تعداد بازدید: 2885

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 28 آبان 1392-16:13

فیس‌بوک؛ آری یا نه؟

نظرات سه نماینده مازندرانی درباره فیس بوک/قاسم احمدی لاشکی: كلا فيلتر كردن فيس‌بوك خوب نيست/ محمد دامادی: اگر فیس بوک به شكلي كه دلمان مي‌خواهد قرار گيرد نمي‌تواند چيز بدي باشد/ کمال علیپور: بايد ديد چگونه از فيس‌بوك استفاده مي‌شود.


مازندنومه: پس از اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر این که عضویت در فیس بوک جرم نیست و او خود نیز پیجی در این شبکه پرطرفدار دارد، امروز روزنامه«آرمان» در صفحه آخر خود کاریکاتوری از علی جنتی کشید که او را چون سواری روی لوگوی فیس بوک نشان می دهد و دست راست او به علامت لایک ترسیم شده است!

این روزنامه نظر چند نماینده مجلس را نیز در این باره پرسیده که نقطه نظرات نمایندگان ساری، قائم شهر و سوادکوه و جویبار و چالوس و نوشهر در زیر آمده است:
 
*قاسم احمدی لاشکی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس
 
بحث فيس‌بوك بحث تخصصي است. خيلي‌ها هم در فيس بوك حضور دارند. تشكيلاتي است كه هم مي‌تواند فضاي خوبي داشته باشد و هم فضاي بد، به نظر بنده كلا فيلتر كردن فيس‌بوك خوب نيست اما مي‌شود دستگاه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و دستگا‌ه‌هايي كه مرتبط هستند بنشينند و به دنبال راهكار براي اين مساله باشند. مستحضر هستيد كه صفحه فيس‌بوك آقاي ظريف باز است، مخاطب‌هاي زيادي دارد، ارتباط برقرار مي‌كنند كه اين خيلي هم مفيد است و مي‌توان آن را براي مردم نيز ضابطه‌مندتر كرد.

*محمد دامادی، عضو کمیسیون عمران مجلس

 ما نمي‌توانيم جلوي تكنولوژي را بگيريم، تكنولوژي رو به گسترش است و در اختيار مردم، ولي بايد مشخصا مصاديق جرائم را معلوم كنيم كه آيا استفاده از فيس‌بوك جرم است يا نه. وزير محترم ارشاد هم صحبتي داشتند و اين بحث را مطرح كرده بودند كه بايد تكلیف را مشخص كنيم؛ اما من فكر مي‌كنم اگر ما از فيس بوك در جهت خودمان استفاده كنيم و به شكلي كه دلمان مي‌خواهد قرار گيرد نمي‌تواند چيز بدي باشد.

*کمال علی‌پور، عضو کمیسیون عمران مجلس
 
بايد ديد چگونه از فيس‌بوك استفاده مي‌شود، متاسفانه ما بعضي از وقت‌ها تكنولوژي‌ها را استفاده مي‌كنيم بدون آن كه فرهنگ استفاده از آن را بدانيم. به نظرم چنانچه فيس بوك در زمينه بحث اطلاع‌رساني و خبررساني حوزه‌هاي اجتماعي باشد و آنلاين مطالب را در اختيار مردم قرار دهد اشكالي ندارد ولي متاسفانه امروزه در كشور ما از فيس‌بوك استفاده مفيدي نمي‌شود، پس بايد كنترل شود.

* مطلب مرتبط:

- پیشنهاد فیس بوکی به استاندار جدید مازندران http://www.mazandnume.com/?PNID=V16083


  • احسان مهدیانپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 2 آذر 1392-0:0

    فیس بوک دلبخواهی !!

    در سایت خبری تحلیلی بسیار پر تلاش و محترم وزین مازند نومه سوالی از نمایندگلان مازندران شد

    فیس‌بوک؛ آری یا نه؟ http://www.mazandnume.com/?PNID=V16537

    نظرات سه نماینده مازندرانی درباره فیس بوک/قاسم احمدی لاشکی: كلا فيلتر كردن فيس‌بوك خوب نيست/ محمد دامادی: اگر فیس بوک به شكلي كه دلمان مي‌خواهد قرار گيرد نمي‌تواند چيز بدي باشد/ کمال علیپور: بايد ديد چگونه از فيس‌بوك استفاده مي‌شود.

    • گذشته از همه مسائل و گفته ها به عنوان یک شهروند ساروی بنده از نظر آقای دامادی نماینده محترم ساری هیچی نفهمیدم

    باور کنید هیچ منظوری ندارم حقیقتا متوجه نشدم که یک شبکه اجتماعی دلبخواهی چیست ؟ اگر قرار است کسی یا چیزی را تعریف کنیم به عنوان یک نماینده بدون در نظر گرفتن ظرفیت ها استفاده ها و احیانا زیان هایی که وارد می شود همینطور یک جمله در باره آن اتفاق جهانی سخن بگوییم و دلبخواهی آن را طلب کنیم ، آیا بهتر نیست سر جایمان در خانه بنشینیم و به وکالت مردم نپردازیم ؟ شما بهتر بود از یک کارشناس و یا یک کاربر اینترنت سوال می کردید تا ما ساروی ها اینطور مورد تمسخر بقیه قرار نگیریم که نماینده ما عجب نظری دارد !!!

    این مطلب را می توانید به حساب بی سوادی ، بی تجربگی و جوانی و ناپختگی بنده هم بگذارید اما خدا میداند از روی صداقت عرض کردم .



    • پنجشنبه 30 آبان 1392-0:0

      الان مهمترین مشکل فرهنگی بحث فیلتر فیسبوک هست!!!!واقعا وقاحت دارد....

      • چهارشنبه 29 آبان 1392-0:0

        از نظر مخالفان شبکه های اجتماعی با توجه به آمار کشته شدگان بوسیله چاقو ، استفاده از چاقو باید ممنوع شود.

        • چهارشنبه 29 آبان 1392-0:0

          از جناب مهندس دامادی بابت پیگیری مشکل جاده دریا مسیر روستای آبمال و حل آن که باعث کاهش تصادفات جاده ای شده کمال تشکر را دارم امیدوارم که همچنان در مسیر خدمتگذاری موفق باشند

          • چهارشنبه 29 آبان 1392-0:0

            از جواب شیوای مهندس دامادی یاد سخنان زیبای سید محمد خاتمی عزیز در مناظره چهار نفره انتخابات دور اول افتادم که درباره ی ماهواره میگفت نمیشه جلوی تکنولوژی رو گرفت

            • یک مازندرانیپاسخ به این دیدگاه
              سه شنبه 27 خرداد 1393-8:19

              واقعا شما از این گفته اینطور فهمیدین ؟ آقای دامادی گفت اگر آنطور که دلمان میخواهد باشد !!!!! شما دیگه کی هستی ؟


            ©2013 APG.ir