینکه چرا درمورد شعار حذف مرگ بر امریکا کلامی نگفتید،یا پس از سفر نیویورک شایدبا ذوق زدگی اقای روحانی را آیت الله خطاب کردیدو...

          همشان درد انقلاب دارند.

          صحبت از الف بچه بودن منتقدان کردید!صحبت از گردو بازی،

          چه بگوییم،ایا این ادبیات در شان خطیب جمعه است؟خطیبی که بجای امام معصوم خطبه های نماز جمعه می خواند!همان علی بزگواری که به سپاهیانش گفت به معاویه توهین نکنید!!چه بگویم!اقای رسولی اندکی تامل کنید و فرمایشات مقام معظم رهبری در باب ریزشها و رویشهای انقلاب اسلامی را مطالعه بفرمایید...شما و ما که داعیه پیروی از ولایت را داریم باید بدانیم که مقام معظم رهبری نسل جوان را از نسل جبهه و جنگ کمتر نمیداند...وقت بگذاریم و مطالغه کنیم...

          اقای رسولی ای کاش در نماز جمعه به خانواده شهدا پاسخ میدادید که چرا مانع نصب بنر مرگ بر آمریکا شدید؟!!!

          دوستان ولایت مدار نه شما و نه دیگر حامیان دولت و حتی دولت مردان را امریکایی و سازشکار نمیدانند،

          جناب اقای رسولی این تریبون امانتی در دست شماست مواظب باشید خدای نکردهان را صرف دفاع از حرکات ابهام دار خود نکنید

          خداوند به همه ی ما تقوی الهی عطا نماید

          • يکشنبه 19 آبان 1392-0:0

            شمایی که از قبل به دوران رسیده بودی،استلال اینکه رنگ بنر باعث تضعیف و تخریب دولت میشه یک استدلال مضحک و غیر منطقی است که به عقل جن هم نمیرسید ،حداقل یه استدلال عقلانی و منطقی برای این کار بیاورید شما ها که دوزاریتان از قبل جا افتاده بود....

            • يکشنبه 19 آبان 1392-0:0

              بخشی از خطبه نماز جمعه بابل مورخه 92/8/10 به امامت حجت السلام روحانی:

              امام جمعه بابل به حرکت های خزنده ی در خصوص کمرنگ کردن مقاومت و مبارزه ملت با استکبار جهانی اشاره و با تقبیح کردن این حرکات گفت: بر خلاف کسانی که امروز می خواهند شعار مرگ بر آمریکا را تضعیف کنند و از لبان این ملت بگیرند و این فضا را شستشو بدهند ،ملت ما همچنان در صحنه ایستاده است. این دسته از افراد بدانند این شعار را کسی به ملت نیاموخته است که بخواهد از آنها بگیرد بلکه این ملت به صورت خود جوش در سایه ی هدایت های امام عزیز به عمق خباثت ها و جنایت هایی که از خوی استکباری مستکبرین بر می خیزد مطلع می شوند و شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند . به خدا قسم اگر امروز هم استکبار دست از استکبار هم بکشد باز هم شعار مرگ بر آمریکا بر زبان این مردم هماره طنین انداز است شعار «مرگ بر آمریکا » یعنی ما از آنچه که شما در سراسر دنیا انجام می دهید و داده اید بیزاریم و حق داریم این نفرت خود را ابراز کنیم .

              تفاوت از زمین تا آسمان است....................

              • شنبه 18 آبان 1392-0:0

                دولتی که با رنگ بنر تضعیف بشه باید فاتحه اون دولت را خواند....واقعا اگر اون بنر(آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند)با رنگ بنفش جلوی یادواره شهدا یکی از شهرستانهای کشور میخورد که کمتر از 1 درصد مخاطبین متوجه رنگ آن میشوند دولت جمهوری اسلامی تضعیف میشد!!!!!!!!

                • شنبه 18 آبان 1392-0:0

                  اقا شما فکر کردید امام جمعه تهران یا قم یا مشهد هستید....لطفا خودت کنترل کنید

                  • شنبه 18 آبان 1392-0:0

                    به عنوان جانباز بسیجی و ایثارگر حرف شما را قبول دارم اقای رسولی

                    • تازه بة دوران رسیده هاپاسخ به این دیدگاه 1 7
                      شنبه 18 آبان 1392-0:0

                      زدن بنر با آن شعار آن هم با رنگ بنفش لابد نشان حمایت از دولته نه؟عنان کار که دست یه عده افراطی عین شماها. باشه داستان همین میشه...

                      • مهرداد قائمشهر پاسخ به این دیدگاه 7 1
                        شنبه 18 آبان 1392-0:0

                        افرین به امام جمعه محترم که حرف دل زد ÷احسنتم

                        • میاندرودیپاسخ به این دیدگاه 3 6
                          شنبه 18 آبان 1392-0:0

                          در پاسخ به امام جمعه محترم باید گفت،اولا شما به جای اینکه الگوی اخلاق باشید اخلاق اسلامی را در تریبونی که حکم نماز را دارد رعایت نکردید،جای بسی تاسف دارد....امام جمعه محترم باید قبول کندحرکتی که در بحث یادواره انجام دادند یک حرکت کاملا خطایی بوده که که با بی تدبیری محض از ناحیه ایشان صورت گرفته و جای هیچ توجیهی ندارد...در فضایی که دشمن حال یا به غلط یا به درست این تحلیل را دارد با روی کار آمدن دولت جدید هرکار غلطی که میتواند انجام دهد از سوی شما حتی در ایامی که بحث حذف شعار مرگ بر آمریکا در فضای سیاسی مطرح شده بود هیچ موضعی در آن مورد نگرفته اید که گفته باشید این حرف بالاخره درست است یا غلط و کاملا سکوت کرده اید!! علارقم ائمه جمعه دیگر استان وکشورکه موضعی کاملا شفاف در این مورد گرفته اند....در 2 ماه اخیر تمام خطیبان نماز جمعه تهران در مورد حذف شعار مرگ بر آمریکا موضع شفافی گرفته اما شما چطور؟در جلوی تریبون نماز جمعه تهران که از لحاظ تاثیر گذاری و اهمیت رسانه های از تریبون شما مهمتر است نوشته شده است((ما آمریکا را زیرپا میگذاریم)).....ما نمیدانیم قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را!!!!
                          چطور شما فقط تشخیص میدهید با زدن آن بنر دولت تضعیف میشود و مردمی که در آن روز یادواره باشعار مرگ برآمریکا یشان سخنرانی سخنران را قطع میکردند ودیگرمسئولین تشخیص نمیدادند؟
                          مردم در آن روز پی در پی به صورت خودجوش شعار مرگ بر آمریکا سر میدادند پس باید نتیجه گرفت دولت و فرمانداری میاندرود در آن روز خیلی تضعیف شده اند!!!!!
                          در مورد سخنان رهبری هم باید گفت چرا مغالطه به حذف میکنید کل سخنان معظم له را برای مردم تبیین کنیید از اینکه دولت در جریان سفر به نیویورک دچار خطا و اشتباه شد در آن زمان سکوت کردید؟
                          چطور در دیگر مجالس و محافلی مانند یادواره هاکه در دیگر نقاط استان و کشور در مورد آمریکا موضع گیری میشود ائمه محترم آن شهر ها چنین موضع متفاوتی نمیگیرند؟
                          در مورد برگزاری یادواره ها باید به این نکته اشاره کرد بخش مهم فلسفه برگزاری یادواره های شهدا علاوه بر یادآوری شهیدان ، مهم تر از آن یادآوری راه و آرمان شهیدان نسبت به مقتضای زمان می باشد بردن فضای یاد واره ها به سمت نقاطی که دشمن روی آن دست گذاشته است چه از نظر فرهنگی ، ساسی و...تکنیکی است که در جنگ نرم با بصیرت باید صورت گیرد...
                          چطور شما دردوران دولت قبلی تا جریان بسیار جزئی از طرف دولت وقت صورت میگرفت رئیس جمهور و دولت را به باد انتقاد میگرفتید؟؟؟؟؟؟ اما در مورد این دولت از گل نازک تر چیزی نمیگویید این اعتدال نیست بلکه افراط است...

                          این سوالات و ابهاماتی است که در اذهان عمومی مردم انقلابی شهرستان میاندرود وجود دارد که علاوه بر شما مسئول سیاست گذاری ائمه جمعه استان باید به آنها پاسخ دهد..............

                          • جمعه 17 آبان 1392-0:0

                            مثل اینکه آقای هاشم پور

                            متوجه صحبت های آقای رسولی نشدن، به قول رئیس‌جمهور منتخب، یه بار دیگه هم این مطلبو بخون

                            • جمعه 17 آبان 1392-0:0

                              همه باید از تیم مذاکره حمایت کنیم اما برای ثبت در تاریخ و اطلاع اقای اما م جمعه باید عرض شود جناب دکتر ظریف حتی سربازی خود را در نمایندگی ایران در سازمان ملل یعنی نیویورک گذراندند / ضمنا نمی خواهم بگویم جبهه مهم است یا نیست اما همه باید رعایت خط قرمز شهیدان یعنی حفظ شرف ملی و منافع انقلاب و ملت را بکنند


                              ©2013 APG.ir