تعداد بازدید: 3323

توصیه به دیگران 3

پنجشنبه 30 آبان 1392-22:56

جنتی خبر داد: سیاست‌های جدید برای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:شش وزیر عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه هستند و امیدواریم با حضور وزرا و مسئولان اصلی این کمیته تشکیل جلسه دهیم/ این کمیته در دولت یازدهم تاکنون تشکیل جلسه نداده است/ وزرای عضو کمیته در گذشته نگاه خاصی داشتند و وزرای جدید هم نگاه دیگری دارند. 


مازندنومه، کلثوم فلاحی: در روز دوم نخستین کنگره بین‌المللی علامه ابن‌شهرآشوب ساروی، بعد از سخنرانی آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران، ربیع فلاح استاندار مازندران، ابراهیمی مدیرکل ارشاد مازندران و ارائه 2 مقاله توسط آیت‌الله رضانژاد و یک بانوی عراقی، نوبت به سخنرانی علی جنتی - وزیر فرهنگ و ارشاد-رسید.

به خبرنگاران اعلام شد علی جنتی بعد از سخنرانی در نشست خبری حضور می‌یابد. در حالی که خبرنگاران در سالن کنفرانس، منتظر حضور وی بودند، حجت‌الاسلام ابراهیمی به میان خبرنگاران آمد و گفت: وزیر گفته درباره ابن‌شهرآشوب، آنچه لازم بود در سخنرانی‌ام بیان کردم و صحبت دیگری ندارم؛ به این ترتیب ابراهیمی از خبرنگاران عذرخواهی کرد.

 تقریبا همه خبرنگاران از سالن کنفرانس خارج شده بودند و من هم در حال جمع‌آوری وسایلم بودم که وزیر به سالن آمد.

وی وقتی با سوالات خبرنگاران مواجه شد، اظهار داشت: ما آمدیم درباره ابن‌شهرآشوب صحبت کنیم، خیلی عجله دارم و باید نماز بخوانم و بروم قائم‌شهر برنامه دارم.

 سوالاتی را که قبلا من و یا معاونانم پاسخ داده‌ایم را مطرح نکنید، سوالات تکراری دیگر سوال کردن ندارد، اگر سوال جدید دارید پاسخ می‌دهم.

 جنتی به یک سوال مازندنومه هم پاسخ داد:

*در کمیته فیلترینگ، وزن دولتی‌ها بیشتر است. آیا این مسئله باعث رفع فیلتر برخی شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک خواهد شد؟

 جنتی: این کمیته فیلترینگ نیست بلکه کمیته تعیین مصادیق مجرمانه نام دارد که در دولت یازدهم تاکنون تشکیل جلسه نداده است.

شش وزیر عضو این کمیته هستند و امیدواریم با حضور وزرا و مسئولان اصلی این کمیته تشکیل جلسه دهیم.

 باید در این کمیته سیاست‌های جدید تعیین شود چون وزرای عضو کمیته در گذشته نگاه خاصی داشتند و وزرای جدید هم نگاه دیگری دارند.

در نخستین جلسه به این مسئله خواهیم پرداخت و سیاست‌های کلی و کلانی که کمیته باید دنبال کند توسط اعضا تعیین می‌شود.

 وی در ادامه با سوالات دیگری هم پاسخ داد.

* تا چه زمانی باید شاهد باشیم افراد و گروه‌های دیگری مانع اکران برخی از فیلم‌هایی شوند که وزارت ارشاد مجوز ساخت به آن فیلم داده است؟

 جنتی: تلاش ما بر این است که قبل از صدور مجوز برای تولید فیلم، انتشار کتاب و یا برخی آلبوم‌های موسیقی، بررسی لازم صورت بگیرد و سپس مجوز صادر کنیم.

 بعد از اینکه دقت لازم را در ابتدای کار و صدور مجوز، اجازه نمی‌دهیم افرادی بخواهند فیلمی را از اکران به پایین بکشند و یا با کتابی مخالفت کنند، ارشاد پای مجوزهایی که صادر کند می‌ایستد.

* برنامه‌ای برای تبدیل شدن معاون قرآن و عترت به وزارت قرآن دارید؟

جنتی: نیازی به این کار نیست، نمی‌خواهیم ساختار تشکیلاتی تشکیل دهیم بدون اینکه محتوا داشته باشد. اگر به معاونت قرآن، درست بپردازیم و عناصر کارآمدی را داشته باشیم که در آنجا کار را بر عهده بگیرند می‌توانند پاسخگوی همه نیازهای این حوزه باشند.

* تغییراتی در مدیران کل استان‌ها خواهید داشت؟

جنتی: در مدیران استانی هنوز به مرحله ارزیابی نرسیدیم که نقاط ضعف و قوت در کجاست. اما اگر منظورتان در مازندران است باید بگویم در مازندران مشکلی نداریم و برگزاری این کنگره نشان از تلاش ارشاد مازندران دارد. هیچ‌یک از ادارات کل، خالی از نقص و عیب نیست و باید ضعف‌ها را شناسایی و بعد تقویت کنیم.

*مازندران مفاخر بسیاری دارد، چه برنامه‌ای برای توجه به این ظرفیت مازندران دارید؟

 جنتی: انجمن مفاخر وظیفه معرفی شخصیت‌های فرهنگی و علمی و چهره‌های ماندگار را بر عهده دارد. در مازندران با توجه به وجود نخبگان، انجمن مفاخر باید با تعیین اولویت‌، بتواند این چهره‌ها را در سطح ملی معرفی کند. در خود انجمن هم در تهران برای تقویت این مرکز باید اقدامات جدیدی انجام دهیم.


  • شنبه 2 آذر 1392-0:0

    واقعا با برپایی این کنگره به این نتیجه رسیده اید که ارشاد مازندران مشکلی ندارد؟

    واقعا؟

    میخواهید باز هم فکر کنید یا بیشتر از ریز ماجراها خبر داشته باشید؟؟

    مثلا نمیخواهید از جشنواره وارش، مجسمه های شنی و... بپرسید؟!!

    لطفا اندکی بیشتر فکر کنید!!! لطفا


    ©2013 APG.ir