تعداد بازدید:

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 15 آذر 1383-0:0

با مشارکت هلند شهرک گل و گياه در مازندران ساخته مي‌شود

استان مازندران يکي از مناطق بسيار مستعد در زمينه پرورش گل و گياه محسوب مي‌شود اما در سالهاي اخير و به دلائل متعدد فرصت سرمايه گذاري دراين بخش براي سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي از بين رفته است.


با اعلام آمادگي يک شرکت هلندي در زمينه ساخت نمايشگاه و شهرک گل و گياه در مازندران، رکود بوجود آمده دراين بخش بعد از مدتها در حال از بين رفتن است. استاندار مازندران در اين رابطه مي گويد: با مشارکت شرکت دالسم از کشورهلند بزودي ساخت شهرک گل و گياه مازندران در منطقه چپکرود شهرستان جويبار آغاز خواهد شد. محمد علي پنجه فولادگران، با اعلام اينکه استانداري مازندران براي اجراي اين طرح از هيچ کمکي دريغ نخواهد کرد افزود: افزايش توليد گل و گياه براي صادرات، استفاده ا زتجربه توليد کنندگان هلندي و آموزش توليد کنندگان مازندراني با روشهاي نوين پرورش گل وگياه را از مهم‌ترين اهداف ساخت شهرک نمايشگاهي گل وگياه مي‌باشد. سطح زيرکشت گل وگياه استان مازندران در حال حاضر 500هکتار است. نماينده شرکت دالسم هلند، نيز مازندران را بهترين مکان براي توليد گل وگياه در خاورميانه دانست و گفت پيشنهادهايي از استانهاي ديگر دريافت کرده‌ايم و تلاش مي‌کنيم نخستين سيستم مدرن گلخانه‌اي را در مازندران اجرا کنيم. آلا بالاس افزود:‌حداکثر پس از سه ماه از عقد قرارداد اجراي اين طرح آغاز خواهد شد. ميرلوحي معاون برنامه‌ريزي استانداري در اين رابطه با اعلام حمايت از سرمايه‌گذاري خارجي در زمينه گل و گياه در مازندران گفت در حال حاضر 1900واحد تعاوني توليدي با 2100نفرعضودر بخش گل و گياه مازندران فعالند و براي 10هزارنفرهم بصورت مستقيم شغل ايجاد شده است.

  • پنجک ۰۹۱۴۴۱۰۹۲۶۹پاسخ به این دیدگاه 3 0
    سه شنبه 24 فروردين 1400-10:57

    با سلام و عرض ادب و احترام بنده اولین سازنده گلخانه هیدروپونیک تو ایران که ۱۲۰ هکتار با شرکت دالسم و استولز هلند همکاری داشتم آماده همکاری با اکیپ کامل میباشم کسی خواست نمونه کار معرفی میکنم

    • رمضانخانی.سعیدپاسخ به این دیدگاه 1 0
      دوشنبه 28 دی 1394-0:12

      بسیار عالی .لطفا برای سیستم های گرمایش و مه پاش گلخانه باشماره ۰۹۱۲۵۰۳۶۵۴۹تماس حاصل فرمایید


      ©2013 APG.ir